mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Leuk tinie!!! Geniet er van!!

2. Elies25

Elies25 Niet meer actief

pfiew er is veel gepraat zie ik! Moet 30 pagina's bijlezen, das wel erg veel!!! Dus even ego doen:

Babykamer is gister bezorgd door babydump, man heeft meteen alles in elkaar gezet, ziet er zo leuk uit al! Moeten nog 2 muurstickers op en ik ben bezig met alles wassen en in de kasten doen. Heerlijk zo!

Heb last van mijn heupen, maar alleen met opstaan, niet met zitten/lopen/staan/liggen. Iemand ervaring mee?

3. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wat een prachtige echo! kreeg het echobureau net niet te pakken.. zo maar weer proberen :)

vannacht weer geen oog dichtgedaan en ben nu ook fijn weer misselijk.. heb wel het idee dat het in verband staat met elkaar.. slechte nachtrust = misselijk..

net controle gehad bij de VK.. mijn HB was 7,1 dus die was perfect, gewicht was 57 kg dus ook perfect en mijn bloeddruk 125/56 dus ook goed... ben alleen doorgestuurd naar een pop poli (is een groep van psycholoog, gyn en vk) omdat ik er geestelijk doorheen zit.. moet dus een gesprek aan met een andere psych dan diegene die ik nu zie om te kijken of ik extra hulp nodig heb..

ik hoop niet dat ze het gaan zoeken in de medicatie kant, want dat wil ik echt niet ivm de baby.. maar ze zei dat ik nu ook al slechte stoffen aanmaak voor de baby... pff lastig hoor

baby lag wel helemaal perfect op schema en is zelfs al aan het indalen!!! (daar schrok ik wel even van haha)

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ludora
    ik moest eigenlijk wel laggen om je verhaal, ik ben soms wel erg blij dat onze katten niet buiten komen, wij krijgen alleen de speelgoedmuizen in bed en in de schoenen enz

@an,
    ik heb dat ook bij slecht slapen of vermoeidheid enz ben ik ontzettend misselijk!!
    als ik dus te veel doe paar dagen achter elkaar en niet goed rust ben ik echt 1a2 dagen misselijk
    als ik snachts slecht slaap ben ik de hele ochtend misselijk
    en wat heftig dat je er geestelijk door heen zit, maar wel fijn dat ze je willen helpen
    hopelijk kunnen ze je helpen om de laatste weekjes door te komen en kun je nog even genieten van jullie kleine uk in je buik
    Sterkte!!

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    an succes op die pop poli.. lles voor je ukkie he!! probeer positief te blijven denken het komt allemaal goed!! nu al indalen.. wist niet dat dat kon en wat fijn dat alles weer goed is!!

6. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    ja daar schrok ik dus ook van...misschien komt hij wat eerder? of staat dat los van elkaar?

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @An, mijn schoonzus was ook vroeg met indalen (nou ja, mijn nichtje dan ;)) En beviel 1 dag voor de uitgerekende datum..

8. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Hallo dames,

@BB, Ik wens jullie een hele mooie dag! Geniet ervan.
    @Daro, succes bij de vk.
    @Pris, prachtig de foto's, mooi om de groei ook te zien.
    @Ludora, haha lekker smerig zo'n dode muis.
    @An, fijn dat de controle goed was. Succes bij de pop poli hopelijk kunnen ze met een goede oplossing komen. Ze zullen je vast niks geven wat schadelijk is voor de beeb. Ze hebben meds die je mag gebruiken als je zwanger bent maar dat moet je net willen...
    @Ellies, wat fijn dat de kamer staat. Geeft zo'n lekker gevoel he :D Kun je ook verder. Ik heb ook last met opstaan na een tijdje zitten alsof ik op slot zat ofzo. Maar ik heb last van mijn bekken. Anders even met je vk bespreken? Misschien dat je met fysio wat kunt doen.
    @Tinie, leuk 3d echo, veel plezier. En succes met de intake van de kraamhulp.
    @Minkie, dat is naar voor je broertje :( succes met steunen, hopelijk komen ze tot een oplossing.

9. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    hmm staat los van elkaar dus... jammer :)

10. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Indalen nu is al best normaal hoor, al ben je niet heel laat natuurlijk ;) Maar het zegt niks over wanneer de bevalling begint.. Dat blijft afwachten!

Heb het idee dat hier het indalen ook al is begonnen. Ik loop voor mijn gevoel met een soort voetbal tussen mijn benen en kan elk uur wel naar de wc. Volgende week pas weer naar de vk, dus dan merk ik het wel :)

11. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Hier vanochtend de mail gehad van Kruidvat voor de mama en baby tas :D toch wel leuk kan ik een pak newborn luiers, een fles, zinkzalf en een shopper ophalen :D

@Wassen doe ik hier met de wasmiddel die we hebben op 30/40 graden en zonder wasverzachter. Ik luister heel braaf na het advies. Voor een lekker geurtje heb ik de zwitsalbuiltjes in de kast.
    @Ligging baby, die draait hier nog alle kanten op :D De ene keer heb ik voetjes in mijn maag andere keer een kontje op handen. De vk dacht vorige keer dat de baby braaf zou blijven liggen, lag toen met het hoofdje goed.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wassen doen wij op 40 graden (op 30 stinken vriendlief zijn tshirts nog) en dan doen we het in de droger, wij gebruiken alleen wasmiddel, formil of robijntje
    de babywas wil ik wel gaan ophangen zowiezo en vriendlief wil eigenlijk in de zomer alle was ophangen, maar dan ga ik wel kijken voor wasverzachter want ik vind het anders zo stijf

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ha allen,

Onze baby ligt nu in een stuit, bleek bij laatste groeiecho, maar dat kan nog alle kanten op. Jammer hoor, het lag al die weken zo voorbeeldig naar beneden..

Laatste controle bij de VK was niet zo fijn. Ze zijn gewoon teruggekomen op alles en geven me opnieuw het advies te bevallen in het ziekenhuis. En dat terwijl ik behoorlijk wat ben aangekomen (dat zou eerst een reden zijn om er vanaf te zien) en de groeiecho's goed zijn (dat was ook een reden). Ik voel me dus behoorlijk bedrogen. Nu blijft het nog steeds zo dat ze me nooit zullen dwingen. Dus als ik zeg.. ik wil gewoon thuis, want dit vind ik geen reden, dan komen ze wel bij me thuis als ik begin. Oja, de reden is dat ik vrij tenger van postuur ben (familiebouw) en ze bang zijn dat - mocht ik veel bloed verliezen - sneller in een shock kan komen.
    Nu gééf ik zelfs bloed (dus ben ik wat bloedverlies wel gewend) en is mn Hb vrij hoog. En mocht ik veel verliezen, dan kan er thuis ook een infuus gegeven worden, dat hebben ze standaard bij zich.
    Daarnaast is mn man Verpleegkundige, dus voel ik me eigenlijk helemaal niet onveilig thuis.

Verder.. ik wíl gewoon ontzettend graag thuis bevallen. Ik vind het ziekenhuis maar niks, wil gewoon lekker in mn eigen, vertrouwde omgeving blijven. En om deze reden ga ik dus niet voor een ziekenhuis kiezen. Als ik nu een zwangerschapsvergiftiging had ofzo.. maar dit is zo onzeker. Voor hetzelfde geld gebeurt er niks en heb ik daar lekker voor nop in het ziekenhuis gelegen (naja.. dan heb je wel je kindje ;))..

Maar goed, het was dus vorige week vrijdag dat ik dat te horen kreeg en ik kwam behoorlijk verdrietig thuis. Eerst eens lekker uitgehuild in armen van manlief. Volgende week woensdag hebben we weer een groeiecho (nr.3) en daarna een gesprek waarin wij hierop mogen reageren. We willen het in eerste instantie gewoon afwachten en voor thuis doorgaan. Mocht er dan toch aanleiding zijn tot het ziekenhuis, dan kan dat altijd nog. Maar het voelt niet fijn.

Het gekke is wel.. de VK die ik bij de 2 groeiecho's had, was juist heel positief en zag geen problemen meer. Terwijl een ander alle mogelijke leeuwen en beren voor mn neus neerzette. Dan hoop ik maar dat ik die VK van de echo's heb, daar voel ik me ook het prettigst bij..

Maar goed, bij dezen dus weer 'ns update van mij (eerder had ik er even geen zin in)..

14. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wat balen veldmuisje!!

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Veldmuisje: Begrijp je helemaal. Hier vorige week ook potje zitten janken omdat ze me evt. naar ziekenhuis sturen voor bevalling (hangt nog van groei en groeiecho's af)
    Hier begint het idee al beetje te wennen dus dat scheelt (en wil echt heel graag thuis)
    En de ene VK reageert echt heel anders dan andere VK, is hier ook zo.
    De gyn ziet geen enkel probleem momenteel, maar VK ziet t wat somberder in.
    Nou ja, we moeten het afwachten....

16. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Nou ik heb jullie advies opgevolgd en vandaag de vk gebeld met de klachten van opgejaagd gevoel hartkloppingen etc. Kon gelijk even langskomen met urine. Hier zaten wel wat eiwitten in. Bloeddruk was ietsje hoger als normaal maar niet schrikbarend.
    Hb was 7.7 dus dat is het ook niet.
    Ze weet het eigenlijk niet zo goed. Donderdag had ik sowieso al een afspraak staan, die gaat gewoon door. Moet dan nogmaals urine meenemen. Ben benieuwd. Vind het wel een heel naar gevoel. Heb steeds het gevoel van opvliegerigheid te hebben en dat ook in rust. Toch niet echt prettig.

Veldmuisje wat balen zeg! Ik hoop dat je uiteindelijk, gewoon thuis mag bevallen....

Pricilla mooie foto's zeg!!

Euhm verder; reageer uit mn hoofd en weet t eigenlijk niet meer... :(

17. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    En om welke reden is het bij jou precies dan?
    Onze baby is wel ietsje kleiner als gemiddeld, maar het is ook de eerste en ze schatten het soweiso al wel minimaal 6 pond. 't Gaat nu vooral om mijn postuur, maar het gemene vind ik dat ze me zoveel weken geleden nog alle kans gaven. Als ik vanaf toen goed zou aankomen en de groeiecho's zouden goed zijn, dan kon het wel.
    Nu, inderdaad kwam ik tot toen niet veel aan (ik deed er alles aan), maar gelukkig vánaf toen wel. En de echo's waren goed, dus ik was ook helemaal blij, want nu zou het wel gewoon helemaal ok zijn. En dan krijg je dát te horen!

18. Elies25

Elies25 Niet meer actief

An: succes bij de pop-polie! Wel goed dat je er iets aan doet, als je ermee door blijft lopen is zeker niet goed! Hopelijk kunnen ze iets zonder medicijnen.

Pat: mooi die echo!
    Wij doen geen 2d-echo/3d-echo dus echt een verrassing straks!

Cullen: thanks voor je tip, ik ga het volgende keer aankaarten bij VK. En leuk die oproep van kruidvat, rond de 31 week dus, dan heb ik nog ff te gaan :D laat je weten wat erin zat?

Wassen: heb gister de eerste was gedaan met robijn sensitive ofzo, die speciaal voor babywas en gevoelige huid. Dit was lakens/hydrofiel luiers etc. op 60 graden.

Indalen: bij mij ligt de beeb al weken met koppie naar beneden en ruggetje aan mijn rechterkant. Draait wel eens in de lengte om, dan voel ik een hoofdje of kontje omhoog komen, maar verder blijft hoofdje wel naar beneden. Heb wel het idee dat de beeb iets lager ligt dan eerst, maar echt ingedaald nog niet.

Veldmuisje: hmm jammer dat ze je anders adviseren dan je zelf wilt. Hoever zit je van het ziekenhuis vandaan? Ik bedoel, hoe snel kun je eventueel in ziekenhuis zijn als het toch misgaat? Ik denk dat ze zo'n advies niet zomaar geven, vooral bij een eerste (is t je eerste??) adviseren ze vaak ziekenhuis. Maar voor mij is t vanaf t begin duidelijk geweest dat ik in t ziekenhuis wil bevallen dus ik sta er ook anders in. Ik heb liever alles bij de hand voor als er wat gebeurt en ben er liever "voor niks" dan dat er iets gruwelijk misgaat en ik alsnog naar t ziekenhuis moet. Ik zou als ik jou was gewoon rekening houden met alles. Zorg dat je het thuis goed voorbereid hebt, maar houd er rekening mee dat je misschien toch naar t ziekenhuis moet.

19. Elies25

Elies25 Niet meer actief

essie: hmmm rot dat gevoel en al helemaal als ze niet weten waar het van is. Hopelijk trekt het weg of kunnen ze iets vinden waar het aan ligt. heb je al ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen gedaan?

20. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    @Elies25:
    Binnen een kwartier sta ik met eigen auto bij het ziekenhuis. Met ambulance natuurlijk nog veel sneller..
    Maar gewoon het feit dat er thuis een infuus gegeven kán worden, is voor mij toch wel een reden om niet bij voorbaat voor ziekenhuis te kiezen. Voor het zelfde geld lig je daar en gebeurd er niks.. Dat zou ik zo jammer vinden! Ik verheug me namelijk echt op thuisbevallen. Maar natuurlijk zet ik een 'vluchttas' klaar en laat ik de mogelijkheid ziekenhuis wel open..

Deel Deze Pagina