mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Skaya, zo denkt mijn man er ook over haha. Ach, en ergens heeft hij wel gelijk. Over 14 week weet ik hoe kindje er echt uitziet, waarom er nu 100 euro voor betalen?
    Over ruim 3 week nog groeiecho, dus dat scheelt ook wel weer.

Bijna in laatste trimester he?Pff wat gaat de tijd snel zeg! Maar ik kan aan andere kant de baby ook wel uit buik kijken haha, zo nieuwsgierig dat ik ben. (hoe zal t eruit zien, wat is t geslacht?)
    Maar laat nog maar lekker ff zitten. Eerst nog meer groeien.

Net sms van man gehad dat ze veilig in Oostenrijk aangekomen zijn en dat huisje mooi is. Dus leuk om te horen.
    Nu gaat er een lonely week in:p
    Zal straks eerst een afwas doen, want dat laat je anders wel erg makkelijk staan he, als je alleen thuis bent....

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    maagzuur; antagel werkt heel goed! Kun je gewoon zelf bij drogist halen.

verder kreeg ik van internist als tip;
    - warme melk
    - chocomelk
    - vanille vla
    - waterijsjes

deze zouden het zuur weg moeten neme tijdje.

ennuh kopeind iets omhoog!!!

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier ook veel last van maagzuur. Ik ben ook dingen aan het uitproberen om uit te vinden waar ik het precies van krijg (na een bepaald tijdstip niet meer eten + drinken, niet vet eten, etc). Tot nu toe zonder resultaat. Ik heb normaal echt nooit last van maagzuur. Misschien binnenkort ook maar eens naar de drogist.

Wat hier een klein beetje helpt is een slokje water drinken, of een slokje sojamelk (ik drink geen koemelk, vandaar). Maar ook niet altijd.

@pretecho: ik zou het wel willen, maar eigenlijk vind ik het ook zonde van het geld. 90 euro is toch een boel geld vind ik en dat is zelfs zonder dvd. Bij de eerste hebben we ook geen 3d echo gedaan, dus nu ook maar niet. Ik moet maar een beetje geduld hebben tot de kleine geboren is, op de 20 weken echo leek ie hetzelfde neusje te hebben als zn grote broer, ik ben zo benieuwd of ze op elkaar zullen lijken!

@groeiecho: krijg ik niet rond 30 weken, enkel een liggingsecho rond 36 weken. Daar baal ik wel een beetje van, eerder was gezegd dat ik wel met 30 weken een groeiecho zou krijgen.

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hier is de 3d echo trouwens wel wat goedkoper..75,- incl foto`s en filmpjes op dvd.
    Ik krijg nu regelmatig echo`s in het ziekenhuis,maar heb ze niet op film en maar weinig foto`s.Bij de andere 2 kids hebben we dat wel,dus nu ook overstag gegaan.

Maagzuur is hier geen peil op te trekken,zo verschillend waar ik het van krijg.Antagel werkt idd prima.

Child.succes de komende week zo allenig.

Heb net gezellig met dochter wat babykleertjes uitgezocht om te wassen.Zo schattig als je dan zo`n klein pakje ziet waar dochter of zoon dan ook ooit in hebben gepast.Ik denk dat de kast behoorlijk vol komt te hangen haha

5. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, die zijn het.

Kijk ook maar eens op marktplaats met zoekwoord 'kiddyguard' of kiddy guard'. Volgens mij zijn ze nu donker van kleur, maar wij hebben nog een witte. Mijn zus heeft ze ook al jarenlang. Kindjes krijgen ze echt niet open, moet je zelf ook wat handigheid in krijgen. Mijn moeder heeft er ook nog steeds moeite mee ;)

Dure dingen, maar ook duur weer door te verkopen.

En heel handig als je een overloop hebt waar 2 hekjes moeten komen die elkaar anders voortdurend in de weg zouden zitten of voor een andere deur zouden staan als ze geopend zijn. Dus dat je er dan steeds 'omheen' moet gaan. Ik trek het hekje dus alleen dicht als ik met Jop op de 1e verdieping ben.

6. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Even ego, onze kleine man in 3D:
    (Hij lag steeds voor de helft verstopt, daarom mogen we over 2 weken weer terugkomen om het nog een keer te proberen. Fijn nog een keer gluren)

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Child, fijn dat hij veilig is aangekomen! Hoop dat de week voor je omvliegt!

3d echo: Jaa het is ook een hoop geld.
    Twijfel zo enorm. Aan de ene kant heeft hij gelijk, maar aan de andere kant denk ik..hoevaak ben je nou zwanger?! Weet ook niet of ik uberhaupt nog een liggingsecho krijg.

Maagzuur: Nog weinig last van gelukkig. Zijn echt enkele keertjes ineens.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ff tussendoor: Heb hele middag al getik aan rugkant.
    Voelt beetje als trillende spier, maar het blijft maar aanhouden!
    Ong op 3e ribhoogte, maar dan aan de achterkant...
    Zou dit het kindje kunnen zijn? Ik heb dit nog niet eerder gehad.
    Of zou het toch een trillende spier zijn? Beetje vervelend gevoel (niet pijnlijk maar irritant. beweging in buik wel aan gewend maar dit niet:p)

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Aaaaah wat leuk, al die 3D plaatjes. Zo nieuwsgierig naar ons poppie....

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    skaya; na mijn weten krijgt iedereen met 32 weken ook nog een echo. Das sinds n jaar of 1-2???

@all; haataan!!! Vriendje zou 20.00uur thuis zijn, belt net op: aangehouden... nu is de hell los. Moeten flinke bekeuring betalen (baas) en 9uur verplicht rust nemen daar.... dus dat word vannacht minimaal 05.00uur :( Toch nog weeeeerrr n nacht alleen ??? :(

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    BB, NEEEEEEE!!!!!!!!! Dat is balen!!!
    Ik hoor ook steeds meer dat het standaard is die laatste echo, maar ze doen het nog niet overal ofzo? Hoop in ieder geval dat jij gelijk hebt en iedereen hem krijgt standaard.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @child
    wat bijzonder dat gevoel, ik ken het niet
    dus zou niet weten of het de baby is of een spier.....

@BB
    oooh nee!! wat vervelend zegt
    zowel voor jou als je vriend! lijkt me voor je vriend ook niet leuk om daar 9 uur rust te moeten nemen als je naar huis wil
    sterkte nog even!!!

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Child, ik ken het gevoel ook niet.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik zit de hele dag al mee te lezen
    maar vergeet gewoon te reageren :O
    dan klik ik me scherm weg en denk ik: uhm heb ik wel gereageerd
    hoop dat ik niks belangerijks heb overgeslagen, heb namelijk geen zin om nog een keertje terug te lezen hihihihi

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ahhh wat een mooie plaatjes Essie en Tinie!

Hier nog ruim 2 weekjes geduld hebben voor de 3D echo!

Maagzuur: heb ook chocomel geprobeerd ja (nesquick met melk), en vanillevla....ieuw dat krijg ik nu niet weg hoor haha!
    Heb bij de drogist nu Gastronol gehaald van A.Vogel. Ben benieuwd of dat helpt! Extra kussen bij mn hoofd heb ik al, maar is niet echt comfy want krijg er last van mn nek en rug van....

BB ahh nee dat meen je niet!! Wat een pech zeg!!

Child zou best je kindje kunnen zijn ja! Ik voel het soms ook van binnen schoppen ipv direct tegen mn buikwand!

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Dag meiden,
    Vandaag weer een dagje vrijwilligerswerk gedaan. Was goed te doen met OV gelukkig. Nu heerlijk aan de verse warme chocolademelk met marshmallows en straks een kippenstoofpotje...
    Kleine wordt steeds meer voelbaar, ik vind dat zo gezellig!!!

17. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Skaya: mijn man vind de 3d echo ook niet nodig, en erg duur! Dus denk ook niet dat we het gaan doen...
    En hier is het ook flink prijzig!!

@ Maagzuur: hier ook meer. Maar vooral het avondeten, grote maaltijd ligt niet altijd goed op de maag. Gaat dan zeer doen
    En lijkt wel omhoog te komen, moet dan ook echt even half gaan liggen tot het beetje is gezakt!

@ 3d echo's: mooi mooi mooi dames!!

En verder weinig te melden. Met de hond lopen vandaag ging niet door. Nog steeds flinke pijn in onderrug e.d. :( Dus maar ff kleine boodschapjes gedaan en bij schoonouders op de koffie.

Zal zo ff me buikfoto plaatsen in buikjestopic

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Tinnie ook mooi, ondanks dat je niet het hele koppie ziet!! Zo schattig!!! Gaaf dat je nog een keer mag!!

BB dat meen je niet..... ohhhhh knuffel....

3D echo doen wij ook niet. Ene kant zou ik wel willen natuurlijk, maar ik zie vanaf as woensdag onze kleine al iedere 2 weken!!

Child dat gevoel heb ik ook niet, ik voel soms wel lichte klopjes aan de voorkant tegen mijn ribben.

Maagzuur, vla helpt bij mij wel. In bed een extra kussen onder mijn hoofdeinde, zodat ik wat hoger lig. En rennie.... Maagzuur is al maanden mijn echte kwaal... Irritant!!

@ hier. Ik heb veeeeeel te veel gedaan.... Baal, ga ik het ooit leren?? Ik heb er mezelf mee, verrek van de pijn in mijn rug en heb een harde buik.... (ik denk dat dit de eerste echte is, man nogal ongemakkelijk...) Maar goed, dit is echt balen, ik kan dus gewoon echt niets.... Oh ik kan me daar zo moeilijk bij neerleggen... Ik zal wel moeten, maar pfffff...

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hihi, herkenbaar. Kom er ook niet toe hoor, om veel te reageren. Wel tijdens mijn vakantie en nu weer effe een paar dagen een beetje. Maar ik vind die meeleesmodus van jou wel een goede!

20. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @Heitjekarweitje: heb het maar 1 nacht heel erg gehad, ben er rond 2:00 uur redelijk wanhopig uitgegaan om te googlen, heb er normaal geen ervaring mee. Ben toen beetje vla gaan eten. Hielp niet. Toen stukje brood / eierkoek gepakt, schijnt het zuur te absorberen. Hielp wel, trok zo weg, kon rond 2:30 weer terug naar bed om eindelijk (!) te slapen.

@Essie: mooi 3d-mannetje!

@Minkie: fijn dat je een auto kan lenen!

@Child: succes weekje alleen, is nooit leuk, zeker alleen eten en slapen niet. Zoek lekker afleiding met dates met vriendinnen en nodig jezelf hier en daar te eten uit, dan is mijn strategie meestal...

@BB-tje: balen! Jeetje, dat is niet leuk, kan me 't indenken hoor. Zo te lezen zit ie op de vrachtwagen?
    Klusser-man was vorig jaar 10 dagen naar Zuid-Amerika met een vriend. Heb de dagen afgeteld, was al helemaal met mijn hoofd op Schiphol op hem te halen, werd hun vlucht geannuleerd! Werd toen ruim 24 uur later.... grrr
    (Dit jaar mag hij niet meer zo lang weg, ook zijn vriend niet van zijn vrouw (3 kleine kindjes). Ze gaan nu samen naar de Oekraine van donderdag t/m zondag, rond 23 februari. Klusser heeft alvast een nachtje Hotel Pappa en Mamma gereserveerd met Jop samen ;)).

@Heb dinsdag weer controle bij mijn VK. 'k Zal even vragen over die echo als ik eraan denk. Kan me van 2009/2010 herinneren rond 35 weken een liggingsecho, maar weet het niet meer zo goed. Begrijp uit jullie verhalen dat sommigen van jullie rond de 30 weken een (extra) groeiecho krijgen? Alleen als er aanleiding is of bij iedereen?

@Tinie: Leuk! Ook leuk dat jullie 't nog een keer mogen proberen!

Groet,
    Klusser nu even lekker op de bank
    veel gedaan vandaag, poeh, moe
    (morgen vieren we Jop's 2e verjaardag)

Deel Deze Pagina