Zag weer mooie echo foto's voorbij komen, gefeliciteerd meiden! Blij dat het hier met iedereen weer goed gaat. Hier ook minder misselijk, wel verschrikkelijk moe steeds, en ook knikkers voor ontlasting! Ben al een week niet naar de WC geweest, echt verschrikkelijk... Kreeg van gyn de tip om vooral veel water (min. 2ltr) per dag te drinken, veel vezels eten (granen en fruit). Verder las ik iets over koffie hier? Maar dat mag ik van mn gyn dus niet drinken tijdens de zwangerschap! Hier lekker weekendje weg geweest, zijn naar Pismo beach gereden en een mooie strandwandeling gemaakt, daarna een kampvuurtje gemaakt op het strand en gewoon lekker zitten genieten, heerlijk! Maar waren gisteravond wel pas laat weer thuis, word nu pas net wakker (11 uur!). Zo, ga nu de rest even bijlezen. Ohja Elizabeth, welkom!
Helemaal geen koffie? Waarom niet, als ik vragen mag? Over koffie en maagzuur weet ik niks, sorry. Drink het ook nog maar een paar keer per week en ontbijt vlak daarna, dus misschien maakt dat het zuur minder?
Doordat er caffeine inzit. Mag ook geen chocola, gefrituurde dingen, snoepgoed,etc. Heb een lijst gekregen van dingen die wel goed zijn, en daar probeer ik me aan te houden. Ach, het is maar voor 9 maanden... Moet voornamelijk yoghurt, melk, fruit, noten, groenten, granen en eieren eten. Moet me aan een minimaal aantal porties van elke voedselgroep houden. Gyn zei dat zelfs als je al niet superslank bent, je toch aan moet komen omdat je baby geen voedingstoffen uit jouw vetreserves kan halen.
Bedankt voor jullie super lieve melevende reacties!!! Ik heb er echt even last van, enorme dip... Het komt zo dichtbij en vorige MK had ik ook zo veel moeite met de emoties.... Nu durf ik zie niet toe te laten. Angstvallig bang momenteel... Jullie reacties zijn wel heel fijn. Knuffel voor jullie!! Dribbel, mooie echo's!! Ookal zijn ze donker, wel heel duidelijk!! Ik gebruik voor de ontlasting, op advies van de gyn Lactulose, werkt bij mij als een tierelier! Kan geen pruim of kiwi tegenop!! Qua eten, ik een gewoon volgens de schijf van 5 maar ik eet dus echt wel een stukje chocolade, heb er weinig zin in, maar als ik er wel trek in heb neem ik het hoor. Een glas cola ook, ik drink verder geen koffie. Gewoon goed voor jezelf zorgen...
Euhm volgens mij verschilt dat wel per site hoor! Hier heb ik pas 15 november weer afspraak bij VK. Ze gaan dan ook hartje luisteren. Vind het best lang duren hoor, nog 3 week. Hoe moet ik dan weten dat alles nog steeds goed zit? Nou verder niet veel te vertellen....
Ludora, de donkere kleur van de echo komt omdat ik er foto's van heb gemaakt Child, ja, hij.zij was de hele tijd aan het duimzuigen. NUB, zoals jullie kunnen zien, zie je op onze echo-foto duidelijk de NUB, volgens de experts krijgen we een jongen. Nog 8 weken en dan weten we het zeker (of iets langer, we doen sowieso rond de 24-27 weken een pretecho!) Duik nu mijn bed in, morgen weer werken!
NUB: Ik heb er geen knal verstand van (en wil het eigenlijk ook niet weten wat het precies inhoud haha) maar volgens mijn zusje krijg ik een meisje als ze naar mijn echo kijkt. Wij denken ook dat we een meisje krijgen.... Beetje raar verhaal misschien maar de avond van de bevruchting (en ja die klopt precies met de termijnecho) zei mijn man: En nu is het raak, en het wordt een meisje. We hebben helemaal geen voorkeur, ik ben met beide even blij. Maar heb wel voorgevoel. (maar ja, mn moeder had tijdens haar eerste 3 zwangerschappen voorgevoel dat het jochie zou zijn, en er kwamen toch eerst 3 meiden) Ik zie het begin mei wel
Hoi Dames, Weer meer geklets! Goed zo! Werd hier al zo stil.. Mijn avonddienst zit er weer op, morgen nog 1 en dan snel slapen en dan echo woensdag!! Heb er zo een zin in! Heb net even kraamzorg geregeld, via internet. Is dat ook weer gebeurd. En verder.. over het dromen: vreselijk! Ik wordt 's ochtends uitgeput wakker! En dan heb ik mazzel dat ik avonddiensten draai! Dus nog ff kan slapen... Heb het vandaag een goede/lieve collega verteld, die ook wist van onze kinderwens. Die stond te stuiteren! Haha zo leuk! Als de echo goed is ga ik van het weekend mijn baas even aan zijn jasje trekken ivm. vakantie en regelen verlof. En dan mag het de weide wereld in. Ow ja, eerst me vader nog vertellen haha En zag weer mooie foto's voorbij komen! Hoop dat ik ook zulke mooie mag zien/krijgen woensdag! Weltrusten dames, en tot morgen!
Over voorgevoel: ik heb ook een heel sterk voorgevoel dat ik weet wat het is.... waarom ik dat denk...echt geen idee! Verder gisteren intake bij vk gehad met echo. Er zit een kleine druktemaker in mijn buik, want hij (of zij) was me een partij aan het trappelen. Echt heel grappig.
Ik heb geen voorgevoel, maar ik hoop een meisje.. Tja waarom? Wij vernoemen onze ouders en bij een meisje wordt het mijn moeder en bij een jongen zijn vader. Nu is er vorig jaar in zijn fam. al een jongen geboren en naar zijn vader vernoemd. Dus vind ik het leuker als nu mijn moeder de eer krijgt. En ik heb gewoon een ontzettend lieve moeder en mijn schoonfam. is gewoon wat minder... Oei! dat staat er ff zwart-op-wit...
@ veldmuisje: tja... ik snap dat wel. Mijn man wilde het liefst zijn moeder vernoemen, maar ik zie dat niet zo zitten. Zijn moeder heeft gewoon niet echt een mooie naam waar je een mooie vernoeming van kan maken. Als wij een meisje krijgen wordt ze in de doopnamen vernoemd naar beide oma's en als het een jongen is wordt hij in de doopnamen vernoemd naar beide opa's. Maar ons kindje krijgt geen vernoemde roepnaam ofzo...
@vernoemen, wij willen wel vernoemen, maar ook voornamelijk in de doopnaam. En gedeeltes uit de doopnaam weer gebruiken in de roepnaam. Alleen als het nu een jongen wordt is vernoemen wat lastiger, omdat ons oudste zoontje al naar beide opa's is vernoemd. Maar ach, voorlopig zegt mijn gevoel me dat we een meisje krijgen dus dan hebben we geen probleem met namen verzinnen. Gave echo's zag ik langskomen! @Dribbel, fijn dat de nekplooimeting goed leek te zijn! Ben benieuwd of de NUBtheorie bij jou blijkt te kloppen. Als je er verstand van hebt kun je het meestal wel goed zien. De "experts" op dit forum hadden het de vorige keer bij mij ook goed gezien Verder gaat het hier wel zn gangetje. Vooral wachten nu, nog 2 weken, tot ik weer naar de vk kan en het hartje kan horen. Duurt best lang zo tussen de 1e echo en de vervolgafspraak. Gelukkig zijn de kwaaltjes nog flink aanwezig, dat geeft een beetje houvast..
Goeiemorgen meiden! Nu jullie het zo over geslachten raden hebben, heb ik bedacht voor de site: een extra pagina met een lijstje met alle meiden en daar achter wat we zelf denken wat het geslacht is, wat de aanstaande vader denkt, en wat het uiteindelijke geslacht is! (en dan natuurlijk een ? als het geheim moet blijven). Heb het al naar BB gemaild, is wel grappig toch? Hier: moet opschieten want ga vandaag High teaen met een vriendinnetje en ga volgens mij de afgesproken tijd never noooit redden! Fijne dag jullie!
Het afsprakenlijstje voor vandaag: - Draak internist - Mopke gyn Succes meiden! En volgens mij las ik gisteren dat vandaag ook nog iemand een echo had, maar die staat dus niet op het lijstje.. anyway: succes!
succes meiden die een afspraak of en een echo hebben vandaag! vernoemen doen wij niet, mijn man wil dit ook niet dus gelukkig op 1 lijn. ik wil gewoon moderne leuke namen en dat is al moeilijk genoeg om uit te komen met mijn man, laat staan dat we ook moeten gaan vernoemen! trouwens, niemand hier in de familie verwacht dit ook dus dat scheelt, geen sociale druk om te vernoemen verder. ik ga over een half uurtje weg, 1e vergadering van het werk, spannend!!
Hoi meiden, Bedankt, ik voel me echt welkom hier. Mieker en Dribbel32: mooie echos. Ben blij dat alles ok is! Ik krijg volgende week een echo, nekplooimeting, etc. Spannend! Ik ben vandaag vrij, gelukkig maar. Ik ben om 5u opgestaan omdat ik moest overgeven. Bahh! Ik wil niet klagen want ik ben zo blij met onze baby maar jee, ik voel me echt beroer. Kleine beetjes eten helpt niet meer. Ik heb tegen de misselijkheid Okugest bij De Tuinen gekocht. Kennen jullie dit? Ik heb het nog niet gebruikt.. Groetjes, Elizabeth38
@vernoemen wij doen dit wel heb ik mn oma beloofd paar dagen voor ze overleed.. zelf heeft ze het er niet zo op maar ze vond het wel erg lief.. en aangezien oma als een moeder voor me was.. wil ik het zelf graag en mn vriend is het er mee eens.. @idee geslacht raden vinnik leuk idee idd!! @hier gister geen buikfoto gemaakt dus zal hem vandaag maken
Hoi dames, Hier dacht ik na wat betere dagen dat het goed ging. Maar vandaag weer erg hopeloos, ben erg slap en geen energie meer. Huisarts is even niet te bereiken, dus maar blijven proberen. Vanmiddag naar de gyn, krijgen dan ook onze 1e echo, spannend! Vernoemen, dat gaan we wel doen. Mijn opa is helaas overleden 2 maanden voor onze bruiloft dit jaar. Ik ben naar hem vernoemd en wil de naam doorgeven. Toevallig hebben mijn man en ik bijna dezelfde doopnamen. Dus dat komt wel goed. Geslacht, vind ik een goed idee. Alleen wij willen zelf het geslacht niet weten. Dus dat blijft tot het einde leeg.
Vernoemen doen wij niet. Willen mn (schoon)ouders ook niet. Ook al wilden ze het wel, gingen we het nog niet doen, niet bepaald mooie namen. Geslacht: Ja leuk idee om bij te houden. Blijft ook bij ons tot einde leeg, willen het niet eerder weten. Zo vanmorgen weer vroeg wakker. Mijn neefje is nu hier (slaapt alweer 3 kwartier, das makkelijk oppassen) Maar moest nog viool oefenen (heb les vanmiddag en niet geoefend, terwijl ik zelfs vorige week vakantie had) dus heb dat vanmorgen maar even gedaan.Buren moeten niet klagen want wij hebben hier om kwart over 7 's morgens blaffende honden aan 2 kanten!!!! Weer flinke koppijn nu en constant honger!!! Maar es verzinnen wat ik nu weer ga eten.
*ego aan* Vandaag 12 weken, jeeej! Vannacht 12 uur geslapen, (oh) jeeej! *ego uit* @vernoemen Gaat hier niet gebeuren. Vriendlief is vernoemd maar heeft uiteindelijk een hele andere roepnaam. Vinden we gek Ik heb een doopnaam maar ben zelf niet gelovig. Dus dat wordt hem ook niet. Onze moeders en oma's hebben rare namen en onze opa's en mijn schoonvader zijn al een keer vernoemd. Blijft mijn vader over, maar om nou te zeggen dat ik daar zo'n goede band mee heb.... @namen Dacht dat we het eens waren over een meisjesnaam maar schijnbaar niet haha. Jongensnaam is heeel moeilijk. Gelukkig hebben we nog even! @geslacht Leuk idee! En ook een kolom 'wat ik vantevoren dacht'? Heb nl altijd gezegd dat mijn eerste een meid zou zijn, maar het voelt als een jongen @misselijkheid Wordt hier de laatste dagen al minder! Hoop dat het voor jullie ook snel minder mag worden! @gezond eten Jee Kayde, je mag niet echt veel meer he? Wat een verschil met NL! Vraag me dan af, zijn ze bij jullie zo overbezorgd of zijn ze hier zo roekeloos? @baby voelen Las bij de aprilmama's dat sommigen de kleine al met 14/15 weken voelden. Ik kan niet wachten, dat zal me zoveel zekerder maken of alles goed zit enzo! (zul je zien dat het bij mij tot 24 weken duurt )