skaya: ja vreselijk!! heb hem ook wel gezegd dat ik een paar dingen die hij zei kwetsend vond.. toen gaf hij aan dat het niet zo bedoeld was... gelukkig maar!! en gelukkig hebben jullie goede echo achter de rug!! wel lekker een tijdje kunnen kijken of was ze zo klaar?
onze kleine uk woog met 20w1d ongeveer 320 gr grappig dat ze dat kunnen uitrekenen he?? was helemaal verbaasd
hier is dr niks van gezeged.... dus weet het niet. Wel weet ik dat ze allebei precies op 20w+1dg zaten met lengtes enz. dus dat lijkt me prima.
Onze uk was met 20 weken 1 dag 441 gram (of was het 414), iig was hij toen 25 cm. Hij liep toen 4 dagen voor op groei, dus eigenlijk op de normale datum qua cyclus Ik baar geen grote kinderen, Danique was 3000 precies bij 38,3. Finn was 3160 bij 39,6.
hier staat het ook op het formulier wat ik mee kreeg voor de verloskundige bij ons zat er qua metingen wel verschil in maar gaat om een aantal dagen er staat 19.5 19.6 20.1 en 20.2 en ik was die dag 20.1 maar dat is niet erg, er mag een beetje verschil in zitten
ik weet dat het hoofdje bij ons een week achter loopt, maar de benen lopen anderhalve week voor. De rest liep of een dag voor en precies goed. Zoon had bij geboorte ook een uitzonderlijk klein hoofdje, omtrek van schedel was 32cm, zelfs de kleinste mutsje was nog iets te groot. Weet niet wat haar hele lengte is, dat is niet gezegd wel dat ze 340gr woog. Als de beeb nu ook een klein hoofdje heeft vind ik dat niet erg, je poept het makkelijker uit haha. En mijn zoon is verder ook fijntjes. BB de uwv heeft liever dat je thuis zit dan dat je dadelijk verder afglijd, mijn bedrijfsarts zegt zelfs dat zwangeren thuis mogen blijven!!!
Sorry Hier ook niets gezegd over het gewicht. Wel liep onze kleine redelijk gelijk. Had wel lange benen zei ze, die liepen een week voor. Verder zou ik volgens haar 2 dagen eerder uitgeteld zijn. En dat zou dan wel weer kloppen qua cyclus. Vraag aan BB: Heb jij nog wel een formulier meegekregen met de metingen ed? Bij Kyana had ik dat toen wel, maar mss komt het nu wel doordat ik toen bij een vk hier in de buurt liep en nu in het zh
Ik heb niks meegekregen indd, denk dat het komt omdat ik/we in zh daar lopen? Want ze zei wel toen wij gingen dat ze nog ff eea ging opschrijven. Hahaha gelukkig was ik gister niet zo misselijk...
krijg geregeld vragen of het normaal is dat ik om de 4 weken naar de gyn moet.. voor mij is dat normaal omdat dat vanaf t begin al zo is.. hoe zit dat bij jullie??
@ priscilla, Dat doe ik al. Gebruik een zachte/ medium tanden borstel. heb een tandpasta voor gevoelige tanden van de kruidvat en flos sowieso elke dag. Vandaag is de pijn gelukkig wat minder hopelijk dat het weg blijft, maar dank je wel voor de tips. @ gewicht, geen idee wat ons kleine boefje nu weegt hebben ze ook niet verteld. Wel dat hij weer groot zal zijn. devin was 4330 en Owen was 4780 (ik was bij m'n geboorte 3700gr, maar m'n man was 11 pond (m'n schoonmoeder woog toen zelf ook 200 kilo.
vandaag gaat alweer wat beter alweer een drukken ochtend achter de rug. Owen heeft al een week koorts dus die moest even naar de dokter. Z'n longetjes zitten vol dus hij zit nu aan een puffertje. Hij was ook mooi op tijd wakker door de koorts. Denk dat ik vanmiddag maar even plat ga. manlief had uitgeslapen vandaag dus mag ik vanmiddag wel even.
ik ga ook elke 4weken naar de vk vanaf volgende afspraak (25w) word het al om de 3 weken en daarna word het uiteindelijk om de 2 en de laatste 4weekjes elke week geloof ik
In het begin is het om de 4 weken, vanaf 28 weken (geloof ik) om de 3 weken en vanaf 32 weken om de 2 weken en dan vanaf 36 weken elke week.
ok dat is dus overal gelijk.. bij het boekje wat ik van zh kreeg staat: vanaf 24 weken om de 3 weken contr. vanaf 33 weken om de 3 weken contr. vanaf 38 weken elke week contr. kan afwijken bij bijzonderheden
Ik kom even updaten en later vandaag bijlezen Vanmorgen bij de gyn geweest,bloeddruk was schokkend netjes haha.115/65 Bij de vorige zwangerschappen had ik regelmatig een onderdruk van 115,om even een vergelijking te maken Dat m`n insuline behoefte groter is als normaal was idd gebruikelijk. Ik gaf aan dat beeb zo extreem druk is en zo sterk..en toen zei ik ook dat ik dat ook riep bij de zwangerschap van zoon. Maar hij merkte ook op dat dat echt nog niet met 23 weken was en dat het idd wel heel snel is.Met het hartje luisteren bevestigde beeb dat even,echt een geram tegen die doptone iedere keer.En draaien en bewegen,wringkontje. Er is alleen niet zoveel aan te doen..ik wil de beeb ook niet minder voelen hoor.Ik wil niets liever dan dit mannetje een goede start geven en als hij zoon achterna gaat dan gaat dat nog moeilijk worden.Het is afwachten,meer kunnen we niet doen. 25 Januari krijg ik wel een groeiecho om te kijken naar de beeb.Gyn zei ook dat het best mee kan vallen qua groei,maar dat hij wel al erg sterk is.Maar het kan ook zijn dat het niet mee gaat vallen.Ik hoop zo het eerste,hoop zo dat dit mannetje lekker in zijn velletje zit na zijn geboorte.Je kindje zien vechten,pijn zien hebben is zo vreselijk.
Om de 4 weken is normaal tot volgens mij 24 weken, daarna ga je om de 3 weken, daarna om de 2 weken, daarna om de week.