Meiden ff een tip van een ervaringsdeskundige Ik werk in de kinderopvang met kindjes van 0-4jaar, ik zie met regelmaat heel veel baby's met een afgevlakt achterkant of zijkanten, dit komt omdat ze tegenwoordig niet meer op hun zij mogen slapen van de kraamzorg ivm doorrollen naar buikligging, dit kan verstikking opleveren (is uitgelegd door de kraam zorgende aan een pas bevallen collega). MAAR, in de winkels kan je van die speciale kussentjes kopen die de rug en buik ondersteunt en geen door rol risico heeft. Echt als het hoofdje te plat is, TOTAAL GEEN GEZICHT moet het kindje 9 van de 10 keer een helmpje op voor een aantal maanden., en dat met 12 weken. Heb zelfs een kindje die gewoon op de harde vloer zou kunnen liggen zo vlak is het Ik ga zelf ook zo'n kussentje aanschaffen. Bij mijn zoon mocht het 9 jaar terug nog wel en deden we het gewoon met handdoeken. Ik vind het zo'n zonde van die mooie bolle kopjes. Ik snap de logica van de kraamzorg wel, maar de ellende zie je snel. Ik zeg dit niet om mensen tegen de haren in te strijken, het is gewoon advies, je kan zelf een hoop voorkomen.
hihi pat thnx vor je tip!!! @miffy knap hoor hoe jij en je vriend ermee omgaan zeker in zijn geval!! mijn lief heeft een aanverwand van autisme.. en nu ik er meer op let merk ik steeds meer ''verschjnselen'' maar hij is zo rete lief dus hinderd me totaal niet.. en volgens mij was t mify die zoveel honger had haha hier ben ik normaal gek op nasi en nu na t eten zo misselijk hoef niet over te geven maar wel kokken en ondertussen trek en weet niet waar in.. net al een appel op maar nog honger... trek... weet ik t
Abbo op t nieuw topic!!! Heb alles bijgelezen, maar ik ben t op een ding na allemaal kwijt!! Eva super véél sterkte!! Hier: iedereen reageerde fijn, leuk om te vertellen. Mijn misselijkheid neemt toe, met name mijn maagzuur, aaahg vies. Iemand tips, ik slaap er niet van. Ik ben ook helemaal total loss.... Pffff ga slapen!
@priscilla ooohw autisme kan ook moeilijk zijn moet je goed mee om kunnen gaan..... en erg is dat he?? honger/trek ik blijf maar eten!! denk dat het voor mij nu inhalen is afgelopen weken weinig gegeten en al afgevallen dus is niet erg
@miffy haha jah heel vervelend die honger/trek en wat betreft autisme op de 1 of andere manier lukt me dat gewoon, op mn werk ook veel kids met autisme die alleen bij mij willen.. vinnut wel een eer!! @kwaaltjes afgelopen nacht aantal keer wakker omdat ik moest plassen en mn boobs deden zo onwijs veel pijn terwijl ik gewoon op mn zij lag.. en s avonds knelt mn bh de pan uit!!
@priscilla sommige mensen hebben daaar gewoon aanleg voor ik kan er ook heel goed mee omgaan wij hebben op stage een meid van 17 die bijna iedereen klauwt/knijpt zeker met wassen enz en ik ben pas 1 keer door haar "geknepen" toen ze der evenwicht verloor en mij dus pakte mijn begeleiders snappen er niks van
Hihi, wat betreft honger: hier precies zo'n dag miffy! Verbaas me er zelf over. Laatste dagen wel wat meer misselijk, maar vandaag ook TREK! Dus wat ik naar binnen krijg gaat er dan ook in grote getalen in
@priscilla ja stiekem wel een beetje vooral omdat ik echt niet had verwacht met haar om te kunnen gaan vond het zo eng in het begin ze heeft me zelfs laten twijfelen over wat voor werk ik precies wil gaan doen
Meiden, Hier op de terugweg van werk in de auto kramp (ongesteld gevoel) en net veel bloed met stolsels verloren. Ik ga ervan uit dat het een aflopende zaak is. Tweede keer in een half jaar tijd en dat voor ons eerste kindje .. Ben jong, gezond, snap er echt helemaal niets van. Maar ' blij' dat het deze keer op een natuurlijke manier op gang komt en in een vroeg stadium, niet pas met 11 weken.
@priscilla ik doe nu een opleiding helpende en was er van overtuigd met dementerende ouderen te willen gaan werken ik loop nu stage in een gezinstehuis met kinderen en jongeren met een geestelijke beperking of een gedragstoornis en dit vind ik ook helemaal geweldig!!!! dat had ik nooit verwacht
@miffy wat knap dat je dat kunt zeg!!!! meden ik ga nokken ff wat drinken en mn bed in blijf misselijk blegh
He shit, heb ik net een heel verhaal getypt loopt die site vast! Balen! Nou, dan maar in het kort opnieuw.. Eerst @ Eva: oh nee toch he? Ik hoop zo voor je dat het niks ernstigs is, ga voor je duimen hoor! Als het wel verkeerd zit, is het wel weer fijn dat je lichaam het zelf oplost.. Maar nee.. getsie! @ Honger: al weken last van! Sinds 2 a 3 dagen last van lichte misselijkheid. Maar waarschijnlijk in combi met me nachtdiensten.. Dus ja.. Vannacht geleefd op beschuitjes met jam en lekker doosje aarbeien met suiker!! Gisteren avond wakker geworden met lichte misselijkheid, dus geen zin in eten. Wat denk je? Heeft mijn man boodschappen gehaald en verse kippensoep gemaakt, en vanalles in huis gehaald wat ik normaal erg lekker vind. Durfde niet te zeggen dat dat nu totaal niet aanstaat.. Vond het zo lief van 'm! Beetje gegeten maar viel niet lekker, daarna op naar de verjaardag! Niemand heeft mijn buik gezien, of ze hebben niks gezegt! Daar aan de thee en vrijwel niet gesnackt. Voor ik ben gaan werken en kommetje rijstepap met suiker op (warm) Gelukkig viel dat wel goed! Tja, verder.. ow ja, over die weken en wat je zegt enzo. Ik hou het gewoon op 7 weken enz. Dus zover je bent, niet in welke week je zit. Zit trouwens wel met een dilemma, dat zwangerschapsdagboek.. Was al tot week 8 gekomen, tja en dan krijg je te horen met de echo dat je net 7 weken gepasseerd bent.. Jajaaa.. en nu? Mijn data kloppen natuurlijk van geen kant meer in dat boekje.. En ik baal! Ben daarin echt een zeur, moet netjes enzo zijn.. Weggooien en een nieuwe bestellen? Of heeft iemand een crea oplossing??? Vanavond als ik mijn bed weer uit ben zal ik vast weer een hoop te lezen hebben! Voor nu, weltrusten! Nja, ik dan haha Een fijne zondag nog allemaal!
Hee meiden!! Woww alweer een deel 2!! Ik ben benieuwd in welk deek we zitten als het mei is Eva, jeetje!! Ik hoop echt voor je dat het toch goed blijft gaan! heb je vk al gebeld? heel veel sterkte meid! Uhmm weet niet meer wie wat heeft geschreven Sorryyy.. moee Maar ik vertel eigenlijk dat ik in week 7 zit.. Dat zwangerschapsboekje.. jaa ik ben dus zo'n muts die een nieuwe zou kopen Bij mij moet t goed zijn.. Schrijf er nu dus ook nog niet in.. dadelijk wordt ik weer verzet.. ik wacht nog even maa wil wel heel graag dat boekje hebben van pauline oud! Uhnm.. verder?!sorry mn hersenen laten me echt in de steek.. BB.. leuk n nieuwe auto.. wel weer n dure uitgaven maarja je moet wel met een tweeling Welke wilde of hadden jullie ook alweer? Ik ga nu lekker slapen.. vannacht ging goed.. Kzie alleen tegen mn collega dat ik beetje misselijk was.. zegt ze alweer? Shitttt ik zo van jaaa hoezo wanneer nog meer dan? Zei jaa n week terug ofzo?! Ik heb me maar van de domme gehouden.. proest!! Ze zal vast niets denken.. We gaan vanavond naar vriend zijn ouders.. het vertellen! Ben heel benieuwd! Schoonpapa heeft n rottijd achter de rug.. schoonmoeder ook hoor maar zijn vader is heel plotseling overleden 2 maanden terug en dan onze miskraam.. Ze kunnen dit leuke nieuws wel ff gebruiken Wel weer spannend! Nou meiden.. fijne dag! Meiden waarop ik niet heb gereageerd sorryyy!! Tik vanaf mn tel dus dubbelscherm werkt nu niet.. Liefsss xxx
Kom je een dagje niet online, is er een deel 2 geopend met al 8 !!!! pagina's!! Sorry hoor dames maar op iedereen reageren is geen doen. Ik zal wel schrijven wat ik nog weet.. Eva: Sterkte! Bloedverlies kan van de seks komen, maar dan zou het wel vrij snel moeten ophouden want een bloedvaatje dat gesprongen is blijft niet bloeden. Ik hoop voor je dat er niets erg is maar het lijkt me vreselijk om zo in de spanning te zitten! Prenatale screening: doen wij niet. Al heb ik deze keer wel wat meer getwijfeld. Nu ik al een gezond kindje heb lijkt het me nog veel zwaarder om een gehandicapt kindje erbij te krijgen. Dat klinkt heel egoistisch, maar het is wel de realiteit. Toch doen we het niet, want ik kan niet zoveel met een schatting en dat zou me alleen maar bang maken. We accepteren dus wat ons gegeven wordt. Aantal weken: ik ben nu 9w1d en zeg gewoon 9 weken. Halverwege de week zeg ik 9,5 week en aan het einde van de week 'bijna 10 weken'. Ik heb het verschil tussen 9 weken zwanger zijn en in de tiende zwangerschapsweek zitten altijd erg verwarrend gevonden. Zwangerschapsdagboek: ik zou m niet weggooien maar gewoon verder schrijven. Ook het teruggezet worden met een paar dagen of straks misschien met de 12 weken echo weer vooruit, dat hoort er allemaal bij. Als je dat gewoon beschrijft in het dagboek dan maakt het verder toch niet zoveel uit? Eventueel een week overslaan? Ik weet het trouwens niet hoor, ik heb in mn vorige zwangerschap de eerste 18 weken een dagboekje bijgehouden maar dat was gewoon in een schriftje. Dus geen voorgedrukte weken erbij. Op gegeven moment ben ik opgehouden met schrijven, best wel jammer vind ik dat! Hier: alles goed, ik ben nog maar sporadisch misselijk en dat maakt deze zwangerschap wel gemakkelijker dan de vorige, toen was ik 16 weken lang dag en nacht misselijk. Maar qua moeheid vind ik deze keer juist heftiger, toen ik nog geen kindje had kon ik lekker gaan liggen wanneer ik wilde, en uitslapen.. nu heb ik een lekker vrolijk mannetje die vanochtend om 4.30 al 'maaaama maaamaaaa' riep! Hij had toen zelf gelukkig ook wel door dat het nog erg vroeg was en is lekker weer gaan slapen tot 8 uur. Luxe!