mei 2012 mama's DEEL III

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hihi mijnn buik bewoog net heeel heftig! zo grappig dat was de eerste keer...:D

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hey meiden, daar ben ik ook weer ff :)

Verlof: ik werk voor mezelf dus ga met de workshops eind feb. stoppen. Daarna alleen nog vanuit huis werken (sieraden maken, webshop bijhouden, en verder werken aan de website+webshop van onze toekomstige woonwinkel).

Wij jonge ouders: lag hier net op de mat!

Babydump: ben van plan om er volgende week met mijn moeder heen te gaan, dan hebben we nog nét die kortingen! Oeh dan moet ik niet die bon vergeten voor dat gratis pakket!

Urineverlies: geen last van gelukkig

Traphekje: zag hem staan in de folder...maar ga nog lang niet zo'n ding kopen, lijkt me wat overbodig nog....toch?

Babykamertjes: ik lees dat een aantal weer foto's in hun album hebben gezet, leuk! Ik ga zo ff spieken!
    Heb zelf ook een foto gemaakt maar die is veel te donker (met mn foon gedaan) dus moet ff met de camera..maar die heeft mn vriend elke dag mee naar zn werk..grr!

Misschien een tip: bij de Blokker hebben ze een zit/draai-hulp voor het in-en uitstappen in de auto. Is een soort kussen met een draaischijf erin. Ideaal ding!!

Hier: errug druk met workshops geven, heb er deze week 3 dus zal niet veel online zijn...
    Morgen worden onze spulletjes van Babypark geleverd!!! Kinderwagen, kinderstoel, maxi cosi, badje, babyfoon enz enz enz!!!
    De vloer ligt erin, nu alleen nog de plinten en de ombouw moet nog 2x geverfd worden + wat sierlatjes erop....en dan kunnen de meubels erin, kan niet wachten!!!! Vriend heeft het alleen zooo druk op zn werk dat ie er amper aan toe komt... :(

Nou meiden, fijne dag jullie!

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Bij ons precies hetzelfde hoor! Eerst de zolder nog wat afwerken, moet nog gestuct worden en dat geeft ook wel rotzooi. Daarna babykamer. Maar begin nu wel ongeduldig te worden ;)

Vanavond voor het eerst naar zwangerschapsbegeleiding.
    Ben benieuwd!

Wij jonge ouders, ben benieuwd of die bij ons in de bus ligt. Heb m nog nooit ontvangen.

Priscilla, idd zal wel blij zijn als de trap er is :D Jij een groeispurt gehad? Zal dadelijk wel eens even in het buiktopic spieken.
    En jammer van Edwin van gtst he..

Verlof: ik ga 4 weken van te voren met verlof. Donderdag 5 april is mijn laatste werkdag :D
    Vakantie erachter moet ik nog bekijken, was een beetje lastig met collega's. Waarschijnlijk dat ik 1 week terug kom om te werken en dan vakantie neem.

Heitjekarweitje, leuk dat morgen de spulletjes van Babypark worden geleverd!

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik ben net gebeld door de kraamzorg e heb over 2 weken een intake hier thuis. Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? En hoe kan ik me erop voorbereiden?? :)

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ren even naar de brievenbus om te kijken of de wij er nu wel is!!

en viev ja arme edwin vonnut zo'n lieve homo!!!

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ja hijs binnen!! dus ik ben neuzen in t blad!!

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dan komt er gewoon een vrouw (of man) van het bureau een kopje thee/koffie bij je drinken en wat dingen met je/jullie doorspreken. Over het verloop van je zwangerschap, je wensen en verwachtingen na de bevalling, of er veel hulp om je heen is of juist niet, of je een voorkeur hebt voor een kraamhulp (bv leeftijd, wel of niet rokend, stagiair erbij of niet, bij ons was ook talenkennis belangrijk, etc), of je fles- of borstvoeding gaat geven etc. Ook wordt er uitgelegd welke dingen je zeker in huis dient te hebben en er worden wat tips gegeven.

En dan wordt er een indicatie gegeven van het aantal uur waar je waarschijnlijk recht op hebt. Dit kan na de bevalling nog worden bijgesteld.

Ik was toen erg bang dat ze kwam 'inspecteren' maar dat was helemaal niet het geval, ik mocht het kamertje (toen hoekje in onze eigen slaapkamer) wel laten zien als ik wilde en ik kon vragen stellen als ik die had, maar het hoefde niet. Was een fijn gesprek hoor, niets om je zorgen om te maken!

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    zo de wij is uit :)

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb vandaag weer een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag, ik verga van de pijn al de hele dag en heb afgelopen nacht heel slecht geslapen. Donderdag naar de fysio, toch maar eens kijken of die me kan helpen met wat oefeningen ofzo.

Mn moeder heeft vanochtend mn zoontje opgehaald en is lekker met hem op pad gegaan, de stad in. Kan hij lekker even uitrazen en hoef ik even alleen maar voor mezelf te zorgen. Voelt wel een beetje als falen maar het helpt wel eventjes en ik weet dat het ook goed is voor hem, de hele dag aandacht en lekker even buiten zijn enzo. Is ook veel leuker dan zo'n moeder die alleen maar pijn heeft :(

10. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Inmiddels weer terug na een reisje met de trein naar baby-dump en prenetal. Nog wat positiekleding gekocht want 2 broeken zitten nu echt te strak terwijl het wel positie is. Dus 1 nieuwe broek, 2 shirts, 4 onderbroeken. Verder natuurlijk de dump doos gehaald. Nu even uurtje op bed want voeten zijn moe van het lopen en rug wil ook ontspannen. Lekker de wij lezen die binnen is gekomen. Tot straks weer.

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Je hebt toch zowiezo recht op 49 uur kraamzorg?? Wij willen die volledig afnemen. ga ook borstvoeding geven en dat was bij zoon niet zo'n succes, wil het nu laten slagen zonder die tepelhoedjes wat een gedoe was dat zeg, uiteindelijk helaas met 8 weken gestopt.

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ja basis is 49 uur, maar soms zijn er omstandigheden dat je recht hebt op meer. Geloof ik hoor, het is bij mij ook al weer een tijdje geleden :)
    Ik heb toen aangegeven alleen de basiszorg te willen, dus 3 uur per dag. Maar toen werd de indicatie wel op 49 uur gezet, just in case. Minder afnemen kan altijd.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Morgen om 8.00uur me zelf melden in het ziekenhuis voor een uitgebreid bloed onderzoek en daarna controle gyn. Als bloed goed is krijg ik zwaardere en andere medicijnen bij de primperan. (volledig veilig) Hopen dat het helpt!!!!!

ze wil me eerst goed onderzoeken of ze niet wat over het hoofd ziet waardoor ik zo extreem misselijk blijf. Is dat niet het geval krijg ik een pretnison achtig middel wat volledig veilig is voor zwangerschap. En daar heeft ze zeer goede ervaringen mee....

Maar ze wil eerst het eea uitgesloten hebben zei ze. Belde er speciaal nog n 2e keer voor terug.... wat voelde ik me begrepen door haar!!!

PS: vandaag mega slechte dag. Heb nog maar 1 ding binnen weten te houden en nu dus mega honger! En hoofdpijn van t misselijk zijn...

14. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    @ essie ik heb ook de placenta voor en sinds een paar dagen voel ik de kleine pas echt goed

@ bezigbijtje leuk he als je buik beweegt ik schrok er wel van de eerste keer zo gek !

@heitjekarweitje wat leuk dat de spullen morgen komen :D

@ daro beterschap is echt niet fijn als je zo'n pijn hebt...

Nou vanmiddag bij de kno arts geweest, eerst een co assistent gehad was wel lief heel voorzichtig met onderzoeken enzo daarna de dokter (vrouw) nou die was niet zo leuk met onderzoeken bah al die dingen in je neus,mond en oren en dan gingen ze ook nog met zo'n slang mn neus in getver wat een rot gevoel.......
    Heb nu een neusspray gekregen voor het snurken wat mag tijdens de zwangerschap. En na de zwangerschap kijken ze dan verder wat kan....

De kleine uk is hendig actief vandaag wel heerlijk zo met zn 2tjes hihih

De badkamer schiet op gelukkig! ben blij als het huis weer stofvrij is !

Verde bij t lopen veel last van mn onderbuik net alsof de kleine daar ligt ofzo geen idee maar fijn is t niet....

15. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    *zucht* Voel me beetje dementerend worden..

Na die werkdagen blijft er bij mij gewoon niks hangen.. sorry!

Heb ook de WIJ binnen, ff gebladerd. Vanavond alleen thuis, dus denk maar languit op de bank ofzo.. Zal wel in slaap vallen...

Bij ons komen ze van de kraamzorg 7-2. Dus ben ook wel benieuwd..

Ennuh, nog steeds niet gebelt door Babyplanet.. Wat zouden jullie doen? Morgen zelf bellen of nog even afwachten?
    Ze hebben zaterdag beloofd om maandags te bellen...

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    daro neem goed je rust heh!! en je faalt niet het is echt beter anders ga je misschien onbewust wat kribbig tegen hem doen omdat je je niet goed voelt.. dus het is goed zo joh!!

pearl.. wat fijn lekker shoppen!!

bb gelukkig heb je een arts die je goed begrijpt :) succes morgen!!

ilonka voelt het als een bal die in de weg zit? is idd die kleine, geloof ik, hier ook af en toe!

hier: weer een nesteldrang opruim woede gehad dus ffies gerust daarna.. bedenk me net dat ik nog appels moet halen.. enorm veel trek in.. maar zooooow geen zin om er op uit te gaan.. waarom is daar geen bezorgservice van?

17. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Haha Pris, daar heb je een punt...

Net zoals Shoarma ofzo :p Lekkere hapjes bezorgservice..
    Zou een idee zijn

18. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ideetje om wat op te zetten? tis ideaal voor zwangere vrouwen..

19. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Hè wat naar :( Heb je toch een beetje je ding kunnen doen vandaag? Ik denk idd dat het wel goed is voor je zoontje en voor jou, goed zorgen voor jezelf en hem, dat doe je op deze manier... Geen falen dus ;)

Hier geen Wij... flauw hè!

@BB, sterkte morgen!

Leuk dat steeds meer meiden de kleine voelen of zien bewegen!!! Hier lag ik net op de bank op mn zij... dat was ook een zichtbaar feestje voor de kleine...

Moet zeggen dat ik steeds meer last heb van brandend maagzuur, dat is wel weer minder fijn. Kopjes warme melk helpen wel goed, maar moet dit nu wel meerdere malen per dag drinken... Vla vond ik niet zo succesvol als melk ;)

De medicijnen tegen obstipatie verzorgen vooral veel lucht... pffffffffff............

20. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Wij, hier nog niet binnen, zal dan morgen wel komen.
    @Nijntje, heb dezelfde ervaring als Daro wat betreft de intake kraamzorg. Was eigenlijk best een gezellig bezoek :)
    @Kraamzorguren, hier ook 49 uur. Vond ik de vorige keer precies goed. Maar het kan per persoon weer anders zijn, maar 49 uur is wel standaard volgens mij.
    @Priscilla, lekker gelezen :) Enne, wil je vriend geen bezorgservice zijn??
    @Daro, fijn dat je moeder je even om je zoontje bekommerde, kan me voorstellen dat dat af en toe wel lekker is als je zoveel pijn hebt. Rustig aan maar hoor.
    @Pearl, lekker geshopt!
    @Bezigbijtje, balen dat het nog steeds zso slecht gaat. Ben benieuwd wat morgen voor je gaat brengen dan.
    @Ilonka, jakkes wat een vervelende onderzoeken :( Gelukkig is het achter de rug.
    @Sam, tja...zwangerschapsdementie he :D Heel normaal hoor ;)
    @Hier, ik ben me even te buiten gegaan aan babyshoppen! Zo leuk, overal die kortingen. Bij de Wibra heb je soms verrassend leuke en lieve kinderkleertjes, heb een superschattig shirtje en 2 rompertjes gehaald. Bij de Prenatal nog een broekje voor bij het shirtje en nog een rompertje. Ook toch maar een voedingskussen gehaald, ze waren nu in de aanbieding. Heerlijk, I love it!!!

Deel Deze Pagina