Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Elizabeth, ik gebruik ook emesafene. Ik ben er heel blij mee, want het helpt erg goed. Je misselijkheid verdwijnt wat meer naar de achtergrond en zolang je maar een beetje regelmatig eet hou je in principe alles wel binnen. Ik voelde me heel snel opknappen die eerste dagen dat ik het gebruikte. Ik lag ook bijna 2 weken in bed voor ik naar de huisarts ging, dat is echt niet fijn. Ik zou het zeker doen hoor!

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    omg miekr dat is echt vreselijk!! en als je nou zegt dat je het psychisch niet trekt om gewoon te bevallen.. dan moet het haast toch mogelijk zijn?? damn...

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    @ Miekr,ik wil heel graag even reageren op jou berichtje..al was ie niet voor mij bedoeld ;)
    Goh,waar moet ik beginnen..

Ik baar zelf ook grote baby`s,om het zo maar te zeggen.Dochter woog 8 pond en zoon 11 pond.
    Je zegt dat je nog aan het herstellen bent (dat geloof ik meteen,duurde hier ook erg lang)..en dat deze baby waarschijnlijk nog groter zal worden.Denk goed na of het verstandig is om dan natuurlijk te bevallen.De artsen kunnen wel zeggen dat doen we niet,maar jij moet na de bevalling wel herstellen!
    Het is absoluut niet mijn bedoeling om je angst aan te praten,maar wil toch dit vertellen (puur omdat ik niemand zoveel ellende toewens).
    Ik heb ontzettend veel spijt dat ik op de natuurlijke manier ben bevallen en ben ontzettend blij dat ik dat deze keer niet meer hoef (de gyn gaf aan dat mocht er weer zoveel "schade" onstaan dat hij het dan niet meer zo goed kan herstellen).
    Nu heb je de kans om erover na te denken,zie dat in je voordeel.

4. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    miekr en trowtsemams
    Wat een nare verhalen van beide. Ik hoop dat dit jullie bespaard blijft deze keer.

@priscilla
    Waarom geen echo bij 12 weken dan?

5. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ik had ook al aan m'n vk doorgegeven dat ik een ruggeprik wilde toen keek ze al erg raar. En m'n man opperde al over een keizersnee, en gelijk weer dat er zo makkelijk over gedacht wordt over een keizersnee dat je daarvan weer moet herstellen. (ik heb 6 maanden moeten herstellen na m'n 1e bevalling en nu is het van onder nog steeds niet in orde na m'n laatste. 1 geluk bij owen was ik alleen uitwendig kapot, maar bij Devin ook van binnen had al 22 hechtingen aan de binnenkant en daarbij nog wat aan de buitenkant.
    Misschien dat m'n vk's er zo makkelijk over praten, omdat ze zelf nog geen kinderen hebben en er dus geen echte ervaring mee hebben.
    Het duurt nog wel even voor we mogen bevallen, maarja denk er wel al over na.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hi lieve meiden,

ook ik leef nog... (al voelt het even niet zo)

ik ben vandaag controle geweest bij verpleegkundige. Ze wilde alles goed nakijken om uit te sluiten dat ik niet moest worden opgenomen. Dit is gelukkig niet zo.... wel heb ik wat bijvoeding (VIES!) gekregen en moet ik toch echt brood gaan proberen te eten (binnen houden)

verder te moe om te lezen/reageren. Al mijn energie gaat echt op naar de 2 in mijn buik....:)

hoop dat ik snel weer kan kletsen, dan gaat het eindelijk eens beter;)

xxx

7. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    @BB, fijn dat je je even meldt! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, kun je hier ook weer gezellig mee kletsen!

Grote kinderen baar ik niet, ik krijg er niet meer dan 6,5 ponders uit! Ik ben dan ook maar 1.59 en maatje 36, dus veel meer ruimte om te groeien is er verder ook niet. Ach, ik vind het niet zo erg, op borstvoeding groeien ze als kool, beiden zijn ze 400 gram aangekomen in de kraamweek (tov hun geboortegewicht)
    Mijn eerste lag in stuit, dus daar heb ik wel een knip aan over gehouden, mijn tweede lag normaal, maar tikte nog net gauw even tegen mijn schouder waardoor ik een mini-scheurtje had. Ach, misschien kom ik er nu zonder hechtingen vanaf ;)
    Wel heb ik na Finn een baarmoederverzakking over gehouden (en volgens mij mijn blaas en endeldarm ook). Het scheelt dat ik er geen last van heb, geen urineverlies ongewild en dat soort dingen. Het was weer helemaal goed, maar nu alweer iets verzakt. Ach, als dat alles is ;)

8. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Het lastige is dat je nooit van te voren weet hoe het gaat.Ik had bij de jongste een verwoestende ruptuur,eigenlijk alles was open.Ben op de OK gehecht en enorm veel bloed verloren.Zoon heeft kritiek gelegen,het had allemaal voorkomen kunnen worden.
    Zoon was na 1 jaar pas bijgekomen van zijn heftige geboorte,ik herstelde niet goed (veel pijn,bij menstruaties,bij sex,kon niet fietsen).Na 3 jaar heb ik een herstel operatie gehad en sindsdien gaat het beter.Maar nee,dit nooit meer!
    De gyn was eerlijk en vertelde dat het een wonder was dat ik niet incontinent ben gebleven (dat was ik de eerste tijd wel,nu alleen voor dunne ontlasting).Nog een keer natuurlijk bevallen van een grote baby zou zeer waarschijnlijk betekenen dat ik een stoma nodig heb.
    Het is triest dat het zover heeft kunnen komen (zoon was zo groot omdat ik insuline nodig had,dat werd toen onderschat).
    Ik raad iig niemand aan de gok te nemen van gaat het wel of gaat het niet,daarvoor zijn er veel te veel risico`s aan verbonden.

Is het bij jou overigens ook zo dat er sprake is van diabetes? Ik wil erbij zeggen dat ik nu wel veel steun en begrip krijg en streng onder controle sta (zou ook gek zijn als het anders was,hun hebben een grove fout gemaakt en niet ik tenslotte).

Gelukkig heb je idd nog de tijd,goed over nadenken en desnoods meerdere gyn`s benaderen.

9. Dana

Dana Niet meer actief

#1489 Dana, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2011
    BB, het is ook niet niks, een tweeling, doe maar rustig aan en hopelijk gaat het snel weer beter met je.

mijn beloofde echo foto staat in mijn album ;)

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Vriesje was t geloof ik, ik krijg geen 12 weken echo als er geen aanleiding voor is.. Vinnut ook wel jammer dan maar afspraak maken voor pretecho!

@bb fijn wat van j te horen doe rustig aan!!

@dana mooie echo's meis!

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dana,ik zie geen album ? ;) In je profiel? Daar moeten we denk ik vriendjes voor zijn ? Heb je een verzoek gestuurd ;)

12. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hay meiden!

Die moeheid is hier ook volop aanwezig hoor!
    En voel me vandaag zo vreselijk! Al met het opstaan was ik duizelig. Met opmaken en haar doen (staand) ging ik een paar keer bijna van mijn stokkie.. Ben gaan zitten en langzaam weer verder. Maar moest werken!
    Op mijn werk ook niet super fit, voelde me zo slecht! Gelukkig collega die weet van mijn zwangerschap dus die heeft me af en toe verplichte rust gegeven. Waar anderen het niet zagen enzo.. Maar ben zo blij dat mijn dag erop zit!
    Vanavond broodje döner gaan eten, maar na een half broodje werd ik me toch misselijk.. dus maar gestopt...

En verder, uhm over 4 weken weer echo, met 14 weken dus, en dan pas ga ik bellen voor de 20 weken echo, denk ik. Weet niet of dat eerder moet of niet.. Ach, zien we dan wel :)

13. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @mendiec, welkom en gefeliciteerd. Dat is idd snel na je vorige bevalling hopelijk gaat deze zwangerschap beter.
    @Trotsemams, goed dat ze er al vroeg bij zijn met het spuiten. Het is niet leuk maar wel voor een goed doel.
    @BB, kun je niet kijken voor zo’n speciale band voor de rug? Dat geeft misschien wat verlichting.
    @Miffy, leuk de kraamzorg al geregeld dat moet ik nu als de donder gaan doen :D 20 20weken echo plan in maandag in. Lekker is die kick na een goede echo he?
    @Elizabeth, jij ook hou vol J Als je met die medicijnen beter kan functioneren zou ik het zeker doen. Dit hou je ook niet lang vol.
    @Eva, goed dat je al richting de toekomst kijkt. Ik hoop dat de ellende van een mk je bespaart blijft. Maar dit is gewoon een superbaby ;)
    @Dana, gefeliciteerd met de goede echo.
    @Vriesje, als je zo moe bent moet je wel om die pauze vragen hoor. Je hebt nog een lange weg te gaan dus die rust heb je zeker nodig. Ik doe gewoon rustig aan met werken en rust zodra het kan. Voor een jas zou je op wehkamp kunnen kijken.
    @Pris, wat jammer dat je geen echo meer krijgt. Maar je kan idd altijd zelf naar een echobureau.
    @Miekr, wat een horrorbevallingen heb jij meegemaakt. Goed dat je er nog zo nuchter onder bent hoor. Dat zijn idd flinke kindjes.
    @Trotsemams, goed dat jij het al besproken hebt. Zoveel ellende kan je dus bespaard blijven.
    @BB, leuk dat je even reageert. Veel sterkte de komende tijd, lekker rustig aan doen.
    @Dribbel, ach dat is alles haha. Je bent er kalm onder. Wie weet gaat de bevalling zonder schade ;)
    @All, vanmiddag naar de vk geweest en het hartje gehoord. Was gelijk zo opgelucht J Mijn bloeddruk was perfect. Maandag weer echo en daarna weer met 20 weken.

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Cullen,wat mooi..het hartje horen.Wil ik ook :D Was je er zenuwachtig voor?Ik heb woensdag weer een afspraak (vorige 3 weken geleden,toen een echo)..en hoop zo dat alles goed is.

15. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Cullen Fijn hoor. Ik moet nog tot de 16 de wachten op een echo en t hartje!!

BB leuk even iets van je te horen. Ik hoop dat je snel je wat beter voelt. Zorg goed voor jullie 3!!!

Vandaag begon mijn dag echt vreselijk. Naar gedroomd, over een mk, en de hele dag buikpijn gehad. Adem in adem uit!!! Voel me nu wel iets beter.

Wij hebben gister een ledikantje inelkaar gezet!! Zo schattig!!

16. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Oh trotsemama en ... (ben de naam kwijt) jullie hebben wel drama zwangerschappen gehad.....

Laat dat ons allemaal even bespaard blijven!!

17. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Dames, ik ga verder the voice of holland kijken en dan kruip ik snel weer onder de wol!
    Morgen weer werken, en dan 's avonds mijn vader het nieuws vertellen, via kaartje waarin stiekem echo zit geplakt.. hij is net geopereerd aan zijn schouder...
    Hihi, ben zo benieuwd naar zijn reactie...!!

En de komende werkdagen overleven, ben nu al kapot en moet nog tm dinsdag werken!!

Weltrusten alvast!!!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    net even met mijn moeder een mooi voorbeeld gezocht voor de muurschildering
    nijntje natuurlijk......
    dus nu gaat ze voor ons even verf scoren, inclussief glow in the dark :D
    erg leuk
    nu moet ik alleen nog een leuke tekst zoeken
    want ook op de kast deur komt nog een tekst te staan maar die moet ik nog even opzoeken/verzinnen

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Leuke jas bij de Bonprix! Alleen zie dat de kleinere maten uitverkocht zijn :( jammer....

Sterkte voor de meisjes die zich ziek voelen!

20. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Hoi Mienkie86 en Cullen,

Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriend gaat vandaag naar de apotheek om Emesafene te halen. Ik krijg zetpillen. Ik hoop dat het werkt zodat ik een beetje kan functioneren. Ik moest vandaag om 03.30u uit bed vanwege de misselijkheid.

@Cullen: wat leuk dat je het hartje hebt gehoord.
    @Mienkie86: gebruik je Emasafene allang? Mag ik vragen of je tabletten hebt of zepillen hebt?

Groetjes,

Deel Deze Pagina