mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik snoep gewoon teveel en daardoor kom ik ook aan. Ik zal nu op zo'n 9 kilo zitten. Dus moet echt minderen met snoepen. Blijf wel een beetje op hetzelfde gewicht dus ben al iets van 3 weken op 9 kilo.

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Sam4hope ben benieuwd naar je fotobehang.

Cullen ik ga mn jurk niet ruilen, ik hoop dat ik er tegen die tijdnog wat mee kan als dat nodig is, verstellen ofzo.

Miffy ben ook erg benieuwd naar jou jurk of had ik dat nou al gezegd. Oh en ik verder lees is je jurk al verkocht, balen zeg!

Daanbanaan de gegevens van mij bij 19w en 5d: (zitten ongeveer wel gelijk)
    BPD 48
    HC 163,9
    AC 149,7
    TCD 18,7
    FL 30,5
    Er staat ook nog HC/AC 1,09 en BPD/FL 1,57, weet niet wat dit is?

Oh had al eerder gelezen over de zwitsal geurbuiltjes, ik heb ze gehaald, goeie tip. De nieuwe kast kan ook wel een lekker geurtje gebruiken denk ik. De babykamer komt trouwens morgen ochtend om kw over 7 :$.

Yupgup jij bent lekker verwend met je verjaardag, leuk hoor.

AlmaH, bij de verloskundige was het goed. Had niet echt vragen, ik heb me niet opgegeven voor een zwangerschapsgym ofzo. Begon ze een beetje over te "zeuren". Dus ik dacht dat ik het allemaal wel zonder kon, euh ja:D.
    mn buik voelde goed en de tikjes die ik soms voel moeten de baby zijn zei ze en niet mn darmen. Hartje 2sec gehoord, konden het niet vinden, wel veel beweging te horen, dus die eigenwijs draaide steeds weg. Mn bloeddruk was al goed maar nu iets lager, had ik niet veracht (hoge bloeddruk zit in familie).

Oh Ludora ik zie dat jij het kaartje wilt ik ga straks even kijken naar de code ofzo, ik stuur je een pb.

Mamajolanda, als onze meubeltjes in elkaar zitten ga ik ook de dekentjes wassen en ledikant opmaken hoor en tijdnes mn verlof doe ik het lekker nog een keer. :D

Miekr wat een goed bericht. Naar een echo kan je wel uren kijken ja. Oei en het gewicht is wel even schrikken. En nu? kan je moeilijk iets aan doen lijkt mij? Jij wilt toch graag een keizersnede vanwege dan je eerste mannetjes zo zwaar zwaren? Doen ze daar nog moeilijk over? oh ik lees nu verder en zie wat meer info hierover.

Verder heb ik al een tijdje wat last van mn onderrug, en vanaf gister schiet het in mn bil als ik hader loop dan langzaam. Hoop dat het weer afzakt.
    Oh en ik ben al flink aan het naaien, de omslagdoek is af het dekentje voor in de wandelwagenbak en ik heb al een shirtje af. Erg leuk geworden allemaal. Foto's hiervan en foto's van behang die we er zondag opgeplakt hebben komen nog.

3. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ child, ik ben nu dus ook heel erg bang voor de bevalling. Ben bang dat als ik nu gewoon moet bevallen ik 1 groot gat van onder heb.

@ yupgup geen idee hoe het komt dat ik zulke zware kids krijg. ik was zelf klein bij m'n geboorte alleen m'n man was 11 pond (maar m'n schoonmoeder woog toen bijna 200 kilo) ik wordt elke zwangerschap getest op suiker, maar ik heb echt geen idee hoe het kan.

@ minkie86 ik hoop ook echt dat ze zo helder zijn om me een ks te geven. Maar omdat m'n andere jongens op de normale manier groot waren en op de normale manier te wereld zijn gekomen vinden ze dat ik het nu ook kan. Alleen vergeten ze volgens mij hoe ik er vanonder en van binnen uit zag.

@daanbanaan, verstond ik het maar verkeerd, de echoscopiste en de gyn stonden er heel raar van te kijken. dat hij nu al zo zwaar was. niet groot maar wel al zwaar voor 24 weken.

@ pris heb ook gestemd hoor. hopelijk wint ze.

@ bloem, leuk morgen je kamertje binnen:)

owen zit sinds vandaag aan de prednison, z'n longen zitten helemaal vol. Hij ligt nu vanaf 20:00 op bed en hij blijft maar huilen wat ik ook probeer ik krijg hem maar niet stil. Zo vreselijk onmachtig gevoel, Je wilt hem helpen, maar ik weet niet meer hoe. heb z'n hoofdeinde al een stukje omhoog, loop de hele tijd met hem, nu zelf even pauze want ik zakte door m'n benen van vermoeidheid even zo bijkomen en hem straks maar weer helpen. Hij draait zich nu gelukkig zelf op z'n buikje als hij half stikt in z'n spuug dus dat is gelukkig 1 zorg minder. Ik hoop dat hij zo toch in slaap valt. M'n arme knulletje.

4. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Beterschap met je zoontje Miekr. Vervelend zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat.

5. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Net flinke ruzie met man gehad. De 3e van vanavond. Het raam wilde open door de wind en de dranger is uit het kozijn getrokken. Ik probeerde het raam te pakken te krijgen, maar dat lukte me niet meteen waardoor ik mijn man riep. Probeerde nogmaals het raam te pakken,maar de wind gooide hem weer open. Vervolgens krijg ik de schuld dat ik zo het raam stuk laat gaan. Ik schiet in de tranen en krijg daar dan ook nog een opmerking over. Ik zeg daarop als het zo moet gaan allemaal dan hoeft die hele zwangerschap voor mij niet meer. Hij zegt dat ik kordater moet zijn en dat ik me niet moet aanstellen. Nu is hij op de bank gaan liggen en ik ben boos en gefrustreerd. Nu gaat het even duren voordat ik in slaap kan vallen terwijl de wekker weer om 6:15 uur gaat.

Zo dit even om me af te schrijven, want heb niemand om dit te delen.

6. Daanbanaan1982

7 dec 2011
    18
    0
    0
    Groningen
    @miekr: gelukkig kunnen ze er met het gewicht behoorlijk naast zitten met schatten. Ks eisen zeg ik!
    @pearl: hoop dat je inmiddels in slaap bent gevallen en dat je mannetje morgen wat meer rekening met je houdt!

7. Daanbanaan1982

7 dec 2011
    18
    0
    0
    Groningen
    @bloem: onze metingen komen aardig overeen. Das wel geruststellend. Was bij jou ook alles goed en binnen de marges? (ga ik wel vanuit aangezien ik dat wel te horen kreeg)

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @Pearl wat kunnen mannen vervelen en achterlijk reageren, hopelijk ben je vrij snel in slaap gevallen.

Miekr beterschap met j zoontje

Ff op klaagbank
    @hier, mijn zoon heeft ADHD en gebruikt hier medicatie voor maar s'ochtends is hij zo druk en vervelend en zo slecht luisteren totdat de medicatie werkt, ik wordt de laatste week zoooooo boos met gillen erbij dat ik me wel eens afvraag ofdat dit geen kwaad kan voor de baby? Wat zijn de gevolgen, zijn er wel gevolgen hiervoor???? Ik ben m momenteel zoooooo spuugzat dat ik heel erg denk pak je boeltje maar tot eind juni dan kan ik mijn Zwangerschap rustig uitzitten. Bah hoop echt dat dit kindje niet heeft en een typisch meisje meisje is en normaal in de rij meeloopt

Tuurlijk zijn dit maar boze gedachten maar toch knaagt de frustratie

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    De datum is geprikt, het uitje staat op 18 februari!!

Opgeven voor het uitje kan in de club!

10. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    goeiemorgen dames !

Nou mijn weekend is begonnen. Eindelijk weer eens met mn lieverd samen geslapen heb niet gesnurkt ! Zou die strip op mn neus nu vor de 2de nacht wel hebben geholpen? Ik hoop t !

De weegschaal ben ik alwer een tijdje niet meer op gaan staan durf niet echt woog voor de zwangerschap 70 en ja toen ik net zwanger was waren dr opeens al 5 kg bij.... Ach toch binnenkort maar eens kijken :S

Vanmorgen heerlijk onbeten yoghurt met frambozen heerlijk !!!

@bloem18 Zo dat is vroeg dat de babykamer komt !
    Bij ons komt de babykamer in week 6 maar omdat we op maandag niet kunnen heb dan de 3d echo en afspraak bij de vk. Komt de kamer via een ander transportbedrijf en dan bezorgen ze het tussen 8 en 18:00 dus dat wordt de hele dag thuiszitten maar t is voor een goed doel ;)

nou de pijn in mn rug en buik is nog niet weg, wel een stuk minder dan gister maar toch pfff wat een rotgevoel....

Onze uk is zich nu ook aan t melden zit voorovergebogen en dat vindt ze toch echt niet leuk...... hihih

@Mieker beterschap met je zoontje

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ilonka, hmmm frambozen!! Heerlijk!! Nog maar een beetje rustig aan doen voor de pijn!!

Pat, ohhhww wat lastiggg!! Snap dat het af en toe even teveel is, zeker nu tijdens je zwangerschap. Denk niet dat het kwaad kan, maar je moet je niet te veel gaan opwinden. Heb je geen ouders/vrienden die hem een dagje mee op stap kunnen nemen om jou even te ontzien?

Pearl, hoop dat het gauw weer rustig word bij jullie thuis. Ik heb ook wel van die momenten en meestal probeer ik hem dan even uit de weg te gaan en er later eens normaal op terug te komen. Als de emoties weer een beetje gezakt zijn.

Miekr, aaacchhh arme knul!! Hoop dat hij zich snel beter voelt!!!

Bloem, ik heb ook last van mn onderrug en bil...werd toen gezegd dat het ischias was. Tip die ik kreeg was vooral om die spieren daar warm te houden en niet te veel te belasten. Pijn is en teken van overbelasting en mogen blij zijn dat ons lichaam ons terugfluit. Fijn is anders...

Gisteren belde babydump dat ze het kamertje eerder willen bezorgen. Ik vind dat natuurlijk helemaaaal niet erg :p Zou eerst eind feb zijn, nu wordt het 9 februari!! :D

12. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Knuf voor jou pat!! Ik weet als geen ander hoe dat kan voelen...Jij bent ook maar een mens,jou emmertje loopt ook over.Logisch..jezelf niet schuldig voelen.
    En natuurlijk hoop je dat de baby dit niet heeft,maar probeer niet te veel daarop te hopen.En bedenk dat het voor je zoon mss nog wel 10x erger is dat hij het heeft dan voor jou.
    Maar echt,ik snap je frustraties zoooo goed.Dikke knuf!

13. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Daro, succes bij de vk vandaag.
    @Bloem, ben benieuwd naar wat je allemaal gemaakt hebt. Leuk om zo bezig te zijn. Ik heb de eerste gebreide babyslofjes af, nu bezig met een cape. Wordt ook superschattig :)
    @Miekr, beterschap met je zoontje. Niet leuk om ze zo ziek te zien..
    @Pearl, balen van de ruzie. Hopelijk hebben jullie het inmiddels bijgelegd.
    @Pat, schrijf het maar lekker van je af. Kan me voorstellen dat het best heel zwaar is. Denk wel dat het goed is om zo rustig mogelijk te blijven, omdat een baby stress ook wel aanvoelt. Maarja, doe dat maar eens.. Sterkte meis!
    @Skaya, leuk dat het kamertje eerder komt!

Blehh, voel me zo dik :( Ik heb net de halve kledingkast aangehad en niets staat meer. Gelukkig dat mn man medelijden en nu mag ik met zijn pinpas shoppen joehoei! Dat maakt wel weer iets goed hoop ik :)

14. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    ja heb de diepvriesframbozen uitgevonden ! hahaha lekker makkelijk

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hello!

hier deze ochtend wat minder misseleijk, benieuwd naar de rest van deze dag. We moeten vanavond echt boodschappen gaan doen dus duimen!! Zo maar ns wat proberen te eten...

ik ben er weinig geweest maar de laatste 2 dagen was het echt plat op de bank liggen met ogen dicht om niet te hoeven spugen... :(

Ik heb een buikfoto geplaatst in het topic hiervoor... maar weinig verschil. Hij staat al 2 weken stil. Wel grappig want de gyn waarschuwde juist dat het nu zo snel zou gaan... mijn buikje is best netjes voor een 2ling geloof ik:)

verder dipje weer, maarjah is natuurlijk ook niet heel gek. Nog "maar" 15 weken te gaan voor mij max.... pfffff

eergister heeft vriendje de kleintjes eindelijk gevoeld. De schop was zo hard dat het niet anders kon hahaha....

gister in bad bewoog het water zo hard schoptte de twins..! Wel leuk. Ik vind dat wel genieten. Lig hele tijd met hand op me buik. Maar eentje zit heel laag en volgens gyn voel ik het hoofdje daar dan bewegen want die zit daar. Die voel ik al weken elke dag heel veel...;)

pearl; wat een vervelende ruzie zeg. Toch nog beetje kunnen slapen?

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren!!
    Veel plezier met uit eten vanavond! Idd goed verwend zeg!
    En hoe ging je yogales?

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Veel beterschap met de kleine man!
    En lekker ff bijkomen in Center Parcs, veel plezier!

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Was dat niet Kirsten maar die andere? Die deed bij ons de 20-weken echo..duurde maar 10 minuten!!! Vond het ook errug kort!!
    En anders gewoon vragen toch bij je 3D-echo afspraak dat je voorkeurt hebt, ga ik denk ik ook doen!

En nu ineens geen 6e teentje? Nou das alleen maar goed nieuws natuurlijk! Hij groeit wel erg hard zo te lezen, woow!

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Dankjewel Heitje! :D

Yoga was anders dan ik gewend ben (nouja, heb 4 lessen gehad ofzo :p). Bijna geen oefeningen maar wel heel erg 'contact maken met je kindje', ademhalingsoefeningen etc. Voelde me wel een beetje ongemakkelijk toen ik op handen en knieen moest en de instructeur even achter me kwam zitten en voelen of ik het goed deed... ;):) ...en dat die vent dan ook nog tegen me zegt dat ik 'niet zo hard m'n best moet doen'. Hallloooo.... :D

Ga nog wel een keer heen, of 2. En dan zien we wel of ik het nog leuk vind haha.

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Miekr, zie nu pas dat ze geen 6e teentje konden zien! Mooi nieuws!!

Deel Deze Pagina