Mag ik even een vreugdedansje doen?? Na weken primperan en eerst natuurlijk emesefase.. Had ik het ondertussen wel gezien met mijn HG.. Gister gesprek gyn en er is een nieuw medicijn!! Haldol.. Echt WALHALLA!!! 1 pilletje gister middag en ik voel me nog steeds goed.. WHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH (goed= ik kan bewegen en dingen doen op rustig tempo zonder te spugen of de neiging te hebben!)
Wat super jazzlin!!!! Je hcg zit nu op een top!! Hoop voor je dat je je snel beter voelt!! En dat goed ook goed is zonder aanpassing. Ik had nog willen slapen nu... Ga de hond maar uitlaten en daarna nog even proberen te slapen.
Gisteren mijn dochter verteld dat we een kindje verwachten ... ze kon niet stoppen met lachen zo leuk vond ze het... Met strenge toon zei ze Nu wil ik een zusje hoor mama want ik heb bij papa al 2 broertjes en bij jou ook 1 tje . Dus ik zei we zullen zien we hebben er niks over te zeggen.. Maar ze was iedergeval super blij, vandaag mn schoonouders vertellen en morgen mijn moeder... pfff spanningen gieren door me lijf Gek he !
Goede morgen iedereen, Ben een paar daagjes niet geweest maar heb alles bijgelezen goed he? haha @Thea, Almah, en Ladytijger van harte welkom meiden!! @Eva, bah die onzekerheid is zo erg, ik weet hoe je je voelt meid, daarom een hele dikke knuf voor jou, en ik hoop dat het allemaal goed afloopt. @Beertje, jij ook al bloedverlies gehad, gelukkig wel een goede echo, dat is toch goed nieuws. De vk zal vast gelijk hebben dat het een gesprongen ader was. wbt namen, van de week zei mn vriend een meisjesnaam, die ik ook toevallig in mn hoofd had grappig he. We liggen eigelijk wel op een lijn wbt namen, we willen ook graag een naam die niet superveel voorkomt, onze dochter heeft een naam die niet zeldzaam is maar toch hoor je m nauwelijks, tenminste niet in onze omgeving. Dopen doen wij ook niet aan, dus ook geen peter en meter.
Jazzlyn Fijn dat de haldol helpt. Ik wist niet dat haldol ook voor de misselijkheid hielp. Ik werk in de zorg met dementerende en die krijgen ook wel haldol alleen dan om er rustig van te worden. Minnie fijn dat jullie op dezelfde lijn zitten met namen. Ben nu wel benieuwd hoe jullie dochter heet. Eva hoe ben jij de nacht doorgekomen? Ik hoop dat vloeien over is gegaan.
Ha allen, Nadat ik een tijd niets van me heb laten hier even een update.. Woensdag de 5e ben ik dus opgenomen (zie deel 1) voor een te laag kalium. Ik ben toen aan het infuus gelegd (omdat men er vanuit ging dat ik uitgedroogd was - maar dat was ik niet) en verder werd er een ECG gemaakt (die was helemaal ok!), werd mijn urine gecontroleerd (ik had géén ketonen) en ook mijn bloed (voor het kaliumgehalte). Verder kreeg ik ook een echo (was gelukkig ook oké!) en uiteindelijk ook Kaliumtabletten. Nadat 'sochtends weer bloed was afgenomen om mijn kaliumwaarde te bepalen (na 1 tablet) zou men kijken of ik die middag naar huis mocht. 's Middags kwam de arts-assistent en mijn kaliumwaarde was niet gestegen met de dag ervoor. Ik werd geadviseerd te blijven en me onder controle van de gyn te stellen. Mijn man zei later (is verpleegkundige) dat dit niet verwonderlijk was. Ik had namelijk géén kaliuminfuus gekregen, maar een natriuminfuus en slechts 1 tablet SLOW-K op (slow betekent ook dat het langzaam werkt). Dus eigenlijk hadden ze me liever nog een nachtje. Maar goed, dwingen konden ze me niet en na een gesprek met de diëtiste (die het ook raar vond dat ik geen kaliuminfuus had gehad en dat ze na 1 nacht al zeiden dat ik moest blijven). Zij gaf me een lijst met kaliumhoudend voedsel mee. Ik heb toen mijn eigen Verloskundige nog gebeld en zij vond het helemaal raar dat me nu in DIT stadium als werd geadviseerd daar te blijven en tot aan het einde in het ziekenhuis onder controle te blijven. Ik mocht dus lekker bij haar blijven. Ze begreep ook mijn beslissing om wel naar huis te gaan. Ik zou ook immers op vakantie gaan en met medicijnen zou mijn kalium die week zeker wel weer moeten stijgen. Nu goed, we hebben een heel fijn weekje Veluwe gehad en ik heb veel tomaten, bananen, tomatensap e.d. en mijn pilletjes op. Maandag ga ik opnieuw mijn kalium laten prikken en ben dus benieuwd. Het zal heus niet gelijk goed zijn, maar als het maar gestegen is, dan reageert mijn lichaam iig op de tabletten enzo. Moet zeggen dat ik wel minder heb overgegeven en me ook wat sterkter voelde die week. Behalve vanochtend dan, maar ik had weer een aanval van mijn Prikkelbare darm en nadat het een hele tijd vast had gezeten, kwam het er niet zo lekker uit. Daar voel ik me nu erg slap van, maar heb al wel veel naar binnen kunnen werken vanochtend. Ben nu dus 10w+2d en 't is nog steeds onwerkelijk dat er een beebje in mijn buik zit. Ben nog steeds erg dun (maar de echo's laten wel een ander beeld zien ) en nog steeds niet echt aangekomen. Maar goed, me is verzekerd dat dit wel goed komt! Vanavond vertellen we het aan mijn ouders en morgenavond aan de ouders van mijn man. Spannend! Heb jullie verhalen eigenlijk niet zo goed bijgelezen.. ben gewoon de laatste tijd (hoewel de slapte minder is) echt moe. Maar ja.. thoort er bij hè! Groetjes!!
Veldmuisje, ik hoop dat je waardes wat gestegen zijn ten op zichte van de vorige keer, fijn dat je je al wat beter voelt, enne die buik gaat straks echt wel groeien hoor!
Veldmuisje: jeetje wat een verhaal! Ik hoop dat straks na het prikken blijkt dat je waardes gestegen zijn! Haldol: heb echt nooit geweten dat dat kan helpen tegen de misselijkheid! Ik werk in de psychiatrie, dus heel wat patienten die haldol krijgen. Ik ken het alleen als klassiek antipsychoticum. Mag ik vragen wat voor dosering je slikt? Hier: Gisteravond uiteindelijk iets verloren waarvan het me niet zou verbazen als dat het vruchtzakje was. Het is een dik, compact stolsel van een paar cm doorsnede. Sorry voor de vergelijking, maar het ziet eruit een kippelever, maar dan roder natuurlijk. Daarna zijn de heftige krampen ook gestopt. Mijn buik voelt nu alsof ik een zware menstruatie heb. Vooral veel pijn bij het plassen. Inmiddels is het bloeden wel weer afgenomen en grotendeels bruin van kleur. Ik denk dat dit een miskraam is, maar durf het niet meer te hard te roepen.
ooo Eva wat erg zeg, heb je al wel de vk gebeld? @nwe meiden welkom hier en uiteraard van harte. @veldmuisje, jeetje wat een ziekenhuis zeg, gelukkig heb je wel van je vakantie genoten. En alle andere meiden, sorry, wel afgelopen dgn gelezen maar zooooooo moe om te reageren, 2dgn achter elkaar werken hakt er ff in, vooral als er een krijsbaby is die alleen stil is met slapen, kon m wel wat aandoen jeetje. Kindje word thuis ook erg vaak vast gehouden, fijn but not. Ook ik heb gister de wij jonge ouders pakket binnen gekregen, en zojuist mee gedaan met de bel en win aktie, en ik heb GEWONNEN!!!! JIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAA de Luvion beelbabyfoon, was helemaal perplex, eerst was het sorry, toen een andere prijs gekozen, helaas en toen weer de beeld babyfone, en BINGO, zo happy ermee. Ik zat hier al een beetje naar te kijken, ben zelf slechthorend en dit is voor mij echt een uitkomst, half nov krijg ik weer bericht. Nou vandaag weer een drukke dag, incl kinderverjaardag dus ga me aankleden boodschappen doen en meer dingen, wellicht tot straks
pat wat gaaaf gefeliciteerd met je prijs!!! eva.. shit shit shit!!!! heb je idd vk al gebeld?? wil je niet bezorgd maken maar zo zag het er bij mijn (v)mk ook uit.. heb je het opgevangen of doorgespoelt?? hoop zo voor je dat het geen mk geworden is!!!
@Pat: Wat leuk je prijs ! @Priscilla: tsja ik geloof zelf ook dat dit geen goed teken is hoor. Ik heb het opgevangen (stuitte erop bij afvegen) en bewaard in een tupperwarebakje id koelkast. Hahaha hoe ver kan je zinken, maar wilde het toch bewaren als een soort bewijs/vergelijkingsmateriaal als de situatie nog verandert. Ik heb de vk nog niet gebeld. Heb vorige week al heel veel ad telefoon gehangen. In eerste instantie zei ze helemaal geen echo te maken na een miskraam en toen mijn 'miskraam' van vorige week een twijfelgeval werd, wilde ze me sowieso pas de 19e voor een echo laten komen. Ik ben bang als ze dit horen, ze er het etiket miskraam op plakken en helemaal geen echo meer maken. Terwijl ik afgelopen woe, na mijn eerste bloedverlies en krampen, naar een andere vk ben geweest, die wel een echo heeft gemaakt en dit gedeclareerd heeft bij mijn verzekering omdat dit een indicatie is voor bloedverlies. Zij zag overigens een gezond vruchtje met hartactie, maar ik ben bang dat die inmiddels na gisteravond in de koelkast ligt .. (Sorry, wordt een btje cynisch bij veel narigheid.)
@eva... en als je het ziekenhuis nou belt 1e hulp of hap.. en gewoon enorm aandikt dat je krom ligt van de pijn net iets bent verloren en graag hebt dat er iemand naar kijkt... ik heb toendertijd het hele dorp alle artsen platgebeld tot er 1 was die me wou zien om te bekijken.... echt op je strepen staan bel des noods elke vk gyn enz af die je kunt bellen.... dit is gewoon een soort marteling waar ze je nu in laten zitten!!!
ik sluit me hier bij Priscilla aan gewoon doen hoor, het gaat immers om jou en je gemoedstoestand. En jaaaaaa vind het nog steeds onwerkelijk, ik en een prijs winnen, de laatste keer was 9 jaar terug, haha, ook wij jonge ouders, toen won ik een winterset voor de bobike die net in de winkels lag, wel erg toevallig zo.
Goedemorgen allemaal (o tis al middag zie ik) Beetje duffe kop hier Vreselijk slecht geslapen (heel druk gedroomd over van alles en nog wat) Heel vroeg wakker, kwart over 6. Uur wakker gelegen. Daarna weer tot bijna half 10 geslapen en verder luie ochtend. Ik begin de echo maandag heel erg spannend te vinden. Zo rustig als ik vd week weer was, zo onrustig ben ik nu. Wordt ik maandag uit een droom geholpen of mogen we nog even verder stuiteren van geluk? Ik weet het, er is geen reden om te denken dat het niet goed zit, maar vind het allemaal zo onwerkelijk. Kwaaltjes beginnen wat af te nemen, maar dat schijnt normaal te zijn bij 11 week. Ik heb zo zin om het te vertellen he....wat zal iedereen blij zijn
@child wat knap dat je het nog niemand verteld hebt... en tis idd zo van die kwaaltjes vanaf week 8 of 9 raak je er wat aan gewend en vallen ze minder op en vanaf week 10 nemen ze al af!! zolang je geen bloed verliest is t goed toch!! proberen te genieten...
@Priscilla: ik heb nog geen echo gehad en wil het daarom nog niet vertellen. Ik geloof ook dat t makkelijker is om je mond te houden als je nog geen echo hebt gehad. Ik heb nog geen kijkje in mn buik mogen nemen haha en besef het dus zelf amper.... Ik probeer inderdaad te genieten maar ik denk ook dat t makkelijker is als ik echt zie wat er in mn buik groeit. Nu ben ik afgelopen weken alleen maar moe en niet fit geweest en zie ik mn buik wel groeien, maar dan nog heb ik nog niet helemaal door dat ik zwanger ben ofzo haha
Doe in een glazen potje, glas of plastic beker (wel doorschijnend) onderin een laagje gewoon zout. (als je nog in je 1e 8 weken ochtendurine gebruiken) Dan vul je het glas tot het midden met je (ochtend)urine Wordt de urine troebel en komt er een soort wolkkraagje op > jongen wordt ie niet troebel en zie je sliertjes naar boven gaan > een meisje (als je net je urine erover heb gedaan wordt het sowieso even troebel, na ongeveer een halve minuut trekt dat of weg of blijft. Gewoon een grappige test om te doen.
@Priscilla en Pat: i.t.t. vorige week heb ik nu helemaal geen behoefte aan een echo of een gesprek met een vk die op afstand toch niet kan zeggen hoe of wat. Ik heb woensdag een afspraak voor m'n '1e' echo bij de vk praktijk waar ik ingeschreven sta. Ik zie het dan wel weer. Misschien zit het beebje er nog en ga ik maandag weer bloeden en gaat het er alsnog uit. Ik heb inmiddels een soort gelatenheid over me gekregen. De natuur doet toch wel wat hij wil en ik heb alleen maar behoefte om gewoon uit te rusten en m'n leven zo normaal mogelijk door te leven zonder steeds gestoord te worden door allerlei zwangerschaps-/miskraamperikelen. Ik zie het woensdag wel. Ik ga ervan uit dat het mis is en hoop dat m'n baarmoeder dan gewoon mooi schoon is en mocht het vruchtje er nog wel zitten en een kloppende hartje hebben ben ik natuurlijk hartstikke blij, maar besef me heel goed dat dat ook maar garantie tot aan de voordeur is (vorige keer is het ondanks geen bloedverlies en een kloppende hartje met 7,4 weken toch nog mis gegaan in de 12e(?!) week).