mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik meld me weer even. Ben nogal gaar, maar da's logisch na zo'n nacht. Daar zal ik jullie verder niet mee vervelen ;)

Ik las verhalen over de gruwelijke winter van 2010 ;) Zo herkenbaar!! Mijn zoontje is van 22-01 van dat jaar dus ook vlakbij jullie kindjes geboren en oh wat was dat verschrikkelijk met de kou en de sneeuw! Vanaf het moment dat ik met verlof ging (5 dec) tot zijn geboorte kon ik amper naar buiten omdat het zo glad en koud was, ik was als de dood om te vallen! Achteraf gezien had ik toen ook BI, wat de boel ook niet echt verbeterde, al paste mn pinguinen-loopje wel goed bij het klimaat ;)

Hier sneeuw het nu eindelijk, ik denk een uurtje nu. Zoonlief even in de achtertuin laten spelen, helemaal dik aangekleed. Hij vond het allemaal super leuk en interessant, tot hij wat sneeuw oppakte en toch wel merkte dat dat erg koud was. Hij ging nog even stoer door maar daarna zette ie het op een brullen, dan merk je toch wel weer dat ie nog niet zo groot is als ie zich wil voordoen :) Dus met brullend aapje en al weer naar binnen gegaan.

Wel superleuke filmpjes gemaakt voor mn schoonfam in Marokko, en verder genieten wij vanmiddag lekker van de sneeuw vanuit ons warme huis! Hij is echt een oertje naar zn moertje :) Ik vind het allemaal prachtig hoor, maar ik blijf veel liever binnen!

@aerosleep: hier niet gehad en ook nooit gemist. Zoon is op zn buik gaan slapen vanaf het moment dat hij zelf kon draaien, daarvoor op zn rug. En hoewel hij echt een spugerd was, heeft hij nooit in de kots gelegen hoor.. zou niet weten hoe dat zou moeten gebeuren. Mijn persoonlijke mening is dat al die dingen als aerosleepmatrasjes e.d. geldklopperij zijn, een soort valse veiligheid creeren die niet te creeren is. Maar iedereen moet natuurlijk lekker doen waar ie zich goed bij voelt!

2. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    net controle gehad en bonus echo gekregen. gewoon om weer eens te kijken. geweldig. hartje doet het prima en de kleine ligt nauwelijks stil. ik voel daar niet veel van door de voorliggende placenta, dus extra mooi om te zien. kon het wel ff gebruiken, want vanmorgen bij de huisarts bevestiging gekregen van ons vermoeden dat onze zoon autisme heeft (nog niet officieel maar hebben wel doorverwijzing omdat ook de huisarts daar aan dacht, nog meer zelfs als wij). dus dat moet ff plekje krijgen dus dan kun je een mooie echo van ons 2e wonder wel goed gebruiken !!!

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    daro; 2010 was indd hell jaar jah!

hier ben ik enorm aan het twijfelen wat ik wil en moet doen.
    Vanaaf zijn mijn ouders weg dus ik wil naar huis, maarjah er ligt zoveel sneeuw dat ik niet weet of het slim is. (geen winterbanden, binnen wegen)

en merk echt dat ik zo erg naar vriendje verlang dat het me verder allemaal niet uitmaakt en ik niet echt normaal kan denken.... ik weet niet wat ik wil... kijk het nog maar ff aan denk ik....

vanmorgen hee tijd n weeig gevoel gehad, niet echt misselijk maar raar. Nu is het weg gelukkig!

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Heitje: wij zijn op ons eigen gevoel afgegaan met kopen van dingen. Aerosleep hebben wij bijv. wel gedaan, maar dan
    oplegger, geen matras. Meer voor mijn eigen gevoel van veiligheid. Schommelwiegje enzo doen wij niet aan ivm hond.
    Die zou er zo op gaan zitten haha Dus alles beetje op hoogte
    En zijkant bekleding? Bij box en ledikant? Doe ik niet! Maar ook meer voor veiligheid.
    Veel te bang dat ons kindje daar toch eens naartoe draait en dan geen lucht krijgt...
    En hier geen wiegje, ook geen hemeltje, maar dat laatste doordat er geen ruimte voor is

En idd zoals Ilonka zeg, met je lijstje daarheen gaan. Ze weten heel goed wat je wel echt nodig hebt en wat niet.
    Ik heb ook veel van mijn lijstje kunnen strepen hoor!

@ Dribbel: de aerosleep verkopen ze zo wel. Maar niet als ze helemaal op hun buik liggen, maar bij zijligging en idd warmte
    Wij hebben hem meer uit voorzorg. Zelf last van astmatisch bronchitis gehad als kind en allergisch voor stof e.d.
    Dus ja, never sure enough...

Over buikslapen van baby's... daar is ook de 1 voor de ander tegen. Collega van mij had een kleine die niet sliep als hij
    niet op zijn buik lag. Ze vond het doodeng, maar is toch ook goed gegaan...

En de sneeuw.. Ik vind het prachtig! Heb er ook nooit problemen mee gehad. Baal alleen dat ik er vandaag niet uit kan om lekker te wandelen. Misschien morgen?! Dan ligt het er vast nog wel. Hier is het nog steeds aan het sneeuwen en lijkt voorlopig ook niet te stoppen. Buienradar klopt niet helemaal, want zou hier al gestopt moeten zijn haha
    Man is al tijdje onderweg van zijn werk, smste dat hij later was. Moet vanuit Belgie komen.. ai ai..

Net wel ff met de hond de achtertuin in geweest. Heerlijk ff gedold (voor mij met mate) Hij lekker apporteren! Alleen tot mijn grote schrik ging hij ineens de vijver op!! Hij komt er normaal niet in de buurt, maar nu met die sneeuw erbovenop.. Terwijl een deel nog niet eens bevroren is (en hopelijk ook open blijft) Dus ik roepen, hij schrikken en op zijn bakkes maar gelukkig gauw eraf! Moet er niet aan denken dat hij er doorheen zou zakken! 75 kilo...vijver 1mtr diep.. of was het nou 150cm? Nja, jullie hebben een idee.. brrr

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @dribbel
    maaar dat stukje van die aerosleep gaat over dat het niet bewezen is dat het helpt voor wiegendood
    maar ook is het niet duidelijk wat wiegendood precies veroorzaakt.....
    er sterven ook kindjes aan wiegendood die perfect liggen zoals overal geadviseerd worden
    voor spugende kindje en buikslapertjes blijkt het wel degelijk verschil te maken
    maaaar jou punt.... van dat je geen polyester bij je baby wilt is nog belangerijker natuurlijk!!!
    natuurlijke producten zijn altijd beter natuurlijk

6. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Geen wiegje hier..wel een co sleeper (ledikantje aan mijn kant van het bed).Op de babykamer komt een klamboe boven het ledikantje,puur omdat ik dat mooi vind :D

Probeer bij alles even rustig te bedenken.Denk je dat het nodig is?Dat je het echt zal gebruiken? Als je iets koopt omdat je denkt dat dat moet (omdat bedrijven nu eenmaal graag verkopen) dan zou ik zeggen niet doen.Pak je er op mis dan heb je het nog zo gekocht.

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Heitje ik was eerst wel afgevallen ja. 5 kilo ongeveer. Nu net geen 3 kilo boven mn startgewicht. maar denk dat ik nu wel snel wat kilootjes aan ga komen.
    Vrees steeds meer voor mn "trouw"jurk ;)

Krumfrum, wat fijn een extra echo, het is je gegund.

Buikslapen, ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. de arts zei toen, dat als een kind er zelf voor kies het echt niet zomaar zichzelf laat stikken. En dat was 32 jaar terug!

net mn proefkapsel laten doen voor de trouwerij. De krul erin opgestoken met zwarte kleine roosjes erin. De 23ste zit ik daar om 7uur 's ochtens :D

Hier schijnt de zon nu gelukkig en is het gestopt met sneeuwen. Ook de sneeuwschuiver al gezien. Sneeuw smelt maar, wil morgen niet door de sneeuw met de nieuwe auto.

Ik ga nu maar eens een to do lijstje maken voor ons trouwfeestje. Lag er vanacht wakker van. Oh dit kan ik nog wel regelen en oh dat is ook wel even leuk. Mooi niet meer in slaap vallen natuurlijk.

Voorzichtig op de weg allemaal!!!

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Joehoe gister de geboortekaartjes besteld en nu al een digitale leesproef binnen.. toch wel erg bijzonder om te zien! Moeten nog wel wat dingen worden aangepast maar dat komt wel goed!

(wou ik even delen hihi)

9. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weet je, aerosleep kun je goed gebruiken als er wel problemen zijn met de luchtwegen zoals bij Sam, dan had ik hem ws ook aangeschaft.

Maar door mijn werk als kraamverzorgster heb ik ze meegemaakt en polyester vind ik gewoon echt onplezierig voor zo'n kind.
    Maar ieder zijn mening, ik probeer mijn mening niet door jullie strot te duwen (al lijkt dat misschien wel zo ;)), maar jullie van de juiste informatie te voorzien voor je zo'n ding koopt ;)

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hebben trouwens een andere auto gekocht. Rijden nu in een station en het past wel met 3 stoeltjes, maar maar net. Vandaar dat we graag groter wilden. Nu hebben we een Renault Grand Scenic. Eindelijk 1 gevonden die zo'n beetje alles heeft wat we erop wilden hebben ;)

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier een begin gemaakt met de balken verven..

@matras had ook gehord dat de airosleep een goed matras is.. we hebben een gewoon 2e handsmatrasje maar wil wel een nieuwe kopen!!

@geboortekaartje!! nu al besteld :O of was het een proefdruk?

@autisme.. niet lullig bedoeld hoor.. maar is dat echt zo'n enorm drama? bij mijn vriend in de familie komt het bij alle mannen voor.. dus ook bij mijn vriend.. en met medicatie en de juiste manier aanleren van ermee omgaan kunnen ze er hartstikke goed mee leven!! persoonlijke mening is dat je beter een kindje met autisme kunt hebben dan een kind met een lichamelijke afwijking of borderline ofzo..
    komt heus goed!! ook al is het autisme..

verder alles weer kwijt

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @dribbel
    wat extra ruimte voor die kinderen in de auto is nooit erg!!
    zeker niet als ze groter worden, ik vond het altijd verschrikkelijk om met ze 3 achter in te moeten zitten

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Dribbel, en hoe rijd tie?! :p
    Wij willen ook een Scenic, maar niet perse een Grand.

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    priscilla, was die opmerking over autisme voor mij? want vind het beetje aparte opmerking. schrijf toch nergens dat het erg is. maar als ouders is het niet leuk om te horen dat je kind vermoedelijk anders is (ook al hadden we allang zo'n vermoeden). daarbij is autisme er in zoveel verschillende gradaties dat je niet zomaar kunt zeggen dat het niet erg is. lichamelijke beperking vind jij weer heel erg maar is in ons gezin heel gewoon. je bent wie je bent en moet dat vooral ook blijven is ons motto. dat geldt voor iedereen, met of zonder beperking in wat voor vorm dan ook.

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    @krumfrum.. oow maar lichamelijke beperkingen zijn hier ook bekend.. en ik weet ook heus dat autisme er in verschillende vormen is.. en tuurlijk schrik je ervan.. maar het kwam even op mij over alsof jullie het enorm erg vinden.. wat ik alleen probeer te zeggen is dat er mee te leven is.. komt misschien ook door mn werk.. want genoeg kids met autisme en met allemaal heb ik een hele leuke band.. op hun manier..

maar nogmaals het was niet lullig bedoeld..

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    denk dat als je kind autisme blijkt te hebben (ook al zegt je gevoel dat al) dat altijd heftig is voor de ouders.....
    je moet er toch mee om leren gaan en zo een kind heeft toch andere aandacht nodig dan een "normaal" kind
    en mocht hij medicijnen nodig hebben is dat ook nooit leuk denk ik want je wilt je kind eigenlijk geen medicijnen geven denk ik

Toch zijn kinderen/mensen met autisme echt wel bijzonder!!
    met de goede aandacht kunnen ze geweldig zijn
    ik wil later graag met kinderen met autisme werken omdat ik het echt heel bijzonder vind om mee om te kunnen/mogen omgaan

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Autisme, hier ook gewerkt met kinderen die het hebben. Je hebt inderdaad verschillende gradaties, maar moet zeggen dat het mij heeeeeeeel pittig lijkt om zo een kindje thuis te hebben.

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hier 2 kindjes met autisme.En nee dat is niet het einde van de wereld,maar net als wat Skaya zegt..dat is echt wel pittig!
    Er is met zoveel dingen te leven,maar dat wil niet zeggen dat je die dingen niet erg mag vinden of het een tegenvaller mag vinden.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @trotse
    ben je dan ook bang dat dit nieuwe kindje ook autisme heeft??
    daar zou ik zelf toch wel bang voor zijn denk ik

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    heel verhaal getypt.. alles weg..

tuurlijk schrik je even als je te horen krijgt dat je kind mogelijk autisme heeft..

maar kinderen met autisme hoeven niet per definitie ''moeilijk opvoedbaar'' te zijn of problemen krijgen met opgroeien..
    wat vaak wel word gedacht..

en ik snap heus wel dat er verschillende gradaties zijn.. wou alleen aangeven dat het niet zo erg hoeft te zijn als het klinkt.. misschien kom ik op t moment ff kut uit mn woorden..

wij hebben op de praktijk verschillende kids met autisme en ook verschillende gradaties.. maar stuk voor stuk zijn ze enorm lief.. alleen moet je iets meer geduld met ze hebben..

maar heb liever een kindje met autisme in de stoel dan 1 met bv. borderline.. (om maar wat te noemen)

sorry als het verkeerd overkwam.. maar wij kunnen er al zo goed als vanuit gaan dat die kleine knul in mn buik ook een vorm van autisme heeft.. maar ik vind het niet zo erg.. (misschien omdat ik me er al op in stel??)

ik zie dat kids met autisme ook veel kunnen bereiken.. dat zie ik als ik naar mn vriend kijk.. maar ook naar de kids uit de praktijk.. ook degene met ergere vormen van autisme brengen het er hartstikke goed vanaf..

nogmaals maakt hetn iet minder vervelend voor jullie.. probeer het alleen ook positief te bekijken ipv alleen de schrik.. ook voor je huidige zw!

Deel Deze Pagina