Ten eerste meiden, wordt ik ingeleid dus langer verlof heb ik niet. Ten tweede staat er idd ook in de brief dat als je later bevalt je uitkering gewoon doorgaat totdat je de 10 weken na de bevalling hebt gehad. Ik ben met 6 weken gestopt dus ik zal gewoon 18 juli weer moeten beginnen. Net wat kleertjes gewassen en die hangen lekker te drogen. Nu nog ruimte om ze weg te leggen . Wordt bij onze eigen kleding totdat we een commode hebben.
Ik kreeg het advies om tot na de bevalling te wachten met het kopen van de voedingsbh. A. omdat je niet zeker weet of het gaat lukken en b. omdat de eerste 3 dagen je borsten groter kunnen worden door de stuwing en daarna weer minder groot wordt. Dus ik ga wel passen binnenkort en dan mag manlief ze gaan kopen. Als ik zelf nog niet mobiel ben. Daarom heb ik zo'n elastische hempje gekocht waar ook die klemmetjes zitten zodat ik deze wel los kan maken en borstvoeding kan geven.
Voor jou geldt het dan niet, maar voor anderen wel, als je 2 weken over tijd loopt, heb je gewoon 2 weken langer verlof hoor! Je hebt altijd minimaal 10 weken verlof na je bevalling!
@yupgup: ik ben ook niet tenger en klein... Voor mijn zwangerschap 1.67 en ong 52 kilo... Nu ruim 72 kilo... Is de kleine niet zo eigenwijs meer, heeft het eraan toe gegeven om naar beneden te moeten whahaha... @nijntje: bevalt Pabo een beetje? Ik hoor de laatste tijd veel negatieve dingen over Pabo in vergelijking met een aantal jaren terug... @ludora: sommige bedrijven mogen nog geen eens binnen komen vanuit het bedrijf, tot de deur en niet verder... Ook zijn er bedrijven dat ze verplicht hun werkschoenen aan moeten houden... In dit geval ten nadele van Essieee... Wel heel erg jammer van hen dat zij niet even nadenken over blokkeren van toegang... Ook vanuit veiligheid overwegingen.... @Essieee: gelukkig dat je schoonvader even langs is gekomen om je te helpen, en alle begrip dat je man boos is geworden... Zou ik in zijn geval ook doen.... @dribbel32: Al aan het genieten van je verlof? Ik heb nog nooit eerder met vk gesproken over groeispurten ed... Ik krijg alleen te horen; "oh dat gaat goed" of "prima op schema" ed... Wordt na de bevalling geholpen aan carpaal tunnel syndroom? @aankomen: Ik ben ontzettend aan gekomen vanaf het moment dat ik in de ziektewet en nu zwangerschapsverlof zit... Daarvoor zag je alleen mijn buik groeien, nu groeien mijn benen/ billen en houdt ik steeds meer vocht vast... Verplicht stil zitten is dus ook niet alles... Ik kom nog elke week een kilo aan, houdt niet op... Ben benieuwd hoe zwaar ik as dinsdag weeg. @kassie: Welkom... Ik ben uitgerekend op 15 mei... Wordt je niet moe dat je zo heen en weer geslingerd wordt... @ UWV: ik zat voor mijn zwangerschapsverlof in de ziektewet, moet ik nu zelf de wijziging doorgeven dat mijn zwangerschapsverlof per ingang van 03 april ingaat? @An1985: Wat fijn meid, hopen dat je de laatste periode er goed door heen komt en dat je van de kleine kan genieten op moederdag, zou wel toppie zijn... @VMB1981: Whahaha, wat een opmerking van je man... GE-WEL-DIG. Mijn navel plopt er bijna uit, scheelt niet veel. @Ilonka85: Foto Foto, ben niet zo nieuwsgierig.... @child: Ben je een beetje gerustgesteld bij de controle? Heb je meer zekerheid gekregen? het was toch allemaal nog wat onduidelijk? @MIekr: Ik hoop dat de ring nu blijft zitten, en goed dat zij "de bal" nu gezien heeft. Fijn dat het gesprek over KS nu serieus genomen wordt en om welke reden.... @miffy en mamajolanda: Wat fijn dat controle goed was... @misskimmy: welkom, jij bent dus rond 10 mei uitgerekend?
Hoi dames, Vraagje: een vriend van ons is hobbyfotograaf en gaat over 2 weken een fotoshoot doen van mijn buik Nu vroeg hij wat ik graag wilde en ik ben benieuwd of jullie leuke ideeën hebben?
Hahhhaa Pearl!! Van de hond dus! Van me oma heb ik nooit last, veel te gezellig! En het eten heeft me toch gesmaakt hoor! Had ook maar wat cherry tomaatjes erbij gegeten als gezonde tegenhanger.. mja nu cornetto als toetje hahaaa Plof zo lekker op de bank, eens kijken of er nog wat op tv komt vanavond...
Ik weet niet vanaf wanneer je in de ziektewet zat? Ik al sinds kerst, voor mij gold dat ik zelf mn zwangerschapsverlof (WAZO) moest aanvragen. Dat kan vanaf 8 weken vóór je uitgerekende datum en het duurt ongeveer 4-5 weken tot alles verwerkt is. Ik zou even UWV bellen om te vragen of je dat zelf moet aanvragen, want 3 april is al geweest dus dan zou je al bericht moeten hebben gekregen.
Thanks, you made my day!! (voel me echt verschrikkelijk maar hierdoor moest ik hardop lachen dus bedankt!!)
Misschien erg standaard maar ik vind een grijsachtige achtergrond met een wit shirtje aan altijd heel mooi.. zodat je duidelijk het contrast ziet. En kijk eens bij de buikfoto's hier op de site, met die doeken vind ik ook wel mooi gedaan.
@Sefanja, ze vertelde de grootte van de bm en ik constateerde dat die dan wel ineens behoorlijk gegroeid was! Daar was ze het mee eens, maar kon verder geen kwaad! Als het goed is, gaat het carpaal tunnelsyndroom vanzelf weer over na de bevalling, dus hoeft er verder niks aan te gebeuren. Daar hopen we dan maar op!
hier net nog eventjes geslapen en me nu snel klaar maken voor de laatse bv-avond (gelukkig!!!) ik zou zeggen niet te veel kletsen, maar zie dat het best druk is...... dus ben benieuwd hoeveel ik straks mag terug lezen hihihi
@Sefanja, Ik heb altijd al juf willen worden, vanwege privé-omstandigheden nooit de Pabo kunnen doen. Ik ben na de middelbare school gelijk gaan werken en daarin hard gewerkt om dansjuf te worden, alleen zonder diploma. 3 jaar terug geopereerd aan mijn blinde darm en een tijd zonder werk gezeten, toen de beslissing genomen om de pabo te doen. Tja of ie leuk is... er zitten veel hopeloze, onzinnige opdrachten aan vast, maar de stages vind ik een feest!
@daro: Dank je wel... Just in Case bel ik ze morgen even op.... @Dribbel32: Ik hoop het voor je, twee kennissen van mij zijn geopereerd eraan... Heb jij het door zwangerschap gekregen?
@Daro, ja leuk idee, al wil ik niet helemaal in ondergoed, denk een mooi hempje ofzo (en die dan omhoog doen ofzo) en een witte broek. @Sefanja, ja, het begon toen het die dagen zo warm was, daarvoor nooit last van gehad. De vk (en google) vertellen me dat de kans groot is dat ik er weer vanaf ben na de bevalling omdat het puur door vocht komt. Mijn enkels zijn ook echt verdwenen, ben nu gezegend met olifantenpootjes
@Cullen: Nee dit was laatste echo, omdat het zo goed bijgetrokken is @Sefanja: Ja ben wel gerustgesteld. Groei is nu stabieler en was vorige x dus echt een tijdelijke spurt. Dus nu is het afwachten tot de bevalling.
Dribbel, zwart op zwart vind ik ook altijd mooi met warm licht erop. Buik ontbloten en hoppa hij valt op. Beetje klassieke fotohoudingen aannemen, 'dromerig'. Of wit op wit en dan juist fel en helder (vrolijk). Denk ook aan accessoires zoals een bloem, meetlint, badeendje, knuffels, etc... Weet niet hoe bloot je wilt maar een groot grof vest of wollen deken om je heen geslagen met buik bloot vind ik ook stoer. En/of de open spijkerbroek (een jeans pakken van voor je zwangerschap, dan moet de rits wel open) of juist baggy jeans van manlief?? En ja de 'doeken' fotos zoals bij de buikenwedstrijd staan is ook mooi, maar misschien wat te bloot? Denk er ook aan om je man mee op de foto te zetten... Is leuk voor later ('wahaa wat zag jij er toen uit!') haha
Goede ideeën! Alleen wil vriendlief niet op de foto, hij heeft iets tegen foto's Spijkerbroeken van voor mijn zwangerschap krijg ik nu ws niet eens omhoog En broeken van vriendlief zijn 6 meter te lang... Ik ga idd eens even spieken voor accessoires, vind dat altijd wel leuk!