Daro, leuk nieuws voor jou en je man! Gefeliciteerd!!! Idd ben ik hier de eerste in de rij qua uitgerekende datum. En ja het gaat zo snel allemaal!!! Die 30 weken is idd een mijlpaal. Het stelde mij erg gerust, plus dat het gevoel van het komt dichterbij sterker wordt...
Blijf het inderdaad nogal gek vinden gewoon zo'n wagen gevonden. Ehm wie vroeg het ook al weer van die kap, ja onze zoon heeft daar fijn met de schaar een gat ingeknipt. Erg fijn, want die wagen is verder nog als nieuw. Ik zet hem toch op marktplaats kijk wel wat ie zo opbrengt en anders bestel ik een andere kap. Morgen even bellen wat zo'n kap kost. En net een bod gedaan op een duowagen. Zijn nu aan het kijken voor een abc zoom duowagen. Zien er erg stevig uit. Sommige vragen er wel heel veel voor (+-700,-) terwijl ze nu nieuw 500,- kosten. Hopelijk gaan die mensen ermee akkoord begint nu toch wel tijd te worden heb een mooie en goeie kinderwagen met een goeie bak, maarja dan kan ik Owen niet meer meenemen.
@ daro vergeten te zeggen ,wat fijn voor je man dat hij een contract kan tekenen is toch wel erg fijn. @ nijntje jij alweer 31 weken ben nu 30 weken en 1 dag vond ik ook al erg fijn, maar 31 is weer nog verder.
@ Miekr: dat is echt super leuk! Gewoon een kinderwagen gewonnen! Gefeliciteerd! @ Daro: mannen hebben wel van meer dingen geen last en dingen die wij anders zien.. haha!! Gewoon lekker doen wat jou het beste lijkt. Hij komt er wel overheen! Gefeliciteerd met je man zijn contract! @ Kinderstoel: ik zit te denken om gewoon zo'n triptrap stoel te kopen. Allerlei verschillende kleuren te krijgen en makkelijk met groeien! Hier rustig avondje, beide weinig zin om nog wat te doen. Hebben het wel weer gezien hier. Heb koffer al zo goed als weer ingepakt. Morgen alleen nog toilet spullen. Gaan op tijd weer terug naar huis. Moeten nog even langs Lommel om iets bij iemand op te halen en dan gauw door naar huis. Kan ik mijn beestje weer ff aaien. Ik mis ze wel hoor.. En tja een dog mis je al wel sneller denk ik. We kunnen nu rustig eten, hoeven niet met een doekje door het huis om een bek af te vegen... Geen staart die tegen je aanslaat.. Wat je al niet kan missen he? Vooral het lekker hangen en kroelen savonds.. Morgen denk ik lekker ff met hem naar het bos en dan huisje poetsen. Moeten natuurlijk wel goede indruk maken op de kraamzorg. Die komt vrijdag ochtend langs. Ow ja, ook zoiets. Had mail gestuurd naar kraamzorg ivm. info/workshop avond borstvoeding. Wou alleen maar weten om welke tijden het ging. Data had ik al gevonden. Kreeg ik heeeel verhaal op me voicemail! Over data: 'bla bla 23juni zou nog kunnen' 'o ik zie dat dat niet kan, aangezien u 3 juni bent uitgerekend' Uhm.. ze kunnen daar ook niet echt lezen geloof ik! Valt me beetje zwaar tegen, weet niet goed wat ik van die kraamzorg moet verwachten. Was altijd van andere stichting zegmaar, zijn overgenomen.. Heb er tot nu toe weinig goeds over te zeggen. Hopelijk brengen ze daar vrijdag verandering in.. *oef*
Wat vervelend van de kraamzorg hoop dat t vd week beter gaat voor je!! Hier ook al ellende met kraamzorg gehad had me telefonisch ingeschreven maar geen bevesteging gehad bedacht ik me verleden week nu bleek dat ze me helemaal niet ingeschreven hadden dus alsnog gedaan nu wel bevestiging gehad!! Hopen dat ik nu wel ingeschreven sta!! Krijg als t goed gaat wel me beste vriendin van vroeger als kraamverzorgende hier thuis daarom wilde ik persee bij hun!! Verder is t hier wel stilletjes!!niet dt ik veel te melden heb zit film te kijken maar viel me op haha!! Nou meiden tot de volgende reclame hihi Liefssss
Goedemorgen! Even kijken of ik nog alles weet.... @Miekr, gaaf zeg een kinderwagen gewonnen! Gefeliciteerd! @Daro, gefeliciteerd met het contract van je man! Uhm.... Sjips, leeg was het hoofd.... @BB, fijn dat het goed gaat, mooi op tijd erbij geweest! Nou ja..... Hier alles goed! Al bijna 30 weken...Wat gaat het snel! Fijne dag!
Goedemorgen iedereen, Onze kinderkamer komt binnen nu en een uur, dus daarom al vroeg wakker. (mn man kan t vanavond pas in elkaar zetten helaas, maar ik moet deur opendoen voor die lui) Barstende hoofdpijn, gister ook al. We krijgen straks ook de kinderwagen: Errug benieuwd of hij in mijn autootje gaat passen. Mutsy is niet echt geweldig in te klappen. Ik denk dat t nog wel gaat passen (we mochten toen bij winkel wel proberen, (ook wel gedaan) maar dan ga je niet zitten proppen of moeilijk doen haha. bij winkel wou het niet, maar heb niet hele onderstel ofzo losgemaakt) Heb een Lupo waar ik erg blij mee ben, dus hoop niet dat ik een andere auto moet aanschaffen.(en we wilden perse deze kinderwagen haha) Mijn man heeft een bus voor zn bedrijf, en daar kan je maar met 2 personen in, dus we moeten wel een auto erbij hebben. Dus afwachten maar....
Ik worstel en kom boven! Heb maar niet de moeite genomen alles bij te lezen, maar meiden.. we zijn verhuisd! En alles is echt supergoed gegaan. We vond ik de dag zelf gigadruk en mn hoofd tolde helemaal. Was ik boven, werd ik beneden geroepen en was ik beneden, hadden ze me boven weer nodig. Iedereen wil (heel lief) vast alle dozen voor je uit gaan pakken en neerzetten (nou nee, doe maar niet, want dan kan ik het straks nog een keer doen ). Druk druk druk, dus! 's Avonds op de bank even rustig een bammetje kunnen eten ('s middags haalde mijn moeder als verrassing patat enz.) en 's avonds kwamen er nog een paar koffiedrinken (gelukkig maar kort hoor) en even kijken. Echt gigantisch wat er in een dag gedaan is! 's morgens was alles al over en 's middags werden dus alle lampen, haakjes, plankjes, telefoonlijn e.d. aangebracht of in gereedheid gebracht. Ons huis was dus vrijdagavond (op het uitpakken van een aantal dozen op zolder) al helemaal af! Nu zijn we er lekker van aant genieten! Tuurlijk moet er nog wel het eea gedaan worden, maar da's de moeite niet meer. En dat komt ook wel goed. Vandaag overdracht van ons oude huurhuis.. weg ermee.. weer wat afgesloten! Gisteren 2e groeiecho gehad. Kindje is in alles wat kleiner als gemiddeld, maar groeide evenredig hard ten opzichte van de vorige keer. En het is niet verontrustend kleiner, gewoon rond de 6 pond straks. VK vond dat niet gek, het is de eerste en ik ben ook niet groot. Kindje is trouwens wel gedraaid. Het lag eerst perfect in het bekken en nu in een stuit. Maar dat kan nog alle kanten op. Dat was trouwens dus ook wel een reden dat ik zo lang dun bleef. Want afgelopen week had ik van de 1 op de andere dag een puntbuikje naar voren. Toen was het dus gedraaid! En zag je meteen meer dat ik zwanger was! Haha! Over 2 weken weer een groeiecho, om vast te stellen dat de groeicurce gelijk blijft. VK had er zelf wel alle vertrouwen in. Bloedwaarden waren goed: geen suiker, Hb 7,7 (was 8,7, maar dit was nog uitstekend volgens VK en heel logisch dat het nu lager was) en VitD. was 34 en moet min. 30 zijn. Fijn! Volgende week komt de kraamzorg trouwens de intake houden. Weer een stapje verder. Heb gister trouwens bij de Kruitvat wat baby- en bevallingsspullen ingeslagen. Volgens mij heb ik nu alles...
Sam4hope: oei dat klinkt niet lekker met de kraamzorg.. niet fijn als je nu al zo'n indruk hebt. Hopelijk valt het vrijdag mee. Gezien de regio waar je woont weet ik welke organisatie je het over hebt. Ik heb voor een andere gekozen, maar dat komt vooral omdat ik niet zulke positieve verhalen heb gehoord over de voorganger van de organisatie die de boel nu heeft overgenomen (snap je me nog?). Geen idee hoe het functioneert nu het is overgenomen. Bedankt allemaal voor de reacties op mn man zn contract, is inderdaad een enorme opluchting want nu heeft ie gewoon gegarandeerd 40 uur werk en hoeft ie niet iedere dag af te wachten of ie wel of geen sms krijgt.. Een stukje zekerheid waar we lang op hebben gewacht en ook nog een kleine salarisverhoging, dus we zijn blij! Intake kraamzorg: heb ik morgen telefonisch. Zie een beetje tegen een eventuele discussie over klossen op maar verder ben ik wel blij dat het bij een tweede kindje telefonisch is. BB: hoe gaat het nu?
Eens kijken.... BB fijn dat het allemaal best goed met je gaat. Ik duim voor je dat je morgen of vandaag naar huis mag, en dat die frummels nog even hun gemak houden. Balen van de misselijkheid... Nog eventjes!! Veldmuisje, fijn van je te horen, en super dat de uk t zo goed doet. Groei is groei he, of uk nu klein is en hard groeit of groot is en hard groeit... Tis ook niet te verklaren waarom Trotse en Miekr zulke grote beebs krijgen..... Nu tijd om een stapje rustiger aan te gaan doen dan!!! Daro, gaaf dat je man een vast contract heeft. Zal ook wel lekker rust in je koppie geven! Kraamzorg, die zouden rond de 7de maand contact opnemen. Ik wacht nog maar even tot volgende week af. (weet overigens wel zeker dat ik ingeschreven sta, heb bevestigingsbrief) Gister hebben mijn moeder en zus mij geholpen met de hoge ramen wassen, en de keukenkastjes. Ik mag niet op een ladder en bukken lukt niet meer. Zo blij mee!!!! Ik heb mijn vakantiegeld binnen, klopt denk ik geen hol van!! Ik schrok van hoe weinig het was. Maar t zorgt er wel voor dat ik vandaag nog wat inkopen kan doen voor de kinderkamer, rolgordijn, horgordijn, badsteun, dekentje voor in ledikant en de planken om de kast beter af te maken. Al met al zal t dus een vermoeiende maar leuke dag zijn. Morgen mannetje naar t ziekenhuis brengen, poliklinische operatie, op een delicate plek, hij heeft me toch een schrik, arm mannetje.... Ik kan t me wel voorstellen. Er zit een ciste die groeit, die moet weg, ondanks dat alles overduidelijk werkt uiteraard. Ik vindt t ook wel spannend. Maar hij is bang dat ze verkeerd snijden en dadelijk niets meer werkt... gussie... D )
Ach gossie Ludora ik moet wel een beetje grinniken om de gedachten van je man, toen mijn man een keertje last had down under haalde ie zich ook van alles in zn hoofd over enge ziektes en dat het allemaal niet meer zou functioneren.. hij had er echt slapeloze nachten van, maakte zich zo druk en ging op internet allemaal dingen opzoeken.. bleek een urineweginfectie te zijn. Sterkte voor hem morgen! Ik heb ook pas afgelopen dinsdag een telefoontje van de kraamzorg gekregen hoor, dus ik zou inderdaad nog even tot ong. 30 weken afwachten. Vorige keer heb ik met 32 weken zelf maar gebeld omdat ik nog niks gehoord had.. toen waren ze me idd vergeten terwijl ik wel een bevestiging had gekregen. Vakantiegeld: altijd schrikken hoeveel belasting daar vanaf gaat! Zou het verschil daaraan liggen of klopt het echt niet? Yupgup: fijn dat jij eerder de intake hebt, dan kun je verslag uitbrengen over de wel-of-niet-klossen-discussie Oh veldmuisje sorry ik had jouw post gemist, waarschijnlijk was ik op dat moment ook aan het typen. Maar wat ontzettend heerlijk dat jullie verhuisd zijn! Nu lekker genieten en uitrusten!
nou de klossen onder het bed discussie hebben wij ook gehad, het bed is 5 cm te laag maar na langpraten en zo moesten we maar zeggen dat het bed de juiste hoogte had. Als ik er nu klossen onder zet dan kom ik het bed niet meer uit of in zonder ladder..... we hebben een boxspring en ja die zijn al hoog van zichzelf... gister info avnd in t zh gehad beetje apart kwam er ene over een ruggenprik vertellen en dat je dat op tijd moest aangeven enzo en ja t was t handigste onder kantooruren ja zal t de baby zeggen dat ze tussen ma en vrij van 9 tot 5 mag komen....... verder nog een heel verhaal over uitscheuren brrrr daar wil ik niet aan denken.. en verder was t niet zo intressant het was er superwarm dus niet erg fijn.....
Hoi allemaal, Klossen... daar had ik het van de week over. Wij hebben ook een laag bed... dus ik ben benieuwd of het mèt klossen hoog genoeg zal zijn. Verder ben ik ook nog niet door de kraamzorg gebeld voor de intake. We wachten nog maar even af.... Nog een tip die ik hoorde op een infoavond over borstvoeding: bij kruidvat zijn hele mooie voedingsbh's in de aanbieding! Ik heb er maar alvast 1 ingeslagen! Let op neem wel een cup groter dan je nu hebt! Verder heb ik ontzettend last van maagzuur.... eigenlijk van de ene op de andere dag. Bah!!! Vanmiddag controle bij de verloskundige!
euh 1 cupmaat groter ik heb 80-85c moet ik nu d nemen=??? nee toch zeker daar verzuip ik letterlijk in, mijn borsten zitten nu ook nog in dezelfde bh als voor zwangerschap miekr van harte met je prijs ludora beterschap met je man alvast veldmuisje eindelijk verhuist, nu genieten
mogguh meiden! Hier wel redelijk geslapen. Kon de slaap niet vatten, maar daarna was ik ver en ver weg De kleine was het er niet mee eens dat ik op mijn rechterzij lag! Die was alleen maar druk aan het doen, tot ik me had omgedraaid. Mijn buik is net een flipperkast @Veldmuisje, lekker dat je nu verhuisd bent! @BV-BH's, helaas niet in de grote maten bij het kruidvat... Ik vind het een crime om mooie, sexy voedingsBH's te vinden en wil ze toch echt eerst passen voor ik ze op internet bestel. Hier bij de lingeriespeciaalzaak verkopen ze ze gewoon niet Dat wordt dus weer een middagje naar het centrum... Ach, heb de uitzet toch nog niet compleet
goedemorgen dames, veel gelezen, weinig onthouden @daro, super fijn dat je man eindelijk zijn contract heeft!! dat heeft die echt verdiend, Gefeliciteerd!! @veldmuisje, wat fijn dat jullie verhuisd zijn en de groeiecho's goed zijn, ook fijn dat de vk er wel vertrouwen in heeft dat baby goed groeit hier..... gisteravond gezellig naar de bios geweest, naar ladiesnight, helaas werd ik in de 2e helft erg beroerd, had het bloedheet en flink misselijk eenmaal buiten de zaal was het een stuk frisser toen ging het wel iets beter en ben ik naar huis gegaan (merkte toch wel dat ik niet helemaal lekker was achter het stuur) eenmaal thuis flink lopen overgeven en begon het snotteren en hoesten ook opeens door te zetten inmiddels ben ik gewoon goed ziek...... temp iets omhoog (37.9) flink hoesten, snotteren, keelpijn en misselijk dus lig heel zielig met een dekentje op de bank ontzettend te balen, want ik zou de babykamer verder versieren enz
Miffy, wat vervelend! Heb je dan iets verkeerds gegeten ofzo? Als het zo vanuit het niets komt opzetten? Iig veel beterschap!
@Miffy: Beterschap! @Voedingsbeha's: Bij Prenatal hingen ze tot F (heb ik nu ook, dus als ik niet meer groei, doe ik die) voor 18 euro ofzo. Bij Livera hingen ze tot G en H was te bestellen maar mag toch hopen dat ik dat niet nodig heb haha. Die waren ruim 40 euro. Dus hoop van harte dat ik die van Prenatal pas. Bij Livera adviseerden ze trouwens om rond week 38 pas achter voedingsbeha's te gaan, omdat je dan beetje de maat weet van je borsten... Kamertje is binnen. Kinderwagen staat al in elkaar. Verder moet ik wachten op mn man Kleertjes zitten in wasmachine