mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O miffy.. Dat misselijk zijn is vreselijk. Ik heb t ook. Pff ach we wennen nu vast aan t slaap gebrek. Ha ha ha ha.

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Wat balen dat je zo slecht slaapt. Niks dat helpt?
    Sinds ik een voedingskussen heb slaap ik gelukkig een stuk beter. Maar ben ook echt regelmatig wakker 's nachts! Heel raar! En dan om 3u ofzo klaarwakker.. Is wel vermoeiend he...
    En misselijk.. he bah! Rustig aan vandaag dan maar.
    Je hebt een druk schema zeg, succes! En hopelik trek je het een beetje!

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @queenmeisje
    bij mij was het misselijk zijn eerst helemaal weg, heb er nu 2dagen last van misschien heb ik toch een griepje ofzo of gewoon vermoeidheid......

Dames, kunnen jullie mij misschien helpen aan ideetjes
    mijn moeder word zondag 50 :D
    nu wil ik der eigenlijk plagen en het hele huis op zijn kop zetten ofiets
    maar me zus viert zaterdagavond der eigen verjaardag (dat word altijd erg laat) en wilt daarna niet komen helpen en me broer heeft nachtdiennst (gaat 10 uur weg is half 8 terug ofzo) dus die kan ook niet helpen
    maaaar zelf op een ladder klimmen ofzo om vlaggetjes op te hangen word hem ook niet
    heeft iemand misschien nog leuke tips om het huis toch een beetje te versieren???

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @sam
    fijn dat het voedingskussen jou wel helpt om te slapen
    hier ligt die er na 5min al uit meestal
    2bewegen en hij ligt naast het bed ofzo hihihhi
    moet er nog aan wennen geloof ik

5. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Wow meiden!!! Ik hou t niet bij, dus vergeef me als ik niet overal op reageer.

@ Cullen balen!! Hoop dat er verder niets uit je urine komt.
    @ Miffy, beterschap!! Have fun op de beurs!
    @ BB super om te horen dat je je langzaam weer beter voelt!! Fingers crossed dat het zo mag blijven.
    @Pricilla, ruim 600 euro met een kleine erbij dadelijk vind ik ook vrij op het randje, echter wij hebben het niet veel breder. Het is te doen hoor, maar soms erg puzzelen. Ben benieuwd hoe t gegaan is bij de hypo-adviseur!
    @Pat, fijn dat het nog een meissie is!!! :D Toch mooie foto's hoor!! Ze heeft lange pinken, ben benieuwd of ze lijkt op hoe ze dadelijk écht is!!
    @ Kraampakket, vorige week ontvangen, ik vraag me alleen af of ik dat nodig heb, ik beval in t ziekenhuis. Zat een leuk boekje bij, baby's 1ste jaar!
    @ Aambeien, lijkt me verschrikkelijk, afkloppen, ondanks slechte ontlasing geen last van!!
    @ Luiers, ik heb werkelijk geen idee. De plas indicatie strip van pampers lijken mij voor t begin wel fijn. Daarna over op KV?? Vele zweren er bij zo te horen!!
    @ Geboortebedankjes, nee doen we niet aan. Is geen traditie hier, en dat ik het leuk vind dat mensen komen is denk ik wel duidelijk!
    @ 9MB, ik heb een kaartje voor vanavond, maar ik voel me momenteel niet zo, dus of ik ga?? Voor iedereen die wel gaat, have fun!!
    @ Heitje veel plezier vanaaf!!! Ben wel een tikkie jaloers!! Maar morgen heb ik weer controle, gyn, dus ook weer een echo, 2d slechte kwaliteit, maar dan zie ik em toch weer eventjes!!
    @ Groeiecho, ik last dat er een paar goede controles waren, fijn !!
    @ Nijntje, jij bent 30 weken geweest!!! Woehoew!!!! Fijn dat alles goed was!!!
    @Child, jij ook veel plezier morgen!!
    @ Beddegoed, ik heb t bedje nu opgemaakt (staat leuker!!), maar ik ga dat dadelijk nog wel een keer uitwassen, ik weet ook niet of ik het zo wel goed opgemaakt heb, hoop dat de kraamzorg me dat nog gaat uitleggen!
    @BV, ik wil BV gaan geven, maar heb helaas geen plek meer op de kamer van de beeb om een stoel neer te zetten. Dus dat wordt of in mijn eigen bed, of in de woonkamer voeden. Of als in bed niet fijn is kan ik nog op mijn eigen slaapkamer wel een goede stoel neerzetten. Maar dat zie ik wel... (ik merk dat ik daar nog niet zo mee bezig ben....)
    @ Miekr, he jou zwangerschap gaat toch ook niet over rozen he!! Duimen vrijdag. Hopelijk is het dat, dan weet je tenminste waar t vandaan komt toch!!!
    @ Babyfoon, wij hebben er wel 1, al verwacht ik dat we em hier niet nodig zullen hebben (bungalow)
    @Heitje mooooooooii!!!! Wel inderdaad verschillend, maar zo mooi snoetje al!!
    @ Tinie, nou alvast succes voor 6 maart dan :D (vergeet ik vast :p )
    @ Sam fijn dat alles goed was!!!! Bevallingsplan moet ik ook eens over na gaan denken, heb jij een site met voorbeelden?? Waaraan je moet denken??
    @ Miffy, ik hoop dat je je beter gaaat voelen en slaapt (ik ken het....) Anders zijn die 3 dagen wel erg zwaar.... Ik heb ook moeten wennen aan t zwangerschapskussen, maar nu gaat het wel. Echt even zoeken.
    Klim inderdaad maar niet op een ladder, kan je iets uitprinten en opplakken op bomen en lantaarns in de staat??? Dan is t niet in huis, maar valt t wel op.... (ben verder niet zo crea momenteel :p )

Bloem heeeeeele fijne dag!!!

Zooooo, mijn verslag....

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @ hier:

Slapen ook een drama.... Aaaaah wat een frustratie zeg!! Plassen, dorst, maagzuur, draai niet kunnen vinden, piekeren/nadenken over alles en PIJN.... Ik slaap een uurtje of 3 per nacht.... pfff

Afspraak bij huisarts gehad, ze heeft me met klem geadviseerd om niet meer te gaan werken. Ik heb er wel over na moeten denken, voelt als falen.... Maar uiteindelijk heb ik dit toch op mijn werk doorgegeven, en ben ik bezig me erin te berusten....

Ik en uk worden er zelf niet beter van om wel te gaan werken, op geen enkel vlak, en daar moet ik voor kiezen.

Werk deed niet moeilijk, maar wel balen, ik heb dus al mijn officiele allerlaatste werkdag gehad en kom daar nooit meer terug. Raar!! En jammer, had t er goed naar mijn zin. (opfrissen, uitzendkracht en bedrijf reorganiseerd!)

Verder, mijn moeder komt iedere dag met mij een stukje van t huis schoonmaken, het is natuurlijk na de verbouwing stoffig ed. Eerlijk gezegt doe mama eigenlijk alles, en schenk ik koffie in en geef dingen aan ed. Maar ach, zo komen we er ook.

Ouders van vriend zijn zaterdag 40 jaar getrouwd, heb een buikband op maat laten maken!! Ik krijg em vandaag binnen, leuk!!

Gister 2de zwangerschapscursus gehad... Ik weet nog niet of ik het blijf doen, want 3/4 van het uur bestaat uit fit oefeningen, benen zwaaien ed. En dat kan ik niet, moet ik gaan zitten kijken. De andere 1/4 zijn tips en uitleg, maar ik moet er 3 kwartier voor in de auto zitten, en dat is al niet makkelijk.... Ik ga dus even op internet speuren naar andere cursussen. De meer theoretisch zijn zeg maar!

Oh en uk, meeeega druk!!! Geniet er wel van hoor!! Soms ik zo'n beuk echt niet fijn, maar ik vind het zo iets amazings dat ie lekker in mijn buik aan t rommelen ligt!!

Fijne dag allemaal!!

7. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @ludorA er is hier op het forum een topic over bevalplannen van mensen met hun eigen voorbeelden, ideaal vind ik dat. Ik ga er pas over paa weken mee beginnen

Miffy, ai lullig dat het allemaal op jou afkomt nu. Succes en sterkte verder met je gezondheid, hopelijk is het allemaal snel weer over

Slapen, hier slaap ik op zich nog vrij goed, alleen merk wel dat ik heel snel wakker ben

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Blegh ik voel me super beroerd door de maagzuur, zelfs de sterke omeprazol helpt niet.... ik heb idee dat ik zo moet spugen door het maagzuur... maar heb nu eerst een broodje geprobeerd te eten en ga ff liggen, hopelijk zakt het!:(

krijg van 11-h1 bezoek, h1 word ik gehaald door schoonmams voor de controle en daarna dood moe op de bank denk ik.... beroerde nacht door dat klote maagzuur! Brand mijn slokdarm (ofzoiets:p uit)
    au,au,au ben ik niet misselijk, word ik hier beroerd en spugerig van:$

verder buikfoto in topic;)

9. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Balonnen? En je hebt van die leuke stickers met 50 erop. Voor op het raam of deur. En anders haal je toch van die rollen die je ook voor de carnaval gebruikt (kan zo gauw niet op de naam komen) is ff blazen en ze hangen! Niks geen ladder nodig. Zou ik ook niet doen, veel te gevaarlijk!

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Ludora: bij de VK op de site bij ons staat een voorbeeld, zal ff link zoeken..
    Geboorteplan
    Misschien heb je er wat aan. Ik moet deze in ieder geval invullen en alvast mailen.

En balen dat je niet meer mag/kan werken. Maar het is beter voor jou en de kleine. Hou dat maar in gedachten. Herken je gevoel wel. Dat falen.. Ik heb het ook, werk nog half.. Voor zolang ik dat volhou.

@ Miffy: idd ff wennen hoor. Ik sliep pas na ruim een week comfortabel met dat ding hahaa

@ BB: ow jeeh, weer slechtere dag? Balen zeg! Hoop dat je broodje helpt. Doe rustig aan!

11. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Bevalplan.... Misschien een beetje domme vraag hoor, maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Ik weet wel hoe ik het wil, maa in details kan k toch nie gaan want heb geen idee wat er gebeuren gaat, tis me eerste keer.....

12. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Heb t ook ff gelezen sam, ben benieuwd of dat bij mijn vk ook is. Heb dr dr nog niet over gehoord....

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Lijkt me ook sterk dat het in de details moet zijn. Want die weet je helemaal niet. Misschien bij de 2e wel.

Maar is puur dat hun weten wat je een beetje wil. Qua pijnstilling, en qua mensen die erbij zijn en contact met je kindje enzo.
    Als je bijv. keizersnee krijgt, of je man bij jou moet blijven, of bij je kindje enz enz
    Vind het wel handig.
    Alleen kan ik die helemaal niet digitaal invullen toch :S Zou hem doormailen.. niet handig!

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    miekr oow jee hopelijk is je hb met ijzerpillen weer goed!!
    daydreamer is de 9maanden beurs erg druk? aanrader?
    heitje wat een gave foto's!!
    bloem fijne trouwdag!!
    maagzuur hier ook last van idd..
    wakker liggen hier ook telkens voor 6 uur al wakker.. maar vandaag voor het eerst niet meer kunnen inslapen!!
    sam fijn dat alles weer goed is!!!
    miffy hele fijne dag en alvast een enorm fijn weekend!!
    ludora probeer je rustig te houden! en ook in huis niet te veel te doen!! wat zonde dat je niets aan die cursus hebt :(
    bb wat vervelend van dat maagzuur!!!

hier: gesprek met de hypotheker was enorm positief.. en we houden meer over maandelijks dan ik zelf had berekend.. dus de makelaar gebeld en word uiterlijk volgende week woensdag opgebeld over het hoe of wat met de verkopers!!
    mn lief heeft er ook enorm veel zin in dus worden komende tijd even spannende dagen :D

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    mogguh meiden!
    Ik heb niet alles terug gelezen (vannacht ook niet ;))
    @Heitje, wat een mooie foto's!
    Ik had vannacht honger en heb best veel gegeten, maar gelukkig geen last van maagzuur gehad en nu nog steeds niet. Dat is wel erg fijn!!!
    @Ludora, wat jammer dat je nu niet meer mag werken en daar niet gepast afscheid hebt kunnen nemen. Ga je ook niet even langs tijdens de koffie oid?

Wat een brakke nacht.. lag pas om een uur of half 2 in mijn mandje, werd ik rond kwart voor 5 wakker, tot mijn kerel er om 8 uur uitging. Daarna nog 2 uurtjes geslapen... Dat was niet mijn planning! Nu dus maar gauw mijn lessen voorbereiden en vanmiddag nog even plat voor we naar de 9MB gaan.... Morgen moet ik er ook al zo belachelijk vroeg uit...gaaaaaaaaaaaaaaap

16. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    zo, na een paar dagen super beroerd op bed hier ook maar weer eens reageren.. helaas een flink virus gehad.. koorts, spugen, rillingen, spierpijn en hoofdpijn ga ik me eindelijk wat beter voelen...

man wat is dat eng met een baby in je buik! het enige waar je aan denkt is als het maar geen kwaad kan voor de kleine... voelde me helemaal schuldig!

net de babyfoon besteld... van Luvion.. ik heb m toen ook cadeau gedaan aan mijn zus en die is er onwijs blij mee. twijfelde eerst of ik er 1 wilde met een camera (om paranoia bij mezelf te voorkomen) maar ik ken mezelf... als ik het niet kan zien met de camera ga ik heel de tijd naar boven lopen om de kleine te bekijken... kortom, bespaar jezelf de moeite en neem er 1 met een camera :) kreeg er ook een gratis I love papa rompertje bij..

schamen jullie je ook zo als de kleding kast van de kleine open gaat? oei oei oei wat is onze kleine man al verwent hahaha..

zag een prachtige 3D echo voorbij komen.. wat mooi zeg! baal gelijk weer wat harder dat ik niet naar mijn echo kon omdat ik ziek was :(

weet niet wie het was waar moeders 50 van is geworden... misschien een opblaasbare sarah in de tuin? hadden wij ook gedaan bij mijn ouders.. zo ontzettend leuk en kost helemaal niet zoveel!

ik heb niet alle pagina's teruggelezen dus vandaar dat ik niet op iedereen reageer

voor iedereen die naar de beurzen toe gaan: veel plezier!!! ik waag me er niet aan met hoe ik me voel en m'n BI (maar ben wel ontzettend jaloers op jullie)

ik zag dat iemand de 30 weken al in is gegaan?! wat gaan we opeens snel dames!!

vanaf wanneer gaan jullie je vluchtkoffertje klaarzetten??

17. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Meiden die naar de 9 maanden beurs gaan, veel plezier! Had graag ook gegaan, maar ben helaas te druk met werk, vergaderingen en verjaardagen.

@Bloem, een hele fijne trouwdag vandaag! Hoop dat je een prachtige dag zult beleven!

@Heitje, wat een super mooie echofoto's! Je kunt het gezichtje echt heel goed zien, dat hadden wij niet hoor! Heel gaaf.

@Priscilla, lekker dat je meer overhoudt dan je vantevoren dacht. Spannende tijden!

@Miffy, vervelend dat je zo slecht slaapt. Leuk dat je moeder binnenkort 50 wordt! Hier vorig jaar gehad, maar mijn moeder wilde perse geen gekke versieringen in huis, dus behalve wat slingers en ballonnen hoefden we niks te doen.. Maar in zo'n feestwinkel heb je wel hele leuke slingers ed.

@Ludora, balen dat je je zo slecht voelt. En jammer dat je je werk hebt moeten opgeven, maar het is zeker geen falen hoor. Je kunt niet meer dan je kan. En misschien maar uitkijken naar een andere cursus dan.

@BB, beterschap!

@Bevallingsplan, ga ik niet maken, maar zag inderdaad wel goede voorbeelden in een ander topic.

@Nijntje, morgen maar een betere nacht hoor.

@An, oeh ziek geweest, gelukkig gaat het weer de goede kant op. Leuk de babyfoon besteld! Wij hebben er 1 zonder camera, en manlief vind het zonde om nu een nieuwe met camera te kopen. Maar als je het nu voor het eerst koopt zou ik ook voor 1 met camera gaan, lekker spieken naar je kleintje en je loopt minder vaak voor niets naar boven :)

@Kledingkast, hij staat dan nog wel niet, maar de kleertjes liggen bij ons in de kast. Ik heb me nog aardig ingehouden, denk dat ik nu 5 stelletjes heb ik 50 en 56. Maar ik wil straks ook nog flink kunnen shoppen haha.

@Vluchtkoffertje, ik wil het vanaf 35 a 36 weken ongeveer klaar hebben staan. Maar hoop het niet nodig te hebben ivm thuisbevalling.

Jeej, manlief is eindelijk akkoord gegaan met een geboortekaartje!! Hij is oa vormgever, dus heeft nogal een sterke mening op dat gebied.. Trouwkaart hebben we toendertijd ook al zelf moeten ontwerpen omdat niks naar zijn zin was haha. We hebben nu een kaartje bij ogeltje.nl, echt superleuke kaartjes hebben ze daar!

18. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    minkie wat leuk dat jullie geboortekaartje hebben!!

vluchtkoffertje.. heb de luiertas klaar staan met spullen voor uk maar moet er nog een keer echt voor gaan zitten.. en alles erin doen.. wil het denk rond 34 weken klaar zetten..

an beterschap!! gelukkig knap je al wat op

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hier ga ik volgende week de vluchttas klaar leggen
    en ook de spullen die we nodig hebben bij een thuisbevalling gaan vast in de box la
    dit om me vriend er goed op voor te bereiden zodat hij duidelijk weet waar alles ligt en straks niet hoeft te panieken
    vriendlief twijfelt er zelf aan om rond de 37a38 weken de maxi cosi met vluchttas gewoon in de auto te zetten......
    dan hoeft die niet na te denken en alleen te gaan zeg maar :p

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hahaha miffy dat is nog niet eens zo'n gek idee.. moet je alleen niet net juist je auto voor rep bij de gragae hebben staan XD

Deel Deze Pagina