Zo weer bijgelezen, gezellig hoor dat er zoveel gekletst wordt. @Gewicht 20 weken echo, ons beebje zat met 18+6 weken op 290 gram. Het schijnt trouwens dat wanneer je het gewicht bij 20 weken weet en je doet dit x 10, dat je dan ongeveer op het geboortegewicht van je baby uitkomt (rond 40 weken natuurlijk) Bij Joas klopte dat toen eigenlijk precies, met 20 weken was hij 350 gram en hij is met 39+6weken geboren en was toen 3540 gram. Echoscopiste verwachte dat als ons meisje gewoon zo doorgroeit ze ook rond de 7 pond uit gaat komen. Goede echo's van harte! Bloem succes vandaag met de echo! @Trotsemams, best een drukte makertje in je buik dus. Fijn dat je straks een groeiecho krijgt om het allemaal een beetje in de gaten te houden. Ik merk trouwens een duidelijk verschil tussen de sterkte van de schopjes van ons meisje nu en toen met Joas. Joas schopte echt veeeel harder. Vandaag maar eens een flinke ronde door ons huis maken, gaan we schoon het weekend in.
Hey meiden! Miekr: ja dat is haar...in eerste instantie vond ik haar aardig en was ik tevreden, maar nu dus heel erg het gevoel maar een nummer te zijn, en voel me totaal niet serieus genomen. Dr Bosch ken ik ook ja, aardige vent en vond hem erg meelevend! Pat: leukkkk dat de 23e jouw kamertje komt! Hier komen de 25e onze bestelde spulletjes van Babypark (kinderwagen, maxi cosi, badje enz enz). Kamertje hebben we al maar kan nog niet staan want de vloer moet er nog in en nog allemaal andere dingen die moeten gebeuren eerst in het kamertje! Maar hoop dat het vóór de 25e staat Klusser: fijn dat je nu zekerheid hebt en dat het écht een meisje is! Lekker roze shoppen dus! Whiehoeee! Bloem een echo vandaag, wie nog meer? Oh ik zie het al, Skaya! Fijn dat alles goed is met jullie kleine ventje! Ladytijger: haha oeps ja dan moet je ineens veel bijlezen idd! Of nou ja 'moeten' natuurlijk niet Gewicht baby: kan je dat nu al inschatten aan grootte/gewicht van het kindje? BB: nou dat ging makkelijk bij het UWV zeg! Je moet het maar zo zien: je lichaam is het belangrijkste en die rust heb je nodig, dus probeer daar dan ook van te genieten, en niet schuldig te voelen oid...
Priscilla: vervelend zo'n ruzietje Maar goed dat ie aangaf dat hij zelf chago was! En over bezoekjes aan de gyn: hier moet ik veeeeeeel minder vaak heen, maar dat vind ik juist raar! Heb totaal geen gevoel begeleid te worden...en vind dat erg jammer! 20-weken echo: hier heeft ze geen gewicht doorgegeven....alleen met de 17-weken pretecho was de schatting 184 gram geloof ik... Miekr: beterschap met Owen! Trotsemams: super dat je bloeddruk zo mooi is! En een druk beebje dus in je buik! Hopelijk schopt ie je niet bont en blauw straks van binnen!
Hier: vanavond lekker zwemmen, zin in! Ga met een vriendin aquajoggen en hoop dat ik het nog een beetje uithou haha. Zie het al helemaal voor me, 1 rooie boei in de groep
Jeeeh eindelijk mijn jurkjes online kunnen zetten staan in de club of mijn foto albums (prive) om te bewonderen ben er zo blij mee ik zal hier even in huis bezig, moet nog een hoop doen ondanks dat ik veel thuis ben weinig gebeurt doordat ik steeds anders dingen wil doen vandaag dus echt even schoonmaken!! Miffy je moet !!! hihihih
phoe ik ging rondje met de hond lopen omdat ik me nu vandaag eindelijk eens een keer oke voel (lees: nog niet misselijk geweest!) alleen beetje te ver.... (20min maar hoor) maar halverwege al kei harde buik en buikpijn. Ik leek wel een waggeleend in mijn veel te grote lelijke jas (hahha heb nu een zw.jas maar vind m niet mijn stijl en hij is erg groot, maarja die buik is nu al groot en zal nog wel groter worden dus kan weinig anders.... maar voel me er alles behalve vrouwelijk in) en was echt kapot net.... nu weer ff met beentjes omhoog liggen en dan dadelijk de was doen... dan is het al een heeeeel productief dagje voor mij hoor.... met de hond lopen is ruim 2weken geleden zeg!
Hoeveel krijgen jullie trouwens vergoed van jullie zorgverzekering voor zwangerschapsgym/yoga ed? Hier staat max 250 per jaar, en ben van plan om dat ook lekker te gebruiken
Ik ga nog om de 5 weken naar de vk...vanaf komende keer om de 4 weken...vind het weinig! Ludora, gefeliciteerd met je goeie echo!!!! Heerlijk weer die opluchting heh!? Dat gewicht was de eerste keer dat ze het noemden, bij de vorige echo's deden ze dat niet. Zie dat aantal van jullie het gewicht lager was, maar jullie waren ook een weekjes minder ver tijdens de echo als ik het goed zie. Ik zit nu al dik op 21 weken. Op metingen van het buikje en hoofdje zag ik zelfs 22 weken staan. Gewicht was wel goed voor de termijn zij ze. Echo duurde niet zo lang...ongeveer 25 minuten. Zo even naar huisarts. Ben bang voor hoge bloeddruk. Heb aantal dagen druk/zwaar gevoel achter mn ogen. Gisterochtend bleef het zwart achter mn rechteroog. Wil het even gechecked hebben.
Skaya succes bij de ha laat je wat weten??? Hier lig ik languit op de bank met daarstraks hartkloppingen vn hier tot tokio pfff!! Dus ff uitrusten Meiden met goeie echos gefeliciteerd ik mag maandag en me ma wil mee die wil dt zien schoonmoeder is al twee x mee geweest een x heb zei natuurlijk zelf de geslachtsbepalingsecho betaald voor ons en nu maandag gelukkig weer kijke. Wie heeft er nog meer een doptone thuis?? (a) wij hier wel is echt fijn kan luisteren naar me mannetje wanneer ik wil en hij doet t heel goed nog geen een x gehad dat we m niet hoorde en koste maar 29,95 niet duur!!! Liefssss
Goedemiddag!!!! Ik moet weer iets van 10 a 20 pagina's lezen.. Haha! Het is te erg voor woorden.. Ik ga er ff snel doorheen en reageer even op een paar dingen. Incontinentie (rot woord ) Volgens mij vroeg Klusser dat? Of de dames met de 2e zwangerschap er meer last van hebben? Ik wel helaas.. 1e zwangerschap nergens last van, na de geboorte van Levi wel eventjes (ook niet zo gek, enorme (verkeerd gezette) knip gehad, maar.. Daarna is het wel gewoon over gegaan. Gelukkig! Alleen nu.. Al vanaf de 1e weken, met spugen, hoesten, niezen.. Ik verlies wat. Niet veel, dat niet, maar verlies wel wat en nattigheid in m'n ondergoed.. Daar hou ik niet zo van. Denk dat ik het de volgende keer toch maar eens aankaart bij de vk. Bekken/rug Ik heb er toch wel (steeds meer) last van. Onderrug met name. Had dat tijdens de 1e zwangerschap ook weleens, maar ach, als dat het enige is? Verder voelde ik me prima! Nu ook! Voel me goed! Maareh.. Ik heb natuurlijk al een druk mannetje rondlopen die van stoeien houdt en moeders doet daar gewoon aan mee en daaaaattt... Moet ik misschien niet meer doen. Bloeddruk Hier steeds rond de 110/50 á 110/60. Perfect dus! Al heb ik daardoor wel af en toe last van hoofdpijn en duizelingen. Drop eten of een cup-a-soup nemen, helpt bij mij niks. Maar ja.. Gewicht Volgens mij was ik met 18 weken nog 2 kilo onder m'n startgewicht en nu met 22 weken ben ik een 0,5 kilo zwaarder dan het startgewicht. Gaat ineens snel.. Goede echo's TOP!!! Club Ja, daar kijk ik bijna nooit.. Oeps! Ga ik vandaag ook nog ff doen! Buikfoto's maken Uch.. Schaam.. Bij de 1e zwangerschap elke 2 weken en nu.. Al 4 weken geleden, ofzo?! Denk steeds, vandaag ff foto maken en ja, dag is ook zo weer voorbij. Babydozen Vanmiddag naar de Etos en Prenatal!
Zo meiden, als ik moet werken kan ik jullie echttt niet bijhouden!!! En mag zo weer.. dus weinig hoop! Van het weekend kom ik hier weer lekker verder kletsen! Want bent zowaar het weekend vrij, jippie! En collega belde vanmorgen dat ik en zij zelf, maandag niet hoeven te komen werken. Aangezien we meeruren hebben, neemt iemand anders ze over. Nou, is dat ff lekker. Een extra dag vrij! Ik voel me zo een mazzelaar! Heb het ook wel ff nodig hoor. En van het weekend lekker beginnen met de babykamer. 1 muur behangen, andere muur behang afhalen. En nog wachten op ons fotobehang.. (die boom) En dan nog ff langs een bouwmarkt, voor andere kleur behang voor ernaast. En de kerstspullen weghalen. Ben het spuugzat! Maar nog geen tijd gehad om het op te ruimen. Ondertussen laat onze frummel flink van zich horen de laatste dagen. Zo leuk!! Ze hebben het op internet over 100 bewegingen per etmaal.. Nou denk dat het er hier meer zijn! Hihi Ben weer weg, ff langs de bloemist, bloemen voor me oma bestellen.. en langs de AH, voor avondeten strakkies! Doeeggg fijne dag en avond nog dames!
Meiden wat kletsen we snel met z'n allen. Ik was een tijd niet zo actief, maar ik ben er weer..... Wij weten nu 3 weken dat we een zoon krijgen!! Zo ronde 29 mei dus dat duurt nog wel even. Aan mij zie je weinig van de zwangerschap, als je het niet weet zie je het niet. Ben van -7 naar -6 kg gegaan dus echt groeien doe ik nog niet. Vind het wel jamer, lekker showen lijk me zo fijn Voel de kleine al wel goed, elke dag een beetje meer. Gister is mn zus bevallen.. Een meisje. Nu komt het mooiste.. Binnen 2 uur was ze er. Na de eerste wee ging alles heel snel en ploep ze was er. Dat wil ik ook!! Meiden ik ga weer proberen meer te reageren en mee te praten. Ik ga niet alles teruglezen, beetje erg veel..... Groetjes
@ heitje, Ik had haar met de bevalling van Owen. Ze moest het sensortje op z'n hoofdje doen. Jeetje wat een hardhandig mens was ze. owen lag nog veels te hoog ging ze gewoon met haar volle gewicht op m'n buik drukken en hangen om hem naar beneden te duwen en daarna gewoon hoppa hand/ vingers naar binnen raggen om het sensortje op z'n hoofdje te plaatsen. Oh wat deed dat allemaal zeer, nadat eerst ook al een stagaire en een verloskundige het hadden geprobeerd. @ incontinentie: hier na de geboorte van Devin er last van gekregen, kan niet meer springen/ lachen/hoesten/niezen zonder in m'n broek te plassen. (tenzij ik net naar de wc ben geweest) Nog een vraagje voor de al mama's Na de bevalling van Owen lijkt m'n baarmoeder wel gezakt. Wat normaal aan de binnenkant van je lichaam zit hangt er bij mij weleens helemaal uit. (dus je plasgat en al het andere wat er zit hangt er dan weleens helemaal uit) hebben misschien meerdere dat? en zoja heb je misschien oefeningen om dat te trainen. heb al bekkenbodemoefeningen gedaan maar die helpen helaas niet. @ trotsemams, ik ben zo blij dat dit knulletje wat rustiger is. Bij owen had ik steeds gekneusde ribben, kon niet meer normaal zitten en al helemaal niks op m'n buik leggen, want dat trapte hij er gewoon vanaf.
Het is nog steeds een meisje! En alles zag er heel goed uit. Heb iets van 20min gekeken. De stagiaire ging ook nog even oefenen. Alles was mooi gemiddeld, lengte was 22cm, mooi zo blijf maar lekker klein. Gewicht hebben ze het niet over gehad maar heb even het papiertje voor mn vk gepakt en daar staat 310g op. Placenta ligt voor en ze ligt heel laag, heerlijk op mn blaas dus. Ruggetje naar mijn rug voetjes richting mn buik. Dus nog even flink schoppen en dan hoop ik het snel te voelen. Skaya, fijn dat jou echo ook goed was! ben je al bij je ha geweest? Heitje hier wordt niks vergoed hoor voor zwangerschapsgym ofzo. Ik heb begrepen dat bijna geen enkele verzekering iets vergoed. Morgen ga ik naar de stoffenmarkt met een vriendin. Heb al een patroontje voor een jurkje, rokje, shirtje, vestje, en ik wil een vlag gaan maken met de naam erop, kan ik die na de geboorte buitenhangen en ik wil nog wat dingetjes voor de babaykamer maken. De stoffenmarkt is in Utrecht, alleen in de ochtend. Moet dus 5 voor 7 van huis, ik lijk wel gek!
Jaaa en de zelfontworpen trouwkaarten vallen net op de mat! Via Albelli, ziet er goed uit. Laats daar ook een fotoboek laten drukken.