mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Hey meiden,

Jullie zijn echt moeilijk bij te houden.

Vandaag gelukkig vrij van het werk na 5 dagen werken in de zorg kon ik niet meer. Ik had zo,n pijn in mijn li bil :( dat uitstraalde naar mijn onderrug en bovenbeen. Ik kon niet meer bukken en alles wat ik aan het doen was deed pijn. Gelukkig was mijn teamcoach er gister en die heeft vandaag gelijk actie ondernomen en mij morgen vrij gegeven zodat ik pas weer in het weekend hoef te werken. Wel word ik nu aangemeld bij de arbo arts maar goed het werken in de zorg ga ik niet lang meer volhouden ben ik bang.

Miekr het lijkt me vreselijk om steeds bloedverlies te hebben. Zo kan je ook nooit onbezorgd genieten van je zwangerschap.

Viev veel plezier bij de 3D echo.

Mamajolanda: ik noem dat juist een goede moeder die bij alles denkt om de gezondheid van haar kindje. Die collega moet gewoon haar mond houde. Als ze alleen toch maar kan snauwen.

De rest ben ik helaas een beetje kwijt. Sorry meiden:)

2. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    VMB: Zo'n info avond kan altijd nuttig zijn.
    Ik zou alles gewoon maar over me heen proberen te laten komen, maar ja ik ben wel iemand die zich van te voren alles in het hoofd haalt dus zal voor mij niet makkelijk zijn.
    Ik wil mezelf nog wel opgeven voor de borstvoedingscursus kan altijd nuttig zijn. Wie doen dat nog meer en gaat jullie vriend/man ook mee?

Nijntje: Heerlijk hoor dat shoppen voor jezelf en voor de baby!

Child: Zo jij was vroeg in het zwembad!

BB: Knuffel!

Krumfrum: Balen dat jezel nit veel aan je weekendje weg had. Maar lekker dat man en zoon toch genoten hebben.

Elmo: Veel plezier bij de 3D echo.

Minkie: Show je ons ook je foto?

Miekr: Gelukkig maar dat je geen bloed meer hebt verloren.

Cullen: Ook ik heb daar regelmatig last van, komt inderdaad door de beeb.

Viev: Ben benieuwd naar de foto van je 3D echo.

Veldmuisje: Succes met klussen en de echo morgen.

Pat: Ik had geen problemen met het bedje opmaken dat het voeteneind omhoog kwam.

Heitje: Fijn dat je eindelijk een positief gesprek had met de VK. Waarom krijg je eigenlijk een KS?
    Zwangerschapszwemmen doe ik ook, maar wij zijn met een paar dames dus ligt het tempo wat hoger.

Ludora: Wij hebben ook een kleine babykamer, maar alles wat we erin willen hebben past erin! Succes bij de fysio.

Priscilla: Hoe was de zwangerschapsyoga?

Mamajolanda: Het ligt niet aan jou, sommige mensen snappen het gewoon niet of zijn jaloers.

Tinie: Ook dat is leuk! Vondt het al heel wat als je het gedaan had hoor, mij te gevaarlijk nou.

Ik heb me vandaag opgegeven voor baby en kinder EHBO, je weet maar nooit waar het goed voor is.

3. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Dankjullie!!!
    Ladytijger ik weet wat je bedoelt met baan in de zorg ik trek t denk ik ook niet lang meer hoor!!
    Pijn in bil en doortrekken naar rug met bukken herken ik wat kan dat zijn (tekenen van bi???) liefsss

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Jolanda, wat een rare reactie van haar zeg!!! Tuurlijk ben je daar mee bezig. Bestaat er iets anders momenteel ?!?!? Ligt overdreven misschien maar hallo, tuurlijk denk je daar aan!!

EHBO, dat zie ik ook wel zitten!! Man heeft gewone EHBO maar ik zou het ook wel willen, heb je een goed adresje??

@ Ego, terug van de fysio, ik heb mijn rug in de tape, een probeersel voor een aantal dagen. Houd op dit moment in dat in dat ik echt niet kan bukken, ik kan mijn rug nu alleen rechthouden. De tape moet ook even gaan 'werken'. Op mijn werk wilde ze weten wie en hoe BI had vastgesteld. En verder hoe ik me voelde, toen brak ik wel. Klote uiteraard... Nou moet ik morgen weer terugbellen hoe ik me voel.. Ik snap t wel hoor, maar t valt momenteel echt even fout...

5. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Meiden ik had ook pijn in mn lonkerbil. Dat is gemasseerd door de fysio (niet zo'n fijne massage,auw!) 2 weken terug en sindsdien geen last meer van gehad! Die pijn komt door je Ischiaszenuw wat je spieren in je bil doet verkrampen. Even naar de fysio dus als je er last van hebt!

Almah, ik krijg n KS vanwege mijn slechte/zwakke rug. Heb er meerdere schroeven enz in zitten. Een gewone bevalling is te risicovol.

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Jeetje hoop pijn in hun billen, is bij mij ook naar gekeken door fysio maar het zit bij mij echt in het gewrichtje dus ze kan er niets mee:(

Rug in de tape ivm BI???? Dat is iets nieuws voor mij??

@alma hoe maak jij je bedje op dan??? Als ik niet zou willen dat voeteneind omhoog komt dan zal ik een bekand een wiegdeken
    moeten gebruiken. Ik vind de veloursachtige dekens helemaal niet mooi etc en vind ze slecht ademen vandaar de anti allergische deken, is zwaarder kwaliteit met als gevolg voeteneind stukje omhoog

7. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oja iemand al iets gehoord van kayde of draak???? Blijft zo rustig om hen heen

8. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    EHBO: Wordt bij ons via de verloskundige praktijk gegeven.

Heitje: Dan inderdaad is fijn dat je KS krijgt.

9. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Pat: Ik heb alleen het geen wat te lang aan de achterkant onder het matras gevouwen het geen wat aan de zijkanten uitsteekt heb ik aan de zijkant er tussen gevouwen, ik vond dat het matrasje niet echt aan de achterkant omhoog komt.

10. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zwangerschapszwemmen; ik ben gister voor de eerste keer geweest en vond het redelijk pittig... Allemaal oefeningen en baantjes trekken. De ontspanningsoefeningen waren heerlijk!

Verder heb ik weinig nieuws.... Heb alles wel bijgelezen, maar mijn hersens zijn al zo aan het verweken... Er zijn volgens mij veel dames in de zorg aan het werk. Respect dames! Ik werk ook in de zorg maar dan bij 1 van de disciplines. Ietwat lichter werk, al kan ik het niet meer volhouden...
    Ik hoop dat de dames met BI of dreigende BI niet nog meer last krijgen... Sterkte dames!

Fijne avond!

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wat veel meiden toch met bi... ik heb bij zwangerschaps yoga een trainng gekregen ervoor..

ga op de grond liggen op je rug
    bennen opgetrokken voeten vlak op de grond
    pak met 2 handen je rechtervoet en trek die naar je toe wanneer je inademt
    hou even vast en laat je linkerbeen zakken zodat je ligt...
    adem rustig door..
    laat je rechtervoet los en leg hem ernaast zodat je helemaal ligt..

herhaal met je linkervoet..

heb het zo duidelijk mogelijk neergezet.. hoop dat jullie er iets aan hebben!!

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    wat betreft draak... niets meer van gehoord... wel pb gestuurd maar geen reactie!

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    draak is wel online.. hopelijk reageerd ze!!

14. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Morgen me weer even laten verwennen door chiro. En het is niet echt kraken, maar de spieren een oppepper geven zodat ze weer gaan ontspannen.

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ook ik had draak gepbt maar nog geen reactie...

ga nu naar huis rijden, dan pas zal ik me "alleen" voelen denk ik:(

Zo raar idee dat hij er niet is.... brrrr en dat nog 3 dagen en 2 nachten.;):(

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Thanks voor de moeite!!
    Maar dit is meer preventief denk ik? Want mn rechtervoet pakken en naar me toe trekken... ik mag blij zijn als ik mn benen 10 cm kan optillen (gewoon gestrekt) als ik op mn rug lig :):x Mn voet pakken is echt onbegonnen werk..

Respect hoor voor de dames die in de zorg werken! Eigenlijk uberhaupt respect voor de dames die nog werken.. het wordt bij iedereen wel zwaarder nu geloof ik.

Valt me wel op dat zoveel van ons last hebben van BI.. is puur pech natuurlijk maar wel opvallend!
    Ik heb vandaag een redelijke dag gehad, vanochtend even naar de supermarkt kunnen lopen en weer terug. Maar nu is het weer behoorlijk k*t, dat belooft niet veel goeds voor vannacht.:( Ik weet dat het veel beter is voor het kindje als ie nog heeeeeel wat weekjes blijft zitten (en natuurlijk zou ik niet willen dat ie nu al ter wereld zou komen!!!) maar ik heb mezelf er vandaag op betrapt dat ik hardop zei dat ik blij zal zijn als ie geboren is :x

Maar always look on the bright side.. er is weer een dag voorbij dus dat is weer een dag dichterbij de geboorte!

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    @daro.. ja met die oefening maak je je rug sterker waardoor je minder snel last krijgt.. ik moet hem nu elke dag doen omdat ik door mn werk wat last heb en verkeerde houdingen aan moet nemen..

zouden jullie even in buikjes topic of priva album willen kijken naar meest recente foto? hoor aan alle kanten dat ik al zo'n dikke buik heb.. terwijl t volgens mij wel meevalt.. wat vinden jullie? staat ook in mn privealbum... thnx voor de moeite alvast..

bb waar is je menneke dan?

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Onze deken is 100x135 geloof ik, moet ook in die maat hoezen kopen. WElke maten zijn jullie dekbedden?. Ik heb nu het bedje te hoog opgemaakt moet nog veel lager liggen eigenlijk en bij mij zijn de zijkanten wel ff eronder gestopt.

Oefening hoef ik ook niet te doen, als ik plat op rug lig met benen gebogen doet het al pijn en als mijn benen in gebogen houding naar links valt zeg maar doet het vreselijk veel pijn. Naar voren bukken met bovenlichaam doet ook pijn, helaas mag en kan je weinig oefeningen doen:(

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ehm nou mijn buik is een stuk groter :):(
    Maar jij bent van jezelf slank, waardoor het voor je omgeving misschien meer lijkt alsof je buik heel groot is? Jouw buik heeft wel een mooie vorm naar voren toe, bij mij zit het meer over de hele breedte zeg maar, soort zwemband idee :)

Ik hoorde afgelopen zondag nog op een verjaardag: "oh ben je zwanger? wat zo ver al? dat had ik echt niet gezien!" terwijl ik echt een enorme buik heb. Ik wilde eigenlijk antwoorden: "oh dank je, dus je dacht dat ik gewoon zo ontzettend dik was?" maar ja dat heb ik maar ingeslikt.. :)

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ja mijn fysio gaf me een lijst met oefeningen mee en schrapte er meteen al een aantal door die begonnen met 'ga op handen en knieeen zitten' of waarin stond 'lig plat op je rug en trek je benen op' want dat wordt m natuurlijk niet :( Ze moest er zelf een beetje om lachen toen ze zei: 'ja als ik je zo zie lopen zie ik dat niet gebeuren' maar ik vond het niet zo leuk :(

De oefeningen waarbij ik op mn rug moet liggen met mn benen gebogen vind ik ook vreselijk pijnlijk, maar ja ik probeer ze toch iedere dag te doen.

Deel Deze Pagina