mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Moe...? Kun je niet ff weer gaan liggen?
    Zielige film kijken met een doos bonbons op schoot?

Ben zelf meestal emo als ik slaaptekort heb..

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ga je gang! :D Gezellig!

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @heitje, wij zitten ook te twijfelen om een kraamfeest te geven, maar dan in combinatie met mijn verjaardag zodat ik niet en kraamvisite en verjaardags visite weken lang krijg en dit zou dan ook worden voor de mensen buiten ons gezin/familie om
    @daro wat vervelend dat je zo een last hebt van BI, lijkt me echt verschrikkelijk, kan me voorstellen dat je je wat verslagen voel zo
    @veldmuisje, blijft nog eventjes een beetje spannend dus, ik ga voor je hopen dat je hem krijgt!! Zou wel super geweldig zijn natuurlijk
    @ilonka, ik heb gister deze hydrofiel doeken gekochthttp://www.hema.nl/zoeken/Pages/zoekresultaat.aspx?k=hydrofieldoeken die zijn zo lekker fleurig, vind ik wel leuk. Maar heb ook nog een hele stapel witte van mijn moeder en wil kijken of die van nijntje nog te koop zijn.
    @klusser, heeel herkenbaar, zo ging de echo bij ons ook!! Ze heeft meerdere keren gezegd kom op kleintje kom nou even omhoog, gelukkig toen alle orgaantjes enz kunnen meten, voor het aangezicht en geslacht moesten we terug eerste keer hield dametje der beentjes strak over elkaaar en de 2e keer hield ze der voetje ervoor en ging ze zelfs in kleermaker zit, bij mij ligt de baby ook heel laag en dat merk ik ook, ze schopt tegen me baarmoeder mond en blaas aan, erg vervelend soms
    @bezigbijtje, maar 25 euro voor een echo , waar ben je geweest??
    @an, wat fijn dat je echo goed was!! En hahahhaha ik zou ook wel schrikken van zo een piemeltje denk ik maar dat is tenminste wel duidelijk!!

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @priscilla
    klinkt als moe zijn, heb ik ook dat ik me zo ga voelen, yupgup der advies opvolgen lekker liggen wat lekkers erbij en gewoon even (proberen te) ontspannen
    @nyncke
    Gezellig en welkom!!

Dames wat een activiteit hier opeens!!!
    is iedereen vrij ofzo???
    1 dagje uitslapen en ik kan al heel wat pagina's terug lezen hihihihi

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    *aaaaaargh, nu ga ik echt wat anders doen*

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    tjah wil wel ff rustig gaan liggen.. maar heb straks een klantje dus moet weer nagels zetten..

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Goede echo's gefeliciteerd!!
    Ik reageer algemeen, weet nooit zo goed de namen meer bij de verhaaltjes...

Yoga etc. Ik ga naar ZwangerFit begin daar volgende week mee. Dat is als ik het goed begrepen heb sporten onder begeleiding van de fysio en ook met ademhalings en ontspanningsoefeningen. Een aangezien de kilo's er hier bijna per dag op vliegen wil ik graag wat blijven bewegen.

Bekkeninstabiliteit. Hier helaas ook last van. heb (nog) niet zo zeer last van mn stuitje wel er vlak naast rechts en vooral savonds kan ik niet meer opstaan en wanneer ik dan ga lopen zak ik bijna door mn rechterbeen heen van de pijn. Echt vreselijk.
    Ben daarom ook maar gedeeltelijk de ziektewet in gegaan het werd me in de zorg gewoon te zwaar.

Sportbroeken H&M ik dacht ga gelijk ff op hun site kijken maar ze hebben helemaal geen MAMA sportkleding?? Dacht dat ik las dat iemand het daar vandaan heeft??

Beebje voelen. Hier nu wel bijna dagelijks en dan voornamelijk savonds wanneer ik in bed of op de bank lig. Het blijft dan nog bij plopjes maar met de placenta voor kan dat wel kloppen geloof ik...

Foliumzuur slikken is idd geen garantie voor geen afwijkingen etc. Ik was er ook bang voor wij waren net een weekje op vakantie, had het toen niet bij me en de laatste dag in Turkije positief getest, oeps.... Ook aardig wat cocktailtjes gedronken ( i know niet zo netjes) maar wist bijna zeker niet zwanger te zijn en wilde toen gewoon genieten van onze vakantie. Gelukkig was het ruggetje mooi gesloten... Weer een zorg minder.

Vind het wel fijn te lezen dat er tot nu toe al veel 20wkn echo's zijn geweest en alles goed gaat. Zo moet het natuurlijk ook! Maar ik wordt al gauw zenuwachtig als ik lees dat het bij een ander mis is, betrek ik dat gauw naar mezelf waardoor de angsten toenemen.

En van mij mag het ook wel april zijn! Ben de pijn nu al zat van mn bekken en moeten nog zo lang...

Ga er nu ook weer een eind aan maken moet over een uurtje bij de fysio zijn en moet me nog aankleden... Ja, ik ben lui vandaag :)

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    nieuwelingen; meng je erin. Klets gezellig mee:)

echo; het was bij een echo bureau bij ons in de buurt maar net wat ik zeg was geen echte pret echo echt alleen geslachte kijken... vandaar die prijs. En 3 foto's mee.

ik kan maar blijven plakken hihi, heb/kan toch niks anders doen....;)

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Oja wij hebben voor 30euro de pretecho gehad....

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    pretecho 140 euro!!

was wel combi dus geslachtsbepaling met dvd en foto's en bij 25w 3/4d echo met dvd en foto's

11. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Stelletje kletskousen :D

@Klusser, gefeliciteerd met de goede echo. Het geslacht is dus nog even spannend..
    @An, Gefeliciteerd met de goede echo. Ik heb heel hard gelachen om je stukje. Dat is dus overduidelijk een jongen ;) Moeten jullie omschakelen of zijn jullie al gelijk gewend?
    @Daro, je beschrijft precies zoals ik mij vaak voel :( Ik werk nu al minder door de BI maar ik baal dat ik thuis nog zoveel klachten heb. Ik merk toch dat rust het beste werk. Al zal dat moeilijker bij jou zijn met een kleine in huis.
    @Kraamfeest, doen wij wel want we hebben best een grote familie en vriendengroep.
    @urineverlies, dat heb ik in het begin gehad toen ik zo heftig moest kotsen, ik schrok daar elke keer van. Nu gelukkig geen last van.
    @BB, hopelijk werken de lollies, ik wilde ze toen ook bestellen mar werk misselijker bij het idee.
    @Pris, herkenbaar die dip, ik heb het ook sneller wanneer ik moe ben. Probeer toch te rusten als het kan.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    bij ons was de geslachts bepalende echo 55 euro.....
    een 3d/4d pretecho is 85 euro (100met dvd)
    naja dat vind ik erg veel geld om alleen even naar het geslacht te kijken zeg maar
    25 a 30 euro vind ik al veel leuker klinken hihihhi

13. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik ben wel vrij. Heb een weekje verdiende vakantie.

@hydrofiele luiers. Je hebt zeker meer nodig dan op de uitzetlijst staat. Ik gebruik ze nu nog. Dus hoef ze niet bij te halen denk ik.

@kraamfeest/viste: Wij gaan gewoon voor visite. En dan net als de vorige keer goed plannen, dus niet teveel op 1 dag. Is vaak te druk voor beeb.

@echo klusser: Bij de 1e kon ze het met de 20 weken ook niet met zekerheid zeggen. Hadden toen met 16 weken in ochten bij jan de koning een echo laten maken maken. Die man is zo goed daarin, hij heeft in 20 jaar nog nooit het geslacht fout gehad, maar bij ons zei hij het niet met 100 % zekerheid. Achteraf had hij wel gelijk.

@20 weken echo: die heb ik morgen. Ben erg benieuwd

@zwangerschapsdiabetis: Weet niet wie het er in deel 2 over had, maar hoe is het daarmee?

Rest weet ik ff niet meer

14. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Leuk om al die foto's te zien! BB, mooie ogen heb jij.

Hier verder ziek thuis. Heb al 3 nachten amper geslapen en inmiddels zo een hoofdpijn dat ik amper uit mn ogen kan kijken. Ik zou het misschien ook wat rustiger aan kunnen gaan doen op werk, maar vind dat erg moeilijk. Ben een beetje een work-a-holic en blijf maar doorgaan, daardoor stort ik elke avond zo ongeveer in.

Houden jullie ook vocht vast? Halverwege de middag beginnen mn benen zich op te blazen en heb ik er echt last van met lopen. En niet eens mn gewrichten, maar echt mn benen zelf.

Fijn dat iedereen tot nu toe een goede 20 weken echo heeft. Ik mag morgen en maak me stiekum toch een beetje druk. Gelukkig al om 8.00, lekker vroeg dus.

Incontinentie heb ik geen last van ( nog niet ). Moet ook nog niet extra plassen ofzo. Heb wel veel last van maagzuur, daardoor dus ook vaak moeite met eten. Ze ligt tot nu toe elke echo met dr hoofd naar beneden en heb het idee dat ze richting mn maag trapt. Kan haar nog steeds niet duidelijk voelen trappen, dus weet niet of dat echt zo is.

Ik ga geen cursus volgen, ben daar het type niet voor. Heb er ook geen behoefte aan.

BB, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het niet binnenhouden van foliumzuur. Je bent ruim van te voren begonnen met slikken en de kans dat er iets mis is is zowiezo meer heel klein. Ik word heel erg misselijk van die zwangerschapsvitamines. Binnen tien minuten begint heel mn maag zich om te draaien. Op de dagen dat ik dus al veel last heb van maagzuur, slik ik ze dus niet. Ben dan al veel te blij als ik wat kan eten, en vind dat ook belangrijk. Ik probeer wel extra op mn voeding te letten, zodat ik daar genoeg vitamines uit kan halen.

En nu ben ik het weer kwijt.

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    babyvieuw? hier wel iig precies zo!! alleen combi was dan 140

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ja klopt!!

maar heb nu wel al 2 echo dingen gevonden waar het idd 25 euro is voor geslachtbepaling
    had ik dat maar eerder geweten, dan had ik het misschien wel eerder laten doen

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hier in de buurt is alleen babyvieuw

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ja die 3d/4d's zijn mega duur!

19. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Jeetje al een deel 3 zeg!! We gaan echt snel, haha.

Klusser, hihi gisteren lekker met zoontje in de plassen gestampt. Leuk zeg :D
    En wel fijn om te lezen hoe je die 3 maanden beleeft heb. Heb zelf geen idee hoe het gaat zijn, maar het zou dus niet gek zijn als het moeilijk is.
    En fijn dat de echo goed was! Alleen wel jammer dat je nog niet zeker weet of het een meisje is.. Heb je dan binnenkort weer een echo om dat te bekijken of niet?

Sam4Hope, leuk dat de 20 weken echo goed was en dat jullie het geslacht weten! Mooie echo zeg!

Yupgup, als ik door de week beval krijgt mijn man 3 vrije dagen en als ik in het weekend beval 2 dagen.

Heitjekarweitje, fijn dat het weer rustig is in huis! Hihi, ja heb al wel zin in mijn verlof hoor. Hopelijk dat het in april al lekker weer is! :D

An1985, zal er op letten als we de kleur gaan uitzoeken, bedankt voor de tip!
    En wat fijn dat de echo goed was en gefeliciteerd met jullie zoon!

Priscilla, mooie echo's!!

@ kleertjes, wij hebben nog maar 2 pakjes gekocht. Kan dus nog lekker wat kopen, leuk vooruitzicht :D

Ludora, dat was Sam :D
    Spannend dat je donderdag het geslacht weet!

Ik heb een button gekregen: ik ben niet dik, ik ben zwanger.
    Kan ik altijd nog gebruiken als ze opmerkingen zouden gaan maken ;)

Idd ook gehoord dat het beter is om op de linkerzij te slapen dan op de rechterzij. Komt goed uit, slaap altijd op mijn linkerzij!

Veldmuisje, fijn dat ze zo positief over je zijn. Zal dan vast wel goedkomen met het contract!

Daro, wat ontzettend vervelend dat je zoveel pijn hebt! Veel sterkte!

Ilonka, ik ga wel een zwangerschapscursus doen. Idd omdat ik nu geen idee heb wat ik moet doen als ik moet bevallen. Hoop daar wel wat tips te krijgen enzo.

Minkie, leuk om jouw ervaring te lezen over de eerste maanden na de bevalling.

Pat78, weet eigenlijk ook niet meer wat ik tegen je had gezegd :) Waarschijnlijk was dat in deel 2, haha.
    Leuk he, zwangerschapsdementie ;):D

Nyncke, gezellig dat je weer mee gaat kletsen!

20. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hier heb je op woensdagochtend tegenwoordig inloopuur. Duurt van 9.00 tot 10.30 en is alleen geslachtsbepaling. Ook voor € 25.00 en met 4 foto's en 10 minuten echo. Weet niet meer wie het vroeg, maar is in zuid-holland. ( klusser volgens mij )

Deel Deze Pagina