mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Dank je Kassie, en jij welkom hier.

Bed omhoog:ik denk dat dat hier komend weekend gaat gebeuren.

En ik heb al twee weken een molton matrasbeschermer in bed liggen. Gewoon just in case (had bij de 1e langdurig gebroken vliezen)

Co sleeper: Die hebben we niet, maar we hebben een oud houten ziekenhuisbedje die bij ons op de kamer staat.

Nou 1e keer bloed geprikt en net ontbeten, nu dus 1,5 uur wachten tot de tweede keer prikken

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Goeiemorgen!
    Gisteravond niet zoveel gemist geloof ik.. valt me mee :)

Achhh jaaa die krakende kraamonderlegger... lekker zweterig ook. Was ik alweer vergeten dat die er straks ook op moet :) Als het echt irritant wordt kun je ook een waterdichte molton gebruiken hé..

Hier vandaag eigenlijk helemaal niks op de planning dus ik ben me ernstig aan het afvragen hoe we deze dag door gaan komen zonder mn zoontje de hele dag voor de tv weg te zetten.. straks maar ff naar buiten en vanmiddag maar wat knutselen ofzo. Vanavond gaat ie bij oma slapen en daar blijft ie morgen tot 's middags.. lekker ff wat tijd voor mezelf.

Oh ja en nog goed nieuws.. mn man vertelde gister aan zn baas dat ik zwanger ben (ja lekker op tijd hahaha maar hij heeft 'pas' sinds 1 maart een contract) en zn baas vertelde hem dat hij in plaats van 2 dagen maar liefst 5 dagen vaderschapsverlof krijgt! Da's positief :)

3. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daro; goed nieuws! lekker zeg 5 dagen!

Slapen; vannacht goed geslapen, niet lang wakker gelegen na mijn plaspauze...

Nyncke; succes met de dagcurve! Hoop dat het meevalt!

Hier; Lekker weer! Nog wel, ze voorspellen regen... Ga zo op verjaardag naar het dochtertje van een collega, die word 1! Leuk! En mijn collega is tweede Paasdag jarig, dus zal zo bloemen voor haar halen! Naast mijn directe collega, zijn we ook vriendinnen. Lekkere combi op het werk!

Verder komt een nicht van mijn man babyspullen brengen vandaag! Leuk! Maxi cosy ed. Babykamer is bijna klaar! Mijn man is zooo hard aan het werk! Hij wil het af want als het niet af is, komt het kindje eerder.... Hoezo bijgelovig! Haha!

Fijne dag dames!

4. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @Daro: dat is fijn 5 dagen. Mag hij die dan wel bijvoorbeeld opnemen als de kraamverzorgster weg is?

En een waterdichte molton mag wel, kraakt niet, maar zweet wel.

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Heb nu een gewone molton op mn matras liggen. Dit is goed te doen. Met dat gekke kraakding wacht ik nog wel ff een paar weekjes!

Hier het idee dat die kleine weer aan het draaien is geweest en in stuit ligt. Arrghh!! Hoop dat ik of ongelijk heb of hij snel weer goed gaat liggen. Want laatste keer was er een beginnetje gemaakt met indalen.

6. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Pat78; die heb ik idd bij de prenatal gekocht.
    Daro; ben blij dat ik je aan het lachen hebt gemaakt.

Verder zijn we gisteren wezen shoppen. In zoverre dat we eindelijk leuke muurstickers hebben gevonden en we ook de naam als sticker op de muur gaan doen. Dan ook nog gordijnen voor de kinderkamer besteld en voor onze slaapkamer. Vanmiddag komen ze deze opmeten (kozijn dan). Dan hoop ik dat ze snel binnen zijn. De levertijd is ongeveer 3 weken, maar heb gehoord dat ze er vaak eerder zijn.

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @Viev: Realiseer je je dat als je verlof heb dat je binnen 6 weken kan gaan bevallen :)

@Nynke: Betekend dat, dat VK je in de gaten gaat houden en evt sprake is van inleiden of ks?

@Miekr: Ik hoop van harte dat VK goed naar jou luistert, zeker in jouw situatie dat je tot op heden alleen grote kinderen heb gebaart.

@essieee: Spannend, groei echo...

@nijntje81: Kraammatras? rond 37 weken en jij ligt er al op met 36 weken en 2 dagen... Als het kraken je zo tegen zit, probeer dan gerikers... Vergeet je bed niet op klossen te zetten ;)... Ik ga volgende klossen aanvragen bij "de Waarden", worden ze ook nog gratis geleverd.

@Daro: Dat is toch lekker voor je man, 5 dgn vaderschapsverlof... De overheid is hier nog mee bezig om voor vaders een week verlof te krijgen... Nu heb je 2 dgn verlof en 2 dgn calimiteitenverlof, de werkgever is verplicht dit aan as vaders te geven en uit te betalen...

@ Kassie: Qua gewicht mogen wij elkaar de hand schudden... Zolang ze maar gezond zijn, nietwaar?

Hoe doen jullie mannen het? nemen zij vakantie op als de kleine geboren wordt ed... Mijn man wilde perse de eerste twee weken vakantie opnemen... Ik had zoiets, doe het liever na kraamperiode want dan sta je er opeens alleen voor (althans mijn familie is er wel voor mij)

@UWV: Ik belde vanochtend met UWV om alles even te controleren, tot mijn schrik hebben zij geen gegevens over mijn zwangerschapsverlof ontvangen van werkgever... Mijn ziekmelding eindigt bij hen op 04 april , ik krijg dus geen geld meer van het UWV voor ziek zijn door zwangerschapsverlof ... Het was wel bekend bij hen dat ziekmelding gerelateerd was aan zwangerschapsklachten. Dus ik bellen met personeelszaken van mijn werk, hebben zij gisteren pas UWV gemeld dat mijn zwangerschapsverlof per ingang van 04 april ingaat... Als er nu iets verkeerds gaat met salaris, is mij beloofd dat ik daar weinig tot niets van zal merken... Daar ging het mij eigenlijk om, ik hoop dus een zorg minder.

8. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Sefanja, ik ga zo ook bij de waarden aanvragen die klossen. Maar ze er niet eerder dan nodig onder zetten.

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Man vrij nemen: Lijkt me wel lekker als man vrij is tijdens kraamperiode. Er wordt dan heel veel verteld en geleerd dus wel handig als hij het ook gelijk meekrijgt.
    De andere kant is wel dat hij ook gewoon nog een paar dagen kan werken tijdens de kraamzorg en daarna lekker vrij neemt.
    We zijn er nog niet helemaal uit.

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Daarom heeft mijn man er ook voor gekozen dat hij in kraamperiode vrij is en ik heb besloten dat de kraamzorg 6 uur per dag komt zodat zij mijn man alles rustig kunnen vertellen...

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Man vrij nemen: zn baas heeft wel liever dat ie die 5 dagen dan meteen na de geboorte opneemt en niet spreidt ofzo.

Eigenlijk was het plan dat hij (na de 2 eerste dagen) in de kraamweek gewoon zou werken en dan na de kraamweek een week vakantie zou opnemen. We hebben al een kindje dus het is niet nieuw voor hem en het idee was dat hij dan in de week erna ook wat extra tijd met de oudste kan doorbrengen want in de eerste week zijn er al genoeg veranderingen en is de kraamhulp er natuurlijk ook. De verzorging voor de baby komt toch grotendeels op mij neer, hij is geen type die de baby verschoont, een fles geeft of in bad doet ofzo.

Maar nu wordt het dus toch de kraamweek, en afhankelijk van hoe het met mijn BI gaat neemt ie misschien nog vakantiedagen op daarna. Het komt ook wel mooi uit zo, want naast de aangifte bij de gemeente moet hij ook nog binnen 30 dagen naar het consulaat om de baby aan te geven, dat kan dan ook meteen in de eerste week. Eventueel met de oudste erbij, lekker samen een dagje weg.

12. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is het de bedoeling dat vriend vrijneemt na de kraamweek, maar we moeten even kijken hoe het gaat lopen. Misschien doet hij toch wel de kraamweek, nog geen idee hoe dat allemaal gaat!

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Goeiemorgen!

Daro: wat lief van de baas van je man!

Essie: hoe was de groeiecho?

Nijntje: inderdaad vanaf 36 weken dat matrasje, heb ik ook gelezen ;)

Man in kraamtijd: die van mij werkt voor zichzelf...dus zal tussendoor vast nog wel even naar de zaak gaan voor wat dingetjes....verder probeert ie het zo rustig mogelijk te hebben rond die tijd en alles er omheen te plannen

Nyncke: succes vandaag!

Skaya: als je de hik boven of aan de zijkant van je buik voelt...dan is het kindje wel gedraaid denk ik! (daar merkte ik het aan) + het getrap in je kruis/blaas, auw!

Sefanja: Nijn zei 37e week, dat is dus 36 weken ;)

Babykamer afmaken: ik lees dat velen het lekker aan het afronden zijn! Hier hopelijk volgende week ook klaar, kan ik ein-de-lijk foto's ervan plaatsen!!

14. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @sefanja: Ik sta al onder toezocht van de gyn ivm met mn astma. Wat ze dan precies gaan doen weet ik niet. Ik denk dat ik dat over twee weken wel hoor. Of mss eerder als ik nu echt suiker blijk te hebben.

Vrij nemen: bij de eerste heeft mijn vriend de week nadat ik uit het zh kwam vrijgenomen. Hoe we dat nu gaan doen weet ik eigenlijk ng niet. we zullen wel zien

Nou ik ga maar voor de tweede keer bloed prikken en dan maar weer richting huis

15. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Goedemorgen!!

Sefanja, ik kan eigenlijk niet kiezen hoe de tijden van de kraamhulp zullen zijn. Ik heb 49 uur in 8 dagen, 6 uur per dag. Ik kan bijvoorbeeld wel kiezen om 8 uur te doen en op t laatst 4 uur. Maar ik vind dat zo'n moeilijke vragen om op voorhand te bepalen. Dus ik heb gekozen voor 6 uur per dag.

Verlof man, mijn man heeft met de verbouwing al 2 volle weken vrij gehad. Hij heeft dus geen verlof besproken voor na de bevalling. Maar zijn baas heeft aangegeven dat er flexibel mee omgegaan kan worden. Normaal maak mijn man minstens 40 overuren per maand, dus hij is ook altijd flexibel naar zijn baas toe. T nadeel is dat mei echt de drukste maand is op zijn werk. En hij draagt zijn verantwoordelijkheden op zijn werk wel echt. (andere kant zoontje en vrouw zijn thuis.... Ik zou t wel weten!! :D )

Mijn man wordt trouwens echt heel nieuwschierig, ongeduldig, kijkt er heel erg naar uit!! Ik heb dat zelf ook natuurlijk, maar hoe mijn man er in staat is zo schattig. Ik wist al dat ie lief was :p Maar deze kant kende ik nog niet van em :p

Oh foto met muisjes!! Wow die is gaaaaaaaf!!!! :D Een vriendin van ons is profi fotograaf en we hebben woensdag een shoot afgesproken. T idee met die muisjes neem ik zeer zeker mee. Echt geweldig!!

Ik moet even een lijstje gaan maken wat we nog moeten kopen... Op de badsteun voor t badje na heb ik alles op de uitzetlijst... Denk ik, de rest zien we dan wel toch?

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Kassie, wij zouden eerst gewoon de kleine bij ons in bed laten slapen. De laatste paar maanden is mijn man erg onrustig gaan slapen, door te gooien met kussens en regelmatig aan mijn kant te belanden. Toen toch besloten om voor een co-sleeper te gaan.

@Daro, wat lekker dat je kerel 5 dagen krijgt! Hier krijgt mn man er 3. Al denk ik dat hij er wel wat daagjes achteraan neemt... Hij heeft nog zoveel overuren staan...

@onderlegger, dat kraken valt wel mee 's nachts, maar idd dat zweten!!! Yag! :(

@sefanja, 36+2 betekent wel dat ik al de 37e week ben ingegaan ;)

@klossen, mijn bed is al verhoogd, heeft mijn kerel zelf al gedaan, dus dat hoeft niet meer. Wel gaat hij nog een oplossing bedenken voor de co-sleeper, want die is net te laag.... Ach, lekker zijn project ;)
    @ego, deze nacht (ondanks dat geplak) wel goed geslapen. Ik ben effies wakker geweest, maar was ook zo weer vertrokken. Als ik tegen de rug van mn man lag, begon die kleine meteen tikjes te geven... zo schattig!!!!
    Vandaag gaan we verf halen en wat kleine dingetjes klussen. En ik nog wat leren voor Nederlands...

17. Kassie

Kassie Actief lid

3 aug 2011
    107
    0
    0
    iets in de lucht
    La Herradura, Spanje
    Man vrij: De mijne heeft een eigen bedrijf samen met iemand. Hij heeft het zo geregeld dat hij probeert de eerste maand vrij te nemen. Lijkt me erg fijn, vind het behoorlijk spannend allemaal!

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hihi ja leuk he om te zien bij je man!

Die van mij heeft af en toe ook ineens van die 'besefmomentjes'. Gisteren roept ie ook vanuit het niets: he mop...ik bedenk me net....over 5 weken heb ik gewoon een dochter!
    En dan zie je hem echt zo verbaasd kijken haha

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier lekker geslapen en zelfs wat kunnen uitslapen. Vandaag alweer 35 weken!! En mijn schoonzus is gisteren bevallen van een meisje, superleuk!!

@Nyncke, succes met het bloed/suiker prikken..

@Man verlof, man werkt 2 dagen voor een baas en de rest van de week voor zichzelf. De eerste week krijgt hij op zijn werk sowieso vrij, en voor zichzelf heeft hij geregeld dat hij nu geen opdrachten meer aanneemt. Hoewel het bij ons het 2e kindje is, denk ik dat het nu juist in de kraamweek handig is als hij helemaal thuis is. Joas is ook nog klein en het zal voor hem ook enorm wennen zijn. En natuurlijk is het leuk om het kraambezoek zoveel mogelijk samen mee te maken!

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hihi het besef komt hier ook steeds meer te komen. Maar niet alleen bij hem hoor, ook bij mij! Vannacht (hehe, eindelijk) voor het eerst over de baby gedroomd. En over een buikdrager! Dat lijkt me nu toch wel wat haha.

Vriend krijgt na de bevalling 5 dagen, net als Daro. Echt super. En hij neemt daarna nog 2-3 weken vrij, ligt eraan op welke dag ik beval. Of 2 weken vrij nemen (dus in totaal 3 weken thuis) en dan de 3e (4e) week halve dagen werken. Heerlijk, lijkt me zo lekker!

Aankomend weekend gaan wij matrassen lenen om het bed te verhogen, dus vanaf zaterdag zijn we prins & prinses op de erwt. Ben dan 35+4. De week erna met 36+4 halen we een po op bij de thuiszorg en gaat de waterdichte molton om mijn bed. Moet ook nog even zon celstof matje in de auto leggen, niet vergeten...

Vannacht vaak wakker maar wel heerlijk tot 10 h geslapen. Pfoe, had het nodig.

Deel Deze Pagina