Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik woon weer thuis.. heb het er niet veel over want schaam me de ogen uit mn kop ;) en we gaan ''faken'' dat we het huis uit worden getrapt...

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    ehm nog wel 1 ding. Mocht je een wat groter kindje krijgen qua gewicht heb je niks aan de maten tabel zoals zij hem omschrijven.
    Mijn jongens hebben maatje 50 nooit gepast.
    Devin heeft maatje 56 ook nooit gepast qua shirtjes wel qua broekjes.
    Devin was 53cm en owen 52 cm bij de geboorte.

Als je weet dat je een klein (licht) kindje zal hebben zal maatje 50 passen (bij tweelingen hebben ze dat vaak zeker wel aan) maar als je al richting een wat groter kindje of net boven gemiddeld koop dan geen maatje 50.

Mei kindjes hebben in de wintertijd maatje 68/74.

Maak me wel een beetje zorgen, voel de kleine heel af en toe en dan heel lichtjes. Maar merk ook dat m'n buik niet meer groeit en dat ie kleiner is als bij m'n 2 vorige zwangerschappen. Zal het allemaal goed zijn met het maagje???? Om de voor weeën maak ik me niet druk die had ik bij devin vanaf 25 weken is een teken dat ik het rustiger aan moet doen. Maar dat ik hem zo weinig en licht voel en dat m'n buik niet meer groeit dat verontrust me wel. naja nog 2 dagen.
    Ben blij als ik meer duidelijkheid heb wordt nu gek van de buikpijn. En als je dan je vk belt is het enige wat ze zegt. neem maar een paracetamol en een warme douche:(:(:( alsof ik dat nog niet gedaan heb.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    net terug van de verloskundige
    alles was weer goed, bloeddruk 128/71 (best hoog voor mij)
    weer ietsjes terug aangekomen, zit nog maar 2kilo onder begin gewicht
    hartje klonk weer super mooi :D

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    daanbanaan gefeliciteerd met goede 20 weken echo en jullie mannetje!!

nijntje hier geen last van haar uitval!! gelukkig!!

kayde gefeliciteerd met jullie meisje!!

daro oei bi is nie zo mooi!! weet je inmiddels al meer??

ludora.. hoe is het nu met je??

miekr sorry dat ik het zeg maar jij hebt echt vreselijke schoonouders!!!

bb geniet van het bewegen leuk!!

voor de rest iedereen bedankt voor de lieve woorden..
    2e kerstdag was gelukkig een stuk leuker.. en ik werd wakker door een schopje van de kleine dus voelde me zo opgelucht!! vanochtend was hij ook lekker druk en nu weer even wat minder..

ook houd het hier geloof ik niet op, net een rouwkaart mogen kopen.. de tante van mijn ex is overleden, en ondanks dat mijn ex en ik niet meer in 1 ruimte kunnen zijn, heb ik geen problemen met zijn familie.. maar vanwege mijn ex ga ik liever niet langs.. zijn tante ligt bij zijn oma opgebaard dus de kans is groot dat hij daar ook is. ik stuur dus maar gewoon een kaartje.. ze is 1e kerstdag overleden.. hoe cru..

net met mijn schoonmoeder stof gehaald voor het hemeltje.. lief blauw met kikkertjes.. en kleertjes gekocht... heerlijk dat shoppen voor de kleine!!

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hallo Damess!!! Hoop dat jullie lekkere kerstdagen hebben gehad?!
    Ik haak hier weer even in :D

Daro, heh getver wat rot dat je nu al zo last hebt zeg!! Hoop niet dat het erger wordt de komende weken, want je moet nog wel ff?!

Miekr, pfffff wat is dat voor een raar gedoe met die chocolade! Ik zou er flink pissed van worden!
    Doe je het wel rustig aan met die voorweeen. Ookal heb je ze de vorige keer eerder gehad, toch maar goed in de gaten houden hoor!

Bb, wat heerlijk dat je de kleintjes begint te voelen!!
    Vraag me af of ze elkaar af en toe niet in de haren zitten en perongeluk een schopje geven? ;)

Priscilla, poeh wat rot met kerst. Kan het ergens wel begrijpen dat je je ex niet tegen wil komen! Een kaartje zegt toch ook al heel veel!

Blije doos: Hier nog steeds geen mail!! :x

Kleine voelen: Regelmatig...voel het ook steeds meer als ik bezig ben. Niet meer alleen als ik in bed lig.

Kleertjes kopen: Hoor idd van veel mensen dan 50 eigenlijk vrij klein is voor de gemiddelde baby. Beter maar wat meer 56 kopen en snel over op de 62.

Hier vandaag 20 weken!!!! :D Super blij!!! Maar als ik aan de komende 20 weken denk lijkt het wel een eeuwigheid nog!! Maar er komen nog een heleboel leuke dingen aan, zoals de 20 weken echo... het kamertje eind feb...alles inrichten en indelen. Nog genoeg te doen dus!

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hier trouwens regelmatig wel wat steken onderin mn buik en onderin mn 'muts' zeg maar ;) . Heb ook wel wat harde buiken de laatste tijd. Ben verder niet druk ofzo.
    Kan misschien wel met groeispurt te maken hebben, buik komt nu ook eindelijk een beetje naar buiten zetten.
    Kijk het nog even aan, ben vrij deze week en anders bel ik even voor advies naar de vk.

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Kayde, gefeliciteerd een meisje!!!
    @Blije doos, hier ook de mail binnen.
    @BB, gezellig dat je kleintjes nu goed voelt!
    @Bloem, hier een gemiddeld kind gehad: maand 1 maat 50, maand 2 maat 56, maand 3+4 maat 62, maand 4+5 maat 68, maand 6-9 maat 74, maand 10-nu maat 80
    @Miffy, fijn dat de controle goed was!
    @Miekr, niet teveel zorgen maken hoor. Elke zwangerschap kan immers ook weer anders zijn, dus dat hoeft niet alles te zeggen. Maar gelukkig weet je over 2 dagen wat meer en kun je helemaal gerustgesteld worden.
    @Priscilla, gecondoleerd.. Wel leuk geshopt dus!

Bah hier zo'n nare dag. Joas is voor het eerst in zijn leven ziek. Heeft 39 graden koorts en ligt de hele dag bijna te slapen. Tussendoor is hij zoo zielig :( Hopelijk knapt hij gauw weer op..
    De baby houdt me gelukkig wel gezellig gezelschap met haar schopjes :)

8. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Minkie, aaahwww beterschap voor je kleine!!

9. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Meiden hoeveel kleertjes (setjes) en rompertjes kopen jullie ongeveer (of gaan jullie kopen) van welke maat?
    En voor de already mama's: kregen jullie veel tijdens het kraambezoek aan kleertjes? En zo ja, welke maat vooral? Ik dacht dat je vooral maat 68-74 krijgt, klopt dit?

Dan weet ik een beetje wat ik aan moet schaffen ;)

BB leuk he die plopjes/schopjes!!

Minkie beterschap met je kleine ventje!

Priscilla gecondoleerd met de tante van je ex. Lastige situatie als je idd geen contact meer hebt met je ex maar toch je medeleven wilt tonen, dan is een kaartje idd het beste denk ik...

Miffy fijn dat alles goed was!

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    heitje; voor ons ligt het net wat anders omdat we zeer waars. 44/50 zullen starten met de twins. Maar wij nemen:

per kindje 1 mtj44 setje
    per kindje 5 mtj50 setjes
    en als ik wat leuks zie (wat ik gezien heb:p) dan nog wat meer en mtj 56...

wij willen op het geb.kaartje als cadeau tip cadeaubonnen zetten zodat we zelf keuzes kunnen maken wat we nodig hebben...

11. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Wat leuk een 2ling!!!
    Maar die setjes is bij ons idd ook nog de vraag maar vanaf vanavond
    Kunnen ook wij gericht gaan shoppen!! Dan weten we eindelijk wat we krijgen ben zoo benieuwd!!
    Zodra we het weten zal ik jullie ook informeren
    Nu maar hopen dat onze kleine het wil laten zien!!
    Hoop het wel hihi
    Gr

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ha meiden,

nou net nog even wat geshopt en toch maar langs gegaan om een kaartje af te geven, ik had zoiets van ik ben hier niet voor mn ex maar voor zn oom.. net mn vriend laten weten dat ik even ben langs geweest en hij vond het gelukkig niet zo erg.. heb even degene die er waren gecondoleerd en het kaartje gegeven en toen ben ik weer gegaan..

en bandenpijn hier!! jeetje herken dat van skaya wel met steekjes bij de ''blije doos'' ;) hier ook namelijk en ook zeurderig gevoel nu in lies..

vind het overigens ook een heerlijk gevoel dat geschop!!

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    MamaJolanda, ik woon ook in Ridderkerk!! Dat is toevallig :D

Priscilla, jaaa het is niet heel pijnlijk, maar wel regelmatig aanwezig zeg maar. Zal het de volgende keer bij de vk eens vragen.

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    skaya jah idd het is meer irritant... je ken ook nie ff krabben of weet ik veel wat als je in een winkel staat hahaha

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hier trouwens ook nog geen mail voor de blije doos.. maar begreep dat dat eigenlijk pas met 7 mnd kwam??

16. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Priscilla, hahahaha neeeee aan het oppervlak zou stiekem nog wel even lukken verstopt achter de schappen met pastasauzen ofzo, maar die steken zit toch wel een stukkie dieper :D

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hahaha echt heh.. ooooow ik erger me hier groen en geel... iedereen bemoeid zich met waar we nu wonen... vre-se-lijk!!

misschien dat ik me hetzelfde zou afvragen als ik in hun schoenen stond.. maar ik zou ze nooit uithoren..
    kan daar zo kriegel van worden.. najah niet druk om maken :D

18. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Skaya!!
    Dat is inderdaad toevallig maar jij loopt twee weken voor op mij he hihi!! Waar in ridderkerk woon je dsn wij bij t centrum!
    Heb jij al een kdv of gaat jou mannetje daar niet heen??
    Gr

19. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik heb vandaag ook de mail gekregen voor de blije doos:) zaterdag meteen halen:) vanmorgen de felicitas doos gehaald ze kwamen net binnen op de kar en de einddatum is 13/2 nou het stelt idd niets voor:( maar goed het is gratis;;) dus niet klagen dan maar.

Vlos vanmorgen was goed, hartslag mooi en rijp voor een hardcorenummer haha. Mijn bloeddruk was weer mooi en ben in 19de en tijd nog maar 4kilo aangekomen dus ook daar weer tevreden over.

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    wat raar dat er zo'n verschil zit met wanneer iemand bericht krijgt voor de blije doos...

pat gelukkig is alles weer goed :)

Deel Deze Pagina