mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Volgens mij krijg je een proefdruk met een testafbeelding. Na het versturen van de juiste gegevens en foto krijg je een pdf via de mail waar je 't nog kan controleren.
    Tenminste... Zo gaat het bij onze 'drukker'.

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @pat78, gefeliciteerd met 30 weken zwangerschap. Ik heb nu ook de hele dag neusspray niet gebruikt... Ik vind dat echt geen pretje, maar ik probeer vol te houden om niet te sprayen... Maar die benauwdheid, je wordt letterlijk en figuurlijk moe van. Zal het toch een zwangerschap kwaal zijn...
    @Miffy, ik hoop dat ik onze katten kan houden... Mijn schoonfamilie zwaar allergisch voor dieren incl mijn man... Katten zijn de enige dieren die hij wel kan verdragen... Voor een work-a-olic is ziekte wet een crime.. Gelukkig trek therapeutisch werken nog wel...
    Ben ik even blij dat ik een man heb die mij heel goed mee helpt in het huishouden, ik moet er wel naar vragen maar hij helpt waar hij mij helpen kan... De kattenbak doet hij sowieso en van de was moet hij afblijven (opvouwen)..
    @ludora, als ik zo terug kijk gaat de zwangerschap heel snel... Ik denk dat ik eerder ga bevallen dan uitgerekende datum, ben benieuwd.
    @priscilla4, dank je wel... Hoe gaat het met de geboortekaartjes? Ik ben er eigenlijk helemaal nog niet mee bezig... Vandaag muurschildering gemaakt babykamer, woensdag 2/3 en 4 echo...
    @trotsemams, Wij wonen in een rijtjeshuis 135m2... Was het maar zo'n feest een boerderij... We hebben ons huis gekocht in net een goede periode...

Onze klein meid kan er ook wat fijn... Ze laat duidelijk merken wanneer zij ergens niet mee eens is ed... Ze vormt haar karakter'tje nu al whahahaha.... De trilplaat wel herkenbaar, voornamelijk linksonder. Onze kleine meid had van de week de hik, dat is een apart gevoel.

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    nesteldrang heb ik niet echt, maar wil wel graag dat het huis er schoon uit ziet (op het eerste gezicht)... Ik moet ook wel met 6 katten...

Gaan jullie altijd zo hard in de topic... was wat bijlezen, en zo vaak zit ik er niet achter... Dat wordt nog wat... Wie wil voor mij samenvatten ;) als ik een tijdje niet ben geweest.

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hm eind april...dat zal er om hangen dan haha..Smurfje komt eind april iig :D
    Goed bezig met je taarten!

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @miffy het is ook heel lekker:)
    Recept
    4grote rode paprika
    500gr runder gehakt
    Zakje gehakt/ui kruiden van verstegen
    1 ei
    4plakjes kaas

Paprika de bovenkant rond steel afsnijden en verwijderen, binnen schoonmaken.

Gehakt met kruiden en ei vermengen en dat in paprika doen en onderkant van paprika inkeepjes maken zodat vocht eruit kan lopen in de oven.

Als laatste kaas klein maken en boven op de paprika doen ( ik druk het er in zodat meeste kaas behouden blijft.

In een ovenschaal doen en dat op 225 Gr en 350 watt magnetron tegelijk op 35 minuten.
    Waarom 350watt magnetron erbij omdat de binnenkant van gehakt anders niet goed gaart;)

Wij eten er ook pandanrijst bij:)

Bon apetit

Andere kleur paprika kan ook maar dan smaakt het bitter. Rood komt heerlijk zoet uit de oven:)

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Sefanja,wat een mooi kamertje!!! Echt prachtig! Hmm,jawel meestal is hier behoorlijk wat actie,vind het vandaag nog wel meevallen :$
    Hoop niet dat je kindje allergisch is voor katten (hier was dochter dat de eerste jaren wel)..

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Wow sevanja dat is mooi gedaan zeg:) jeetje echt iets om trots op te zijn:)

Ja wij gaan heel hard in dit topic;) soms wel 10paginas per dag maar soms ook maar 4. We lezen hier wel alles alleen het reageren op iedereen lukt net altijd. Dus als je een keer wat zegt en wij reageren niet dan is dat niet omdt wij het wien hoor, maar meer omdat we te veel lullen hihi.

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Dank je wel Trotsemams...
    Mijn man heeft zijn hele jeugd voornamelijk in het ziekenhuis door gebracht, dat wil ik niet mee maken met onze kleine... Het is alleen lastig als zij wel allergisch is, we meteen voor 6 katten een onderkomen moeten zoeken... Ik ben hier en daar al aan het kijken, je weet het maar nooit.

10. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ben je van plan om borstvoeding te geven? Dat is iig een goed begin als de kans op allergie zo groot.
    Maar je weet het ook nooit,gaf het maar die zekerheid dat je kindje dan niet allergisch zou zijn.Maar helaas..

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Pat 78, vandaag is zo'n dag dat jullie bijna aan de 10 pagina's zit. En dan nog te bedenken dat Trotsemams het vandaag nog wel vind mee vallen... slik... Als ik graag reactie zou willen, zou ik het misschien nog een keer plaatsen maar het kan een keer gebeuren dat iets over het hoofd wordt gezien

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik wilde in eerste instantie flesvoeding doen, maar daar twijfel ik nu over... Flesvoeding kan altijd nog, maar borst moet zij eerst nog accepteren. Wie weet pakt zij deze helemaal niet... Ik wilde eerst fles, om op deze manier mijn man meer te betrekken bij de voedingen en zijn kleine meid. Als ik weer ga beginnen met werken, wil ik met borstvoeding wel klaar zijn...

13. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik ga de eerste maanden bv geven en wil
    Zodra ik weer ga werken over op fv.. Bij zoon ook gedaan en was ideaal(noodzakelijk eerder) wel begon toen bij starten
    Fv de exzeem etc. Dus dan zou ik nu meteen over gaan op hypo allergeen voedsel.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @sefanja
    heeeeel herkenbaar!!
    hier doet vriendlief ook de kattenbakken, moet er soms wel nog om vragen omdat ze anders te vies worden
    Was mag hij ook absoluut niet vouwen!!
    daarom ben ik blij dat ik dat gewoon kan
    verder moet ik ook altijd alles vragen of hij iets wilt doen
    Mooie muurschildering!!!

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hier zegt vriendlief net tegen me: die deken die buiten hangt moet ook nog naar binnen he???
    dus ik vroeg beetje lollig: is er iemand die je tegenhoud dan???
    hij keek me eerst vreemd aan en zei vervolgens: ja niemand ik kan het natuurlijk ook zelf doen.....
    denk dat het toch wel heeft geholpen dat ik vanmiddag tegen hem uit ben gevallen

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    mannen zien dingen gewoon niet zoals wij vrouwen het zien...
    hilarisch meid

17. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wow.... wat een prachtig kamertje zeg!!! geweldige muurschildering

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Goed Miffy,niets mis met een korter heropvoeding van mannetje :D

Sefanja,ivm grote kans op allergieen zou ik echt niet voor flesvoeding gaan (maar denk dat je wel op de hoogte bent van de voordelen bij allergie ;)).Mannetje kan zich op zoveel manieren meer betrekken bij de baby toch? De meeste baby`s accepteren de borst wel,soms kost het wat meer moeite maar dan nog is de winst zo groot.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @sefanja
    je kan altijd nog gaan kolven toch zodat je man er meer betrokken bij kan zijn
    zeker zodra je weer aan het werk gaat
    mocht de kleine de borst niet willen en kolven wil wel is dat toch wel iets wat je kunt overwegen
    het gaat tenslotte om belangrijke stofjes die er in zitten

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    dat zou ook nog kunnen, maar ik heb zoveel negatieve ervaringen gehoord over kolven... Ik zie het tzt wel...

Deel Deze Pagina