mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    :) Ik voel me gelijk zo een zeur. Bedankt voor jullie reacties Misschien schrijf ik onhandig idd, ik post vaak mijn eigen ding na mijn boekverslag:D. De onderddruk was 55 woensdag, ik had eerder gepost dat ik zo duizelig en misselijk was de laatste tijd. Dit is dus de boosdoener. Er valt helaas niet veel aan te doen, iets zouts nemen als je zo flauw bent. Over het vruchtwater had ik destijds iets over vochtverlies gepost en na geen reactie had ik ook niet het hele verhaal gepost. Ik had 4 dagen constant nat ondergoed het was geen urine dus moest ik door naar het zkh. Na inwendig onderzoek, uitstrijkjes, echo om het vruchtwater te meten mocht ik gaan. Ze konden niet achterhalen wat het was en hoe het kwam. Sindsdien ook niet meer zulk nat ondergoed gehad.

@Pat, bedankt voor je reacties op mijn foto's. De muur is best fel maar de rest willen we wit houden, gordijnen etc.

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ach lieve Cullen wat vervelend dat je je zo rot voelde omdat er over jouw reacties heen gelezen werd! Ik heb dat ook wel eens hoor, en ik denk iedereen wel. Voel je absoluut geen zeur, je hebt het nu van je afgeschreven en je ziet dat er absoluut geen kwade wil bij zit! Ik krijg het echt niet voor elkaar om op iedereen te reageren, en ik denk dat dat voor de meesten geldt.

Over je lage bloeddruk: is je onderdruk van 55 zo enorm laag? Volgens mij heb ik altijd 60 als onderdruk, maar eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Ik heb wel ervaring met telkens flauw worden (vorige zwschap) en ik had daarvoor altijd zoute dropjes bij me. Verder is er idd niet veel aan te doen, behalve regelmatig blijven eten en even gaan zitten zodra je je licht in je hoofd voelt.

Oh trouwens bedankt voor de reacties op mn fysio bezoek. Ik heb geen bekkenband, en heb daar juist een beetje vrees voor: ik ben bang dat ik m te vaak zal gaan dragen en dat het mn spieren alleen maar verder verslapt en dat het dus op de lange termijn mn bi alleen maar verslechtert. Naar een bekkentherapeut ga ik (nog?) niet, die zit hier niet in het dorp en ik ben de afgelopen weken compleet niet mobiel geweest, kan zelfs geen auto meer rijden. Ik ben vanochtend begonnen met de oefeningen, eens kijken of dat helpt.

Verder hier de laatste dagen weer twijfels over geboortekaartjes, over het kaartje zelf, ik ben weer volop aan het zoeken of er echt niks leukers is, en ik loop ook weer te goochelen met teksten. Ik word er een beetje moe van dat mn man alles wel best vindt. Ik ga binnenkort een knoop doorhakken en dan ben ik er echt klaar mee!

3. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @Cullen: Ze geven wel aan dat je in de zwangerschap wat meer afscheiding kan hebben. Ik had dat bij Ky ook. Toen op 8 jan 2009 ook aangegeven. Maar er was volgens de gyn niets aan de hand. Kon voorkomen. Op 18 jan bleek ik dus al bijna geen vruchtwater meer te hebben en liep er dus al een tijdje mee. Was toen 36.5 wk. Wat ik ermee wil zeggen houd het in de gaten en als je het niet vertrouwd bellen.

4. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    om 14:00 voor het laatst geprikt. Als het goed is bellen ze straks met de uitslag. Ik hoop dat alles gewoon rustig blijft.

5. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Zo meiden moest weer aardig wat terug lezen.

@ cullen, ik denk dat iedereen dat wel heeft er wordt hier zoveel geschreven dat het bijna onmogelijk is om op iedereen te reageren.
    Over je onderdruk zou ik me niet al te erg zorgen maken. Die van mij is telkens of 50 of 45 en daarvan wordt gewoon vermeld dat die goed is. Ze zeggen beter te laag als te hoog. Te laag is vervelend voor jou, maar te hoog gevaarlijk voor je kleintje.

@ de naaimachine van de lidl, dat is dus wel een goede?? Ik wacht de volgende keer maar af als ie in de aanbieding is. Nu geen geld voor helaas.

En nu ben ik de rest alweer vergeten sorry!!!!!

Vrij druk namelijk met 2 zieke mannetjes die beide aan de anti biotica zitten nu.
    Morgen naar de kruidvat en stof zoeken voor gordijnen voor op de kamer van de jongens.

hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht???

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hmm Cullen is echt schrikken dan! Hier ook zoveel afscheiding, word er gek van.

Onderdruk 55, wat was je bovendruk? Had laatst een bloeddruk van 100/60 en dat merk je gelijk. Ben meer gaan drinken, meer zout gaan eten en wat meer dropjes gaan eten en bloeddruk was laatste paar weken alweer 105/70. Of het door de zwschap komt of niet weet ik niet, maar voel me een stuk beter.

Meiden met lage bloeddruk, hoe gaat het douchen bij jullie? Ik werd zo snel duizelig onder de douche dus we hebben een krukje gehaald bij de IKEA (4 euro) en voel me nu al een stuk zekerder. Kan in ieder geval niet heeeeel ver meer vallen haha. En misschien komt ie ook nog wel van pas bij de bevalling, lekker onder de douche zitten, heerlijk.

Hmm Daro, wat was je dan van plan met het kaartje? Jij was het toch die een kaartje van inet zelf wilde gaan laten drukken? Of was dat niet serieus?

Ik wil graag het volgende gedichtje erop *wraak* haha:

In mama's buik was het warm en zacht
    lag ik te trappelen dag en nacht
    maar nu ik mij kan laten horen
    zal ik papa's dromen ook eens verstoren

Vriendlief heeft niet veel keus wat dit betreft, moet ie zijn mening maar (eerder) geven. Heb er vaak genoeg naar gevraagd. Wat geboortekaartje zelf betreft zijn we het er wel al over uit, gelukkig! Ga hem wel nog een beetje aanpassen, zou graag een foto van onze kanjer in het kaartje willen.

Geboortekaartjes - Bar creatief - Olivier label - Kaartje2go

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Cullen, hier ook met vlagen wel veel afscheiding, soms ook echt heel waterig.

Miekr, achhh arme knullen, beterschap met ze!

Yupgup, gahah mooi gedichtje!! Zo denk ik er ook over :p!

geboortekaartje: Hier nog niet actief mee bezig. Wel rondgekeken. Moet ff zoeken waar er hier ergens een drukker zit enz.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nee ik was dat niet, ik wil gewoon een bestaand kaartje bestellen. Maar ik had een kaartje op het oog met een klein ventje erop (zie club) maar dat ventje is wel erg blond, niet echt lijkend op mijn halve marokkaantje dus :p
    Toen weer mn oog op een ander kaartje laten vallen, maar nu kreeg ik een voorbeeldkaartje thuis gestuurd en dat ding is echt enorm, zo groot. Volgens mij 20x20 ofzo? Dat vind ik niet leuk.

En afhankelijk van het kaartje zou ook de tekst anders zijn, ofwel een gedeelte vanuit mn zoontje gezien of niet..

Maar ik denk dat ik gewoon over mn eeuwige getwijfel heen moet stappen en voor mn eerste keus moet gaan. Jammer dan van dat blonde koppie:)

En met douchen heb ik geen problemen trouwens! Heb van de week wel een krukje erbij gezet, maar dat was vanwege de BI pijn en niet vanwege duizelingen ofzo. Kan me wel voorstellen dat dat je wat zekerheid geeft!

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Daro, kan de drukker dat blonde koppie niet een beetje bruiner maken?? :p

10. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Ilonka: Wat heb jij een lief vriendje zeg! Heerlijk hoor als je thuis komt en alles is aan kant.

Yupgup: Dus de yoga bevalt nou beter? Ik heb me ook opgegeven maar kan pas half maart beginnen.

Nijntje: Volgens mij ook...
    Ik heb ook ruim 80 cupcakes gebakken om te vertellen dat we zwanger waren. En dan nog eens allemaal versieerd maar de boodschap was toen duidelijk.

Elmo: Beterschap.

Child: Aftellen geblazen!!!

Cullen: Ik probeer altijd op iedereen te reageren, maar soms zie ik iemand over het hoofd, niet expres natuurlijk!
    Wordt je nou extra in de gaten gehouden met een lage bloeddruk?

An: Succes bij de Psycholoog. Wat vondt je vriend ervan?

Daro: Nou al druk met geboortekaartjes? Wij zijn er nog niet echt mee bezig geweest, zal binnenkort ook wel een keer tijd worden dan.

Nyncke: En uitslag al binnen??

Yupgup: Mooi gedichtje!

De uitslagen van mijn bloed onderzoek was goed, was geprikt voor suiker, schildklier en HB.

Vanmiddag bij de Fysio geweest voor mijn nek en rug, de rug kan ie waarschijnlijk weinig aan doen is een zwangerschapskwaal. En mijn nek moet ie waarschijnlijk weer helemaal soepel kunnen maken. Super wat ben het gekraak en geknoep wel zat en dan soms nog die uitstralingen naar mijn hoofd. Voorlopig mag ik elke week terug komen en blijft ie mijn nek en rug ook lekker masseren.

11. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    BB: Jij moest toch vandaag naar de internest? Zo ja hoe is het gegaan?

12. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Hier ook een krukje onder de douche hoor. heb hem al aangeschaft toen ik zwanger was van Devin, als ik dan moe was kon ik even zitten en na de bevalling is het heerlijk om even te zitten. ik zakte toen telkens door m'n benen vanwege een veels te laag hb.

Ik ben al wel aan het kijken voor kaartjes, maar nog helemaal niks gevonden. We zaten eerst te kijken voor echt een 3e kindje, maar daar is maar heel weinig keus in. En dan heel veel met al grote broer en zus, niet 2 broers. En toen hadden we er 1 gevonden was je gewoon ruim €200,- kwijt voor maar 50 kaartjes.
    Dus ik ga nu maar zelf iets ontwerpen en kijken of een drukkerij is die dat kan maken.

Oja voor de meiden die naar de 9 maandenbeurs gaan met partner. woensdag 22 februari (1e dag van de beurs) hebben de mannen vrij toegang.

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Almah, ik kreeg zelfde te horen van fysio voor de rug. Vooral bij klachten even gas terug en spieren zoveel mogelijk warm houden...veel meer kan je er niet aan doen.
    Hoop dat je nek snel beter voelt!

Miekr, geldt dat dan ook voor de huishoudbeurs?

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Skaya, volgens mij wel want je kunt zo doorlopen!

Daro, in hoeverre kun je het kaartje nog aanpassen? Waar wil je hem bestellen? Als ik photoshop eindelijk weer eens op de computer zet (wil ik nog steeds achteraan, lui haha) kan ik het blonde koppie wel ff voor je inkleuren... 20 bij 20 is wel heel groot ja! Vond 14x14 al aan het formaat.

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Yupgup, jaaa dat dacht ik dus ook! Zie op de site staan dan ze alleen binnenmogen met dit kaartje in bijzijn van hun zwangere vrouw als bewijs :p

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    woehoe! ik ben nu 2 dagen achter elkaar naar de wc geweest voor de grote boodschap!
    @Cullen, Als eerst respect dat je je gevoelens over het reageren met ons/mij deelt. ik heb idd ook wel wat aan info gemist, niets persoonlijks dus! Daarnaast merk ik dat bijna iedereen het geheugen van een zeef heeft op dit moment... wat mij betreft is dat ook een oorzaak.
    @geboortekaartjes, we zijn druk opzoek! Hebben er wel 1 gezien die we geweldig vinden... alleen nog even de concurrerende drukkerijen naast elkaar leggen....

Zometeen weer naar de pufyoga.... dit keer met m'n kerel.... hopelijk vindt hij het wat :p

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Nijntje, fijn he als je gewoon lekker naar de wc kan. Lijkt af en toe echt een gigantische luxe! Succes op de pufclub.

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Almah fijn dat alles goed is!!

Cullen, ik heb het ook soms, en ik kan me er eerlijk zegt soms erg aan irriteren. Vervolgens heb ik bijgelezen en ben ik alles vergeten en dan denk ik ook, euh jah... :p Zo zit dat dus :D
    Van jou vruchtwater had ik ook echt niet mee gekregen!! Dat is echt heftig zeg, zou me ook helemaal wild schrikken!!! Maar als ik het goed begrijp wil het dus niets zeggen en is het van binnen allemaal goed?!
    Ik heb ook 'last' van heel veel afscheiding, met een inlegkruisje alleen red ik het niet, ik gebruik echt maandverbanden. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het afscheiding is, nooit naar laten kijken, iets over gezegt.

Zoals Pat zegt, jou indrukwekkende reacties op iedereen red ik ook niet hoor!!!! :D :D

Zoooo ik ben alles verder weer kwijt... :D Daar heb ik het weer dus...

Geboorte kaartjes, ik heb wel al het idee. Maar zoek nog een drukker.
    Yupgup ik vind jou gedichtje GE-WEL-DIG!!!! :D :D :D :D (zo leuk dat ik em zo zou jatten van je!!) Heel leuk!!

Ik had 1 februari mijn eerste zwanger en fit avond. Ben benieuwd.

Oh ja, voor de voorlopige teruggave hebben wij voor de eerste keer gezamenlijk een aangifte gedaan. Dit moet je over het jaar 2012 doen dus in de toekomst. Er wordt een vraag gesteld heeft u in 2012 een kind die langer als 6 maanden bij u inwoont. Euh, ja want de kleine zal niet na 1 juni geboren worden, dus ja. Hebben ze onze aangifte (deels)afgewezen omdat ze geen kind hebben gevonden. Ik gebeld snappen ze het niet, oooooh man.... Dus nu moeten we het achteraf corrigeren. Ook prima, maar stel die vraag dan niet... Zucht

BB hoe was t bij de internist. Hoop dat ze iets vinden en je je snel beter mag gaan voelen..

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    meiden!!!!

potverdikkie lang niet geweest!! zo druk en niet lekker veel last van hoofdpijn..
    vandaag niet bij die woning wezen kijken.. was paar dagen terug helemaal in paniek.. omdat ik het gevoel heb dat de buitenwereld me pusht om te gaan kopen terwijl ik er zef niet helemaal achter sta..

waarop mn vriend zei: schat ik dacht vandaag nog: ik heb het zo goed voor elkaar!! een topwijfie als vriendin waar ik enorm veel van hou! een zoontje op komst waar ik straks voor mag zorgen en opvoeden! en een eigen attelier! en toen dacht ik: waar heb ik het allemaal aan verdiend? dat ik dit mag krijgen!

en toen vroeg ik hem of hij me geen kluns vond als we nog even iig tot na de bevalling thuiswonen.. en hij zei: nee!

dus richten we ons nu op de zwangerschap en bevalling en als ik dan ben opgeknapt kijken we wel verder..
    ik ben zo blij... heb wel de hele avond en nacht gehuild maar ben enorm opgelucht dat we er nu it zijn... gister hebben we de kleine erkend dus was super!!

ik ga zo even proberen terug te lezen maar heb een drukke avond voor de boeg dus even kijken tot hoe ver ik kom!!

20. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    je kan ook de huishoudbeurs over met je man. het is gewoon open allemaal je kaartje voor 9 maanden beurs is ook gewoon geldig voor de hhb. dus kan hij ook gratis de hhb over samen met je. hihi wel handig kan hij de tassen sjouwen.

Deel Deze Pagina