Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ooooooo vriesje wat erg zeg dat dit jullie moet overkomen, heel veel sterkte de komende tijd toegewenst

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    @cashew... zwangerschaps eczeem bestaat dat ook nog!!!
    @miranke spannend!!!!
    @vriesje getsie!! heel veel sterkte meis :(

@hier vandaag wat meer energie wel wat last onderin mn buik.. groeien van bm neem ik aan.. zei mn ma iig van wel!!
    straks komt er gezellig een vriendin langs.. en dan vanaaf weer buikfoto maken!! vandaag 12 weken!!! najah volgens laatste echo dus 12w1d... :D:D

3. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Jeetje Vriesje wat een rotnieuws.. Ik wil je enorm veel sterkte wensen met dit verlies.

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier gaat het nu wel goed. Ik ben nog wel wat moe, maar daar geef ik me lekker aan over en dan is het goed vol te houden. De misselijkheid is echt alweer stukken minder gelukkig!
    Morgen naar de vk, ben nu toch wel wat zenuwachtig hoor. Hopelijk is alles goed. Gelukkig gaat mijn moeder mee, mn man moet werken namelijk.

Vandaag zo'n schrikmoment gehad. Mn zoontje besloot ineens de trap te gaan beklimmen terwijl ik op zolder de was ophing! Kwam ik naar beneden, zat hij lekker op de 1e verdieping met de boeken in de boekenkast te spelen! En dat terwijl hij nog nooit 1 trede had beklommen?? Mijn hartslag sloeg echt even op hol hoor, als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren..

5. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Vriesje wat vreselijk! Zooo lang bezig geweest en dan gaat het uiteindelijk alsnog mis.... Vind het echt heel erg voor je, veel sterkte!

6. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ vriesje, wat vreselijk voor jullie!! heel erg veel sterkte met het verwerken hiervan,

@ miranke, dat wordt dus nog spannend voor jullie. nekplooi is hier vandaag opgemeten was 1,7. Werd al verteld dat er geen kans meer was zo op syndroom van down, maar bloed kan dus ook een afwijking geven. (die uitslag hoor ik volgende week)

@ child hier ook een tikkende hormoonbom hoor. kan zo maar om niks in tranen uit barsten. (vanmiddag ook al bij m'n combinatietest)

@ ladytiger wij hebben besloten om een combinatietest te doen, en dit omdat ik totaal niet gezond heb geleefd en deze zwangerschap ook een hele grote verassing was. Daarbij als ik volgend jaar beval is owen nog geen jaar oud.

@ hier, ik had dus vanmiddag mijn combinatietest. 2 weken terug had ik al gebeld om de afspraak ervoor te maken en vertelde ik erbij dat ik al 12 weken was. Volgens degene met wie ik een afspraak maakte kon dat nog net. Het werd nog even spannend want tot 7,9mm kon je het laten doen. Het 1e wat ons kleintje deed was even zwaaien naar papa en mama. zo lief:) daarna goed meten en ja hoor kleintje was te groot eerste keer 8,1 en daarna nog groter. Wel kon ze de nekplooi meten die was mooi 1,7. Hoofdomtrekje zag er ook goed uit. alles zag er zo goed uit.
    Ze moest een tijdje zoeken om de goede afmeting te krijgen omdat ons kleintje met het nekje naar achter een bruggetje probeerde te maken, en ja dan heb je alle tijd dus toch even stiekem kijken of ik iets zag zitten, maar ik zag niks hoor. haha toch even stiekem gluren.
    Daarna nog even een buisje bloed laten afnemen en daar krijg ik volgende week de uitslag van. Ze gaan nog kijken voor misschien een triple test met 16 weken. Dit omdat ze de combinatietest niet konden doen zoals ze het normaal doen i.v.m. de grootte.

7. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest inderdaad. traphekje????

Ik mag morgen ook naar de vk dan hoor ik zijn/haar hartje weer even.

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Zo'n vermoeden had ik al....pfff ja ben ook al naar de fysio geweest maar toen had ik deze klachten nog niet...
    Gelukkig zwem ik elke week en probeer ik mezelf ook elke week naar de sportschool te schoppen ;)
    Welke oefeningen moet je doen?
    En jij ook sterkte!

9. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vriesje, Wat erg.... Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je partner....

Verder hier alles ok. Moe! Morgen naar de verloskundige voor controle en termijnecho... Volgens mijn eigen berekening ben ik morgen 13+2, volgens de vk 13... We zien wel!
    Wij gaan gauw een traphekje aanschaffen, niet voor een kindje.. Maar voor onze pup! Opeens komt ze ons achter ons aan naar boven.
    Monster! Beetje gevaarlijk, ze kan wel omhoog, maar niet trap af.

Fijne avond allemaal, ik ga vroeg op bed! Is het eerder 8 uur! VK!

10. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@vriesje Heel erg veel sterkte... :(

11. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi, ik ben alleen een stiekeme meelezer, maar nu moet ik Vriesje toch echt even sterkte wensen, wat een drama voor jullie, juist omdat jullie er zo lang op hebben moeten wachten! Ook al kennen we elkaar niet, ik leef met je mee. Heel veel sterkte en neem de tijd voor jezelf en je partner!
    Liefs, Klusser

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    jeeeh!!
    we hebben eindelijk weer een bank :D
    helemaal happy :D

hier vanavond al afscheid genomen .....
    altijd nare momenten
    gelukkig kon mijn vriend de bank halen met zijn zus
    en ik heb ik ook even kunnen genieten van mijn nichtje

13. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Vriesje... Pffffff... Wat erg!! Vind het echt erg voor jullie! Wilde toch even alleen op jouw bericht reageren. Wat heftig, zo'n tijd bezig geweest en dan dit. Is toch niet te geloven?! Wens je heel veel sterkte, meid!

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hey meiden,

kom net weer uit het ziekenhuis vandaan.
    Vanmorgen eerst naar de anesthesist geweest en gesprek gehad over epiduraal/spinaal mogelijkheden...(vanwege mijn rugoperaties). Ik ben nog niet veel wijzer omdat ze eerst nog contact moeten hebben met mijn orthopeed, dus dat hoor ik binnenkort!
    Verder is er bloedonderzoek gedaan en weer een echo gehad!!
    Alles prima in orde! Kindje is nu 5,4cm en mijn eigen termijn klopt, dus moet mn banner 1 dagje terugzetten!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    *zwijmel zwijmel heitje!*

grappig met dat termijn gedoe he. Bij mij zit er 2 dagen tussen de kindjes????????? De een was met de echo 11wkn en de ander 10+5.
    Ligt volgens mij ook net aan het manier van meten. Want de keer ervoor zat er 1 dagje verschil in. Denk dat iedereen net wat anders meet ook. Lekker genieten meid, is je zo gegunt!

Vriesje; ik heb er geen woorden voor, vreselijk en heel veel sterkte!

@all; morgen 12 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Heb bijgelezen en geprobeerd alles te onthouden, maar er zijn maar een paar dingen blijven hangen.

@Vriesje: wat ontzettend erg voor jullie. Heel veel sterkte gewenst. Het is ontzettend naar als het zo laat nog mis gaat. Dan verwacht je het niet meer. Ga je voor curretage of ga je de miskraam afwachten?
    @Miekr: vervelend dat je je man niet helemaal vertrouwt. Ik hoop dat je het bespreekbaar kan maken met hem.
    @alle andere meiden met irritaties naar hun man: ik merk dat ik daar ook last van heb (uberhaupt meer prikkelbaar). Ik denk dat het over het algemeen toch wat langer duurt voordat mannen doorhebben wat een zwangerschap fysiek inhoudt voor ons. Dat, i.c.m. met onze hormonen, is geen bevordering voor je relatie.
    @Miranka: vervelend, een afwijkende uitslag van je bloedtest. Ik hoop dat je snel gerust gesteld wordt.

Hier: een tijdje niet op het forum geweest. Ik heb 1,5 week geleden, voor de 5e keer in rij inmiddels, een bloeding gehad. Een hele heftige, schrok me echt rot. Ik was alleen thuis op dat moment, en heb de vk gebeld. Die wilde me toch zien en gelukkig was m'n vader vrij die middag, zodat die me kon brengen. Met de baby ging en gaat alles nog steeds goed. Op de echo is echter nog steeds bloed zichtbaar. De vk maakte zich wel zorgen om mijn gezondheid. M'n ijzer en bloeddruk waren gelukkig goed, anders moest ik naar het ziekenhuis voor een infuus. Verder moet ik rust houden t/m week 13. De vk vermoedt nog steeds een miskraam vd helft van een tweeling. Ik hoop dat mijn lichaam het bloed zelf oplost. Maar gelukkig, ook al komt het er weer uit, de baby heeft zich tot nu toe nergens iets van aangetrokken en hoe groter de baby, hoe minder kans dat die er nog uit komt. Met 13 weken is die kans helemaal nihil, dus kan niet wachten tot over 2 weken. Sowieso al niet, want ondanks dat ik heel moe en slap ben, lijkt de tijd alleen maar langer te duren nu ik thuis zit.

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    BB: ja dat denk ik ook, het is net vanaf welke hoek ze het meten!
    Maar ik hou nou maar deze gemeten datum aan (he jammer, 1 dag minder lang zwanger ;))
    Hoe is het met je? Voel je je al wat beter??

Eva, fijn om weer even wat van je te horen! En super dat het goed met jou en de beeb gaat, gelukkig maar! Wanneer mag je weer heen om te kijken? Over 2 weken weer?

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Jeetje Eva, wat zul je geschrokken zijn van wéér een bloeding. Fijn dat je wel meteen langs mocht komen. En nóg fijner dat de baby zich niets van al dat bloed aantrekt en het toch gewoon lijkt te redden! Sterkte met het rust houden, je weet waar je het voor doet!

Hier: vanochtend afspraak gemaakt voor 20-weken-echo, ik mag nog nét voor de kerst op 23 december! Gelukkig al om 9 uur 's morgens, ik weet nog dat ik de vorige keer enorm zenuwachtig was dus het is erg vervelend als je dan nog een hele dag moet wachten. En op dit tijdstip kan mn man ook mee zonder al te veel uren te hoeven opnemen. Maar al was het midden op de dag hoor, bij de 20 weken echo hoort hij er gewoon bij te zijn vind ik.

Verder alles goed, ik ben alleen ERG moe. Hoeveel ik ook slaap, het lijkt gewoon nooit genoeg te zijn. Vannacht al 9,5 uur geslapen en vanochtend nog 3 uur. Niet normaal.. maar ik heb het echt nodig dus ik geef er maar gewoon aan toe. En ik heb erg last van uitslag op mn benen, het jeukt enorm dus ik word er helemaal gek van. Maar bij mn vorige zwangerschap had ik hetzelfde, dus ik moet er maar mee leven. De crème voor waterpokken van mn zoontje verzacht wel een beetje, tijdelijk.

19. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Volgende week woe weer :-D

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh, had niet iemand anders dat ook? Zwangerschapseczeem ofzo? Kun je daar niks anders voor krijgen? Wat vervelend lijkt me dat!

Deel Deze Pagina