Hier een linkje over wat meer uitleg van t verlof: Zwangerschapsverlof - lengte Zoals ik het dus lees, is de einddatum dus inderdaad niet te berekenen, want dat kan alleen aan de hand van de feitelijke bevaldatum!
Ludora, je krijgt altijd 10 weken verlof na je bevalling. Pas als je bevallen bent berekend de Arbo wanneer je startdatum is. Dus loop je over, heb je langer verlof!
goedemiddag dames @lilalief, heel veel sterkte. Was er hier ook stil van. @aardbeien, lekkkeeerrr @mac, heerlijk @eten, ik krijg ook bijna niks binnen. Leef hier vaak op drie boterhammen over de dag verspreidt en s'avonds een paar happen avond eten. Op de dagen dat ik geen last heb van maagzuur, bunker ik wel. Dus probeer het te compenseren. Voel me er niet rot bij, ben van nature geen grote eter. @gewicht, voor ik vriendlief leerde kennen woog ik 47 kg ( had een vorm van anorexia ) met 1.72 m. Twee jaar later zat ik 67 kg . Voor ik zwanger werd was gewicht 71 kg en laatste controle 81 kg. Moest dit wel ff verwerken, want ook ik ben een controle freak wat betrefd gewicht. @verlof, je hebt idd recht op minimaal 16 weken. Je hebt na de bevalling altijd recht op 10 weken. Als je dus 6 weken van te voren verlof neemt, en twee weken overtijd loopt, kom je uiteindelijk uit op 18 weken verlof. Het hoe, wat, waar staat ook duidelijk op site van het uwv. De defenitieve einddatum kan dus idd pas worden vastgesteld nadat je bent bevallen. @kassie, welkom. @indalen, hier het idee dat beeb ingedaald is. Ze ligt nu ook bijna continue op dezelfde plek in dezelfde houding. 17 de pas controle, dus dan horen we het wel. Heb ook veel meer last van harde buiken, die minder lekker aanvoelen. Ik maak me er niet heel druk om, er zit geen regelmaat in. @ego, af en toe kan die vent van mij zo lief zijn. Ik zei van de week tegen hem: Kijk, mn navel is nu wel heel anders. Hij dus kijken, floept ie eruit: Kijk nou, hij lijkt op je anus. Waarop we dus alleen nog maar stompzinnig konden lachen. Heerlijk, die meest romantische uitspraken, haha. De rest ben ik kwijt, ik ga maar ff een ijsje eten.
bij mij is nog nooit mijn baarmoeder opgemeten met een cm??? Vorige zwangerschap wel altijd. heel de dag het zuur, jakkes
@VMB hahahaha vriendlief en ik liggen helemaal blauw om je navel/anus verhaal hahaha maar ook hier een plopnavel
@An, hij plopt nog niet, maar volgens mij kan dat wel elk moment gebeuren. Ik kan nu dus ook gewoon serieus niet meer normaal ernaar kijken, schiet elke keer in de lach.
de babykamer is klaar !!! woehoe vanmorgen zijn ze de bovenkant van de kast komen maken en verder hebben we de plankjes opgehangen en alle spulletjes er weer in gezet. He he geeft me toch veel meer rust nu Net even een vlaai naar de babydump gaan brengen om het personeel van de winkel toch even te bedanken voor alle goede hulp ! Nu doodmoe na weer een vreselijke nacht....
@Lilalief: Heel veel sterkte! @Nijntje: Waar heb je de voedingsbeha's besteld? en tot welke maat gingen ze? @An: Wat een goed nieuws. Zal zeker opluchting zijn. @Hier: Vanmorgen groei-echo gehad. Kindje is nu 3100 gram. Dus groei is weer wat bijgetrokken. (vorige x in 3 week tijd 900 gram gegroeid, nu 600) Ze verwacht dat ik nu bij VK mag blijven ipv gyn, maar dat hoor ik volgende week. Tenzij uit bloedtest van vanmorgen gekke dingen komen. Maar ik zat vorige x tegen een 9-pondertje aan en nu tussen 8 en 8,5. Wat ze niet gek vind met onze lengte. Ik beval sowieso in ziekenhuis en de rest moet ik afwachten. Ze kon niet eens zien hoe het kindje precies lag haha Koppie wel naar beneden maar het ene beentje lag helemaal anders dan andere, en alles zat opgevouwen. Niet zo gek dus dat ik er geen hoogte van krijg wat ik elke x voel.... Ga even naar centrum, ff de nieuwe Maxx bekijken (weet niet of jullie dat kennen, maar is zo'n dumpzaak met af en toe best leuke dingen...)
Stelletje kletskousen @ nieuwe (sorry naam vergeten) welkom!! @ mac, bij de gyn vandaan naar de mac geweest en een big tasty gegeten naja niet helemaal opgegeten zal halverwege helemaal vol, maar was wel even lekker @ gewicht toen ik m'n man leerde kennen woog ik 45 kilo bij 1.69. Eigenlijk veels te licht, maar ik had dat niet door omdat iedereen zei dat ik dik was. Ik had een paar hele moeilijke jaren achter de rug waarin ik verslaafd ben geweest. Ook had ik geen geld waardoor ik geen eten kon kopen dus ja dan val je wel af. Maar ja een goede relatie kan veel doen, dus ik kwam aan. Toen ik zwanger werd van Devin woog ik 58 kilo. en kwam toen veel aan. Die extra zwangerschapskilo's zijn er nooit helemaal afgegaan en nu door die 2 zwangerschappen achter elkaar zit ik nu op 91 kilo. Hierna ga ik er echt voor om weer een beetje op gezond gewicht te komen (tussen de 60 en 70 kilo ofzo ben ik al blij) Straks nog even verse hollandse aardbeien halen, ben ook echt gek op aardbeien. vanochtend nog wel een aardbeienshake gehad Vanochtend even snel bij de gyn geweest. Er is een nieuwe ring geplaatst. Ze heeft nu de verzakking heel goed gezien. Die bult hing er weer half uit dus kon ze het nu bekijken. Was nu ook heel erg pijnlijk met inbrengen. Ze moest nu die baarmoeder omhoog duwen, maar ook die ring goed plaatsen. (doet nu nog steeds pijn) Volgende week krijg ik weer de gehele controle en gaan we ook bespreken voor een ks. Nu dat ze die verzakking heeft gezien kon ze het ook begrijpen. Maar volgende week gaan we alles goed bekijken en bespreken, met misschien nog een groei echo erbij en hopelijk weten we dan meer. Wat gaan jullie vanavond eten?? geen idee nl wat we moeten eten.
Dat is ook nog wel redelijk betaalbaar zeg En ze zijn ook mooi. Welke cup heb jij als ik vragen mag? Want kleinere beha's vallen bijna altijd mooi haha, en ik heb cup F. Vallen ze groot of precies goed? Ook qua omtrek?
Ik ben ook wel benieuwd naar de pasvorm. Heb al een BH maat F in mijn winkelmandje zitten, oweee als je die 'jat' child hahah
@Miekr, vervelend is dat als mensen zegen dat je dik Bent maar dat absoluut niet bent, stukje over verslaafd herken ik wel Van mijzelf dus wees heel trots op jezelf dat je dat overwonnen hebt Lang leve het goede leven, op mijn slechtst was ik op gegeven moment 56 kilo, daar ben ik toen zelf ook van geschrokken.
Verslaafd? Pfoe, heftig! Maar klinkt alsof jullie wel goed op je pootjes zijn terechtgekomen... En binnenkort nog zo'n wondertje erbij.... helemaal mooi!
ik heb wel terug gelezen, maar niks onthouden.... net terug van de verloskundige, bloeddruk was goed, hb was goed, baby's hartje deed het goed, bm groeide goed daarna echo..... er was inderdaad niet veel vruchtwater aanwezig, maar nog geen reden tot zorgen verder meteen even gekeken naar de groei van de baby, beentje was 35w0d en beentje 34w5d buikje was maar 32w2d over 2weekjes moet ik weer terug en krijg ik weer een echo, dan gaan ze kijken hoeveel vruchtwater er nog is en hoe de baby gegroeid is mocht het buikje niet beter gegroeid zijn word ik doorverwezen naar het ziekenhuis
Ik heb nu een cup H en omtrek 80. Hiervoor had ik 75 E/F of 70F... En dan droeg ik Marlies Dekkers... Maar ik groei echt de hele zwangerschap door, dus kan niet precies zeggen hoe de cups vallen. Ik had eerder bij de Prenatal een G gepast, maar die zat echt te krap. Dus nu een H en I besteld en H zit het mooist.... Dus meiden, gewoon proberen, en anders weer terug sturen!!!
Net terug van vk en arbo!!bij vk was alles goed!! Dus geen zorgen meer hihi en bij arbo tha wat een suffe ***** pffff Maarja ook weer gehad hihi Nog ff op t dorp geweest deken en kissen voor mij op de bank gekocht voor de aankomende zes weekjes en nog wat zoogcompressen erbijgehaald me ventje kwam thuis met een paasmand!! Heerlijk Yupgup ik snoep echt heeel veel!! Niet normaal maar ook gezode snackies hoor hihi zoals fruit maar meerendeels tog fastfood en junkfood hihi Liefssss
Het buikje is indd het geen wat ze het belangrijkste vinden om opgemeten te hebben! Fijn dat er nog voldoende vruchtwater is!
maar als dat het belangerijkste is, is het dan niet belangerijk dat er geen achterstand in zit vind 3weekjes verschil toch best wat maar de vk leek zich geen zorgen te maken dus probeer dat zelf ook niet te doen