mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    YupGup van harte gefeliciteerd!!

Er was nog iemand met een jarige zoon of dochter geloof ik. Ook gefeliciteerd!!

Verder euhm.... Meten baarmoeder. Doen ze hier met een meetlint. Voelen niet hoe het kindje ligt, tenminste heeft ze nog niet gedaan.

Hebben jullie ook al last van vocht vast houden in voeten en benen? Pff heb soms net olifanten poten...

Ik ga ff een paar uurtjes therapeutsich werken. Dan vergadering en vanavond lekker niksen thuis...
    ben helaas volledig de ziektewet in gegaan, het ging echt niet meer met mn bekken :(

2. Daanbanaan1982

7 dec 2011
    18
    0
    0
    Groningen
    Yupgup van harte!!
    @An: mijn waardes vielen allemaal netjes binnen de curve. De BPD precies gemiddeld, hoofdje 3 dagen kleiner en bovenbeen en buik 3 dagen verder dan uitgerekende datum. Het buikje was dus 154,8 en bovenbeen bijna 33. Dit zou overeen moeten komen met jouw zwangerschapsduur dan (gemiddeld zeg maar). De echoscopiste zei bij mij dat alles prima was, gemiddeld kindje, geen extra echo's oid. Bij jou?

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Nou ik ben net terug van controle bij de verloskundige. Alles is goed hier. Ze heeft gevoeld hoe die kleine eigenwijze in mijn buik er bij ligt. En daarna ging ze naar het hartje luisteren, maar daar was onze smurf het niet mee eens. Hij trapte heel hard tegen de doptone aan. Vk en ik moesten er erg hard om lachen :)

4. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    nou wat een ochtend... Gister al veel pijn aan mn rug en buik, had dus teveel gedaan gister...

nou vanmorgen nog steeds kon amer lopen toch maar therapeutisch aan t werk maar niet slim kan nog amper lopen zo''n pijn in rug en mn buik af en toe voel ik de uk ploppen dat is dan wel weer fijn !

gister nog ff een positiebroek gaan kopen en toen kreeg ik er nog een kado van mn moeder dat was wel lief :D

yupgup gefeliciteerd en dochter van ook gefeliciteerd weet ff niet meer van wie...

zo nu 3 dagen weekend dus heel rustig aan doen, vannacht geprobeerd te slapen met die clear bright strip voor op mn neus tegen t snurken maar helaas nog geen succes....

zo ik ga verhuizen naar de slaapkamer ze zijn de tegels aan t slijpen voor de badkamer wat een vreselijke herrie :(

tot straks dames

5. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Vanavond ga ik bij mijn ouders eten, frietjes :D, want mijn man moet overwerken. Misschien dat ik dan nog even naar de Prenatal ga om de Blije Doos op te halen. En morgenochtend lekker shoppen! Wat dingetjes voor in huis enzo.

Pearl, achtervolgd door de beveiligingsbeambte, hihi :)

Nyncke, gefeliciteerd met je dochter!

Yupgup, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Hier heeft de vk ook alleen gevoeld naar mijn baarmoeder, maar de volgende keer (controle met 28 weken) kan ze ook het kindje voelen geloof ik.

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @Yupgup, Gefeliciteerd!!!

hier.....
    ik ben onderweg naar mijn ouders in purmerend, gaan we even de laatste puntjes op de i zetten voor de trouwkaartjes en ze daarna afdrukken, vouwen en versturen :)
    verder ga ik morgen met mijn zus even inpspiratie voor jurkjen opdoen in de winkels enz

wat trouwens wel ideaal is, ik zit nu in de trein en daar is gewoon gratis internet hihihi
    dus laptop uit mijn tas gepakt en lekker computeren

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
  8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ga meteen even kijken ;)
    verveel me toch hier in de trein, thnx!

9. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Yupgup GEFELICITEERD! met je verjaardag, leuk dat je zo verwend bent.
    @Nyncke, Gefeliciteerd met je dochtertje, gaan jullie het vieren?
    @Marktplaats, ik heb er nooit iets gekocht maar het lijkt zo minder betrouwbaar te worden. Goed dat je moeder aangifte gaat doen Ludora!
    @Miffy, balen van die jurken op MP maar wie weet vind je nog iets mooiers :)
    @Essie, fijn dat je suikerwaarde ook goed was. Ik heb ook last van vocht in benen en handen. Het verschilt wel elke keer, soms zit mijn laars strak en de andere keer minder.
    @An, die metingen zeggen mij niks. Maar ik heb dan ook helemaal geen documenten van de metingen. Ik zal het volgende week eens aan de vk vragen.
    @Elmo, fijn dat de controle goed was. Leuk he als de baby eigenwijs tegen de doptone schopt :D
    @Child, hopelijk valt de test je mee volgende week en is je waarde goed.
    @Baarmoeder voelen, hier gaat het ook atlijd goed, ondanks dat ze zeggen dat ik stalen buikspieren heb :D De baby voelt ze ook goed, maar die kan ik zelf ook voelen.

10. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Ik voel het de volgende dag ook altijd nog na een drukke dag. Je kan beter ook dan je rust pakken. Fijn dat je nu lekker weekend hebt. Jammer dat de strip niet werkt, ik piep ook behoorlijk maar het is geen snurken. Ga je binnenkort nog naar de kno arts?

Rot geluid is dat tegels slijpen! Maar straks is jullie huisje helemaal mooi:)

11. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ yupgup, Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

@ marktplaats, het is altijd maar hopen dat mensen het ook echt opsturen, ik kijk tegenwoordig toch maar voor dingen dichtbij om het zelf maar op te halen. Ik weet niet meer bij wie maar als ze akkoord gaan met je bod ga je toch met een beetje fatsoen niet meer zeggen dat je meer moet betalen. En wie was het ook al weer met de luiertas?? maak je geld over en krijg je niks. Gister bij babydump geweest daar heb je ook hele leuke en betaalbare.

vanochtend m'n blije doos opgehaald. Hij was toch anders als vorig jaar, nu zaten er gewoon 12 luiers in. Vorig jaar zaten er 2 in. En nu het kleine avant flesje. vorig jaar de grote

Over de documentaire die komt straks om 14:05 nog een keer op tv. Kga zo kijken. Eerst even devin tempen, hij voelt zich niet zo lekker.
    (heerst roodvonk en waterpokken op zijn psz)

12. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo net terug van de praxis, behang gekocht voor de kleine man en een vloer uitgezocht (daar stuur ik vriendlief morgen nog even voor ;))

Daarna nog even wat boodschapjes gehaald en nu even rustig zitten tot ik mijn grote meiske weer uit school mag halen!

13. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Yupgup gefeliciteerd met je verjaardag!
    @Nyncke, gefeliciteerd met je kleine meid!
    @Marktplaats, ik heb heel veel op marktplaats gehandeld, maar eigenlijk nog nooit problemen gehad. Gelukkig, maar je zou maar net een vervelend iemand treffen. Verhaal dat ik las over de luiertas slaat natuurlijk nergens op. Heel irritant.
    @Dribbel, leuk behang gekocht. Wat voor behang?

Joas is weer uit het verband en de catheter is eruit. Hij blijft nog wel heel hangerig, het plassen zal wel nog niet zo fijn aanvoelen. Weinig mamatijd dus deze week... Al haal ik het van het weekend wel weer in, ga met mijn zusje, broertje + aanhang een weekendje naar centerparks! Joas gaat dan naar mijn ouders. Weekendje was al gepland voordat de operatiedatum bekend was, maargoed, het kan net zo.

14. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Miekr: Hoe was het bij de gyn?

Miffy: Jammer van de jurk, ik hoop dat je gauw een andere vindt die ook helemaal naar je zin is.

Yupgup: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Trotsemams: Fijn dat je je weer beter voelt.

Dribbel: Lekker hoor dat alles weer goed wasbij de VK.

Elmo: Bij jou ook weer alles goed bij de VK en een
    ondeugend smurfje leuk hoor.

Ilonka: Doe rustig aan denk aan jezelf en de kleine!

Viev: Eet ze vanavond.

Ik ben vanochtend ook weer bij de VK geweest, bloeddruk was goed. Ben alleen 4 kilo aangekomen, het kan door de groeispurt komen van de laatste weken, maar als het zo door gaat gaan ze de volgende keer even op suiker prikken. Hier meten ze de baarmoeder ook met een meetlint, de groei van de mijne ligt nou voor op schema. Verder heeft ze het beebje gevoeld, ze kon het meteen vinden, ze voorspeld een erg actief kindje straks! Verder nog steeds erg moe, straks even gelegen en nou maar even rustig aan doen. Vanavond weer zwangerschapszwemmen even lekker ontspannen.

15. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Hallo allemaal!!
    Veel gelezen maar ook weer vergeten
    Marktplaats: komt vaak voor dat soort dingen hou er ook niet van om via post maar eerst betalen te kopen
    Docu: ik kijk maar niet ben al zo emotioneel!!
    Hier: babykamer binnen mannetje heeft gister ledikantje en commode in elkaar gezet vanavond doet hij de kledingkast!! Kan niet wachten hihi!!
    Wil echt al zoveel doen maar lijkt nog zoo vroeg! Ledikantje opmaken en kleding wassen wat vinden jullie??
    Verder voel ik onze kleine man bijna de hele dag door!
    Aanstaande dinsdag weer naar de vk volgens me eigen weegschaal nu 3 kilo boven start gewicht dus sinds laatste bezoek 6 kilo aangekomen was eerste drie maanden 3 kilo onder startgewicht door misselijkheid en slecht eten door die misselijkheid!
    Liefsss!!!!

16. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Vanochtend inderdaad bij de gyn geweest en echo gehad Alles was goed:):):). Ze konden nu geen 6e teentje zien, toch wel weer even fijn hoor. Alleen duurde de echo weer veels te kort. Zat net mooi van hem te genieten was ze alweer klaar. Heb haar ook een keer gehad bij de 3d echo en toen was ze ook al heel snel klaar. paar mooie foto's, maar mochten niet echt lang kijken.
    Wil nu ook wel weer een 3d echo doen bij die praktijk, maar als ik haar heb dan duurt die echo weer zo kort en dat vond ik zonde van het geld toen.

Ons mannetje lag qua lengte op het gemiddelde alleen qua gwicht loopt hij erg voor. Hij zat op 92% van de zwangerschap, wat neerkwam op ongeveer 35 weken zwangerschap. Dus qua gewicht loopt hij 11 weken voor:$:$:$

Moet het van de gyn wel nog rustiger aan gaan doen, al snapte hij wel dat dat lastig is met 2 kleine kinderen maar voor mijn eigen en voor de baby is zoveel mogelijk rust wel het beste.

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Oja net de documentaire gezien, nou tranen liepen over m'n wangen hoor, moet er toch niet aan denken om nu al te bevallen. Lief klein mannetje blijf nog maar lekker nog ongeveer 16 weken zitten.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Jeetje miekr qua gewicht 11 weken voor terwijl de lengte wel gemiddeld is!? Wat zei de gyn daarvan dan?

19. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ehm eigenlijk alleen dat hij daar wel van schrok, maar ik zei al dat het voor mij bijna wel normaal is. Ze hebben zelf als gemiddelde +-7 pond bij de bevalling en owen was bijna 10 pond dus deze zal nog een stuk groter worden als owen. het enige wat ik dan echt hoop is dat ze me echt een KS geven anders ben ik bang dat het deze keer een echte volledige totaal ruptuur wordt i.p.v. bijna volledig.
    De gyn wilt me nu wel verder onder controle houden en over een paar weken weer een groeiecho doen.

20. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina