lekker spammen Zojuist bij de verlos geweest en ik moet echt bellen als ik meisje lief 3 dgn bijna niet voel zoals vorige week. Ze ligt momenteel in een stuit, koppie rechts boven ruggetje links en billen onder. Ik vroeg nog wat als ze zo blijft liggen, dan is het met 36 weken draaien als ik dat zou willen, en anders wordt er besproken vaginaal of keizersnee, ik kies dan echt voor het laatste. Maar uiteraard hoop ik dat ze me gunstig gezind is en gewoon goed en op tijd gaat draaien. Ook krijg ik over 2 weken een placenta bepaling en een groei echo, na aanleiding van de 20 weken echo waarvan ik vandaag jaaaaaa vandaag eindelijk de uitslag van kreeg, mijn envelope is zoekgeraakt, kwam vanmorgen bij haar en ik vroeg ernaar, nee mevrouw hebben we nog niet binnen, schandalig is nu 2 maanden later en het geeft je geen fijn gevoel zo. Dus zij gingen het nu maar via de mail opvragen en toen was het zo binnen. dus ik ga mijn meisje (al is het weer medisch) weer zienJippieeeeeeeeee Vind het nu wel spannend worden hoor, maar meer van kan ik nog wel normaal gaan bevallen??
Tnx pat! Spannend, zou je wel een draaipoging willen doen? En nieuwsgierig, waarom een keizersnee? Misschien heeft ze wel een smal kontje hihi
@Pat: Das wel spannend zeg. Maar met 29 week hebben ze toch nog alle tijd om om te draaien? (helemaal met een 2e dacht ik, omdat baarmoeder flexibeler is?) Mijne ligt met echo's en controles elke x goed, maar heb het idee dat het af en toe 's nachts dwars ligt... (dan voel ik baby op plekken dat ik denk: Dat kan nooit als je in hoofdligging ligt)
@yupgup als je het niet vertrouwt dat gevoel kun je altijd even overleggen met je vk toch??? ik ken het gevoel in ieder geval niet, dus kan je niet helpen wel vervelend, lijkt me niks!
Weet ik niet?? Ik zit nu te googlen, en als ik het goed lees en je hebt je placenta al voor zitten is de draaipoging al moeilijker omdat ze het kopje dan niet goed te pakken krijgen. Brrrrr nee ik wil niet normaal bevallen met stuit, ik wil mijn kind bewust geboren zien worden en wil niet langdurig bezig zijn. En Het risico dat ik spoed zou krijgen wil ik niet want dan ga je knock out en de papa mag er niet bij zijn. Geloof me, nog nooit in ziekenhuis geweest voor iets en ik ril bij idee alleen al, maar als ik zou kiezen kies ik voor keizersnee. En ik lees dus overal ook dat bij een voorliggende of laag liggende placenta het kindje 9 van de 10 keer weer in een stuit zit en moeite heeft met indalen. Dus ff afwachten allemaalkomt wel goed. Alleen ik ben iemand die de weg kiest met minst weerstand. Ze kunnen nog draaien voor de 36e week zegt de verlos, in 36 en 37 zouden ze evt gaan draaien
@pat voorliggende of laagliggende placenta en kindje dan vaker in stuit uhm...... spannend!! hoop dat ons kindje goed ligt ik heb de placenta ook voor liggen namelijk, maar om die reden zoek ik dat soort dingen ook niet op via internet, te bang voor al die enge verhalen
Hmm, t is niet dat ik het niet vertrouw (zal er allemaal wel bijhoren) maar was alleen ff bang dat mensen met bi mijn klachten zouden herkennen. Gelukkig tot nu toe niet Heb maar ff gebeld met vk, word vanmiddag teruggebeld. Assistente had het over indalen "maar ze wist het echt niet hoor". Euhm waarom zeg je het dan haha. Ben benieuwd wat de vk vanmiddag zegt, zou fijn zijn als beeb aan het indalen is want word soms knetter van dat kontje in mn longen/ribben/maag+maagzuur. En hij wordt alleen nog maar groter!! Onze dikbips hihi.
AAAAUW!!! Ik heb vanmorgen het verkeerde flesje lenzenvloeistof gepakt!! En dus waterstofperoxide in mijn oog gedaan!!!!!! Oh is stond te stampvoeten van de pijn. En ondanks weer een slechte nacht meteen klaar wakker!!! Yupgup, ik heb ook wel last van lichte spierpijn in liezen en binnenkant bovenbenen. Nooit iets achter gezocht eigenlijk... Maar als jij er zelf geen prettig gevoel bij hebt zou ik absoluut even bellen.. Daro toen ik las wat je allemaal gedaan had vroeg ik me al af hoe je dat moest bekopen vandaag..... Maar ik ken het hoor. Zo moe om niets te kunnen doen.. Het lijkt me wel en die voorweeeen, en inderdaad, hoe weet je nou wat wat is?? Ik hoop dat ze nog draait Pat. Wel leuk dat je nog een echo krijgt!! Vandaag oa Bloem en Pris nog een echo toch??? Vanmorgen naar de fysio geweest. In overleg besloten om tot de bevalling niet meer te komen tenzij t veel slechter gaat. Dit om de vergoedingen te sparen tot na mijn bevalling. Heb nog wat tips mee gekregen. En 29 maart start ik met een zwangerschapcursus in combinatie met cesartherapie, dus ik denk dat ik daar ook wel wat uit kan halen. Belastingdienst ook nog gebeld. Omdat ik 3 verschillende werkgevers gehad heb hebben ze waarschijnlijk afzonderlijk een berekening gemaakt, voor loonbelasting, niet rekening houdend met een ander, dat hoeven ze niet. Dus ze hebben alle 3 schijf 1 aangehouden, terwijl ik een deel in schijf 2 berekend had moeten worden. Scheelt 9%. Dus ik heb dat geld wel gekregen, verspreid over 7 á 8 maanden.... Met andere woorden, ik mag gewoon lekker betalen. Ik ga t nog wel door een adviseur na laten kijken. Tip van de medewerker van de belastingdienst (die ik echt wel even moet complimenteren, ze stond me uitstekend te woord en legde het heeeeel goed uit!!) als je meerdere werkgevers hebt in een jaar. en je vermoed dat je gaat verdienen boven schaal 1 (was afgelopen jaar een bedrag van 18628,00) kan je dat doorgeven aan de balastingdienst dan kunnen ze dat voor je opvoorhand aanpassen, en dan voel je het niet ineens..... De een zal denken boeie!!!! Maar ik denk ik plaats het toch even omdat er toch een aantal hadden gereageerd op mijn vraag!! Hoe is het met BB???
@Bloem, toch nog een geslachtsbepaling doen dus, geeft misschien toch een veiliger gevoel Bij de 20 weken echo was het bij ons heel duidelijk te zien dat het een meisje zou worden, maar bij de 3d echo later hield mevrouw de beentjes bij elkaar. Vond het best vervelend dat ik toen niet nogmaals de bevestiging kreeg dat het echt een meisje was.. @Miekr, leuk een peter en meter geregeld. En toch geslaagd voor een duowagen dus! Wanneer ga je kijken? @Daro, oh jakkie al voorweeen? Dat is nog best heel vroeg. Groot gelijk om het even bij de vk voor te leggen. Maargoed, je was ook best druk geweest, wie weet kwam het "gewoon" daardoor? @Yupgup, vervelend die pijn. Als het een soort messteken zijn (hele scherpe steek, als ik het had moest ik echt even hard auw roepen ) die je bij je lies/schaambeen voelt, dan kan het haast niet anders dan indalingspijn zijn. Dat zou best heel goed kunnen rond deze termijn. Had het bij Joas rond de 32 weken, en na een week of 2 was het weer voorbij. De volgende keer bij de vk was ie ingedaald @Pat, poeh lekker laat die 20 weken uitslag. Dus over 2 weken nog een echo, op zich stiekem wel leuk natuurlijk, nog even binnen gluren. Hopelijk gaat de kleine nog draaien, maar dat kan ook nog makkelijk met 29 weken! @Ludora, auww, dat klinkt heel pijnlijk Balen dat de belastingaangifte lijkt te kloppen. Vrees ook dat je met meerdere werkgevers met die problemen te maken krijgt. Heb dat ook 1x gehad (ging om 2 bijbaantjes naast elkaar) en toen moest ik bij de 1 loonbelasting laten inhouden en bij de ander niet. Anders kwam je inderdaad bij de aangifte voor nare verrassingen te staan. Hier alles wel oke, nog best veel last van harde buiken, maar als ik niet te veel doe dan gaat het allemaal wel. Manlief dus maar ingeschakeld om meer in het huishouden te gaan doen, en dat doet hij dan ook zonder zeuren, de lieverd. (L)
Dankjewel Minkie, ik hoop dat dat het is! Die steek vannacht was wel erg *auw*, maar wilde vriendlief niet wakker maken dus ben gaan puffen
Hier heb ik er sinds kort ook af en toe last van. Dan kan ik gewoon niet opstaan van de pijn. Wel BI hier... Gelukkig duurt het maar heel even. Ik dacht dat het m'n banden waren...
Vannacht ook minder goed geslapen. WS omdat ik weer vroeg eruit moest. Op het werk bleek dat mijn teamleidster al had geregeld dat ik vandaag tot 12 uur kon werken. Ik was er erg blij om want wat was ik moe zeg na de ochtendzorg en dan heb ik nog wel een aantal keer gezeten bij cliënten als ik even niets te doen had voor een paar minuten. En mijn collega heeft echt veel gedaan. Ik heb dan ook echt tot 15 uur geslapen met en eigenlijk ben ik nog niet helemaal uitgerust. Morgen gaan we het verder bespreken. Collega's vinden nog dat ik het lang volhoud. Ik heb er echt geen idee van. Maar het is wel geruststellend dat ik me niet aanstel. Verder last van de liezen heb ik al een paar weken. Soms krijg ik met moeite mijn broek aan en uit van de "pijn" . Dan laat ik manlief mijn broek uit trekken (de broekspijpen dan)
Even heel kort, moet zo vergaderen en ben zooo moe. heb de hele nacht naar mn fototoestel, echofoto of dvd lopen zoeken want daar stond het bewijs op dat het een meisje was. had een echo laten doen wat uren uitliep en de echo werd gedaan midden in een grote zaal met mensen en toen ik klaar was wist ik het geslacht nog niet. En ik maar zoeken naar het bewijs, zucht, heel vermoeiend. Mn man zei vanochtend al, ga jij even zo snel mogelijk een afspraak regelen bij het echobureau! je maakt jezelf gek. Maandag 12 maart kunnen we terecht jippie! Miekr DVD wist ik niet, aan de telefoon zei ze wel geen dvd? Ik zei nee dacht dat het dan over een ander pakket ging. Nou ja als ik maar weet dat het zeker een meisje is heb ik al rust. Yupgup ik heb pijn in mn liezen en tussen mn benen hoogste punt bovenbeen ook een vervelend gevoel en spierpijnderig maar dat heb ik alleen na het zwemmen en aan het begin van mn zwangerschap gehad. het is bij mij na een dag over, ik hou het zwemmen wel even in de gaten want weet niet of dit nou wel zo goed is. Daro voorweeen, dat is niet zo fijn. Ik heb ook geen idee hoe dat zou moeten voelen. Nou ik ga maar eens richting de vergadering, gaap.
Voorweeen: ik dacht eerst "gewoon" harde buiken, maar toen ze wel erg pijnlijk werden en erg regelmatig kwamen ging ik uit van voorweeen. Bij harde buiken is je buik alleen hard en voelt het oncomfortabel, maar voel je geen kramperige pijn. Toch? Tijdens mn vorige zwangerschap heb ik regelmatig voorweeen gehad vanaf een week of 36.. de eerste keer stond ik al klaar om de vk te bellen dat het begonnen was bij wijze van, daarna merkte ik zelf telkens weer dat het gewoon 'vals alarm' was. En uiteindelijk 5 dagen over tijd gelopen, dus het zegt allemaal niks. Erg frustrerend vond ik dat toen, maar nu mag ie natuurlijk nog wel een hele tijd blijven zitten. Bb, waar ben je? Gaat alles goed? Yupgup, ik denk ook aan indalen. Niet aan BI, alhoewel ik wel pijn heb in de omgeving rond mn lies, maar ik zou het niet omschrijven als spierpijnachtige pijn. Wel heb ik ook veel moeite om mn broek aan en uit te krijgen en sokken aan te trekken, net als Pearl omschrijft. Heb je al van de vk gehoord? Vandaag verder nergens last van hoor, vanochtend de badkamervloer gepoetst (ik was het beu om op mn man te wachten).. maar ik heb wel goed op mn houding gelet. Wel gek dat ik na een dag als gisteren vandaag niet kreupel loop van de pijn. Ik heb wel de hele dag door pijn, maar niet zo erg als ik zou verwachten.. misschien raak ik eraan gewend ofzo? Bij stuitligging zou ik ook een keizersnede willen. Een draaipoging wil ik niet en een stuitbevalling durf ik niet aan. Maar liever geen ks natuurlijk. Bloem, fijn dat jullie 12 maart terecht kunnen! Verder weet ik het even niet meer..
Ik zie trouwens net een mailtje van babydump: tot 1 april geen verzendkosten! Ik meld het maar ff misschien heeft iemand er iets aan
Ja idd BB gaat alles oke? Daro, vervelend dat je nu al last hebt van voorweeen, deze heb ik Nooit gehad. Gisteren misschien toch teveel gedaan. Hier is dametje alweer van positie veranderd ze ligt nu recht ipv links Hihi, zo raar dat je dat niet voelt gebeuren. Gisteravond lag ze trouwens overdwars. Bloem succes met vergaderen Pearl wat fijn dat je werkgever al vooruit heeft gedacht door Je tot 12 te laten werken Ludora au, gaat het nu alweer beter?
Joehoe de WIJ jonge ouders valt net op de mat samen met de bonnen van LIHL.. heb ik vanavond wat te doen