Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    nu al :O:O
    ik wil het stiekem ook al
    maar vind het ook nog een beetje vroeg
    ik twijfel nog erover

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ben ik ook weer eens! Volgens mij ben ik over mijn hcg hoogtepunt heen, of ik begin er aan te wennen. In ieder geval gaat het met de misselijkheid stukken beter! Ik maak deze week mijn medicijnen nog op en dan ga ik het helemaal zonder proberen.
    Heb mooie echo's voorbij zien komen, gaaf!!

@Babykamer, ik heb echt nog geen idee. Het is ook helemaal afhankelijk van het geslacht natuurlijk. Ons huis is wel helemaal in een bepaalde stijl geschilderd (middengrijze muren met veel wit, steigerhout en accentkleur blauw) dus ik vind het wel leuk om dat een beetje door te trekken. Aan de andere kant is de kamer van mijn oudste zoontje weer totaal anders met een knalrode wand en blauw, rood en witte kleuren. Maargoed, dat wordt dus veel winkelen om inspiratie op te doen ;)

@Kleintjuhh, met 14 weken is het geslacht nog net niet te zien denk ik..

@Child, hopelijk bewaren ze de echo foto's. Weet wel dat mijn vk ook een echofoto in mijn dossier heeft zitten, dus wie weet!

@Yupgup, tja je darmen worden nu alle kanten opgedrukt. Ze zullen best even moeten wennen aan een nieuwe positie in je buik ;) En het grote nieuws is dus overal bekend, al veel reacties?

@Carooo, welkom! Mag ik vragen of er aan je zwangerschap dan ook een risico zit als je de ziekte van Crohn hebt, omdat je zoveel controles krijgt?

3. Dana

Dana Niet meer actief

Carooo welkom en gefeliciteerd! :)

ik heb het ook zeker nog niet op facebook gezet, dat doe ik pas echt als ik zeker weet dat iedereen die dicht bij me staat het weet en het niet daar hoeft te lezen. ik denk rond 16 weken of zo.

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Miffy je meent het!?!? Nijntje?? :p :D hihi

Viev ik ook een paarse met mouwen, ideaal!!!

Leuk dat er nu nog nieuwe zwangere bijkomen!!! Proficiat meiden!!

Mijn idee nu voor de kamer zijn er 2. Of grijstinten met nijntjes in een paarse of lime kleur. Ziet er in mijn hoofd leuk uit ;)
    Of warme bruintinten met een beetje een idee, bevindt me in de bossen/jungle.... Laatste stap ik steeds meer vanaf, maar ik vind de madagascar figuren wel super.....

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ja dat had je niet verwacht he??
    dat was zeker een flinke shock hihihihihi

het is zelfs zo erg dat ik gek ben/was op nijntje dat ik een zilver horloge heb met op de wijzerplaat nijntje :D

6. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Jaaaaaaaaaaah :D:D:D:D:D:D:D

Net teruggebeld: Het is gelukt om de echo's nogmaals af te drukken en ik kan ze morgen zo uit ziekenhuis ophalen!!
    O ben zo opgelucht!:):):)

Jippie, dag kan niet meer stuk

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Caro welkom!
    Miffy jij en nijntje? Ga weg!
    Ik ga t rond 11 weken ook op fb en hyves zetten hoor! Maybe wel eerder heb nu al lang genoeg mn mond gehouden hihi

8. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Hallo dames,

Zo wat moest ik veel bijlezen voor 2 dagen! Wat ik nog onthouden heb..

@Goede echo's Gefeliciteerd!
    @Daro, beterschap voor je zoontje, zo sneu als die kleintjes zo ziek zijn.
    @Eva, ik vind je moedig hoor. Ik hoop echt dat het allemaal nog goed zit.
    @Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd.
    @Child, jippie fijn dat je alsnog de echo kan krijgen :)

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Wie moest vanmiddag echo ivm bloedverlies?
    Child gelukkig!!

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    *Breekt in*

Dag mama's van mei 2012
    hier een mama van mei 2011!!
    Ik wil jullie heel vele geluk, liefde en sterkte wensen met alles wat er op jullie pad komt deze zwangerschap maar vooral GENIET!! Het is zo weer voorbij!!

Dag mama's van mei 2012!!!

*Breekt uit*

11. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    @ Pricilla. Mooie echo foto!! Leuk he!!

@ Bloem18. Hier net zo enorme twijfels over de combinatietest! Qua kans zitten wij erg laag. Ik ben 24, vriend 27. In beide families komt niks voor. Gister bij de termijnecho ook 10+4 zagen ze een "dunne" nekplooi. Hij is idd niet gemeten, maar zag er voor zover goed uit.
    Ik twijfel zo enorm of ik het moet doen. Ik ben heel erg bang dat ze me de kans geven dat we een syndroom van down kindje krijgen en dan er dan een gezond kindje geboren word.
    Hoe oud ben jij als ik vragen mag??

Wonderland, welkom en gefeliciteerd!!

Carooo welkom en gefeliciteerd!!

Wat betreft babykamer: bij de praxis hadden ze laminaat in de aanbieding voor 4euro de vierkante meter, die hebben we gekocht. Is lichtgrijs erg mooi vind ik. Wil toch witte meubeltjes dus past er mooi bij!
    Verder qua kleuren beetje afhankelijk van wat het word..

Nu ben ik moe en kruip ik lekker de bank op....

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Dank je wel Lan!

Caro welkom en gefeliciteerd!

Child yes wat goed zeg!!!

Hier: weer ontzettende darmkramp gehad net....maar hoef niet naar de wc! Hebben jullie daar ook (soms) last van?

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Heb nog niet alles gelezen, straks weer verder.

Zag iets over babykamer. Ik zag een mooie kamer, grijze meubeltjes! Zo gaaf! Alleen wil ik het een beetje neutraal houden. Niet kleur voor jongen of meisje. Zit te denken om een behangboom op de muur te doen. En dan overgrote deel groen. En zo een beetje de kleur erin brengen met accesoires.
    Wel duur kamertje. Maar is onze 1e, en willen toch alles nieuw aanschaffen.

Heb vandaag weer BHV cursus gehad, dit keer Brand en Ontruiming. Erg leuk! Brandjes ook geblust enzo. Heel leuk! Wel doodop alweer... Hele dagen luisteren/zitten en doen is wel pittig nu.
    Wel super honger smiddags. Maar goed dat ze daar voor lunch zorgen! Heb in tijden niet zoveel gegeten smiddags. En nu.. wel honger. Maar man moet zo weer weg, les geven. Dus is het snelle hap. Broodje hamburgen op. 1 genoeg van zulke vette dingen. Vallen meestal niet zo goed... Dus vanavond maar een broodje eten met iets normaals of crackers ofzo...

Vandaag wat lichte buikpijn, alsof ik ongesteld moet worden, maar gelukkig maar lichtjes. Dus hoop dat dat niks betekend...

Morgen alweer 9 weken! Het mag van mij heel snel gaan! Volgende week echo en dan mag het zo 12 weken zijn!!!

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Kleintjuhh, 14 weken is wel vroeg vor geslachtsbepaling, al kan ik wel echobureaus vinden die het vanaf 14 weken doen. Mij is hier verteld vanaf 16a17 weken.

Essieee ik ben zelf bijna 32, ik ben dus ook bang dat door combitest een hogere kansberekening uitkomt , alleen al door mn leeftijd. Dacht eerst dat ik het niet wilde omdat het om een kansberekening gaat en daar heb je niet zo veel aan. Begin ik opeens weer te twijfelen. Lees net ook dat je voor de combitest het beste in week 9a10 bloed kan prikken en dan ben ik alweer te laat na mn termijnecho die ik op 10+4 weken heb.

Heitjekarweitje, ik heb soms ook darmkrampen uit het niets, moet dan ook niet naar de wc ofzo. Het hoort er helaas allemaal bij. Soms borrelen ze ook heel erg.

Heb net 2uurtje geslapen word ik misselijk wakker, blehhhhh:(
    Ben er dus niet echt van opgeknapt.

Oh ja Tinie hoe was de echo? Of heb ik daar nou overheen gelezen?

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    door yupgup begon het mij zo te kriebelen om het bekend te maken
    dat ik me vriend overgehaald heb :D

de volgende tekst heb ik op hyves en facebook gezet

ok misschien huil ik vaak
    ben ik kribbig
    en niet te genieten

ik ben wel vrolijk
    blij zelfs
    ondanks het kotsen
    dat hopelijk nu minder wordt

ja…
    IK BEN ZWANGER

16. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Leuk gedichtje om het zo kenbaar te maken.
    Ik wacht nog even tot na m'n volgende echo (volgende week) en als dat allemaal goed is denk ik dat ik het op hyves en facebook bekend zal maken. ben wel benieuwd naar de reacties, zal wel heel veel gezeik over me heen komen. (omdat het zo snel achter elkaar is) maar ja so be it!

17. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hallo meiden,

veel teruggelezen, maar niets onthouden, zag wel nieuwe meiden voorbij komen;) welkom en van harte.

Een echo geloof ik , prachtig:) maar dat is altijd he.

babykamer, heb nog geen idee wat en hoe, creme met grijs vind ik wel erg mooi.

Kinderwagens heb ik nog niet gehoord hier, ik heb zelf een citroen c1, en een octavia van vriend daar past alles wel in, alleen c1tje niet zo. Ik hoor verhalen dat de joolz day toevallig 1 die ik zelf ook wil hihi er wel in zal passen, is ook mooi klein op te vouwen. Bij mijn zoon had ik de mutsy 4rider waarbij onderstel zwenkt, ideaal, maar zo''n bakbeest.

Ontlasting, drama, ik poep knikkers, je hoort echt plop plop plop en gaat er met pijn en moeite uit, drink veel voor mijn doen, eet zeker wel 6 mandarijnen per dag, elke dag yakult, en roosvicee laxo fles eergister gekocht nu bijna leeg, en nog is ontlasting hard? Morgen de dokter maar ff bellen, lactuloze poeder helpt helemaal niet?? Gebroken lijnzaad nog niet ergens gevonden??c1000 en ah hier in woonplaats niet??

Wat gebeurd er eigenlijk als je niet kan poepen?? Wat doen de dokters dan?? vind het wel eng worden bah.

Ik ga het denk ik vanavond kenbaar maken op hyves?? eerst familie prive op de hoogte brengen, en dan openbaar. Heb er vertrouwen in dat het goed blijft gaan en anders, jammer net zo makkelijk ook weer op hyves te vermelden.

zo, nu ga ik mijn zoon naar opa en oma brengen, blijft hij nachtje slapen, ik moet morgen 07uur werken:( dus hij kan uitslapen.

misschien tot straks meiden

18. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Oja de reden waarom ik denk gezeik over me heen te krijgen is omdat ik in de toekomst nog wel graag een 3e zou willen en m'n man het nog niet zeker wist. Maarja wij hebben een groep vrienden/ kennissen die hun oordeel al snel klaar hebben, dus zullen denken dat ik het expres heb gedaan. (had ik dat maar, dan had ik nooit zo ongezond geleefd de 1e weken) blijf dus evengoed tot maandag zenuwachtig of de echo wel weer goed is en dit kleintje gezond is.
    pffft nou loop ik me alweer bijna druk te maken over hoe anderen erover zullen nadenken.
    laten we het maar op de hormonen gooien die door m'n lichaam gieren en ik me daarom steeds druk maak over alles.

19. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Hier ook last van keiharde ontlasting. Vooral nu tijdens de zwangerschap zijn de darmen van slag. (ik heb normaal gesproken ook al slecht werkende darmen)
    Als het keihard blijft kan je van de huisarts ook kleine klisma's krijgen, die zorgen dat je ontlasting zachter word waardoor je beter kan poepen.
    Ik heb zelf een keer 3 weken niet gepoept ook helemaal niks en leek toen 9 maanden zwanger. Ik ben toen maar weer eens opgenomen in het ziekenhuis.
    Maar nu door je zwangerschap, je uitzettende baarmoeder, en de hormonen is er minder plaats voor je darmen waardoor je meer klachten krijgt. Het kan zo weer overgaan, maar mocht het niet lukken zou ik om klysma's vragen.

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Pat en Miekr,
    Vraag of je Movicolon mag! Dat maakt de ontlasting zacht. Werkt wel pas na een paar dagen en bij regelmatig gebruik, maar afijn, 't werkt ;) En voldoende drinken he! Lijnzaad ligt vaak bij het 'gezonde' schap, hoe heet dat toch, met de glutenallergieproducten, zonnatura thee etc. Bewegen kan ook nog wel helpen en een kopje koffie 's morgens ook....

Hier: een Maxicosi Mura 4 aangeschaft. Héél klein op te vouwen (volgens mij kleiner dan Joolz ;)) dus ik denk dat dat wel gaat passen in onze peugeot 307. Dat hoop ik, althans... kamertje en wagen worden in week 3 van 2012 geleverd. Ga waarschijnlijk nog wel vragen of het eerder mag :D Zo'n zin in het kamertje!!

Deel Deze Pagina