Goedemorgen iedereen, Was op tijd op want moet urine naar HA brengen voor blaasontstekingstest. Erg beroerd geslapen, last van benen door gesjouw van gister. Gisteravond zw.cursus gehad. Was wel leuk. Groot gedeelte van info wist ik al (ik lees teveel) maar beetje bijkletsen met 7 andere meiden die even ver zijn is ook leuk. Het is een leuke groep, met eentje kan ik me helemaal doodlachen heb ik al gemerkt. En eentje kan ik me aan doodergeren, maar ja, die heb je ook (constant ertussen door: Ja dat mag ik niet ivm mijn suiker, dat mag niet van mijn bekkenfysio, ja dat doet bij mij ook zo zeer enz enz.) Ff klagen kan, maar er is ook een grens op zo'n avond Ik vertelde gisteravond op cursus dat kindje week voorligt op groei, en ik me niet teveel mag focussen op thuisbevalling. Maar dat gyn het wat minder somber inziet dan de VK. (die vond het niet zo schokkend) De cursusleidster zei ook dat dit heel vaak voorkwam, dat de VK het minder snel ziet zitten ofzo. Ik had gewoon graag in bad willen bevallen. Op een of andere manier lijkt me dat minder eng dan 'op het droge' persen. Maar ja, kindje komt er wel. Moet gewoon even omschakelen. Straks kleertjes wassen denk ik
Effe snel een reactie. Zit te wachten op de laatste prik. Suiker test. Wat grappig dat de meningen zo verdeeld zijn over zwemmen. Ik zwem juist voor m'n bekken in het ziekenhuis. Fysio in t water. Heb er super veel baar bij. Laatst 1x overgeslagen maar dat heb ik echt wel gemerkt. Het ligt er dus aan wat voor een zwemmen je doet.
O nog even vraagje: Waar hebben jullie leuke dekentjes vandaan (voor op ledikant en in kinderwagen?) Ik zie overal wel leuke lakentjes maar dekentjes errug saai. (ik weet nog niet wat t wordt, dus maakt t ook niet makkelijker)
Jeej had de kinderstoel van bloom bestelt en die is net bezorgd ik helemaal happy, nu hebben we alles binnen... Ik las dat iemand nooit harde buiken heeft, weet niet meer wie maar ik heb ze ook niet hoor. Laatst 1x tijdens de sex dat k dacht dit zal wel een harde buik zijn omdat ie me toen zo pijn deed.. Ik zit al vanaf begin van m'n zwangerschap onder de rode bultjes in m'n gezicht decolleté en rug is puur hormonen.. Ik ga bij moeders op bezoek. Kunnen ze de ring ophalen die ik krijg voor het registreren van ons partnerschap. Is de trouwring van mijn vader die overleden is. Heb m kleiner laten maken en 3 briljantjes in laten zetten, ben zooo benieuwd! En m'n nichtje van bijna 2 is daar ook altijd leuk om even mee te spelen.. Bb ik ben benieuwd hoe het met je gaat?!
ik had nog niet gegoogelt, thnx! kon me ook niet voorstellen dat het iets ergs zou zijn, maar stond er vooral raar van te kijken heb normaal een vrij gave huid op wat witte vlekken na (van die micheal jackson ziekte ) maar zal het volgende week bij de vk wel even aangeven
@essiieeee zover ik het heb ik ook nog nooit harde buiken gehad, zeker niet zoals het hier omschreven word ik heb wel is dat me buik wat harder/steviger aanvoel maar daar merk ik verder niks van, kan ook de baby zijn? ik heb niet dat het naar of oncomfortabel (ofzoiets) aanvoelt namelijk maar wat niet is kan nog komen natuurlijk
Nog weinig nieuws hiero, ik voel me goed. Op de ochtenden misselijk na. De harde buiken lijken rustig te bkijven... 1x in t uur ofzo. Dadelijk komt dokter hoor ik vast meer. En een uitgebreide echo rond h12. Eindelijk ff deze kamer af. Wel in een rolstoel. Vandaag wat meer in beweging. Lees; in stoel zitten en op gang stukjd lopen. Benieuwd hoe t dan gaat. Verder.... Weinig te melden geloof ik. Over kramp in kuit, mijn oom heeft een blok.zeep ervoor bij zijn benen in bed liggen... Hij heeft er gek genoeg baat bij... Misschien jullie ook?
@ BB: dat blok zeep heb ik ook wel eens gehoord jah. En wat fijn dat het goed gaat. En die echo is ook wel weer leuk he? Weer ff gluren! Succes en we houden het in de gaten! @ Hormonen e.d. Ook geen last van vlekken, maar idd zoals Essie zei veel rode bultjes en pukkeltjes. Mja nemen we maar voor lief.. @ Kinderstoel e.d. Hebben jullie deze al aangeschaft? Ik las het van Essie, maar ik ben daar nog helemaal niet mee bezig. Duurt nog wel ff voor ze kunnen zitten toch? Vandaag rustig dagje, net lekker ontbeten. En nu lekker weer ff relaxen en bedenken waar we naartoe gaan vandaag. Beetje rondrijden bij de Moeselstreek denk ik en dan weer een plekje zoeken om te gaan eten Vannacht gelukkig beter geslapen. Was ook wel moe na een slechte nacht en hele dag rondrijden, lopen en eten haha. Alleen nu weer beetje gaar. Mis mijn eigen bedje toch wel... Onze kleine frummel is ook flink actief de laatste tijd. Is dat bij jullie ook dat als je gaat eten ze ineens een stuk actiever zijn? Bahh daar krijg je echt last van. Zeker met grotere maaltijd.. Lijkt wel of de kleine zeg van: he, stop eens, ik heb minder ruimte! Hahaa
mogguh meiden! @Daydreamer, wat leuk dat je tante bent geworden! Gefeliciteerd!! @Ludora, vergeetachtigheid.... het neemt niet echt toe, maar absoluut ook niet af. Wel merk ik dat mijn lief er last van krijgt...lijkt dus besmettelijk @kramp, geen last van gelukkig! @child, dat vele info lezen herken ik ook Ik had dat met de borstvoedingsavond... Veel info was me al bekend omdat ik het opgezocht had. Maar wel lekker om het ook via een andere weg te horen. @harde buiken, soms heb ik er wel last van, maar zijn ze niet zo super hard... Na het vrijen is het soms echt een keiharde basketbal. verders niet @sam, Je klinkt als lekker aan het genieten Je eigen bed missen heb ik ook altijd erg snel. Hoe lekker dat dan ook is als je thuiskomt Als ik eet wordt de kleine ook drukker. Ik heb dan niet meer of minder last van maagzuur.... heb gewoon een doorlopend abonnement daarop ego Vannacht weer een brakke nacht. Ik hou het bij lekker rustig aan doen. Ik merk dat ik daar blijer van wordt en productiever, dan dat ik er tegen probeer te vechten. Gelukkig heb ik niet zoveel afspraken in de week. Af en toe stage en school en strakjes weer naar de VK. Dan gelijk medicijnen en een zakje aardappelen halen... hoef ik de deur niet meer uit En 31 weken vandaag.... nog 9 te gaan.... over 11 weken ben ik mama!!!!
Bb wat fijn te horen dat ze nog lekker zitten. Essieee mooi een kinderstoel van bloom. Hier niet opzoek naar een kinderstoel. dat komt wel als de baby er al een tijdje is. En wat een bijzondere ring heb jij straks zeg! Zwemmen, ik ga vanavond weer, hoop niet dat ik achteraf weer pijn heb. vrijdag eens aan mn vk vragen wat zij van zwemmen vindt. Haha Ludora ik zie het helemaal voor me jullie 2 midden in de nacht op de bank! Lang leve de rennies!!!! Child, ik heb zelf een dekentje gemaakt voor de wandelwagen. Rood wit gestreept. Weet niet of je crea bent maar alles is zelf te maken natuurlijk. Ook een dekentje gekocht maar die is effen roze. Vind die van lief ook prachtig maar veel te duur. Hieronder een foto van mijn creatie deze week. Staat zo ook in mn album.
@ Bloem: wat gaaf zeg! Ik ben wel crea, maar niet met stof! Ja honden speeltjes vlechten.. hahaaa Vind het super leuk als je dat allemaal zelf kan, top!!
@Bloem: Nee ik ben niet crea met stof (maak taarten) dus dat wordt em niet. Mijn moeder kan wel goed naaien. Is dekentje beetje makkelijk te doen? (ook qua stof kiezen en dikte?) Erg leuke foto's!
Dekentje is niet zo moeilijk te maken. Ik heb 2 lagen stof, een katoenen stof en aan de binnenkant een zachte moltonstof. Hij is niet winter dik maar het is natuurlijk voor de zomer. Ik heb ook een paarse fleece stof, ook daar ga ik een dekentje van maken. Fleece mag niet zeggen ze maar in de wagen kan het geen kwaad, daar zit je met je neus bovenop natuurlijk.
@Ludora, haha ik zie het helemaal voor me, met je meezwangerende man over de bank aan de warme melk Ach, het is wel gezelliger dan in je eentje @Child, zal zeker even omschakelen worden qua bevalling. Maar het is nog niet 100% zeker toch, dat het niet kan? Maar je moet je er dus maar niet op vastpinnen. Klinkt leuk, je zwangerschapsgroepje, op eentje na dan. @Dekentjes, voor Joas heb ik een dekentje van Lief! gehaald (wel wat duur, maar ook erg leuk!) Voor de baby haal ik wel een "saaie" effen roze deken (van Little Dutch), kan ik het mooi met verschillende lakentjes combineren. @Essieee, bijzonder om straks de ring van je vader te dragen. En leuk, de kinderstoel al binnen! @Kinderstoel, hebben we bewust niet voor de geboorte gehaald, omdat ze toch pas met 6 maanden gaan zitten. En in ons geval blijkt het een mooi cadeau te zijn om te vragen van mijn eigen opa. @Harde buiken, ik heb ze de laatste 2 weken erg veel. Ook als ik niet zoveel doe, zoals nu zit ik gewoon op mijn werk (kantoorbaan) achter een computer te typen, maar heb dan constant een hele harde, starre en ongemakkelijke buik. Vorige zwangerschap heb ik misschien 5x een harde buik gehad, dus best een heel verschil eigenlijk. @BB, het zal best vervelend zijn, zo lang in het ziekenhuis te liggen. Ben benieuwd wat de dokter zei nu het al even wat beter gaat. Rustig aan met bewegen he! @Sam, haha gezellig zoń bewegelijke frummel. Ik vind de baby stukken actiever dan een paar weken terug. Lijkt wel of ze nu constant wakker is @Nijntje, wauw idd nog max 11 weken voor je mama bent!! Balen van de brakke nacht.. @Bloem, ziet er super uit zeg! Gisteren is de babykamer behangen, en het is zooo mooi geworden!! Ben elk uur even naar boven geslopen om te genieten haha. Volgende week komen de meubeltjes, dan kan ik het echt gaan inrichten Nu weer werken Nog 6 weekjes, dan eindelijk verlof..
controle was weer goed. De kleine heeft zich lekker omgedraaid; de rug zit nu rechts ipv links. Knap hoor dat naaiwerk! Ik heb daar zo geen geduld voor.... Wel net als Child om taarten te bakken @Minkie.... wat heerlijk genieten is het om steeds even te spieken naar het kamertje.... vlinders in je buik? @bb, ik ben benieuwd wat de arts je te melden heeft vandaag. Lekker dat je even je kamer af kunt...
Essie: dat was ik die (nog) geen harde buiken heeft.... maar lijkt me ook niet erg idd als je het niet hebt..misschien alleen maar beter? Leuk dat je ook de Bloom stoel hebt, welke kleur heb jij? Wij de zwarte Nog even over het zwemmen: mijn fyios stuurt me juist richting zwembad! Ze zegt dat het absolute onzin is dat je bekkenklachten daardoor verergeren, het is juist goed... :S Pfff niet alleen meningen van VK's verschillen, maar die van fysio's dus ook.... *zucht* Ik ga anders nog 1x banenzwemmen (voor het gewone zwangerschapszwemmen) en als ik dan weer zo'n last heb daarna, stop ik wel met het banenzwemmen helaas...) Sam: die kinderstoel waar Essie het over heeft, kunnen ze al vanaf de geboorte in (je kunt hem helemaal vlak leggen en met een extra inlegje kunnen ze er meteen in!) Bloem: die is mooi geworden!! Gaaf hoor! Uhhh rest ben ik kwijt
Net uur lang zeer uitgebreide echo gehad, fototjes rijker hihi. Alles is echt perfect. Gewichten zijn toch echt al 1200gram van beide. (geloofde ze in vorig zh niet omdat dat zo groot zou zijn voor een 1ling in dat termijn zelfs al...?) We moesten dr trots op zijn want was voor 2ling heel erg goed. Somnige 1ling mamas zouden al jaloers zijn zeiden ze hihi. Harde buiken vallen mee, 1x in t uur maximaal en niet pijnlijk. Voel ze alleen beetje.opblazen als een ballon hihi. Hooop zo morgen naar huis! Hangt morgen van bmm meting af...!
Ja ik ben ook blij dat k nog geen harde buiken heb hoor als ik sommige soms hoor... Ik heb ook de zwarte bloom stoel met zilveren zitje. Heb m ook gekocht omdat hij er al vrij snel in kan idd. Ik heb niet die verkleinen erbij, jij wel? Heb voor het hele begin een wipstoeltje en een box natuurlijk...