Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Dat is een super uitslag!! Fijn dat je gerust gesteld bent zo!

2. Dana

Dana Niet meer actief

gefeliciteerd Dribbel, en dames met een goede echo!

iedereen die zich ziek voelt, sterkte!

20 weken echo doen wij wel, nekplooi niet.
    vrijdag termijnecho, hopelijk nog steeds een groeiend wondertje met een kloppend hartje! het blijft spannend!

3. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Dribbel: fijn de goede uitslag!
    Child: wat naar bloedverlies. Je wil dat gewoon niet zien, maar het hoeft echt niets te zeggen (hier = levend voorbeeld)!

Hier superblij! Vanmiddag bij de intake bood de vk gelijk aan een echo te maken, gezien het vele bloedverlies hier. De echo was perfect: het kindje is nu 9 weken en 1 dag. In twee weken tijd dus gegroeid voor drie weken en precies bijgetrokken met de termijn die ik zelf berekend heb. En het beste nieuws: aangezien het kindje zo doorgegroeid is, hebben we nog maar 5% kans op een miskraam en na een goede echo aankomende woensdag nog maar minder dan 1%, net als bij een 'gewone' zwangerschap zonder bloedverlies. Op de echo was de bron van waar het bloed vandaan komt nog te zien, dezelfde plek als vorige keer, dus in een goede positie t.o.v. het kindje, maar kan dus nog wel bloedverlies verwachten. Gelukkig is het geen hematoom en gelukkig is het kindje inmiddels zo 'groot' dat het niet makkelijk meer mee kan met de bloeding. Vorige keer waren wij helaas onderdeel van de 1% met een MA met 11,5 weken, maargoed, die kans is klein en dit is zoveel beter dan een 50/50 kans op een miskraam!!

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    OH jeeeej Child!!! Denk aan je/

Dribbel goed nieuws!! Fijn.

Eva jij ook!!!! Opluchting!

Sam, I know, nu al spijt van!! Maar moet zeggen dat ik redelijk rustig ben. Wel jammer!

5. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de prenatale screening... even misschien een rare vraag van mijn kant....
    Wij willen geen nekplooimeting, vlokkentest of iets dergelijks. Als je aangeeft dat je geen prenatale screening wilt, krijg je dan ook geen 20-weken-echo....??? Want die wil ik weer wel...maar mij is nooit duidelijk verteld dat die 20-weken-echo ook onderdeel is van wat men noemt de 'prenatale screening'.

Hopelijk kan iemand me daar wat meer over vertellen???

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Volgens mij krijg je wel 20 weken echo als je het wilt, ik heb aan vlos gezegd geen nekplooi etc te willen maar wel 20weken screening. En zover ik het weet was dat prima! Ik ga het maandag ook maar ff vragen.

Verder dames een fijne dag hopelijk zijn jullie lekker vrij ;)

7. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Dat staat los van elkaar hoor. Als het goed is wordt je apart gevraagd of je een nekplooimeting wilt en en of je een 20 weken echo wilt. Bij mij is dat iig wel zo. Ik las hier ook van meiden waar de 20 weken echo standaard ingepland werd zonder vragen, maar het is dus niet verplicht. Maar het is dus ook zeker niet zo dat als je geen nekplooimeting wil, je de 20 weken echo niet aangeboden krijgt.

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb aangegeven geen prenatale screening te willen, maar ik wist dus niet dat de 20 weken echo daar ook in viel....

Nou ja... ik ga straks toch de vk even bellen ivm een zwangerschapsverklaring...dus dat vraag ik dan gelijk even.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @elmo
    gewoon aangeven dat je die 20weken echo wel wilt
    bij mij vroeg ze er apart om nadat we zeiden de nekplooimeting niet te willen

verder:
    ik heb gister een super gezellig avond gehad, bij de ladiesnight in de bios geweest
    was alleen pas kwart voor 1 thuis, en voor dat ik dan daadwerkelijk in bed lag was het gauw half 2
    niet zo slim want nu ben ik hartstikke misselijk natuurlijk
    nu maar even snel douchen en me aankleden
    en naar de verloskundige :D
    heb om half 11 de termijnecho :D en heb er zo een zin in!!! :D

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Veel plezier miffy!!

11. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Alle meiden vandaag met een echo heel veel plezier en succes!!

hier verder weinig te vertellen, voel me een beetje depri. Denk een overdosis hormonen.

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ben benieuwd naar je echo Miffy!!

Ik zal even kijken of er nog meer echo's of afspraken gepland stonden voor vandaag!

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Veldmuisje ook succes met de echo + vk!

Yesss Eva wat een goed nieuws zeg!!!

Hebben jullie nog iets van BB gehoord? Had haar ge-pb't over dat idee van geslachtslijstje..maar hoor niks terug?

Wauw dames, we gaan allemaal aardig richting de 12 weken he (en al er overheen!!) Joepieee!!

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hey dames!!

nou ik ben super, super, super blij!!!
    net terug van de verloskundige en we hebben een geweldige echo gehad!!!
    baby was inmiddels 6cm en weer erg bewegelijk
    we hebben alles mooi kunnen zien, het gezichtje (met neusje, ogen, kaakje) de armpjes en beentjes, de ruggengraat
    zo bijzonder!!!
    en ik ben nu op 8mei uitgerekend inplaats van 9 :)

15. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier weinig te melden. Lig in bed, Ben nog steeds misselijk en aan het overgeven Bahh!!

@Miffy: succes met de echo
    @Miekr: ja, het kunnen de hormonen zijn. Het is echt niet normaal wat die hormonen met je lichaam doen. Ik hoop dat je je binnenkort beter voelt.

16. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Miffy! Geweldig om te zien!

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Waaaauww Miffy, prachtig!!
    En al 6 cm...wat gaat dat hard he!!

18. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vroeg me ook al af waar bb was, heb haar hier ook al een tijdje niet gezien!

@Miffy, mooi echo, volgens mij zie ik heel duidelijk een nub in beeld (maar ik ben een leek, dus doe geen uitspraken), maar misschien kun je hem in het NUB-topic zetten als je benieuwd bent?

Wat is het hier trouwens rustig!

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    op welke van de 2??? die onderste??
    op het scherm heb ik de nub duidelijk gezien
    en aan de hand daarvan heb ik ook mijn vermoedens die mijn voorgevoel bevestigen dan
    dus wel bijzonder :p

20. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Miffy, nee de bovenste, dat 'piemeltje' is de nub. Als ik deze foto moet geloven en de kennis die ik de afgelopen dagen heb opgedaan klopt je voorgevoel idd (maar ik ben dus absoluut geen kenner!)

Deel Deze Pagina