mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vrijdag ons geboortekaartje besteld. Spannend! Gewoon bij de drukker op de hoek.

Kamertje, kijk daar lopen we dan bij jullie erg op achter... Druk aan het klussen en opruimen... Manlief heeft vandaag de lamp opgehangen.

Verder heb ik dus vrijdag de GTT gedaan. Viel me nog best mee... Vond het drankje niet eens zo zoet.
    Gister lekker uit eten geweest, mijn man sushi en ik noodles. Heerlijk! Vandaag luier dagje! Met onze pup lekker in de sneeuw weze wandelen. Was voor mij net iets te ver... Maar wil zoveel mogelijk blijven bewegen!

Zal weer voor de tv....

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Badstoeltje: hier pas gekocht toen zoontje al een paar maanden oud was. Toen vond ik m te zwaar worden om m vast te houden. Toen stond het badje al op de grond en zat ik dus op mn knieën met zijn hoofdje leunend op mn onderarm terwijl ik hem met mn andere hand waste... niet echt comfortabel maar hij kon nog niet zitten. Met het stoeltje moest ik alsnog op mn knieën ernaast zitten natuurlijk, maar net in een iets fijnere houding.

Voor dat doel vond ik het wel functioneel, maar ik denk dat ik m hoogstens 3 weken heb gebruikt, toen werd ie te groot ervoor. Nu ga ik wel proberen of ik m eerder kan gebruiken, om mn rug en bekken te sparen. Ze zijn niet zo duur dus ik zou m gewoon kopen en zien of je het handig vindt. Als je een groot bad hebt, zou ik m sowieso kopen (hebben wij niet).

De kraamverzorgster zeepte hem hier ook eerst in en spoelde alleen af in het badje. Maar dat vond mn kleine mannetje vreselijk.. echt schreeuwen als een speenvarken.. dus dat heb ik na de eerste week niet meer gedaan.

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Leuk, geboortekaartje besteld! Geboortepost heb ik geen ervaring mee, hier erg tevreden over geboortekaartjes.nl

Heb inmiddels de tweede leesproef binnen maar het is nog niet helemaal zoals ik het wil.. heb nu besloten er even een weekje niet naar te kijken om het dan weer te laten aanpassen.. eerst even bedenken hoe ik het wil :) De rechterkant is eigenlijk "te leeg" maar om er om die reden nou toch iets op te zetten wat ik eigenlijk niet wilde (telefoonnr? of bezoektekstje?) vind ik ook weer zo wat..

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    dag meiden,
    ben weer terug van een weekendje Valkenburg met mijn lief. Erg fijn om er even tussen uit te zijn, helaas hadden we er wel wat meer van verwacht... Vandaag dachten we nog leuk een dagje Maastricht, maar daar alles dicht of we waren te vroeg voor een museum waar we heen wilden. Dat was dus wel jammer!
    Verder heel rustig aan gedaan en de kleine veeeeeel gevoeld :)

5. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb het nooit gehad en nooit gemist ;) Hier gingen ze ook redelijk snel mee onder de douche of mee in bad (dan wel als trotsepaps ook thuis was).Vooral samen douchen vond ik ideaal en veel sneller als zo`n badje klaarmaken.

6. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    hallo allemaal!

Hier even een updateje van mijn kant! lukt me helaas nog steeds nier om op iederereen persoonlijk te reageren omdat de laptop gemaakt moet worden en dat duurt wel 3 a 4 weken! dus lees lekker vanaf me telefoon mee en reageer nou ook even vanaf me telefoon!

hier gaat alles nog steeds lekker zijn gangetje op het moe zijn na! en ben ook echt blij als de werkdag erop zit naar goed we proberen vol te houden! morgenmiddag weer naar de fysio voor mijn nek en rug! en morgen avond ga ik naar de borstvoedingscursus! ga er alleen heen ben wel benieuwd of er meer meiden alleen heen gaan! donderdag mag ik weer naar de vk even lekker naar het hartje van onze beeb luisteren!

verder moet het mannetje van de week weer een weekje weg voor het werk maar met een beetje geluk is ie donderdag weer terug!

badstoeltje heb ik wel aangeschaft leek mij wel handig maar de praktijk zal het leren!

7. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ skaya, Owen had met de bevalling teveel bloed naar binnen gekregen, hij spuugde dus de hele tijd bloed uit, en s'nachts was er iets niet goed gegaan met het bloed in z'n maagje en moest hij met spoed meegenomen worden om z'n maagje leeg te zuigen en schoon te maken. Lag ik daar op m'n kamer kon geen kant op en nemen ze snel je knulletje mee en krijg je hem een hele tijd later weer terug.

@ trotsemams, Devin wilde vast niet mee onder de douche die gilde het dan uit en in het badje vond ie het heerlijk. Dus die heeft tot zeker een jaar in het badje gezeten.
    Owen vind de douche weer wel heerlijk. Maar het badje vind ie geweldig om er een groot waterfeest van te maken.

Ik ga zelf het badstoeltje weer verkopen even kijken wat ze nieuw kosten en er dan een mooie prijs van maken of ik verkoop hem straks als ik het badje niet meer nodig heb.

8. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ daro, daar had ik ook gekeken, maar we wilden graag kijken voor een kaartje met 2 knullen die dan een broertje krijgen. Maar die zijn heel moeilijk te krijgen.

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miekr, hehhhh getver dat is schrikken!!!!! Zou volgens mij wel 100 keer vragen of het echt bloed is wat hij binnengekregen heeft...wat enggg!!!!
    De badstoeltjes zijn niet zo gek duur...rond 10tje.

Ben benieuwd waar die kleine van mij straks de voorkeur aan geeft...badje of samen douchen. Op het moment krijg ik steeds ontzettende harde buiken onder de douche...dus je zou zeggen een badkindje hahah :p

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    @ilonka leuk!!!!
    @bb hoe is het gegaan zonder medicatie vanochtend??
    @pat spannend hopelijk lukt het dan wel!!!
    @bloem haha ik vond het die 3d echo het geld helemaal waard!!!! helemaal geen spijt van die echo!
    @miekr beterschap meis!!!!
    @child dat is leuk dat je man eerder terug was, en de meubels eerder binnen!!! succes deze week met je neefje!!
    @miekr watvoor geboortekaartje is het geworden??
    @nijntje fijn dat het weekendje wel leuk was!! wle balen dat in maastricht alles dicht was :(
    @almah veel plezier morgen!!

@hier schoonvader en ouders hebben weer wat verbouwd samen met nichtje van 6 heb ik kleertje uitgezocht en gewassen en gesopt.. daarna met zn alle even stuk appelcake gegeten die zij had gemaakt...
    en nu: gesloopt!!!! morgen op zw yoga partneravond.. maar mijn mannetje is aan het werk dus ik neem mn moeder mee :D

11. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Miekr alvast heel veel plezier bij de echo, weer fijn even naar je derde knulletje kijken ja:D.

Geboortekaartjes, wij willen een kaartje met foto(s). zelff foto maken en doorsturen. heb al wel wat leuke gezien op internet maar binnenkort ook even bij de drukker wat boeken lezen. Lijkt me toch handiger als we daar een leuke kunnen vinden.

Vanmiddag zou mn zus en kinderen even langskomen, staan er opeens 2 vriendinnen voor de deur. We nemen je mee! Ohh euhh dat kan niet mn zus komt er zo aan. Nee hoor je zus komt helemaal niet, hup jas aan we gaan;).
    Een hele onverwachte vrijgezelle uitje. We gingen high tea-en. Erg gezellig gehad maar nu wel om het kwartier op de wc.:D

En toen was ik net thuis en hoor ik dat mn vriendin is bevallen, yeah!!! Morgen gelijk even heen.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bloem
    wat leuk!!!
    dat zijn leuke verassingen :D

13. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dat is nog eens een mooie dag voor jou,wat lief zeg!En wat leuk dat je vriendin bevallen is,veel plezier met kraambezoek ;)

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    bloem wat gaaf!!!!

hier: weet dak me geen zorgen moet maken want ik voel de kleine maar net na de seks (mannetje was even gauw tussendoor thuis moet nog werken vanavond) maar weer iets bloedverlies.. licht roze en net alweer zo goed als over.. maar jeetje je schrikt er toch wel weer van..

15. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik ben er weer even, naar een extreem drukke dag. Maar wel super productief. We hebben ons bed vandaag weer in onze nieuwe slaapkamer gezet, dus gelukkig na precies 3 weken weer de woonkamer uit. Tis echt nog neit af, maar het idee is er. We zijn blij.

Behang zit er overal op, ook de babykamer, zo blij om!! T ging zo lekker vandaag, dat manlief zelf de commode en het bedje (gekregen van schoonouders, 2de hands) heeft opgehaald. Dus ook daar staat de basis al. En ook daar zijn we super blij mee!!

Ben wel helemaal op, en manlief is gevallen, best hard, dus we zitten nu heel even op de bank maar gaan zo plat.

*Pris, he bah wat akelig... Het kan he... Focus je erop dat je je kleine vent gister nog gezien hebt en hij helemaal ok is. Mooie foto's!!

* bloem (?) high tea, als vrijgezellenuitje wat leuk!!!

* kaartjes, ik heb het idee wel al in mijn hoofd, wil ze zelf ontwerpen, ben alleen nog opzoek naar een betaalbare drukker. Iemand tips??

* Inkopen, ik moet nog zoooo veel..... Ik moet even een lijstje uitdraaien om de basis te hebben, maar daar staat volgens mij niet een dekentje voor in de Maxi Cosi in.. En dat soort dingetjes... Maar ach ook al wonen we vrij afgelegen, een winkel is in de buurt he!!

Morgen naar de arbo arts...

Truste iedereen!

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    lkkr productief dagje dus ludora!! sterkte aan je vent ivm de val!

ja gezien de hoeveelheid, kleur en feit dat het net alweer bijna over was weet ik dat het daardoor komt maar toch schrik je!!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Morgen eerste schooldag!!
    ben helemaal hyper de hyper!!
    zometeen toch maar op bed gaan liggen met een filmpje in de hoop uiteindelijk te kunnen slapen
    oooooehw vind het zoooooo spannend!!!

oooohw ja ik had nog een vraagje
    ik heb nu 2a3x rechts boven mijn navel ongeveer vage steekjes ofzo, net alsof er iemand met een mes langs schraapt ofzo
    nu ligt de placenta ook voor en die ligt volgens mij in datzelfde gebied
    kent iemand dit gevoel??

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Nou,.... hier is de babykamer zo goed als af. Echt zo leuk! Nog wat details en dan is het zeker klaar.
    Gisteren is de wieg gebracht. Mijn moeder en zus hebben de wieg bekleed. Ze kwamen ook nog met twee grote manden met pakjes. De ene mand is voor voor de bevalling en de andere voor daarna. Nu mogen we wekelijks, of soms zelfs 2 keer per week een pakje open maken. Op alle pakjes staat een datum waarop het open mag.
    Echt zo lief van hen!

19. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloem, leuke verrassing zeg! Gezellig geweest dus!

@Elmo, wat leuk al die pakjes! Superlief!

Hier, mijn man is al op pad naar het werk en laat me weten of het glad is... Zou toch mooi zijn dat de baas nu alle zwangeren af zou bellen.... Helaas! Volgens mij is er een fout door mijn baas gemaakt bij het UWV... Balen, daar kan ik weer achteraan.... Hoor net dat de gladheid hier in het Noorden mee valt... Fijne dag dames!

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Elmo, wat heeeerlijk dat je zo goed als klaar bent :D

Miffy, have fun op school!! Nog goed kunnen slapen?
    Ken het gevoel niet echt. Voel wel regelmatig steekjes en dingetjes, maar niet zo regelmatig dat ik me er zorge over maak.

Deel Deze Pagina