mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @kassie, welkom! Ik kan me voorstellen dat je vindt dat het hier zo snel gaat, soms kunnen we het zelf niet eens bijhouden :D Wel lastig dat je bloeddruk zo schommelt en jij weer van de VK naar de gyn...

@pat, ja daar wordt je toch blij van ;) (moet meteen aan de mona reclame denken :D)

Hier weer uitgerust, wakker, en ik loop over van de ideeën wat ik vandaag zou kunnen doen... Iig een beginnetje maken aan een taaltentamen, maar gelukkig zit er niet zo'n druk achter als de vorigen. Wasje zit in de machine, boodschappenlijstje is in de maak en verder weer heerlijk toegeven aan mijn nesteldrang! Hopelijk krijgen we vandaag de co-sleeper binnen. Gister al de voedingsBH's binnen gekregen en het tweede luierpakket... Ben erg blij met de BH's, ze passen tenminste gewoon zonder tussenstukjes ;)

2. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    succ6 en relax!!;)

3. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Gauw bijgelezen. Gisteren mijn laatste werkdag gehad, dus nu eindelijk verlof!!! Nog verwend met een kaartje en douchespulletjes van Lief door collega's, helemaal leuk!

Heb het niet zo goed onthouden allemaal, al heb ik inmiddels wel enorme zin in aardbeien gekregen haha.

@Lilalief, wat een vreselijk nieuws.. Echt je ergste nachtmerrie.. Heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

@Gewicht, hier voor de zwangerschap 1,65 lang en 56 kilo, dus wel prima. Inmiddels zit ik op 65 kilo, maar qua aankomen staat het nu al een maand stil. Gek toch? Ik dacht dat de baby nu ook flink aan het aankomen was, dus dan zou het logisch zijn als je zelf ook nog wat aankomt?

@Kassie, welkom!

Oh nu weet ik het echt niet meer. Nouja, straks nog naar de Ikea voor een lamp en wandrek op de babykamer. Dan is dat ook weer klaar.
    Meiden met een controle vandaag, succes!

4. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Klein probleempje. Ik kreeg een brief van UWV dat mijn verlof tot 18 juli loopt. Ik dacht dat ik tot 1 augustus had. Oeps.... Kinderdagverblijf gebeld en helaas zitten ze al vol vanaf 15 juli dus ik moet 2 weken zien te overbruggen. Hmmmmm..... lastig. Aangezien ik alleen mijn schoonvader kan vragen. Misschien zijn er wel wat vrienden dus daar moeten we dan maar achteraan en als mijn rooster gunstig is dan kan misschien mijn man tijdelijk 1 dagje ofzo thuis werken cq vrij nemen. Gelukkig werk ik onregelmatig. Dus hoop maar op avonddiensten dan is het maar voor een paar uur. We gaan het wel zien.

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Harde buiken: heb ik vaker geschreven volgens mij, maar ik heb ze ook niet. Althans ik heb gewoon de hele dag een harde watermeloen, niet op sommige momenten ofzo.

Spuit voor placenta: hier in WKZ in Utrecht doen ze die spuit standaard.

Verzorgingsspulletjes voor baby: shampoo, bodycreme, badschuim, sudocreme, vaseline (om eerste poepjes makkelijk weg te krijgen, schijnt erg te plakken) en nog wat proefmonstertjes uit alle dozen en tassen. Oja en borsteltje + kammetje + nagelschaartje.
    Zo’n neusdingetje zit ik nog aan te denken, misschien nog halen. Wattenstaafjes ben ik nooit zo’n voorstander van (gebruik het zelf ook nooit ivm ontstekingsgevaar als je te diep doet), maar met die kleine oortjes misschien wel handig. Billendoekjes heb ik ook, luiers alleen wat uit de dozen en tassen, moet er nog bijkopen.

Eten en maagzuur: ik heb genoeg trek en eet ook vanalles en lang niet altijd gezond helaas, maargoed ben 1.75 en mijn normale gewicht is 61 kilo, nu 71. Soms heb ik last van maagzuur, maar nu al een week niet meer na 1 nacht vorige week. Ik ben tijdens zwangerschap ook een aantal keer bij de mac geweest, kan geen kwaad hoor, zolang je het maar niet elke dag doet. Heb zelfs mcflurry en milkshake van daar op.

Miffy: aha, dan heb je kans dat het gewoon echte veezels zijn en geen gemalen hout haha, gelukkig maar! Ben benieuwd naar de foto van je geschilderde buik!

Lilalief: ooh nee wat vreselijk!!

Kassie: welkom!

Pat78: wat goed dat het zo is afgelopen! Zo’n bericht op facebook/twitter helpt vaak beter dan via de officiele kanalen. Heb al regelmatig gehoord dat er zo snel contact met je opgenomen wordt.

Essie: wat stom zeg! Maar ze krijgen tegenwoordig ook maar een aantal minuten de tijd voor bezorgingen, hier ook met babydump. 8 minuten voor superveel spullen. Op een gegeven moment lopen ze steeds achter en moeten wel hun ronde afmaken. Die gasten die hier kwamen, werkten soms van 7:00 tot 20:00 uur om alles rondgebracht te krijgen. Dat ligt dan echt aan die werkgever en niet aan die gasten. Maargoed, dan nog, bij een zwangere vrouw of oud vrouwtje ofzo dan zouden ze ook best een uitzondering kunnen maken.

Ik heb weer als een geit geslapen, zeker 4 keer wakker, waarvan 2 keer heel lang. Op n gegeven moment wakker zonder te weten hoe laat het was. Vogels floten al en dan kan het bijna wekkertijd zijn, maar ook nog veel vroeger.
    Toch ff gaan kijken en bleek pas 5:15 te zijn, met het idee nog 2 uur te kunnen weer in slaap gevallen gelukkig.

Gister ook laatste bijeenkomst zwangerschapsgym gehad, was leuk, veel gekletst. Is ook leuk om te zien hoe iedereen toch haar eigen idee heeft over bepaalde zaken (welke VK heeft de voorkeur, blijft man thuis of niet in kraamweek, wel of geen pijnbestrijding etc.). Volgende bijeenkomst is nu met de babies!! Lijkt me zo leuk om te zien wat iedereen geproduceerd heeft! Hoop wel dat t allemaal goed zal gaan bij ons trouwens.

Kleine was gister na t eten trouwens erg druk, dus hebben we nog ff zitten genieten op de bank voor ik naar zwangerschapsgym ging.

6. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kassie, welkom! Ik kan het ook niet altijd bijhouden... Ook al heb ik verlof...

Aardbeien, lekker hoor, vind ze alleen nog zo duur...

Mac, mmmmm, lekker hoor! Gelukkig zit er niet een mac in de buurt!

Koelkast, wat belachelijk dat ze die niet even verder wilden zetten....

Hier; vanmiddag naar de star. Even mijn voetjes laten doen! En mijn nagels laten pakken. Je moet jezelf af en toe verwennen.
    Vanmorgen was het knudde bij de huisarts... Ik moest mijn urine weer laten controleren ivm kuurtje. Blijk nog een beetje blaasontsteking te hebben (kan dat, een beetje?) Maar krijg er niets voor..... Bij klachten weer inleveren. Uhm ,heb geen klachten. Vind het lastig om te zeggen naast de zwangerschap wat klachten zijn...

Eten, eet ook lekker veel, probeer er wel om te denken! Heb geen weegschaal... Maar toen ik voor de intake kwam woog ik 104 kilo bij 1.73 . Wat een verrassing, te blog BMI! Met 32 weken woog ik 104,9 kilo. Amper aangekomen! Word opgegeten door baby!

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

pearl: kan je geen vakantie opnemen?

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ohh lekker, zijn er weer Hollandse aardbeien te koop?? Dan ga ik ze ook halen!

Vreetbuien: hier nog steeds aan de paaseitjes hihi

Gewicht: ben 1.78 en woog voor de zwangerschap 71.5 en nu 82.5....

Kassie welkom!

Pff hier weer enorm slecht geslapen, om half 8 alweer klaarwakker...komt doordat de hele tuin verbouwd gaat worden en die man begon al om 8uur! Vijver gaat eruit, planten eruit, tegels erin, border enz zodat ons meisje straks lekker de ruimte heeft om te spelen :)

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja Hollandse aardbeien zijn het allerlekkerst!!!! Ik had gister bij de Hema een bakje Spaanse gehaald voor 2 euro... vond ik wel een vriendelijk prijsje ;)

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ja ik had van de week hollandse aardbeien bij de lidl
    waren 2,89 voor 250gr
    maar zoooooooooo lekker!!!

11. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Vakantie... Helaas niet. Wel geprobeerd om meteen na het verlof, maar er zijn teveel met vakantie en ik werk in de zorg. Het zal vast wel goed komen.

12. Kassie

Kassie Actief lid

3 aug 2011
    107
    0
    0
    iets in de lucht
    La Herradura, Spanje
    Bedankt voor het warme welkom!
    Mijn bloeddruk was vorige week bij de VK 150/102. Toen een paar uur later bij de gyn 140/86. Dat was voor hun weer onder de grens. Heb wel meteen echo, ctg en bloedonderzoek gehad, maar dat was gelukkig goed.
    Nu weer even laten controleren en dan aardbeien kopen lees ik!

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Jippieeeeeee kom net terug van de VK en beeb is EINDELIJK ingedaald haha. Had zoveel steekjes en menstruatiekrampen de laatste tijd, leek me al sterk als het niet zo was. :D Beeb zit me nog wel in de ribben... grmbl...

Bloeddruk was weer netjes 104/67 en ben nu 10 kg aangekomen sinds laagste gewicht (6 kg sinds startgewicht). Net om het te vieren maar wat lekkere broodjes, fruitsap en vleesbeleg gehaald yumm... schranstijd :D Ben alleen aardbeien vergeten!! Stom!

@ Ohjee Pearl... benen bij elkaar en hopen dat je tot 42 weken loopt dan maar hihi.

@ Haha Pat gefeliciteerd ;)

@ Mamajolanda succes bij de VK! Enne ik vind het meevallen wat je eet hoor! Of snoep je echt zoveel?

@ Ludora, de BM was hier net 32 cm - met beeb ingedaald, dat wel. VK zei dat het een paar centimeter kon schelen of ze ingedaald zijn of niet!

@ Kassie welkom (terug)

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    BB ik heb nog niet gebeld omdat t op en af gaat, heb nu net beschuitje kaas op, en boterham met ham, geen probleem. En vanmorgen na een bak vla al mis... Je beredenatie is aan de andere kant wel logisch... Hmmm...

Pearl misschien heb ik t verkeerd begrepen hoor, maar is het niet zo dat de tijd na je bevalling, dus 10 of 12 weken, pas bepaald wordt na je bevalling?? En dat er niet uit gegaan wordt van een uitgerekende datum?? Dat zou toch raar zijn naar mijn idee. Ben je 42 zwanger loop je 2 weken mis... En als je bijvoorbeeld vroeg bevalt is t toch ook niet zo dat je de weken die je korter zwanger bent na je bevalling nog krijgt?? (hou me ten goede hoor ;) )

Was t nou Daro? Over indalen? Ik las toevallig niet, dat bij je eerste kindje het indalen eerder gebeurd. En bij de 2de er meer ruimte is dus dat ze pas veel later indalen.

Vriendinnetje net op bezoek geweest, had nog wat spulletjes, oa een ooievaar voor op t raam!! Leuk!! (en schoentjes ed leukleuk!!)

Oh Kassie (denk ik) welkom!!

Ik ga even verstandig doen en even liggen.

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Je krijgt 16 weken verlof.... hoe dat ingedeeld word wisselt, maar wel altijd 16 weken ;)

16. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hi ladies,

even snel een update over mijn gesprek bij de pop poli vandaag...

ik hoef niet aan de medicatie want ze zeiden dat t logisch was dat ik er doorheen zat... wel mag ik onder medische begeleiding van mijn vk bevallen in het ziekenhuis (dus gratischhhhh) en gaan ze JAJA kijken of ze me kunnen inleiden vanaf week 38! dus ik heb kans dat ik deze moederdag al mama ben!

we vertellen het alleen aan de families en verder niet omdat we geen zin hebben in EN EN EN smsjes..

ben echt enorm opgelucht en blij met de mensen die ik gesproken heb. de gyn was echt geweldig leuke dame, de psych ook... kinderarts was een pittige tante maar ook erg relaxed.

ohhhh is het al zover??? mag hij al komen?? heb er helemaal zin in nu hahaha

verder heb ik hetzelfde met aardbeien, maar ben de laatste tijd heel erg van de mango's en meloen... JAMMMM (Zelfs de thee drink ik van beide)

Lilalief wat een verschrikkelijk nieuws... ik heb het continu in mijn hoofd zitten!

wij hebben EN een Mac EN een Burgerking in de buurt (ik hou me netjes in hoor) ik ga meestal voor een mcflurry en heel af en toe een keer een hamburgertje... ohhhh t water loopt me in de mond!

verder is er niet veel blijven plakken (ik was van slag toen het over eten ging :) )

17. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ja, dus in mijn geval 6 weken voor uitgerekende datum (ivm ziekte) Maar als ik 42 weken, dus 2 weken langer zwanger ben, heb ik daarna toch niet ineens nog maar 8 weken??

18. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Kan wel max 2 weken bijkomen als hij te laat geboren wordt. Dan schuiven de weken op.

19. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    An wat fijn!!!!! Hoop dat je je (ook zonder de medicatie (gelukkig) nu de laatste loodjes wel beter gaat voelen!

20. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    @Ludora: nou ik moet zeggen dat ik me nu al een stuk rustiger voel nu ik weet dat ik misschien al bij voorbaat weet wanneer ik ga bevallen (soort van rustpunt)

Deel Deze Pagina