mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja, zij mag dat, zij is lief :D Met haar heb ik wel een bijzondere band. Verder ben ik erg kieskeurig... Ja leerlingen mogen wel aan mijn buik zitten, maar ik vind dat met kinderen ook heel anders dan volwassenen.

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hallo pluk,

fijn dat je je nu voorstelt, net wat nijntje81 zegt, het neemt bij ons nu vraagtekens weg ;)
    Vervelend dat je ook zo misselijk ben geweest en dat het vanaf nu beter mag gaan;)

Oja van harte met je zwangerschap:)

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ff wat anders, wat gaan we weer ontzettend hard met onze berichtjes... we zitten alweer dicht op de helft van dit tipoc!!! eeeh topic :p

4. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    BI is een erg vervelend en pijnlijk kwaaltje.Weet dus waar jullie het over hebben!
    Sterkte voor diegenen met BI, we moeten nog zo'n eind.

Ik heb vanaf het begin de oefeningen gedaan die ik bij de vorige zwangerschap heb gekregen toen.En sja het helpt...

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hahahahhhahahaha lol

Bianca24 ook welkom hier :)

@nijntje, enigste die de baby heeft gevoeld is haar grote broer;) papa krijgt het niet voor elkaar??? Begint al vroeg he haha

6. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ghehehe!!! Bizar hè! Hier duurde het ook heel lang voor mijn man de ukkepuk voelde. Elke keer als hij zijn hand op mijn buik legde hield de kleine zich stil.... Lekker verstoppertje spelen dus!

7. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Nou dames, ik zou vaker wat van me laten horen als jullie dat leuk vinden?

Ga nu lekker op bedje, heb een kl*te dienst gedraaid van 14.00 tot 22.00uur en ben nu kapot!

Trusten @ all....

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ooohw dan is het helemaal leuk!!!

onze kleine uk schopt gewoon telkens buiten voelbereik.....
    mijn vriend heeft het ook met geluk gevoelt hoor

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hoi!
    welkom, Gefeliciterd en truste ;)

10. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Grappig eigenlijk dat het voelen nog best lastig is dan... Voor ons met de passagier is het dan duidelijker te voelen dan de buitenstaanders, terwijl het zo echt voelbaar is (ja, hoe leg je dat nou uit :))

Met de kids vind ik het vaak vertederend... Even bij juf de baby willen horen en verhalen vertellen... Zelfs de grootste schoffies komen luisteren! Of moet ik zeggen, juíst.... ;)

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    kreeg net deze foto via FB... mooi hè....

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @nijntje
    het voelen hier is vooral lastig omdat het vaak bij mijn baarmoeder mond is (kan moeilijk iemand zijn hand daarop laten leggen hihih) en achter de placenta die hier voor ligt.....
    hoe graag ik het ook zou willen delen met bijv mijn moeder
    maaar met die kleine kindjes is het inderdaad super lief!!!!!
    daar smelt je toch van

en die foto.....bijzonder hihihi
    wel leuk bedacht

13. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja, dat is lastig voelen met al die lage activiteit ;)
    Hier trouwens even mijn papieren van de VK doorgelezen en staat dat mijn placenta voor de BMmond ligt, terwijl ze tijdens de echo zei dat deze mooi achter lag...:cool: Staat ook on het formulier dat ze daar op moeten letten met de groei-echo. Ik maak me niet zoveel zorgen om, omdat ik uitga van het commentaar tijdens de echo+alle uitleg daarover. Hoop alleen niet dat ie door de groei verplaatst;)

14. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Miffy o ja, bij jou lag ie voor!

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ja klopt, dat is vooral met voelen vanaf de buitenkant lastig
    Ik voelde onze kleine gelukkig vrij snel :D
    Placenta bij bmmond is volgens mij met meer risico, daar zullen ze met de groeiecho vast naar kijken
    Ik ga slapen, truste

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja, ze vertelde tijdens de echo ook dat het kindje niet op natuurlijke wijze geboren kon worden, dus het een keizersnede zou worden als de placenta voor de bmmond lag.. Ik hoefde me daar geen zorgen om te maken omdat dit bij mij niet het geval was.

Slaap lekker ;) Wacht hier nog op mijn kerel die zo thuiskomt van het werk...

17. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Als voor bm ligt, kan het dan echt geen kwaad???? Vind het maar eng idee, bij 20 weken echo had ze het er bij mij ook over omdat ze mijn bm mond niet zag:( helaaswaren ze de papieren ervan kwijt? Hopelijk bij volgende controle weer gevonden want wil er meer van weten.!

Ik ga slapen, trusten meiden :)

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oja, foto is erg mooi nijntje, tijdens de 9mnd beurs kan jeje buik ook laten beschilderen:)

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Goedemorgen allemaal!

Wat fijn dat Pluk en Bianca zich even voorgesteld hebben, neemt bij ons toch heel wat vraagtekens weg!! Niemand is natuurlijk verplicht om mee te schrijven, maar als je telkens dezelfde naam ziet meelezen dan vraag je je wel eens af wie dat is en of het soms iemand is uit iemands omgeving ofzo!

Bianca, wat fijn dat je oefeningen voor BI (of eigenlijk tegen BI) helpen! Dat geeft de burger moed.. het zal voor mn zwangerschap niet veel meer uitmaken maar hopelijk wel voor de nasleep. Ik doe nu trouw iedere dag mn oefeningen.

@pat78: (baarkruk) aan de troep die eruit komt had ik nog niet gedacht, nu je dat zegt.. :) (waar is die kotssmiley als je m nodig hebt) Wat mij minder lijkt is dat de vk er vaak een spiegeltje onder schijnt te willen leggen om het zelf beter te kunnen zien? Hoewel dat veel vrouwen waarschijnlijk juist motiveert, lijkt mij dat helemaal niks! Heb vorige keer 5 kwartier met mn ogen dicht geperst. Ik hoop het deze keer iets sneller te doen :), maar dat van dat spiegeltje ga ik wel even overleggen met de VK tzt. Wat me fijn lijkt, is dat mn man achter me kan zitten en me zo kan ondersteunen. Meer het gevoel dat we het samen doen zeg maar.

@voelen: hier ligt de placenta juist mooi achter, dus mn man voelde al met 17 weken van de buitenkant en nu bijna iedere dag. De baby reageert ook echt op hem, als hij zn hand op mn buik legt dan begint ie meteen te trappen. Beetje jammer als manlief 's nachts komt slapen, heb hem vannacht toegesnauwd dat ie mn buik niet mocht aanraken :) want anders lig ik weer een uur wakker van het getrap..

@weekendje/weekje weg: lekker zeg om nog even een paar dagen weg te gaan! Ik las over limburg en luxemburg, heerlijk! Mn man begon er toevallig gister ook over, hij zou wel een paar dagen weg willen met zn drieeen. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren, het gaat nou net financieel een beetje beter en we kunnen die stijgende lijn beter even voortzetten. In het najaar willen we weer naar Marokko.

@verdovingen: ben ik juist erg fan van! Bij de tandarts en ook bij een bevalling! Vorige keer heb ik een spuit in mn been en een morfinepompje gekregen, het was 's nachts en er was geen anesthesist (hoe schrijf je dat) in het ziekenhuis aanwezig dus ik kon geen ruggeprik krijgen. Dat morfinepompje mogen ze van mij meteen weer aansluiten, die nam echt de harde kantjes van mn rugweeen af, waardoor mn lichaam eindelijk kon doen wat het moest doen (=ontsluiting creeeren). Ruggeprik vind ik wel wat eng, maar tijdens mn horrorbevalling van vorige keer had ik denk ik uiteindelijk overal ja tegen gezegd :)

@Sam4hope: mp3 speler mag gewoon hoor, in de ziekenhuizen waar ik geweest ben was er zelfs in de verloskamers een radio/cd speler aanwezig.

@uiterlijk veranderen: vorige keer wilde ik mn haar helemaal kort laten knippen. Mn moeder heeft me toen tegengehouden, ze zei dat ik er spijt van zou krijgen. Gelukkig maar :) want dat had me echt niet gestaan..

@Minkie: beterschap voor je zoon!

@geboortekaartje: volgens mij ben ik eruit! Uit de tekst en uit het kaartje zelf! Nu laat ik m ff een weekje liggen, kijken of ik het dan nog zo leuk vind :)

Verder lekker een rustige zondagochtend, mn zoontje heeft lekker uitgeslapen tot 8.15u dus dat was heerlijk. Vanochtend doen we helemaal niets, vanmiddag naar mn vaders verjaardag.

20. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @ Sam, ik doe dat inderdaad ook soms, dan kan ik niets overslaan. Maar ik heb daar niet altijd tijd voor.

@ Pluk80, leuk dat je je even voorsteld! Gefeliciteerd. Meelezen is uiteraard prima, wat mij betreft. Hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!

@ spammer, go away :D :D Nutteloos berichtje..

@ miffy, leuk dat schoppen, ik moet nog even wachten, als ik nu iets koop heb ik geen idee waar het moet blijven zo midden in die verbouwing. Maar ben wel jalours!!

@ Voelen, mijn moeder heeft toevallig van de week ook gevoelt. Maar verder nog niet op man en ik na. (klinkt nog raar :p) De rest wacht maar even!

@ Bianca, jij ook welkom!! Grappig. Wel leuk dat je je als meelezer ook even voorstelt!! :D Gefeliciteerd ook!

@ Bodypaint, die is mooi zeg!!! Wow, goede arties die dat gedaan heeft!

@ Nijntje raar dat het op de formulieren anders staat als dat je verteld is... Waarom zou dat dan zijn??

@ daro geniet van je relaxte zondag

@ hier. Manlief is nog even aan het werk, jaarlijkse balans, hij is om 12 uur thuis, en dan gaat t hier echt gebeuren, alle binnen muren eruit. Ik wil alvast met schuren beginnen, van al t houtwerk. Maar ik heb gister te veel gedaan. Dus rustig aan is vooral mijn motto....

Oh en manlief heeft me gisteravond vriendelijk doch dringend verzocht om een heel goed te gaan nadenken om nog wat minder te gaan werken.... Zo lastig dit. Gaat tegen mijn gevoel in ene kant, want ik wil me niet laten kennen en doorgaan. Andere kant, ik heb zo veel pijn, dat zegt natuurlijk ook genoeg... Dilemma...(tje)

Fijne dag iedereen!!

Deel Deze Pagina