Mooie foto sam! Heitje, kun je zulke dingen niet direct met je verzekeraar regelen of moet dat via de huisarts? (nieuwsgierigheid hoor) Even een vraagje, weten jullie al hoeveel kraamverlof jullie vent gaat krijgen? Wettelijk is 2 dagen maar kan in een CAO meer zijn. Nu heeft mijn vriend géén CAO maar krijgt 5 dagen van zijn werkgever, is hem vorig jaar toegezegd. Dat zouden ze t.z.t. toch niet kunnen terugdraaien, toch? En zou die 5 dagen al inclusief calamiteitenverlof zijn? Ik wil er het maximale uithalen hihi. Hij neemt vanmiddag zijn personeelsreglement mee, zou zoiets daarin staan? Hoeveel dagen krijgen jullie mannen?
Bij eerste beep kreeg man twee dagen volgens mij. Was verder geen CAO ofzo. Hij werkte toen bij een heel klein bedrijfje: 2 directeuren/eigenaren en mijn man als enig personeelslid! Kan me herinneren dat ze wel makkelijk deden, zo van 'kijk maar hoe het je uitkomt, rustig aan'. Dat is dan weer 't voordeel van een klein bedrijf. Calamiteitenverlof weet ik niet precies hoe het zit. Onze beep is in superkorte tijd 's nachts geboren, dus niet in werktijd.... Volgens mij is het wettelijk 2 dagen voor de man. Nu is hij eigen baas, dus bepaalt hij het zelf.... O ja, als het goed is staat het wel in 't personeelsreglement / arbeidsvoorwaardenboek....
Ziet er leuk uit!! Misschien nog een leuk kleedje op de vloer en wat gekleurde mandjes neerzetten? Of een leuke gekleurde poef? geweldig dat getrappel!!
Sam fijn dat de echo goed was! Mooi plaatje hoor van je duimende kindje! Viev: nog niet echt uitgepraat maar wel weer rustig in huis Komt wel goed..Haha je bent al aan het aftellen naar je verlof zie ik haha Cullen: ja ik ga eerst mijn chirurg mailen over zijn gedachte hierover wat betreft mijn rug en de bevalling. Thanks voor jullie steun, nu heb ik tenminste niet het gevoel dat ik gek ben ofzo
Yupgup: ja heb mn verzekeraar gebeld en mag probleemloos overstappen naar een ander ziekenhuis. Maar vind het zelf fijn om het even aan mijn HA voor te leggen, is een erg lieve vrouw die alles van mijn rugklachten afweet en misschien heeft ze wel tips over een goed ziekenhuis, kraamcentrum oid? Mijn vriend heeft geen kraamverlof, hij werkt voor zichzelf dus denk dat dat dan niet geldt? Ohhh wat een rotweer he! Moet vanavond eigenlijk de weg op naar een avondwake (oma van mn vriendin is overleden) maar als ik zo naar buiten kijk, weet ik niet of het wel veilig is om in de auto te stappen....pff wat lastig!
Oh heerlijk, vriendjes/mannen die eigen baas zijn! Lekker lijkt me dat op zo'n moment! Kunnen ze ook wel vrij nemen of zijn ze dan te geneigd om aan het werk te gaan (denk je)? Oh fijn Heitje dat het voor de zorgverzekeraar zo kan. Konden zij niet ook een goed ziekenhuis aanbevelen? Kleedje is een goed idee, nu alleen nog een betaalbaar blauw kleedje vinden gelukkig hebben we nog ff...
Het is zeker rotweer! Daarstraks met de hond gaan lopen, maar bah zeg! En wat zijn de beesten hier onrustig! De katten rennen het huis rond en zijn steeds aan het mauwen! (willen naar buiten) En de hond is vervelend. Steeds komen vervelen als ik ergens mee bezig ben. Ik kan niet wachten tot het kamertje eindelijk binnen komt! Van de week het behang eraf halen wat er nu op zit. En dan wachten tot fotobehang binnen komt. En dan behangen maar! Verder weinig te doen. Mazzel dat we pas alles verbouwen hebben toen we het huis hebben gekocht. Ik ga zo eens ff snuffelen op internet voor kleertjes. Das wel het leuke aan het geslacht weten!!!
Brr.... het is gewoon al donker in huis... regen en wind staat tegen het raam waar ik voor lig. Krijg t er alleen maar kouder van! hier helaas nog geen post gehad... dus kleertjes zijn dr nog niet... zullen ze wel komen vandaag?!!
@Verlof man, mijn man is 3 dagen eigen baas en 2 dagen in loondienst bij een klein bedrijf. Daar krijgt hij sowieso 2 dagen vrij, en verder zorgt hij er voor dat hij 2 weken na de bevalling vrij is of maar een paar uurtjes per dag werkt als het rustig is. Ideaal! Ging vorige keer ook prima, de eerste week heb je toch nog de kraamverzorgster dus hij hoefde ook niet veel te doen (behalve dingetjes regelen als de kaarten, iedereen bellen, gemeentehuis etc) en ik vond het erg leuk dat hij er veel bij was bij de kraamvisites. @Weer, bleh er komen druppels vanaf het plafond naar beneden, lekkage dus Dat is weer het nadeel van ons oude houten huis, overal kieren en gaten.. @Yupgup, vind je kamertje erg mooi. Met een paar blauwe assesoires ben je al een heel eind. Blijft het verder mooi rustig. Kleedje is wel een goed idee.
Sam4Hope: Goed dat de echo goed was! ik zie Bergen op Zoom staan, wat leuk Ik heb daar heel lang gewoond en woon er nu nog vlakbij.
hier krijgt vriendje voor zover we weten ook gewoon de 2 dagen waar die recht op heeft. Hij gaat de eerste week of in ons hgeval waarschijnlijk tijd dat ze in het zh zullen liggen wel werken. Dan is er toch kraam of weinig voor ons te doen. En als de kraam weg is of ze thuis komen neemt hij 2 of 3 weken vrij! Valt toch mooi in de mooie/vakantie tijd ong. (nou ja ietsjes eerder hihi)
Yupgup: heb ik niet gevraagd aan mn zorgverzekeraar....als ik er niet uitkom, zal ik ze wel weer ff lastigvallen Heb net wel mn chirurg gemaild...laaaaange mail dus hoop dat ie het goed leest! Leuk Yupgup dat je het kleedje een goed idee vindt! Oja en over man en eigen baas zijn: hij is alleen maar met zn werk bezig! Kan het 's avonds moeilijk achter zich laten en zit daardoor tot heel laat vaak nog mails te beantwoorden en andere dingen voor te bereiden...dus ik hou mn hart vast straks in de kraamperiode... Minkie wat balen zeg die lekkage!! Overal emmertjes dus! BB jammer dat de kleertjes er nog niet zijn Was het wel gister verzonden? Dan hoor je het vandaag wel te krijgen hoor!
ja volgens hun wel, kreeg n mailtje van verzending. ik maak morgen dus de foto;s nu misselijk en wel aan t genieten van dat gespartel in mijn buik....
Hier ook! Zie verderop wel de grijze massa voorbij schuiven, maar aan de andere kant ook mooi blauw en zalmroze!!!
Hallo allemaal!! Wat een weer he!! Net bij zitten lezen hoop weer vergeten sorry Hoofd is vol na vier dagdiensten werken in de zorg Morgen nog een hele dag en dan een dag vrij vrijdag weer een halve dag pff wordt zwaar hoor nu het is druk op de afdeling laatste tijd! Babykamer uitgezocht en nu wachten tot vaderlief tijd heeft om hem te gaan kopen, Babydump belde net dat mijn spullen pas over twee weken komen ipv de afgesproken dag nu gaan we het zelf maar halen volgende week vond t te lang duren Post ook nog niet gehad wacht nog op de nikes voor onze zoon en zn nike shirt manlief kon t niet laten om te kopen Verlof krijgt manlief officieel twee dagen maar heeft kunnen regelen dat rond de periode van de bevalling zodra hij geboren is hij drie weken vrij mocht!! Heerlijk 16/04/2012 gaat me zwangerschapsverlof in kan nu al niet wachten! 27/02/2012 onze 3d echo dan zijn we 27 weken!! Liefss!!