mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Zo vanmorgen de geboortekaartjes besteld:) en vor 2,5uu op het werk langsgeweest wat bij babbelen en op mijn groep mee gegeten en man man wat wordt je daarna afgestraft zeg :( lopen gaat erg moeIzaam :( dus vandaag heel de dag niets meer doen.

Au au

Miekr succes bij echo, en is het nog steeds een jongen? Of had de gyn het goed gezien met zijn zij??

Elizabeth heel veel sterkte meis, lijkt me vreselijk om aan bed en dieet gekluisterd te zijn.

Verder ?? Sorry reageer met telefoon dus terugkijken gaat moeizaam . Ik ga ff plat

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hoi dames,

ben ik ook weer ff!

@ Essie: vocht niet zo erg, maar benauwd wel!!

Verder heb ik de rest ook gelezen maar is helaas niet blijven hangen.

Ik heb vandaag een baaldag. Gisterenavond gewerkt, en krijgen vandaag de uitslag of dat er bij ons het Influenza protocol wordt gestart (veel zieke bewoners!!) Dus besmet verplegen enzo. Mondkapjes en al, leuk hoor als je het al benauwd hebt!
    Maar was gisteren zo druk dat ik het niet rustig aan heb kunnen doen. Nou ik heb het geweten! Kon gisterenavond al bijna niet meer uit een stoel komen op mijn werk.
    Nachtje geslapen (drama!!) En vanaf 11u wakker, maar nog niks kunnen doen want alles doet zeer! Uiteindelijk een uurtje terug mezelf aan kunnen kleden, want tja, de hond moest uit! Nou rustig gelopen en gedaan... Zit/lig nu op de bank.. bah bah ik haat pijn!

De huisarts ff gebeld om te vragen of het kwaad kan als ik ga werken en het echt het echte griepvirus blijkt te zijn. Nou moet na 15u terugbellen. Ook gelijk mijn baas gebeld om toch te regelen dat ik minder ga werken, want ik trek dit niet! En harde buiken, tja die bleven maar komen, en dat wil ik ook echt niet! Dus als ik de HA heb gebeld bel ik daarna nogmaals mijn baas, want dan zal de uitslag van de kweken ook binnen zijn en hoor ik of de afdeling sluit.

En heb het idee dat ik een keelontsteking oid. heb/krijg. Aan de linker kant van me keel is het helemaal dik en pijnlijk! En mijn hoofd voelt zwaar... (of toch het echte griepvirus?? brrr)
    ff afwachten maar en morgen weer werken... (ws dan halve dag of aangepast werk)

3. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    BB, hier ook zwaar ademen idd. Vriendlief zegt steeds gaat t wel je ademt zo zwaar.. Euhh ik heb geen idee??? Merk wel dat k kortademig ben maar zie dat het meer voorkomt dus.
    heb hier nog niet het gevoel dat het kindje hoog ligt. Voel geen schopjes tegen mn ribben ofzo meer thv mn navel..

Minkie, ik heb van forever friends een setje gekocht met new baby zo beertje met blokjes en bloemetjes, erg leuk! Ben er nu 3 dagen mee bezig en t werkt verslavend...
    Ik heb er nog 1 besteld van me to you en die wil ik voor de babykamer maken omdat we die beertjes ook op de muurschildering hebben.
    Ben dus niet de enige ;)

Sam4Hope, doe rustig aan en luister naar je lichaam! Je zit al gedeeltelijk in de ziektewet en ik zou zegge neem die 50% rust ook! Ik vond het in het begin ook erg moeulijk hoor maar nu ik thuis zit kan ik zelf mn dag inplannen. De ene dag is het meer als de andere maar met alles wat ik doe, word ik afgestraft! Werken kun je straks je hele leven nog. Probeer nu te genieten. ( zegt de wijsneus, ik weet hoe moeilijk het is, het is mij ook tig keer gezegd en zelfs nu kan het nog niet altijd hoor) maar goed, ik bedoel het goed :)

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @essiee
    ik had wel steekjes in mijn buik, maar rechts boven mijn navel
    straalt verder niet uit, is 1 plek van max 5x5cm ofzo

verder weet ik het niet meer......

ik heb vandaag een dipdagje....
    merk toch dat ik gewoon moe ben, slecht geslapen en gister naar school geweest
    kan echt om de stomste dingen janken :(
    dat vind ik zoooooo vervelend, als ik maar een beetje moe ben ga ik om alles janken als een klein kind, net wou ik buikfoto maken staan de katten steeds voor de spiegel en wat doe ik?? jawel huilen :x
    maja hoort erbij heb ik gehoord......
    donderdag weer naar de verloskundige, erg veel zin in :D, vriendlief gaat weer mee dus dan kan hij het hartje ook weer horen :D

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Haaaai,

Ik ben moe. Maar zal niet zeuren want geloof dat ik nog 1 van de fitsten hier ben. ;)

Vanmorgen om 10.15 mijn oogjes opengedaan en om 11.30 mijn bed uitgerold *schaam* om vervolgens te haasten want wilde naar het zwembad. Uurtje gezwommen en nu voor pampus op de bank met een bord pasta, yummm...

@ Elizabeth wat ontzettend rot voor je! Kunnen de diabetes en zw. misselijkheid ook met elkaar te maken hebben toevallig? Dat de een de ander veroorzaakt/versterkt ofzo?

@ Wahaha Heitje zo zie je maar... wie niet vraagt wordt overgeslagen :p Leuk joh, vond het Babydumppakket ook leuk!

@ Miekr heeeeeeeeel veel plezier bij de echo en ik ga het vast vergeten dus An ook alvast heel veel plezier :D

@ Essie wat lief van je vriendin! En borduren, is dat moeilijk? Ik ben nu aan het haken want breien duurde me te lang hahah. En heb nog (steeds) wat naaiprojectjes liggen die af 'moeten'. Gelukkig hebben we nog even... ;)

@ Miffy jammer van je baaldagje! Ga lekker op de bank liggen met een fikse reep chocolade, een kop thee en een jankfilm, niks lekkerder dan jezelf verwennen op zo'n dag...

- kortademig, hier ook wel. Vooral als ik veel heb gegeten en mijn buik dus vol is/onder spanning staat ;) Nog geen last van vocht vasthouden gelukkig. Wel ontzettend snurken :D werd drie nachten op rij door vriendlief wakkergemaakt, en ik was het zat (hij ook), dus heb oordopjes voor hem gehaald en sindsdien slapen we beide weer als een roosje ;) als de beeb tenminste ook wil slapen....

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ok hier komt mn boekverslag :D Sorry als ik alsnog iemand vergeet!

@Elizabeth38: wat vervelend dat je suiker hebt!! Zeker als je al zo ziek bent, zoals al vele dames voor me hebben gezegd. Sterkte!

@miekr: hoe was de echo? ben benieuwd of je ventje nog een ventje is ;)

@heitjekarweitje: super service inderdaad van babydump! Dat is mijn ervaring ook wel, dat ze daar vaak net even een stapje extra doen met zulke kleine verrassingen! Leuk hoor!

@an1985: vervelend dat je je zo rot voelt! Wel fijn dat de vk je serieus neemt en gelukkig is alles goed met de baby!

@minkie: fijn dat de baby al met het hoofdje goed ligt. Is toch fijn als ie de juiste richting weet te vinden ;) Vervelend dat je ook bekkenpijn hebt!

@trotsemams: jammer dat je nog geen verbetering merkt met de tape. Lijkt me dat je dat juist de eerste dag zou moeten voelen, omdat het stevigheid zou moeten geven?

@pat78: jammer dat je nu zoveel pijn hebt maar je hebt wel een gezellige ochtend gehad als ik het zo lees! Da's ook wat waard :cool:

@sam4hope: jeetje veel bewoners ziek, zelf ook niet lekker en daarbovenop nog de zwangerschapsklachten.. harde buiken moet je inderdaad serieus nemen, hopelijk kun je snel minder gaan werken. Als je al 50% in de ziektewet zit (lees ik bij Essieee) dan moet je ook maar 50% werken hoor! En als dat nog teveel is, dan ook gewoon aangeven. Luister naar je lichaam!

@miffy: vervelend die emoties. Hoort er inderdaad wel bij, laat maar lekker gaan!

@hier:
    Bij de vk geweest. Alles goed en het was een fijn gesprek! Was wel een andere vk dan vorige keer, deze was heel meelevend en vroeg door over hoe ik bv het huishouden of de zorg voor mn zoontje regel. Fijn dat ze me serieus nam!! Ik kwam binnen lopen als een kreupel oud vrouwtje (niet zo'n goede dag vandaag) dus ze zag het meteen.

Suikerwaardes waren gelukkig goed!! 4,6 en 6,8 en 4,6 en ze moeten onder de 7,5 zijn dus dat is gewoon goed. Gelukkig, da's toch wel een opluchting want ik hield wel rekening met diabetes vanwege mn dorst en de kilo's die eraan vliegen.

Ik ben nu t.o.v. mn startgewicht 10 kilo aangekomen. Volgens de vk is dat niet schrikbarend veel, zeker gezien mn BI en het feit dat ik daardoor compleet niet mobiel ben. Wel moet ik natuurlijk proberen zo gezond mogelijk te eten. Dat doe ik grotendeels, maar ik heb zo veel zin in chocoladekoekjes en vlokken op mn brood! Dus ik geniet, maar met mate..

Verder hartje gehoord, bloeddruk was goed en zoontje is gelukkig voor t eerst gedraaid, lag nu met zn koppie beneden. Hij weet dus dat ie moet draaien, da's goed nieuws want tot nu toe lag ie in stuit.

Weer een afspraak gemaakt voor over 3 weken en tussendoor moet ik wéér een keer prikken maar deze keer voor ijzer. Eigenlijk geen idee waarom, moeten jullie dat ook? :(

Verder goed nieuws in huize Daro want mn man krijgt waarschijnlijk een jaarcontract! Sinds hij in NL kwam ruim 3,5 jaar geleden heeft hij altijd als uitzendkracht gewerkt met de nodige trubbels daarbij. Een paar keer is ie zomaar op straat gezet als er geen werk meer was, of hij moest bijvoorbeeld wekenlang achter elkaar nachtdiensten draaien of vies en zwaar werk doen. Hij heeft altijd gedaan wat hem gevraagd werd, zonder zeuren.. En nu lijkt het alsof deze baas zn harde werk en inzet waardeert en hem beloont met een jaarcontract! Ik geloof het pas als het contract getekend is maar hij moest al een loonbelastingverklaring en "starting form" invullen dus ik heb goede hoop! Eindelijk een stapje vooruit en een stukje zekerheid, dat is zo fijn! Heb tranen in mn ogen nu ik dit typ.. eindelijk iemand die in hem gelooft!!

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Nee, het is niet moeilijk. Soms moet je even goed uittellen maar ik vind het juist erg leuk om te doen. De tijd vliegt voorbij wanneer ik bezig bent en voor mijn gevoel doe ik "iets"..
    Breien vind ik ook leuk maar kan alleen maar rechtop recht aan breien dus als ik dat nog 3 maanden moet doen word t wel een heeeele lange sjaal ;)
    Haken deed ik vroeger wel, nu geen idee hoe dat ook alweer moet.
    Naaien vind ik jammer dat ik dat niet kan. Soms zie je zulke leuke dingetjes en stofjes...
    Ga je dingetjes naaien voor de baby?

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @daro
    oooohw wat een goed nieuws voor je man!!
    zou echt geweldig zijn als het doorgaat, zo te lezen heeft hij dat wel verdiend!

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Waaaahaaaaaa Daro van harte!!! :D:D Super nieuws!!!!!!!!!

Essie, hmm dan is borduren niks voor mij ;) ik kom nooit uit met tellen, vergeet altijd waar ik ben haha. Moet bij haken geloof ik ook maar ach, tot nu toe gaat het goed... Qua naaiwerkjes heb ik nu 2 boxkleden gemaakt, 2 aankleedkussenhoezen, een zitzak/waskussen, een Hans Worst :D, een boxspiraal maar daar moeten dus nog hangers aangemaakt worden ;) haha, ik heb de kant-en-klare gordijnen van de HEMA gevoerd, en heb een paar vilten decoratiehangers gemaakt... wil straks van de restjes stof en lintjes die ik over heb nog tutlapjes maken. En zit te denken om de naam van beeb op een (HEMA)lakentje te naaien. Mijn moeder heeft ook zelf lakentjes gemaakt voor onze spruit, dus niet door mij gedaan maar wel zelfgemaakt ;) Oh ja en ze heeft badcapes en een kamerjasje gemaakt :D

Jeeee, wat hebben we eigenlijk weinig gekocht....?

Mijn haakwerk nu is een mutsje :D hoop dat ie gaat passen!!

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Daro wat fijn dat je nu een vriendelijke en lieve verloskundige te pakken had, deze heb je zeker meteen voor de volgende keer gereserveerd ;) En alvast een voorzichtige van harte met het vooruitzicht van een jaarcontract, net wat je zegt een beetje meer zekerheid en lucht.

Hier hou ik gelukkig geen vocht vast, wel zo nu en dan benauwd en na mijn middagmaal weinig trek in avondmaal??

Borduren ben ik ook mee begonnen:) Alleen dit is merklappen en erg ouderwets abc en 123 verhaal! dus ga morgen op zoek naar wat anders.

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zorgverzekeraar heeft gevoel voor humor: ik krijg op valentijnsdag mijn kraampakket binnen. ;);)

Wel een heel schattig aapje zat er in het pakket, en verder allerlei noodzakelijk kwaad waar ik nog even niet naar ga kijken.

12. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    @ elizabeth veel sterkte met de diabetes!! Me schoonma heeft t vroeger gehad en die waarschuwt mij er zo voor echt heftig

@ Heitje wat lief van babydump!!

@ Miekr en an? Veel plezier met de echos ik moet nog zoo lang wachten hihi

Hier!!
    Ben ik ook inderdaad kortademig en heb ik ook last van snurken sochtends word ik wakker met een hele droge keel en keelpijn ervan
    Vocht gelukkig nog geen last van!
    Wel merk ik dat alles steeds moeilijker gaat!! BIJV: schoenen aan doen huishouden enz
    Op me werk heb ik besloten om me niet te laten opjutten door het feit dat het druk is en ga gewoon doen wat ik kan en wat niet kan doe ik ook niet meer want ik heb mezelf ermee!!

Nou meiden als ik iemand ben vergeten sorry!! Reageer via tel!
    Liefsss

13. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Daro,wat goed dat je nu een andere vk had die wel begripvol was.Je zou dat toch ook wel verwachten van een vk,maar goed..sommige hebben het inlevingsvermogen van een erwt :p
    Ah super dat je man wrs een jaarcontract krijgt!

Elmo,happy valentine haha

En wat een creatievelingen allemaal hier,naaien borduren en breien.Wel leuk om zelf te doen lijkt me ;)

BB,jij had lakentjes van Hema met naam erop besteld toch? Heb je die al? Is het iets? Vind dat er maar weinig keuze is,erg jammer.Je ziet ook niet echt hoe ze eruit zien als ze op een bedje liggen.De tekst staat toch wel bovenaan op de rand die je om gaat vouwen?

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Dames, mag ik jullie om advies vragen voor in de babykamer
    we hebben alle muren wit en de meubeltjes zijn gebroken wit
    nu worden de gordijntjes wit met lime groen en alle accesoires zullen ook lime groen worden
    maaaar nu wilt me vriend 1 muur toch opnieuw schilderen ivm beschadigingen door de deur
    nu hoeft dit natuurlijk niet wit........ (hij wou eerst alles wit maar dit muurtje mag met kleur)
    het is een muurtje van 2m breed en een inbouwkast/deur erin die iets uitsteekt waardoor het geen rechte muur is
    zou het mooi zijn om de muur bijv lime groen te schilderen of kunnen we hem beter wit laten??
    heb even een foto erbij gedaan om een indruk te geven hoe de muur eruit ziet

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik zou m persoonlijk een kleur meegeven, staat stoer en lekker fris

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    trotsemams; nee heb ze bij bulbby.com van de advertenttie hiernaast ---> ik verwacht ze deze week... zou max. 5dgn duren en heb het uhm... zaterdag besteld:)

all; ik had trouwens in mijn urine verhoogde suiker waarde:(
    wat kan dit zeggen? En als dit komende keer weer zo is wat zal dan de vlgnde stap zijn? Ben tvergeten te vragen....:)

snap dr niks van want enigste wat hier binnenkomt is:
    yoghurt, kwark, brood met kaas, soep en fruit....

zal het donderdag ook eens aan me gyn vragen als ze dan belt over de medicatie...

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    zou dr ook iets mee doen indd... of een rolletje behang dat stukje??

18. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties. Het doet me goed. Het is inderdaad niet leuk. Aan bed gekluisterd, sinds oktober. En nu dit.

@Trotsemans: hoe bevalt je dieet en het insuline spuiten? Was de dieet in eerste instantie niet genoeg? Voel je je beter?

De gyn zei dat de misselijkheid misschien verband houdt met de zw diabetes. Aah, wat zou het fijn zijn als ik de laatste weken van mijn zwangerschap kon genieten!

Groetjes

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @trotse
    ik zou lakentje bestellen bij de hema
    bb had ze geloof ik bij bulbby ofzo besteld
    maar ik kan mijn bestelling niet terug vinden en de hema ook niet dus het is ergens fout gegaan......
    dus geen idee hoe ze zijn :p

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    behang valt af :(
    zit structuur verf op ofzo.....

Deel Deze Pagina