mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi meiden!

Jippie alles goed hoor!!! Best wel opgelucht! Was rond 11.25 weer thuis en eerst even mijn mamma gebeld en een beetje bijgelezen.

't Was een lange echo, alles bij elkaar daar ruim drie kwartier geweest. Maar dan heb ook nog even vrijwillig meegedaan aan het wetenschappelijke onderzoek (triple P). Baarmoederhals is lang, dus ik ben niet relevant voor 't onderzoek, ze zoeken juist vrouwen met een korte baarmoederhals.

Maar goed, de echo. De vk die die nacht bij de raket-geboorte van onze zoon was, werkt tegenwoordig bij het echo-centrum hier in de regio. En toevallig hadden we haar dus, leuk!
    Ze zei direct: 'O, wat zit ie laag, heel diep in je bekken, ik weet niet of het zo wel gaat lukken'. Ze de beep maar moeilijk zien en zei: 'we kijken wel hoever we komen'.

Even later ging ze toch een kussentje voor onder mijn bips halen, heb dus de hele tijd met kont omhoog gelegen om de beep wat uit het bekken te laten zakken. Moest ook even steunen op voeten en met de kont schudden, ha ha!
    Maar ik begrijp nu wel dat ik soms van beneden al behoorlijk zware druk voel, vooral als ik opsta van een stoel, wat ik vorige keer pas veel later voelde. Beep zit gewoon heel laag, dat wordt nog wat met het lopen (waggelen) straks. Had al gemerkt dat mijn (normaal hoge) tempo nu al aan 't inkakken is....

Gelukkig werd beep uiteindelijk wakker en heeft ze (in een andere werkvolgorde) wel alles kunnen checken wat er gecheckt moet worden. Ze heeft hard zitten drukken en zei 'nee, niet weer teruggaan, hier blijven' en 'jeetje, moet wel snel zijn, als ik er iets goed voor heb, is ie zo weer weg'. Dus een beetje oncomfortabel was 't allemaal wel!

En omdat wij nu ook wel mensen in de omgeving hebben gehad die met 20 weken van klompvoetjes of gespleten gehemelte hoorden, ben ik nu toch erg blij dat alles (wat ze kunnen onderzoeken) er normaal uitziet!

En natuurlijk ook heel spannend: het geslacht.......
    We hebben dus geen 100% zekerheid van haar gekregen, dus weet nu niet zo goed of ik erop ga vertrouwen?! Want de beep hield de beentjes dus dicht tegen elkaar aan, ook echt met de knietjes tegen elkaar. Ze heeft 2 tot 3 geprobeerd om het goed te zien, maar echt duidelijk was het niet. Maar ze heeft dus iig geen balletjes/piemeltjes gezien en dacht toch wel streepjes (schaamlipjes) te zien!!! Dus het lijkt erop dat we een meisje krijgen!!!

Maar durf er nu niet helemaal op te vertrouwen, jammer, anders was ik vanmiddag een roze jurkje gaan kopen. Wat nu?

Toen ik naar het toilet was, zei ze wel tegen mijn man dat het bij meisjes altijd wat onzekerder is, bij jongens is het duidelijker, maar wat moet ik er nu mee?

Heb veel foto's meegekregen. Ook eentje van de 'streepjes'. Zal binnenkort eens kijken of ik bij iemand kan scannen....

Ga nu zo de deur uit. Lekker uit lunchen met (zwangere) vriendin en nog een vriend van ons!

Een blije en gelukkige klusser die nu misschien toch krijgt waar ze stiekem een beetje op hoopte,

x Klusser

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Zooo zeg, gisteren en vandaag voel ik de bewegingen in mn buik ineens weer een stuk meer aanwezig! Wauwieee! *hartjes-smilie*

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wat voor een kussen en waar heb je dat besteld??
    ik heb ook stuitje pijn (van al dat liggen en zitten denk ik)

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Deze:
    Zitring donut kussen aambeien kussen anti-decubitus kussen
    En daarnaast heb ik nog een opsta-hulp (zo'n grote greep) besteld voor op de badrand, want kan nog maar moeilijk uit bad opstaan.... (voel me net een omaatje)

Dat kussen is goed stevig! Was bang dat ie in zou zakken als je erop zit, maar het is echt van dat harde Tempur-achtige spul!

Volgens mijn fysio komt pijn in stuitje door spanning op de bekkenbodemspieren. Die spieren zitten vast aan het stuitje en dat geeft pijn....

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    wat een verhaal, maar wat zou dat stiekem toch heeel gaaf zijn zeg:D

Kun je niet een geslachts-pretecho laten doen ergens? Hebben wij gedaan voor maar 25 euro... ik ben alleen benieuwd of deze t goed heeft... daarom morgen dubbel zo spannend...

en ik vind morgen eng omdat ik de eerste weken niet altijd foliumzuur kon binnenhouden/slikken door het spugen. Als dr iets is neem ik dat mezelf erg kwalijk:)

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Klusser jeuh fijn dat alles goed is met jullie beeb!!
    En klinkt duidelijk als meisje hoor, met de streepjes! Een piemeltje zien ze toch echt wel duidelijk zitten rond deze termijn toch???
    Ben benieuwd naar het fotootje, kan ik ff beoordelen of het er bij ons hetzelfde uitzag ;)

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Heb vorige keer yoga (mannelijke docent) gedaan, vond cursus inhoudelijk niet zoveel voorstellen, maar groepjes was klein en leuk (4 in totaal). Nu hebben we heel soms nog steeds contact = leuk.

Vond bij mijn cursus de voorbereiding op de bevalling niet echt goed / duidelijk.

Wat ik kan aanraden is om met man naar een ander soort cursus te gaan. Individueel. Circa 3 afspreken op tijdstip dat het jouw uitkomt, waarbij ze echt ingaat op wat er lichamelijk gebeurt tijdens je bevalling (ontsluitingsweeen, verstrijken van de baarmoedermond, persdrang, persweeen, de gang door 't geboortekanaal, verschillende puf-methoden en massage/druk-technieken. En info over bekkenbodemspieroefeningen tijdens en vooral na de bevalling!). Mijn was voor oorsprong een fysio.

'k Weet 2 adresjes / sites die ik wel even kan opzoeken vanavond, als iemand even op die site wil kijken wat zoiets inhoudt...

Ga nu weg!
    Klusser

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Oja wat ik jullie nog wilde vragen:
    Als ik naar de wc moet om te poepen....wordt het vaak erg gevoelig bij mn baarmoedermond....echt van die steken..aauwww!! Hetzelfde geldt voor lucht die passeert of als de beeb laag ligt....zoo gevoelig!!
    Ik ken het gevoel wel van voor ik zwanger was, dan had ik het alleen tijdens mijn ongi, vreselijk vond ik het en kon pas naar de wc als ik een ibu van tevoren had genomen!
    Is dat gevoelige normaal?

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik ken het niet, weet niet of het normaal is.
    lijkt me wel vervelend.

hier gaat ontlasting ook niet altijd super, heb zelf idee dat het door de zetpillen komt...;)

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @Heitje: zal snel ergens (laten) scannen, ben wel benieuwd naar jullie meningen...

@BB: o wow, voor 25 euri zou ik dat ook nog wel gaan doen! Woon je in Zuid-Holland toevallig?

@BB: foliumzuur moet je eigenlijk al slikken bij zwangerschapsWENS, maar ik begon dus eigenlijk te laat omdat ik een beetje onverwacht heel snel toch ineens zwanger was. Begon dus pas met 6 weken (dag van positieve test). Heb daar ook wel wat zorgjes om gehad, maar gelukkig alles goed.

Zit er niet over in, het is goed om het wel (op tijd) te doen en binnen te houden, maar ook als je dat doet kunnen er toch dingen mis zijn. Dus ik bedoel foliumzuur slikken is geen garantie en andersom is het dus ook geen verwijt/conclusie aan te verbinden!

Niet teveel zorgen, beeps van 20 weken bekijken is ook wel heel leuk!

11. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Ladies, heb niet helemaal bijgelezen want ik moet mijn ei kwijt over de echo!

Kind lag continu voorbeeldig in beeld. Alles was helemaal super in orde (trots) en opeens begon de echoscopiste keihard te gillen/gieberen. Wij goed kijken naar de muur van huh? Zien we opeens een ron Jeremy formaat piemeltje voorbij komen! Wow!! Vriendlief natuurlijk vol trots maar toch verbaasd, we waren er van overtuigd dat t een meisje zou zijn haha

Hier dus 2 trotse ouders van een zoon!!

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    nee, gelderland. Maar zoek maar eens rond. Denk dat het overal wel is. Was echt 15min alleen zoeken naar geslacht en meer niet. Erg leuk!

ik heb het al 1.5 jaar geslikt zolang was de kinderwens er al. En het zat ook in de herbalife shakes die ik gebruikte. Maar toen ik vanaf week 5 begon met spugen amper meer binnen kunnen houden.

ik heb er ook echt wel zin in hoor, maar ook spannend...

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    hihi gekke an:D

gefeliciteerd met jullie zoon dus!!! Overduidelijk ;)

14. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    hey dat klinkt wel heel intressant ;) wil wel meer info !

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hihihi An duidelijk een jochie dus!!! Super!
    En helemaal fijn dat alles in orde is met hem!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ooh en ik heb mijn foto's ook ff in het album op de club gezet zodat iedereen van jullie ze kan zien ipv de helft;)

klusser: je kunt ook een foto van de echo maken en deze met kabeltje op de laptop zetten... ik doe dat altijd zo;)

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    En nou ben ik weg hoor (merk dat ik gewoon blijf plakken hier, terwijl ik nog genoeg te doen heb!). Even boodschapjes doen, heeeel hard nadenken wat we vanavond moeten eten....en daarna eindelijk beginnen met behangen....jeujjj!!!!!

Fijne dag allemaal!

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    @ heitje zo'n fijn gevoel he!! Gisteren hadden we hier zo'n dag, ik kon niet aan hem ontkomen haha. Vandaag is ie (gelukkig) weer wat voorzichtiger.. kunnen we vanavond misschien weer goed slapen, afgelopen nacht geen oog dichtgedaan :D;)

@ Klusser, gefeliciteerd met de goede echo!! Toch nog een pretecho er achteraan?? Wij hebben 30 of 40 euro betaald (weet het even niet meer).

@ Veldmuisje, alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

@ An hahahahah GEFELICITEERD!!!!

- Yoga of cursus, ik moet me er nog even in verdiepen. Wil best!

- Urineverlies, hier 1 keer... toen moest ik vaak en hard achter elkaar niezen en toen ging het mis :) Verder veel last van afscheiding, vooral als ik druk bezig ben (lichamelijk).

- Oooohhh een matras met een gat erin! Wat een uitvinding, doe mij maar!!!!! Tijdje terug schreef ik al dat ik eigenlijk niet meer op mijn buik kan slapen, maar heel koppig doe ik het toch af en toe als beeb hoog ligt (dan drukt ie niet zo op m'n blaas) maar ik krijg te veel commentaar van binnen hihi.

- Kraamfeest, twijfel nog. Op zich wonen de vrienden van vriendlief allemaal ver weg dus die zie ik niet 1-2-3 op de stoep staan... maar als ze dat nou wel doen?

- Blazen, gelukkig hebben we een lekker breed bed :p Vallen wel lepeltje-lepeltje in slaap (ik voor) dus heb wel eerst ff dat gehijg in mijn nek... gelukkig valt ie snel in slaap dus dan ben ik weg haha.

- Hydrofielluiers, wilde ik bij de HEMA halen. Alhoewel ze bij de AH XL ook goedkoop moeten zijn, binnenkort ff kijken wat de kwaliteit is.

Zo, nu eens douchen en dan boodschappen doen (AH en HEMA, bestelde kleertjes ophalen :D). Blijf ook al zo plakken hahaha

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    an gefeliciteerd!!

hier ff ego voel me ineens zo beroerd.. beetje down.. hormonen? heb t gevoel dak moet huilen en geen idee waarom.. ook slecht geslapen maar snap r niets van..

20. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Denk ik gisteravond, laat ik me morgen maar weer eens bij jullie melden, moet ik eerst weer 7 blz bijlezen. Heb wel altijd met jullie meegelezen, maar jullie kletsen zoveel veel dat ik gewoon de weg kwijt was met reageren dat ik dat maar niet deed. Volgens mij brabbel ik nu ook weer. :)

Maar wil vanaf nu wel met jullie meekletsen, is dat goed??

Deel Deze Pagina