@Minkie: nu al intake kraamzorg? Da's vroeg! Maar ja dan heb je het maar vast gehad hé. @an1985: durf je dat aan, thuiswerken terwijl je kindje ook thuis is? Of heb je werk dat je ook bijvoorbeeld 's avonds kunt doen als je kindje slaapt? @werk: ik werk nu niet, heb voorheen 28 uur gewerkt en dat vond ik wel goed te doen. Mn zoon ging in principe 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma. Maar straks met twee kindjes is 24 uur misschien ook wel lekker. Na mn wazo ga ik op zoek. @pijn bij lang plas ophouden: ja herken ik, vooral de eerste maanden had ik daar veel last van. Dan moest ik 's morgens echt naar de wc rennen en de buikpijn hield ook nog wel even aan erna. Nu moet ik vaak 's nachts een keer extra, waardoor er s morgens niet zo'n druk op mn blaas staat.
Hey dames, Qua werkuren wordt het bij mij nog even aanzien... ik ben eigen baas, dus ben momenteel druk met het regelen van mijn eigen zwangerschapsvervanging. Volgende week heb ik twee sollicitatiegesprekken staan. Ik ben benieuwd. Als ik terug kom van zwangerschapsverlof werk ik drie dagen met cliënten en 1 dag administratie thuis... maar dat kan ik naar eigen wens invullen. Dus kan ook 's avonds of als het kindje slaapt of zo. Met betrekking tot klussen loopt het bij ons ook een beetje wonderlijk.... wij gaan de schilderwerkzaamheden namelijk uitbesteden. Mijn man is erg gevoelig.... loopt al jaaaaaren bij de dermatoloog. E.e.a. is nu net een beetje onder controle, maar als hij zich aan schilderen waagt dan zijn we er weer maanden zoet mee, vrezen wij beiden. Ik trek het fysiek niet...het schilderwerk... dus dan maar een klusbedrijf bellen. Verder gaat hier alles goed. Eind deze maand 3d/4d echo. Leuk!
@Elmo: Wat voor een bedrijf heb jij dan? Werk: Ik werk niet meer. Heb vorig jaar ontslag genomen omdat ik het compleet niet meer naar mijn zin had (samen met mij nog tig anderen ontslag genomen, dus lag echt aan bedrijf) en heb toen keuze gemaakt om eerst aan mijn gezondheid te werken. Dus veel sporten en fysio. Ben toen gelukkig ook afgevallen, maar ben er nog lang niet. Mijn man is kostwinner en staat ook echt achter mijn keuze ( er zijn behoorlijk veel mensen die het raar vonden dat ik niet meer ging werken. terwijl ze er geen last van hebben: ik trek geen uitkering ofzo) Hij is ook blij dat ik gewoon huishouden enz. doe. Hij heeft eigen bedrijf (bouw) en dus best druk. Is nu bezig met bouw van de woning van zn broertje. Dus hij is allang blij dat huis aan de kant is en eten gekookt. Straks als kindje er is, blijf ik ook thuis.
Oh child wat heerlijk! Ik zat eerst te denken aan 28 uur, maar heb zo een sommetje gedaan en er blijft niks van mijn geld over! Dagje vanuit huis werken lijkt me heerlijk. Ik ben secretaresse dus zit kort aan de telefoon, doe alles vanaf de laptop. Voordeel is dat ik niet vol 8 uur achter elkaar hoef te werken. Kan dan na 4 uur ff royaal pauze nemen en dan weer 4 uur wat later als vriendlief bijvoorbeeld bijna thuis komt.
Jee, daar ben ik ook wel benieuwd naar? Zit nu bijna op 24, nog 3/4 kg en dan zou ik de pineut zijn?? Of gaat het om je gewicht voor de zwangerschap?
hier ga ik naar school begin per februarie met 10weken stage, als het goed is lukt dat precies, maar misschien pak ik in het begin meer uren als dat mogelijk is om eventueel eerder te kunnen stoppen na verlof hoef ik alleen maar 2dagen naar school toen t/m zomervakantie na de zomervakantie hoop ik verder te kunnen met werken en leren mijn vriend zit in de ziektewet en dat blijft hij voorlopig ook nog, dus ik ben staks degene met het meeste inkomen maar dat vind ik wel leuk in het begin ook geen gedoe met oppassen enz, waarschijnlijk gaat baby wel 1 ochtend/middag in de week naar oma want dat lijkt haar helemaal fantastish
Volgens mij om gewicht voor zwangerschap Dat is in ieder geval wel zo met bepalen waar je mag bevallen (ik mag nog net thuis, omdat het onder 35 was voor zwangerschap) dus denk dat ze dat hetzelfde doen?
@Daro, ja inderdaad vroeg. Vorige keer ook met 5 maanden. Zal bij die organisatie wel standaard zijn ofzo? @Werk, ik heb een contract voor 24 uur maar heb nu 8 uur per week ouderschapsverlof. Ik werk dus maar 2 dagen. Daar wil ik de komende tijd mee doorgaan. Ik vind 2 dagen uit huis weg precies leuk, en qua opvang heb ik dan mijn man en moeder (beiden 1 dag) dus ideaal. In de toekomst wil ik het liefst vanuit huis gaan werken, misschien in de webwinkel van mijn man als dat zich nog wat meer uitbreidt. Maar voor nu is het ook wel fijn om af en toe wat collega's om je heen te hebben.
Mijn BMI was 30 begin zwangerschap en volgens mij was dat de grens.. Was daarvoor met Weight watchers 6 kilo afgevallen maar scheurde toen m'n enkelbanden liep dus 6wkn bij huis vervolgens op vakantie waar all in eten en drinken was en kwam zwanger terug en helaas ook met die 6kilo anders had ik het ws ook niet gehoeven. Ben nu ook al 10!! Kilo aangekomen probeer zoveel mogelijk op m'n voeding te letten maar hou ook veel vocht vast in m'n voeten en benen...
als je +100 bent dan mag je niet meer thuis op bovenverdiep. bevallen.... wel in woonkamer of kamer begane grond... dat is mij laatst uitgelegd in ander topic. Dat meisje kwam er pas achter met 35weken, best lullig!
bb heb op je topic gereageerd! had alles nagelezen en notities gemaakt... valt internet weg.. hele verhaal pleite
vel die kleine vandaag zo enorm weinig.. ten minste stukken minder als eerst... reden om bezorgd te zijn??
Heb ook gereageerd, zoek het even goed uit en anders misschien contact opnemen met de bond inderdaad...
Ik voel m ook wel is een dag niet. Volgens mij moet je je pas zorgen maken na 27 weken als je hem dan niet dagelijks geregeld voelt. Waarschijnlijk ligt ie gewoon heerlijk in je buikje te slapen...
zo nou wat een dag vandaag ! hele dag vrij gehad maar goed er is genoeg gesloopt dus niet echt veel kunnen doen.... ik voel de baby ook niet elke dag wel zo af en toe een beetje gekriebel maar daar moet ik dan ook heel rustig voor zitten dus ik ben zooo benieuwd hoe dat straks is met echt hard bewegen verder doodmoe en waarvan... Denk ook wel het slechte slapen vaak wakker worden en alle stress om me heen maja komt wel goed .... Ik ga eens aan het eten beginnen