Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Meiden ik zit even in dubio van wat ik nu wil en moet doen.
    Ik wil graag een nekplooimeting doen en dat de kleine wordt nagekeken op bepaalde afwijkingen. (dit i.v.m de zeer slechte leefstijl van mij toen ik zwanger werd/was)
    Bij mijn vorige zwangerschappen werd je voor de 12 weken echo doorverwezen naar een echopraktijk hier in de buurt, waar ze standaard de nekplooimeting deden. Nu doet onze eigen vk het. Ze zijn geen volleerde echoscopistes, maar kunnen wel kijken wat de termijn is dat we zwanger zijn.
    Nu moet ik dus de combitest laten doen wat me €149,- gaat kosten. En daar sta ik wel achter, alleen nu heb ik overal gelezen dat de 2 andere afwijkingen waar ze op testen vaak toch al uit lopen op een miskraam. En dus heb ik zoiets van moet ik nu €149,- betalen voor eigenlijk alleen een nekplooimeting die anders bij die echopraktijk wordt gedaan?????

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Whahahahhaha draak!!
    Ik had vannacht ook! Ik werd snikkend (zonder tranen) wakker omdat ons hondje was weggelopen in mijn droom.

Vriendje was me al helemaal aan het troosten en vroeg wat er was...;) ikhad geen idee... tot ik me ogen weer dicht deed... toen kwam de droom weer ... we hebben er lekker om gelachen hahaha!

Dit is al de 3e zeer echte droom, voor ik zwanger was droomde ik nooit(of wist ik ze nooit meer) zo raar!!

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Pat, Elmo, Camadia Fijn, allemaal goed nieuws! Geniet ervan!
    En leuk om wat echofoto's te zien! :D

Doetie Voor jou natuurlijk ook, hartstikke fijn dat er nu een kloppend hartje te zien was. Het begin is er, helemaal top!

Afvallen Ik ging van de week even checken op de weegschaal.. Ook 3 kilo eraf! Ik moet weleens spugen, maar op zich niet dagelijks. Nu eet ik wel over de dag verspreid steeds kleine beetjes en maar een klein bordje avondeten. Maakt niet uit, hoor. Komt vanzelf maar weer. Proberen gezond te eten, goed te drinken en ik slik gewoon de vitaminepillen door de komende maanden.

Trotsemams Jaaaa... Gefeliciteerd met de goede echo!
    Balen van je suiker, maar beter nu gelijk goed in de gaten houden. Toch?

Zwitsal-tas Inderdaad, die kreeg ik ook tijdens de intake.

Eva Jeetje zeg! Nu weet je nog niet waar je aan toe bent, hè.. Hopelijk meer duidelijkheid op de (pret)echo!

4. daydreamer

Bekijk bijlage 189804

Kijk nou, ons kleine nieuwe kindje!!!! :D
    Alles was goed! Inderdaad 3 dagen teruggezet, eigenlijk precies gegroeid volgens de eerste 2 echo's. Dus wordt de datum 8 mei.
    Oh... Ik ben zo blij!
    Net als bij Trotsemams eerst een rustig (slapend?) kindje, zei net tegen de vk.. "Wat jammer toch, zou het graag zien bewegen." En waarempel.. Paar tellen later schoppende beentjes en een zwaaiend handje. Ge-wel-dig!

(schoon)ouders, broers en zussen waren na de 2e echo al op de hoogte, maar komend weekend zullen we de vrienden en overige familie het vertellen. Genieten!

Oh, uitleg misschien bij de foto (is trouwens foto van de echofoto)...
    Rechts het hoofdje met duidelijk al de kaakjes en die 2 stipjes naast het hoofdje, zijn de armpjes. Links dus de benen met de navelstreng ook.

5. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik ben zoooo zenuwachtig!

@Miffy: heb idd naar een andere praktijk gebeld, waar een vriendin van mij ook loopt. Ik moet er gewoon voor betalen, omdat het een pretecho is. Alleen vraagt deze praktijk 20 euro voor een pretecho en 'mijn' praktijk 55 euro. Dat scheelt nogal in kosten en ik wil geen pretecho laten doen bij de praktijk die mij niet eerder van 19 oktober kan laten komen.

@Miekr: ik snap het niet helemaal. Dus de 3e afwijking waar met de combitest op getest wordt, en eigenlijk de enige waar je zonder testen niets van merkt (anders loopt het uit op een miskraam) staat gelijk aan wat ze meten met de nekplooitmeting? Dan zou ik dat inderdaad gewoon laten doen.

6. Dana

Dana Niet meer actief

daydreamer moooooi :D gefeliciteerd!

7. daydreamer

Dank je!!! :D Zooooo blij!
    Gun het jullie ook allemaal!!!! Zo leuk!!

8. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @Eva
    Wat een naar verhaal. Ik hoop dat je vanmiddag duidelijkheid krijgt.
    Ik heb zelf veel bloed ( wel minder dan een menstruatie) verloren en zie mijn banner. Ik had alleen geen kramp.

Ik ga vanavond uitgebreid bijlezen en reageren!

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ahhh,geweldig Daydreamer!! Super mooi..en grappig dat onze beebs dezelfde tactiek hadden.Eerst stil liggen en daarna ineens actie hihi
    Mijn datum was 8 mei,maar ze zeiden 5 mei.Ik hou het maar op 8 mei,vind ik veel handiger :D Ik zal zo eens een foto van onze echo plaatsen.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    nou die 20euro zou ik er ook voor neerleggen idd
    als je daarvoor zekerheid hebt
    is dat het 100% waard!!!

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    De echo van vanmorgen,hij is ingezoomd en daardoor niet heel scherp.Las dat iemand hier een filmpje had gemaakt tijdens de echo maken,dat had ik (mannetje) ook wel willen doen.Ga ik onthouden :D

12. Dana

Dana Niet meer actief

mooi trotsemams! gefeliciteerd :D

13. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    wat een mooie echo's zie ik voorbij komen!! Gefeliciteerd meiden! Heb mijne niet laten zien want dat was toen gewoon een grijze vlek met een knipperlichtje erin :) Maar wat groeit je kindje toch enorm in een paar weken, het is nu gewoon echt een mensje!

Weet iemand trouwens vanaf wanneer je ongeveer geslachtsbepaling kunt laten doen? Ik krijg namelijk tot 20 weken geen echo meer, maar wil tussendoor nog wel een keertje naar binnen gluren ;)

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb gehoord, 16a17 weken.
    Ik wil namelijk ook een keer extra naar binnen gluren en wil dus graag het geslacht weten:)

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Weer super mooie echo´s vandaag meiden!!

@Eva, wat een rotsituatie meid, ik snap niet dat ze je niet naar het zh sturen voor een echo en eventueel hcg check, toch te gek dat je nu zelf voor een echo moet gaan betalen in deze situatie, het is nou niet bepaald een pretecho die je straks krijgt. Maar goed als het niet anders is, zou ik ook die 20 euro betalen hoor, Al met al hoop ik op een goede echo straks meid, en ik zou me om de alcohol niet te druk maken hoor, het was toch maar eenmalig. Succes straks x

@Doetie, fijn dat alles toch nog goed is meid!!

Over afvallen/aankomen, ik weet niet of ik ben aangekomen, afgevallen zeker niet haha, al mn broeken gaan strak zitten nu en ik heb een flinke eetlust dus ik ben bang dat er al wel wat kilootjes bij zitten pfff.

16. daydreamer

Trotsemams Jaaaa.. Goed hè? Die van jou is ook een schatje, hoor! Hihi! Hadden jullie het ook al mensen verteld en gaan jullie dat anders ook deze week doen?
    Enne.. Wat houdt de vk aan, qua datum? Hier gaan ze uit van de termijnecho's.

Minkie Thanks! Heel veel verschil met de echo's, hè!
    Hier ook.. Je ziet het kindje groeien in die 3 weken. Heel bijzonder!
    Wij hebben een geslachtbepalende echo gehad met precies 17 weken. Volgens mij deden zij het vanaf 16 weken.
    Wij willen dit keer ook even spieken tussendoor!

17. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jaaa,helemaal super...heb me een big smile haha.Wij hebben iedereen het nieuws verteld na de 7 weken echo,eerst de kindjes en hun mochten het nieuws tegen iedereen vertellen.Erg leuk!
    De gyn houd het op 5 mei,ik op 8 mei.We weten toch dat de baby eerder gaat komen en om er nu 5 mei van te maken is voor de kindjes ook zo ingewikkeld..en voor mij ook :D

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wat een mooie en duidelijke echo's zeg! Ik kan niet wachten tot ik weer mag (maandag) ben zo benieuwd wat er dan te zien is...:cool:

Ze zijn al echte mensjes joh met die 10wken zie ik!!

verder gaat t vandaag weer goed. De ochtend gaat t minder. Echt elke uur soms half uur honger en moeten eten. Maar de middag gaat het beter:) Ik duim zo (want ben zo bang) dat het dit weekend goed gaat want za/zo gaan we nachtje met vrienden weg. (me dinnetje die nu 5wkn zwanger is!) En vind het eng idee.. niet te kunnen eten als ik MOET eten en hele dag druk in de weer, we gaan naar maastricht toe:) Lange auto rit en nachtje in hotel + avond eten in restaurant. Vanavond gaan we (nou ja ik) pannenkoeken bakken, dat ruikt vast beter als vleess..... brrrr die geur alleen al word ik naar van:cool:

Ook wij willen een pret echo rond de 18e week doen;)
    wat zou dat kosten? Ik heb boekje gekocht e ga nu ff lekker in bad.

Vandaag trouwens gemeten en gewogen bij die vrouw van herbalife. En ik ben niks aangekomen/afgevallen. Maar in 2.5 week wel 4(!)cm erbij op buik....

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wat ik me afvraag
    zodra je de 20weken echo krijgt
    willen jullie allemaal het geslacht weten???

ik wou het eigenlijk niet maar mijn vriend wel
    dus we hebben nu afgesproken het geslacht wel te willen weten

20. Noenz

Noenz Actief lid

16 jun 2011
    237
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Bezigbijtje...FOTO!!!!

Deel Deze Pagina