mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    gewicht; hoef ik me geen zorgen om te maken, eerder dat ze te klein zullen zijn als te groot...;)

matje; hier al sinds de 28ste week erop liggen ivm die harde buiken toen. Wij hadden alleen een plastic zeiltje... tip van kraamverzorgster was om grote handdoek erover heen te leggen omdat het water er anders nog af zou lopen in matras. Dat werkt erg goed tegen het zweten ook moet ik zeggen!

Vrij; hier zullen ze wel ff in het zh liggen nog *gaan we vanuit* manlief neemt de 2 weken vrij als we thuis komen. Lekker met z'n 4tjes! En dan eind juli nog een weekje vrij waar we midweekje ofzo weg willen gaan als "vakantietje" Hij weet nergens nog wat vanaf maar wij leren dat wel in het zh en hij vertrouwd mega op mij. (omdat ik opleiding daarin gehad heb, zo lief!)

Besef; hier hebben we ook steeds vaker dat we zeggen: oeh het zou zo maar eens kunnen..... Ik heb mijn man ook zien veranderen in een kant die ik nog niet ken! Zo leuk!

2. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Zo weer bijgelezen! Ga voor de verandering niet op iedereen reageren, ga zo even boodschapjes doen, lekker vrij vandaag, heerlijk!

Gister zo'n baaldag, moe, chagrijnig, nergens zin in, huilerig. Ik dacht savonds: hell met die 3 weken werken, ik stop gewoon eerder. Nu ik redelijk goed heb geslapen denk ik dan al gauw weer, neejoh ik kan het nog best aan. Maar goed over nadenken dit paasweekend. Als ik eerder stop, is dit wel mijn laatste weekie, dat zou heerlijk zijn!

Oja, tip voor krakend matrasbeschermer: badlaken erop leggen en dan pas je eigen lakens (kreeg ik van kraamverzorgster, weet niet of het ook echt werkt).

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

O zie dat die tip al is gegeven net door BB.

Mijn man neemt trouwens ook in ieder geval de eerste week vrij en ook wat dagen als de KV weg is, waarschijnlijk 1,5 of 2 weken. Wil samen met hem genieten van onze nieuwe aanwinst, zou het echt niet leuk vinden als hij zo snel weer zou gaan werken!

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @BB en Elies, ik ga de handdoektip proberen! Iig tegen het zweten en hou ons matras ook graag droog ;)

5. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    ik heb m'n plastic zeiltje er weer even afgehaald, kon er niet van slapen ondanks dat ik m'n badlaken erop had liggen.

Hier nog steeds erge last van die ring, maar snap nu ook waardoor. M'n baarmoeder heeft die ring opzij geduwd waardoor die dus nu tegen de zijkant van m'n baarmoeder schuurt. Vrij pijnlijk. m'n man wilt dat ik de gyn ga bellen, alleen zijn gezicht die hij trok dat hij dan weer naar het ziekenhuis moet rijden. Houd me er van tegen dat ik ga bellen, ik wacht wel af misschien trekt hij nog goed.

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Zo goedenmorgen meiden, ook zo rot geslapen? Wordt er een beetje zout van, elke keer dat ik wil draaien wordt ik wakker:( En dan heb ik het idee dat ik al gedraaid ben en mijn buik later pas meedraait. Ach werd 10.40uur pas wakker, heerlijk als de kids vakantie hebben.

Mijn vriend is 2 dgn vrij in kraamweek en als de kraamhulp weg gaat dan is hij 2 weken vrij.

Alleen die mevrouw had het erover dat ik 49uur kreeg over 7 dgn? Is toch 8?

Verder nog weinig te melden, ga ff terug lezen.

7. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik heb net het zeiltje erop gedaan. Zal zo ook ngo een handdoek erop leggen. Bed is toch nog niet opgemaakt omdat de lakens nu gewassen worden. Dus dat gebeurd straks. Hang ik denk ik de lakens zo buiten want dan is het snel droog en hoeft het niet in de droger. Dan nog het beddengoed even wassen en dan kan dat vanavond er ook weer op. Mag manlief mee helpen.

Zometeen nog even de badkamer beetje schoonmaken. Meer de wastafel en misschien even een dweil over de vloer. Het is gewoon warm hier. Zit wel binnen maar met ramen open. Maar de zon schijnt naar binnen en voel gewoon de warmte op mijn been branden.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    goedemorgen!!

hier wel redelijk geslapen, werd vanacht wel even wakker geschud door onze uk
    verder.....
    zit ik te twijfelen om zondag wel of niet naar me schoonvader te gaan voor pasen, me vriend wil er al rond 12 uur heen en dan zijn we meestal ook pas tussen 11 en 12 thuis
    ik weet niet of ik dat trek, ben vrij moe op het moment en ik zit daar gewoon nooit lekker
    zometeen even boodschapjes doen en dan misschien nog even uurtje slapen en daarna zien we wel weer hihihi

9. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ben ik druk bezig alle kasten enzo nog uit te zoeken (bergkast beneden onder de trap was/is echt een puinzooi, dus dat moet dan he). Ik geef lekker toe aan mijn nesteldrang, de kids spelen zelf lief, dus daar heb ik geen kind aan!

10. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Bed opmaken doe ik ook pas als kraamzorg is geweest (nog niks gehoord:()

Vriend heeft 3 weken direct aan geboorte vrij!! Heerlijk
    Dan kunnen we zoiezo ook wennen aan een ritme als hij ook weer moet werken..

Hier beseft vriend het ook steeds meer!
    Zoo schattig elke x pakt hij het lijstje en gaat nog eenx na of we alles hebben en soms loopt hij de babykamer in en roept hij de naam vd kleine uit t niets of loopt naar me buik en zegtie tegen me buik goedgroeien he!! Zoo leuk om zijn soft side te zien haha

Verder ben ik echt weer lui vandaag ga zometeen toch nog even stofzuigen en me was aanzetten en alvast vlees voor vanavond snijden eten kip tandori geen idee of het lekker is

Liefsss

11. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hallo meiden :)

Hier net groeiecho gehad. Hoofdje kon ze niet meten, daar lag hij niet goed genoeg voor..
    Hij word nu geschat op 2635gr. Volgens metingen zit ik op 36wkn en een paar dagen. Hij groeit gelukkig goed mee in de groeicurve.. Zou geen 6 ponder worden maar ws ook geen 9 dus ik hoop maar op 7 à 7,5 pond dam is het vast nog wel te doen...

Euhm verder..

Matrasbeschermer begin van de zwangerschap hebben wij 2 dure nieuwe matrassen gekocht sindsdien standaard molton van de action watervast erop liggen. Daaroverheen gewoon hoeslaken en vind t heerlijk kraakt niet en merkt er echt niks van. Als ik volgende week m'n bed weer verschoon leg ik het matje er wek op, vind ik het niks, dan maar niet en kan het molton in de was.

Man en verlof. Mijne krijgt 2 dgn geloof ik. Dan neemt hij ook een week vrij als de kraamhulp er is zodat hij er ook van kan leren. Ik moest van de week zo lachen, we hadden het over de baby verschonen dat we dat snachts gewoon bij ons op de kamer doen zolang hij bij ons slaapt. Zegt manlief Oja dan leggen we dat kussen we hier op een kastje ( die in onze kamer staat) om op te verschonen. Dus ik zeg ach nee joh, dat kan gewoon ff op bed. Zegt ie ja dan zit hè hele bed Dalijk onder de poep, ik kijk hem aan met andere woorden zo erg smeer je er niet mee hoor.. Hij heeft dus nog niet echt vertrouwen in zichzelf. En toen ik vertelde dat babys niet gelijk keutels poepen begon hij helemaal moeilijk te kijken. Ik heb zo gelachen, hij dacht dus dat een baby gelijk vaste poep heeft... Alleen zijn hoofd al, geweldig...
    Maar goed dat even tussendoor ;)

Van t zomer eind augustus heeft hij nog 2weekjes en dan gaan we een midweekje ergens heen met z'n 3tjes. Als alles goed gaat natuurlijk...

Ga zo naar een vriendin gaan we cupcakes maken, nog nooit gedaan ben benieuwd :)

Ohjaaa vandaag 35weken zwanger :D

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Mijn man zet net op facebook "Me meissie al weer bijna 36 weken zwanger. Wat gaat het toch snel. Gelukkig het kinderkamertje al klaar!! Laat die kleine maar komen!!!"... Dus ik geef een reactie hierop: Uhm schat, as dinsdag ben 35 weken zwanger, maar dat is idd bijna 36 weken... Whahahaha

@Vocht: Ik ga merken dat ik steeds meer vocht ga vasthouden in mijn benen, handen maar vooral enkels... Enkels zijn gevoelig, misschien dit as dinsdag maar even bespreken met VK.

@fotoreportage: Een vriendin van heeft op hyves nog vele andere foto's van bv met muisjes, zeepbelletjes en confetti, ze zijn geweldig....

@heitjekarweitje: Dat besef begint bij mijn man ook te komen, opmerkingen die hij dan erbij maakt geweldig... Hij zegt het dat met die lieve glinsterende oogjes (pret-ogen) en een grote glimlach...

@Essieee: Wat fijn dat de controle goed is gegaan en gefeliciteerd met 35 weken zwanger zijn...

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Nyncke: Succes met curve. Lees dat je bij gyn loopt ivm astma: Kan dit erger worden door zwangerschap of loop je daar omdat je medicatie gebruikt?

@Daro: Echt fijn dat je man extra dagen krijgt zeg

@Ludora: Hier is mn man ook erg nieuwsgierig aan het worden. Is af en toe ook heel lief slaapliedjes voor mn buik aan t zingen. Leuk he, dat je je man dan van zo'n andere kant leert kennen:)

Thuiszorgspullen: Moet je daarvoor nog een of andere zwangerschapsverklaring oid hebben om het mee te krijgen?

Mijn man 'neemt dagen op' (is eigen baas dus mag ie zelf regelen:D) als kraamzorg weg is. Ja eerste 2 dagen issie waarschijnlijk wel thuis (hij weet niet eens hoe hij een luier moet verschonen enzo)
    We doen ook alleen bezoek als mn man thuis is, dus lekker rustig

Fotoreportage: Had het wel willen doen maar ben zelden tevreden over mijn eigen foto's dus ben bang dat het weggegooid geld is. Besef wel dat ik een wondertje bij me draag, maar tevreden ben ik helaas niet over mijn lichaam...

@Hier: Voel me al een week wat minder fit. Veel last van opvliegers en af en toe in 1x het gevoel alsof ik teveel alcohol heb gedronken op een lege maag ofzo. Ik drink uiteraard niet;) maar voel me zo beroerd af en toe. Iemand die het herkent?

Vannacht lange nacht gemaakt. Was gisteravond helemaal onrustig. Gevoel dat ik nog van alles moet doen wat opzich wel meevalt. Kamer is klaar en bevaltas bijna compleet (nog niet helemaal maar zou me prima redden als kleintje zich nu aankondigt) Maar gewoon zo onrustig in mn hoofd....

Hier is het heerlijk weer. Straks even naar buiten...

14. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Nyncke, succes hopelijk geen suiker! Dit is ook je tweede test he? Ben benieuwd wat ze bij jou gaan afspreken.

@Essie, fijn dat de kleine binnen de groeicurve zit.

@Man vrij, die neemt in de kraamweek vrij, maar hij zegt zo nodig kan ik langer thuis blijven.

@Zeil, ik heb nog niks liggen slaap al beroerd genoeg.

15. Elies25

Elies25 Niet meer actief

mamajolanda: aaah jou mannetje is net als de mijne, die kan ook tegen mijn buik praten zoals ik hem nog nooit heb gezien (hij is een gevoelig type, maar op die manier praten had ik nooit meegemaakt). Hier duikt hij regelmatig de kledingkast in om even de zwitsalgeur op te snuiven haha.

En gister bewoog mijn buik weer als een gek, hebben we in een deuk gelegen. heb ook filmpje gemaakt, ff kijken o fik die kan uploaden.

Hier gaatie vandaag echt lekker, voel me goed, vrolijk, veel energie! Ben nu koekies aan het maken, met caramel en chocolade :D

16. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Verveling!!!!

TEnminste, ik heb zat te doen maar er de moed niet voor, en heb met mezelf afgesproken er dan ook aan toe te geven... Moeilijk!!! :D

17. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Elies jaa heerlijk zo die mannen haha

Hier onverwachts me pa op bezoek heel leuk!! Al sinds dec niet gezien!!

Nu ff bankhangen pijn in me rug

Liefss

18. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @child: ik loop bij de gyn ivm met medicijnen voor mn astma.

@cullen: ja dit is mn tweede test. De 1e heb ik met 24 wk gehad. Toen was er nog niets. Maar omdat de echo toch al aangaf dat ik bijna 3 a 4 weken voorlig willen ze het voor de zekerheid nog een keer testen. En ben heel benieuwd wat ze hierna gaan afspreken. Want die kleine werd nu op bijna 6 pond geschat. En dan te bedenken dat mn dochter 3280 woog bij haar geboorte (36.6 wk) ben ik toch wel geschrokken

Ik ga ff lekker relaxen, gaan vanavond met 6 vriendinnen uit eten en wil het toch wel volhouden

19. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Werd net ineens vanuit het niets misselijk en draaierig? Deed ik mijn ogen dicht leek het alsof ik in zo'n rondraaiende kermisactractie zat?? Wat dit nu ineens is? Hebben jullie dit ook keer gehad??

20. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ben je snel opgestaan of een snelle draai met je hoofd gemaakt?
    Ik heb het als ik dat doe welleens maar verder nooit

Deel Deze Pagina