Het ligt er ook aan hoe je kindje ligt, mijn placenta ligt rechts voor naast navel en loopt naar beneden. Meisje vind placenta erg fijn en ligt daartegen aan te kroelen, ligt ook vaker rechts dan links. Had ze nu links gelegen dan had het waarschijnlijk wel recht toe recht aan geweest. Echoscopiste zei dat placenta voor niet gunstig is, zei ze al bij 17 weken. Al met al zijn we wel blij dat we dit gedaan hebben want je ziet toch haar gezichtje, oogjes paar keer open, ze deed lachen en pruilen en op het laatst handje op gezichtje. Zo zijn we erachter dat ze mijn tenen heeft mijn grote teen is kleiner dan de teen ernaast en dat heeft zij ook was wel grappig om te zien. En ze heeft mijn vingers. Jolanda pijn in schaambot is BI hier heb ik ook last van!!! Heitje heel veel plezier zometeen Ja een meisje is het zeker kunnen er niet onderuit.
Hier geen stoel op het kamertje,ik ga relaxed voeden in ons bed.Vind ik zelf net zo makkelijk.En ook gewoon beneden op de bank.Maar in het begin in bed,lekker liggen en uitrusten.Kom je daar ook meteen goed aan toe
Hier ook gewoon in bed en op de bank hoor! Hebben wel het voordeel dat we op de 4e wonen dus geen inkijk van nieuwsgierige buren
@trotse als je gaat voeden op bed leg je dan wel kussens neer dat je wat meer zit ofzo??? of hoe doe je dat dan?? ga er vanuit dat je niet ligt als je bv geeft toch?
Miffy,ik heb ergens zo`n rekje voor achter m`n rug.Daar kan je mee zitten.Een hoop kussens is ook prettig,een voedingskussen helemaal. Liggen en dan bv geven vind ik ideaal,dan lig je gewoon naast elkaar.Hoef je de baby niet vast te houden.Is echt relaxed
Ik heb wel een stoel aangeschaft voor in de babykamer. Een lekker stoel en niet te groot. In bed voeden lijkt mij erg onhandig, vandaar. Maar is puur voor de nacht. En ik woon omgeving Bergen op Zoom.
Ok sam zou barendrecht dan geen optie zijn voor een 3d echo is zonder dvd 85 euro met 8 fotos waarvan 4 in kleur en 1 sleutelhanger ervan Liefsss
Ik ga ook voeden in bed. Heb electrische bodums dus kan makkelijk naar de zitstand. Lijkt me voor snachts ook heerlijk... Trouwens even iets anders.. Ik had vorige week intake van de kraamzorg. Wij wouden de kleine de eerste weken in de kinderwagen bak bij ons op de kamer laten slapen, nou raden hun dit af ivm veiligheid. Hebben mee dit advies al gekregen? Nu doe ik de kleine snachts gewoon naar bed want heb geen wiegje. Maar vind t wel jammer...
Volgens mij zijn daar verschillende meningen over wbt kraamzorg. Want heb ook wel gelezen dat sommige kraamverzorgsters het geen enkel probleem vinden. Weet zelf niet hoe het in elkaar zit trouwens...
Ik heb nog niet eerder van dat advies gehoord.Mss is het omdat een kinderwagenbak zo`n kleine vrij dichte ruimte is? Ivm meer kans op wiegendood mss? Ik denk maar hardop mee hoor
Wat een raar advies. Mijn zoontje heeft een paar maanden in de kinderwagenbak geslapen, daar kwam mijn kraamhulp zelf mee want ze vond het ledikantje zo groot voor zo'n klein hummeltje. En deze gaat ook gewoon weer in de bak hoor, of ie nou in de kinderwagenbak of in een wieg (met bekleding) ligt, is toch hetzelfde principe qua afsluiting?
ik hoor ook verschillende meningen over het slapen... het een wel, het andere niet, en bij een volgend kraambureau precies andersom... Meiden, mochten jullie vanavond weer gaan 'chatten' ik ben dr niet bij... Veel plezier!
Ik weet het niet..is een wieg niet groter en is daar niet meer ventilatie? Ik weet niet of dat de reden is hoor,zou verder idd geen verschil kunnen bedenken met een wieg.
Ik heb wel een wiegje maar die kan alleen naast de verwarming. Nu gaat mijn verwarming echt in mij niet aan dus en benieuwd wat ze gaan zeggen. Vrijdag heb ik bij een 3D echo in Barendrecht. Dit hebben we ook al met 17 weken gedaan. De kwaliteit is daar zo goed. Voor ons is het best ver rijden maar het is de moeite zeker waard. Ben trouwens allergisch voor hyperallergene echo gel. Ze gebruiken nu een andere gel die ik zelf getest heb. Cruythoff heet het. Dit had het ziekenhuis niet eerder meegemaakt. Liefs
Oke pat maar ik heb t nog niet constant of iedere dag maakt dat een verschil of betekend dat dat ik gewoon heel goed moet gaan opletten!! Had t vanmiddag na t schoonmaken had ff een tick (nesteldrang) hihi Hoop dat t wegblijft!! Liefss
Over de kinderwagenbak..ik zou er niet te zwaar aan tillen. Er zijn inderdaad verschillende meningen. Volgens mij had het iets te maken met dat een wiegje luchtiger is qua ventilatie dan een kinderwagenbak. Maar of dat nu meteen betekend dat een kinderwagenbak niet veilig zou zijn..nee dat gaat er bij mij niet in. Zoontje had wel een wiegje, maar als we uit logeren gingen sliep hij altijd in de kinderwagenbak. Gaat prima! @BV, heb geen speciale stoel want dat past niet op de kamer. Ik heb de vorige keer steeds in bed gevoed (liggend, slaap je zelf ook als het ware een beetje door ) of beneden in een lekkere stoel. Het voeden duurde bij Joas trouwens steeds ontzettend lang (zo'n 45 minuten), dus ging op het laatst steeds vaker beneden voeden, terwijl ik op mijn laptop een serie zat te kijken. Dan bleef ik ook wat makkelijker wakker en had wat vermaak zo in de nachtelijke uren haha
Iedereen bedankt voor reacties op borstvoedingsvraag Liggend lijkt mij ook wel lekker maar ik heb wel grote borsten (cup F) Zou het kindje dan niet geplet worden onder je andere borst? Want je ligt op je zij dan.... Als je kunt blijven liggen lijkt me minder moeilijke opgave dan elke x in zo'n stoel te knikkebollen...