mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Bij mij juist tegenovergestelde als bij jou. Kindje ligt voor op groei (een weekje, lijkt mij niet schokkend) en ik ben zelf zwaarder.
    Ik krijg volgende week weer een groeiecho en dan kunnen ze meer zeggen (omdat 1 groeiecho nog niets zegt)
    Mijn zusje had rond deze termijn (30 wk) een kind van 2 kg in haar buik, maar dat is ook bijgetrokken en die was 8 pond bij geboorte.
    Dus kan bij mij ook tijdelijke groeispurt zijn.

Tja, we moeten het maar afwachten. Blijft vervelend

2. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@Elies25 Volgens mij noemen ze dit 'startpijn' of opstartpijn o.i.d. Het beste is om als een bouwvakker op de staan: benen uit elkaar, met de kont op het randje van de stoel (bed/bank), handen op je knieen en dan opstaan.

@Ann1985 Sterkte, hopen dat je snel weer kunt genieten.
    Was ondertussen toevallig een artikel an het lezen: Depressie tijdens zwangerschap zorgt voor kleinere baby - VROUW.nl | Horoscopen, Mode, Beauty, Spelletjes, Shoppen, Nieuws, Gezondheid, Prijsvragen [Ouder & Kind]

@Wassen doen wij sowieso vaak met neutral omdat ik uitslag krijg van de meeste producten.

@Veldmuisje Vervelend zeg. Doe gewoon wat voor jou goed voelt! Hopen dat je de leuke vk zal krijgen bij de bevalling!

@Essieee Nog wel spannend. Probeer lekker te ontspannen in bad of met een muziekje.

Kwam ook nog een opmerkelijk artikel tegen: Discriminatie wegens zwangerschap - VROUW.nl | Horoscopen, Mode, Beauty, Spelletjes, Shoppen, Nieuws, Gezondheid, Prijsvragen [Ouder & Kind]

Intake kraamzorg was leuk! Leuke vrouw, duidelijke uitleg. Grappig dat je een voorkeur op mag geven, maar ook mag aangeven wie absoluut niet!

Om 18:00uur weer een echo :) ben benieuwd of hij nu wel meewerkt, al vind ik het ook grappig vind dat hij zo eigenwijs is ;)

3. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    @ kleertjes wassen, dus wasverzachter mag wel gewoon ??

@ ludora nou dat was niet zo'n lekker begin van de dag zeg brrr halve muis maar ja de katten zijn alleen maar lief voor je ;)

@ child nou dat klinkt heerlijk nog een weekendje weg :D en onze babykamer was aan heel veel plaatsen beschadigd, dus terug naar de babydump en ja die zeiden dus dat ze een hele nieuwe kamer komen opzetten .

@ priscilla wow mooie fotos !!!!

@ nijntje succces met je muurschildering

@ viev heb je fotos van het kamertje?

@ elies nee geen ervaring mee...

@ an Sterkte ermee hoop dat ze je goed kunnen helpen met alles

@veldmuisje wat een gedoe zeg bij jou, hopen dat ze de volgende keer wel goed naar je willen luisteren en jullie samen tot een goede oplossing kunnen komen...

verder morgen lekker vrij en nu ff niks....

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @veldmuisje
    ooohw wat vervelend dat je misschien alsnog in het ziekenhuis moet bevallen zonder "echte" aanleiding :(
    kan me voorstellen dat je dat je daar erg verdrietig van word
    juist nu je aankomt en de echo gewoon goed zijn
    hopelijk krijg je bij de volgende echo goed nieuws!!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    verder van alles gelezen en niks meer onthouden
    ik ben hier in huis bezig....
    vriendlief ligt ziek op bed en ik heb hier de keuken al uitgesopt, woonkamer gestofzogen en gedweild enz
    nu even rustig half uurtje zitten, kopje koffie drinken (caffeine vrij ;) ) en dan straks nog even kijken of ik nog ergens energie voor heb

6. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ohh Miffy ben jaloers!! Wou dat k zo flink kon gaan soppen... Helaas laat mn lichaam dat niet toe..

Mijn mannetje ligt ook al ziek op bed, en wat zijn ze dan opeens zielig he... ;)

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik heb net nog 1,5 uur op bed gelegen... zo uitgeslapen was ik dus toch nog niet ;) Wel lekker, kan ik nu even aan de bak.
    @veldmuisje, wat een zeuren zijn het zeg... Angst is een slechte raadgever. Jij moet doen waar je je goed bij voelt! Helaas mogen wij mensen in deze tijd niet zomaar een eigen wil, keuze of overtuiging hebben.

@groei-echo's, ik hoor zoveel dat ze het bij het verkeerde eind hebben... Ik hang me er ook niet zo aan op. Ik zie het wel!

@kruidvattas, heb ik ook nog niet :( Maar ben erg nieuwsgierig!

@Miffy, lekker dat je zoveel hebt kunnen doen. En goed om ook lekker niks te doen ;)

@Tinie, spannend een echo! Blijft toch leuk hè!!!

Ik ga gauw aan mijn schoolopdracht werken ;)

8. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Oef dames, ik kan jullie niet meer bijhouden.
    Ik heb er gewoon de energie niet voor, sorry!
    Normaal reageer ik wel op iedereen maar het lukt me niet eens...

@ kleertjes wassen: wij hebben robijn wasverzachter hypoallergeen, hier heb ik wel een beetje bij in de was gedaan hoor...

@ bekken en/of bandenpijn: ik heb nu sinds een paar dagen veeeel meer last! Alsof je eeuwen niet hebt gefietst en dan ineens lange afstand gedaan hebt zo'n pijn. Benen over elkaar doet pijn en trappen lopen ook. Dat gevoel zit idd in de liezen en 'edele delen' En vooral spierpijn/zeurgevoel..
    Vooral erg vermoeiend!
    Gisteren onderrug/bekken ingesmeerd met tijgerbalsem voor het slapen gaan. Gelukkig iets verlichting. Maar pas tegen de ochtend echt in slaap gevallen. Baal dagje dus...

Heb wel mijn kraampakket binnen gekregen, zo eens gaan kijken en straks met de hond naar de dierenarts. Gelukkig zo een tijd kunnen regelen dat mijn man ff snel meekan. Anders hou ik die goedzak niet haha. Maar hij wil al sinds vrijdag niet echt eten. Soms eet hij zijn bak leeg, maar vaker niet.. Ach we horen het wel weer.

Fijne dag nog!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    dat is wel vervelend als je lichaam het niet toe laat :(
    dat is hier soms wel lekker van geen/weinig kwaaltjes hebben
    zit nu nog te bedenken wat ik zometeen gaan doen, ben nog helemaal druk en onrustig

en ja mijn mannetje is opeens ook heel zielig, doet niks anders dan kreunen en klagen (tussen de hoestbuien door), maar ja volgens mij zijn mannen altijd 2 of 3 keer zo zielig als wij vrouwen hihih

10. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Tinie: he bedankt, dat ga ik ff uitproberen straks thuis!!

Miffy: zo dat is veel! Ik kan dat niet meer doen (mag ook niet van mn man ;))

Ik heb ook mn kraampakket gekregen zaterdag, alles zat erin. Moet alleen zelf ff die zoogcompressen kopen (dacht dat die er ook in zouden zitten). En er zat een knuffel in :D

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Dames ik heb een vraagje ivm nesteldrang :p
    ons huis is/was best vochtig en we hebben best wel last gehad van schimmel daardoor
    hiervoor gebruikte ik HG schimmel en weerplekken reiniger,
    nu zag ik op het kozijn bij de babykamer toch weer weer een beetje schimmel zitten:(
    maaar kan ik dat HG gewoon gebruiken met handschoenen en als ik me mond/neus afdek tijdens aanbrengen en weghalen
    hoorde namelijk dat het niet mag....

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Alles gelezen maar ik pik er even twee verhalen uit die zijn blijven hangen.. sorry voor de rest maar ik weet het verder niet meer..

Veldmuisje: jeetje wat vervelend dat deze vk je adviseert toch in het zkh te bevallen. Misschien moeten ze eens met elkaar overleggen om tot één standpunt te komen? Want het komt op mij over alsof deze een ander advies geeft dan de vorige die je sprak. En dat is voor jou gewoon erg vervelend!

An1985: fijn dat je geestelijke gesteldheid serieus genomen wordt, hopelijk voel je je beter na je bezoek aan die poli.

Vanochtend bij de vk geweest. Ik had die vk waar ik vorige keer zo'n vervelend gesprek mee had (misschien weten jullie het nog) en deze keer was het heel anders. Had ze vorige keer gewoon dr dag niet denk ik! Fijn gesprek gehad en mn bevallingsplan besproken.. ze vond het erg duidelijk en begreep mn wensen, vooral n.a.v. mn vorige bevalling vindt ze alles wat ik geschreven heb begrijpelijk. Erg fijn om te horen want ik had er veel over nagedacht. Verder bloeddruk 120/70, nu in totaal 12 kilo aangekomen, en hb was 7.6 dus allemaal netjes. Tot mn grote verrassing ligt hij niet in stuit maar net als 3 weken geleden nog netjes met zn hoofdje naar beneden. Dat ik beneden trapjes en bewegingen voel komt waarschijnlijk doordat hij met zn benen gestrekt ligt. Hij is nog totaal niet aan het indalen, ligt heel compact nog erg hoog. Dat dacht ik al, want ik heb veel last van maagzuur en ben snel buiten adem.

Verder besproken dat ik aan mn huisarts lactatieremmers kan vragen zodat mn bv niet op gang komt. Maar ze waarschuwde al dat artsen in NL erg terughoudend zijn met het voorschrijven ervan. Zelf komt ze uit BE (we wonen vlakbij de grens) en daar wordt het standaard gegeven aan moeders die geen bv kunnen/willen geven. Volgende week toch maar eens een afspraak maken met de huisarts, kijken wat die zegt..

Nog een leuk iets om mee af te sluiten: bij het horen van het hartje van de baby begon mn oudste te dansen en blij uit te roepen 'mama broertje trein! broertje trein!' :D
    En daarop reageerde de baby door druk te bewegen en daarmee werd zn hartslag nog sneller (dus de trein ging sneller rijden hihi). Waarop de vk zei: amai volgens mij wordt deze net zo druk als zn grote broer :D

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zou ik lekker je vriend laten doen!! En dan goed luchten want die walm is ook niet al te best..

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm wij hebben van HG rvs reiniger en dat stinkt behoorlijk chemisch maar HG is volgens mij veilig en niet chemisch???

Veldmuisje wat een naar bezoek dan, hopen dat je zonder veel gezeur toch thuis mag bevallen.

Hier het geboortekaartje binnen gekregen en ik vind hem eindelijk goed! Dit gaat hem worden, denk dat mn man hem ook goed gaat keuren.

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Miffy, bekend probleem hier, maar ik laat het lekker mijn kerel oplossen! Ik vind het risico te groot om zelf met HG aan de slag te gaan...Ook Antikal sla ik deze periode over!

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    wat lekker dat het een goed gesprek was Daro! Lijkt me een grote opluchting!

Ohw, en je zoontje... wat een superschattige reactie van hem en de kleine!!!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @daro
    fijn om te lezen dat het bij de vk nu beter ging

ik was al bang dat iedereen het af zou raden :p
    is wel vervelend voor mijn nesteldrang hihihi

18. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Daro wat schattig!!!

en wat fijn dat je nu wel een goed gesprek heb gehad met haar.. voor het zelfde geld krijg je haar met je bevalling.. dan is deze ervaring toch erg belangrijk ;)

19. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ veldmuisje wat naar dat ze je adviseren in het ziekenhuis te bevallen terwijl je zo graag thuis wilt bevallen. En zo te horen woon je ook niet op al te verre afstand vanaf het ziekenhuis.
    Ik zou het er gewoon nog eens heel goed met je vk over hebben.
    Blijkt maar wel weer dat er geen vaste lijn is qua vk's. Tijdens de zwangerschap van Devin kwamen ze erachter dat hij ruim 3 weken op voor liep. Ik mocht gewoon thuis bevallen als ik dat wou. De 1e 21 uur ben ik ook gewoon thuis bezig geweest. Alleen toen ze m'n vliezen braken en hij in het vruchtwater had gepoept moest ik naar het ziekenhuis. (achteraf maar goed ook, want anders had ik na de bevalling met spoed naar het ziekenhuis gemoeten. maar ik mocht ondanks de grootte toch gewoon thuis bevallen terwijl ik toen nog aardig slank was.

Ik wilde nog op veel meer reageren, maar ben gewoon alles vergeten.

Hier vanochtend bloed geprikt. En weer problemen met het prikken, weer kwam er geen bloed uit m'n aders, en toen er eindelijk wat kwam kwam het met druppeltjes eruit. Die vrouw bleef maar kijken of het wel goed met me ging. ben al aardig wit door te laag hb, maar werd daar nog witter. Donderdag naar de gyn hopelijk is m'n hb dan wat hoger. (maar het schijnt dat mijn gyn daar niet zo erg op let)

Morgen naar Deventer onze duowagen ophalen:):)
    En straks m'n gewonnen wagen uitpakken, want die heb ik net ontvangen:)

De jongens gaan nu een avondje weg, manlief en ik gaan straks lekker uit eten.:) filmpje kijken en ....................

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Daro: wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad, lucht vaak erg op!

@ Miffy: Ik heb die van HG ook, en ik ben denk ik te eigenwijs om het een ander te laten doen, dus ik doe het gewoon en lekker met raam open!

@ Miekr: have fun met uitpakken en met uit eten en filmpje pakken en .... hahaaa

Verder weet ik het ff niet meer..

Ik ga eens wat te eten opzoeken. Man is weer weg naar het geven van cursus.. :(
    Dus home alone met een zieke dog.. Eten is laatste tijd wel weer drama hoor. Op vakantie geen probleem en lekker gegeten maar laatste dagen heb ik nergens meer zin in.. Al 2 dagen brood of broodje gegeten... *zucht*

Ik zit vandaag niet zo lekker in mijn vel geloof ik..

Ik ga zo lekker languit op de bank en misschien wel een filmpje kijken als ik een leuke kan vinden.. *kast vol, maar zo weinig keus :p*

Deel Deze Pagina