mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @minkie
    hoe neem je zo een kleintje mee in het vliegtuig dan??

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Die blijft gedurende vliegreis op je schoot zitten;) ze hebben geloof ik pas vanaf 2 jaar recht op eigen zitplaats.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    dat vermoeden had ik al,
    maar dan kun je dus ook geen maxi cosi meenemen ofzo
    want wij zaten ook te twijfelen om met het vliegtuig te gaan en dan auto huren, maar denk dat we beter met de auto kunnen stiekem

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Even mijn Ticker aangepast, irritant dat ie steeds een dag achter liep. Vandaag 34 weken!

Lijkt me een heel gedoe, om als control-freak, te gaan vliegen met een kleintje onder een jaar... Ik zou liever voor een auto kiezen dan. Maar wij gaan dit jaar niet naar t buitenland!

Ik merk dat ik zoooo intens veel bezig ben met die kleine uk in mijn buik. Die bewegingen, het vasthouden van de billetjes, voelen van een been. T wordt steeds intenser zeg... Wat is dit toch mooi!!

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    mogguh meiden! (eehh... ondertussen middag ;))

>Big fat gypsy wedding; Neej, verschrikkelijk...

>bedzeil; Ik had gisteravond het zeiltje onder de molton gelegd en een handdoek eroverheen gelegd. Dat lag een stuk beter. Wel wat last van transpiratie, maar een stuk minder dan de dag ervoor. ThX voor de tip!!!

>vakantie; wij gaan dit jaar niet. Manlief moet eind juli een week werken in DL, misschien dat ik dan een paar daagjes richting Arnhem ga.

>fruit; ik eet nu wel meer fruit dan voor de zwangerschap. Mandarijnen hoef ik ook niet meer. Die vind ik alleen lekker halverwege de herfst en begin van de winter.

>Pasen; Wij gaan alleen samen lekker brunchen en verder lekker de laatste puntjes op de I zetten voor de kleine komt en uiteraard leren.....

@Nyncke, hopelijk vallen je waardes en controles mee!

@Ludora, oeh, genieten hè!!!! Ik had dat vanmorgen ook... billetjes in de lucht en voetje kietelen!!! Nu is meneer/mevrouw mijn ribben aan het verbouwen ;)

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ben gister niet in staat geweest te reageren was bij mijn ouders, wel via tel mee gelezen :D

Vakantie; ik denk maar zo: iedereen met kids kan op vakantie dus waarom wij niet;) En ja het zal met 2 kleintjes veel regelen en slepen worden maar dat heb ik er wel even voor over :)
    De hond nemen wij niet mee, die gaat naar mijn ouders toe. (daarom ook maar weekendje, week houden wij zelf ook niet vol:p)

In april gaan we normaal elk jaar weekendje met de hond naar zee, lekker los lopen mag dan nog! Volgend jaar zeker weer:D

kleertjes; ooh meiden ik heb zulke leuke kleertjes gekocht bij willems mode (kennen jullie dat???) daar hebben ze het merk bakkaboo (of zo iets) en wauw ik ben verliefd! Was ook nog ns 3 halen 2 betalen dus helemaal veel ingeslagen, vriendlief ging ook los hihi!

marja; wat leuk dat je man thuispapa word! Keer wat anders, ga jij wel gewoon 40uur blijven werken dan? knap hoor!

yupgup; ik weet ook niet of wij het wel kunnen. Maar anders gaan we gewoon lekker 2 daagjes ergens naar een zwembad, lijkt me heerlijk! Wat je ook kunt doen is particulier een vakantie huisje zoeken. Dat hebben wij vorig jaar gedaan en is ons super bevallen!

vliegenmetkleinjte; tot wanneer is dat gratis?? En krijgen ze dan wel eigen stoel of niet? Wij gaan volgend jaar vliegen in mei omdat onze ouders zoveel jaar samen zijn... spannend!! Word ook pas mijn 2e keer hihi.

pasen; normaal doen we lekker ontbijten met gezin samen en 1 avond bij mijn ouders eten, maar dit jaar ff niks eraan...

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Vliegen met een baby vond ik juist supergoed te doen, wij zijn met K. gaan vliegen toen hij 4,5 mnd oud was. Een half jaar later was het heel wat vervelender en een jaar later helemaal.. want dan moet je een rondlopende drukke dreumes bezig zien te houden en die moet ook op je schoot zitten omdat ie nog geen recht heeft op een zitplaats. Best krap is dat.

De baby slaapt grotendeels en kun je een flesje geven/voeden bij het opstijgen en landen. Als je een ticket koopt voor de baby heb je een extra zitplaats en daar kun je dan ook de maxi cosi zetten maar dat hebben wij nog nooit gedaan. Anders kan ie gewoon tot de gate mee, net als de buggy of kinderwagen.

8. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ heitje, die teler zit op de molenweg. (straat tegenover de molen) en dan staat er een grote aardbei voor ze aan het pad. Dan hun terrein oprijden en dan staat er links een prieel, waar ze verse gekoelde aardbeien verkopen. Mocht je weer hier in de buurt komen is dat zeker een aanrader.

@ vakantie met vliegtuig, sommige maatschappijen laten je tot het vliegtuig lopen met de maxi cosi om vervolgens in hun ruim te doen en dan kan je een soort van hangzakje krijgen om de kleine in te leggen. Bij sommige mag je wel een maxi cosi naar binnen, maar dan moet je ook aardig voor betalen.
    Toen Devin 1 jaar was gingen wij naar turkije met een vliegtuig van corendon. Met kleintjes mag je daar niet op de ruime plekken zitten omdat daar ook de nooduitgangen zitten. ik zat 4 uur opgepropt in het vliegtuig met Devin op schoot. Niet echt een aanrader.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Tot 2 jaar is gratis, of nou ja.. meestal moet je wel belastingen betalen en een klein bedrag voor de boeking. Dan krijgen ze geen eigen stoel en moeten ze dus op schoot. Als je een eigen stoel voor ze wilt, moet je een ticket voor ze aanschaffen. Op lange vluchten zijn er soms speciale bedjes zodat ze even kunnen liggen, maar op korte vluchten niet. En die bedjes moet je wel van te voren bespreken.

Mandarijnen vind ik ook niet lekker meer nu.. heb ze tot een week of 3 geleden wel veel gegeten maar nu zijn ze zo waterig. Aardbeien vind ik alleen echt midden in de zomer lekker, dus de variatie blijft hier vaak steken bij bananen, appels en ananas. Als jullie nog ideeen hebben voor ander lekker fruit?

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    die van ons zijn dan net 1.....

Wij moeten wel een erg grote wagen mee slepen, zou dat mogen??:) Of 2 buggy;s los misschien....??

haha wij vliegen/reizen zelf nooit. Net komend jaar zijn mijn ouders zoveel jaar getrouwd:p

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Daro, ik eet nu ook veel mango.... Op een eoa manier ben ik die vrucht gaan waarderen :D Verder kiwi, ook ananas, banaan wat minder (vanwege darmprobleem), peer wel, druiven vind ik niet zo lekker, soms wat frambozen, pruimen worden weer beter en nectarines... Genoeg ideeën? ;)

12. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vliegen met een kleintje, ik wil niet vliegen met een baby, althans ik wil niet met een baby naar een land waar mensen me niet kunnen verstaan.
    Met Danique hebben we gevlogen toen ze anderhalf was, ik was toen zwanger van Finn (26 weken) en ze heeft de hele reis heerlijk tegen me aan gelegen slapend.
    Finn heeft mijn oren en ik vind vliegen verschrikkelijk (doet echt verschrikkelijk veel pijn), dus dat wil ik hem pas aan doen als hij het enigszins kan begrijpen. Daarnaast waren ze beiden nogal op mama gericht en 2 kids op schoot gaat niet :D

13. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @BB, wat betreft mijn werk... Ik werk 32 uur. Dus manlief gaat 28 uur werken en ik blijf 32 uur werken.... Ik verdien meer geld en manlief wilde het erg graag! Heel lief! Zijn nog aan het kijken naar kinderopvang of gastouder.... Net brief gekregen van de kinderopvang, half jaar kost gewoon 3500 euro! OMG! Krijg wel geld van werkgever, maar toch!

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    jeeetje wat veel geld voor kinderopvang!!!!
    ik ben blij dat wij geen opvang nodig hebben straks hihihi

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Marja, poehhh hee dat is een hoop gelddd!!!!

16. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Goedemiddag iedereen,

Hier net terug van boodschappen doen: Dat doe ik dus niet weer zo vlak voor paasweekend. Iedereen was er. Wat een drukte. En bij ons ligt halve centrum (en dus parkeerplaatsen) eruit waardoor de markt opgeschoven is op een parkeerplaats en er dus weinig overbleef
    Ben er goed zat van nu...

Heb een behoorlijk rommelende nacht achter de rug. Als het vannacht was begonnen, had het mij niks verbaasd. (ga toch dit weekend mn bevaltas ff compleet maken, ben ik daar ook weer rustig over)

Begon gister al met menstruatiepijn (misschien indalen ofzo?) ---> Volgens VK was het al goed ingedaald, volgens echoscopiste gedeeltelijk. (kindje kan nog om zn as draaien volgens mij)
    Vannacht ook weer vreselijk buikpijn gehad. Was erg moe vanmorgen.
    Hoe voelen voorweeën?

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Jeetje 3500 euro voor de kinderopvang? Voor hoeveel dagen is dat dan? Dan heb je de kinderopvangtoeslag er nog niet afgehaald neem ik aan? Wij betaalden zo'n 250 euro per maand zelf voor 2 dagen per week, toen mn zoontje naar 3 dagen per week ging was dat iets van 350 euro geloof ik (uit mn hoofd gezegd hoor). Is alsnog een boel geld hoor maar 3500 euro voor een half jaar is wel erg veel..

Child: voorweeen zou ik omschrijven als vervelende krampen, die toenemen in sterkte en dan weer afnemen. Als een soort berg die je opgaat en weer af zeg maar.. met tussendoor rustperiodes. Ze worden niet steeds sterker, wat met echte weeen wel zo is, en de tijd tussen de weeen kan eerst een tijd hetzelfde zijn (bijv om de 5 minuten) maar daarna komen ze steeds onregelmatiger (6 minuten, 7 minuten, etc).

Hier ook boodschappen gedaan vanochtend, wat een drukte zeg door pasen! Het karretje duwen was echt niet leuk, en autorijden ook niet.. dus de rest van de dag moet ik het weer bezuren. Maar ja ik had geen zin om te wachten tot mn man eindelijk eens uit zn bed zou komen dus eigen schuld, dikke bult :)

Zoontje zal binnen nu en een uur wel thuisgebracht worden.. heb hem erg gemist!

@nijntje: thanks voor de ideeen! Peer en kiwi lust mn zoontje niet dus die heb ik eigenlijk bijna nooit meer in huis. Druiven vind ik in NL niet zo lekker, mango vind ik zo'n gedoe (zijn of te hard of te zacht ofzo.. en ook duur); pruimen heb ik voor mn zoontje wel veel gemaakt toen ie klein was. Maar je brengt me op ideeen, ik ga volgende week weer eens wat fruitshoppen!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh ik ben trouwens helemaal blij, net twee brieven van de belastingdienst op de mat gevonden en de belastingteruggave wordt één dezer dagen al overgemaakt. Fijn!

19. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderopvang, klopt dat ik de toeslag er nog niet afheb gehaald... Is voor twee en een halve dag. Moet nog opnieuw berekend worden want wij hebben maar twee dagen nodig. En opeens was het niet in de opvang van onze keuze... Die zit namelijk bij ons in de straat! Deze in een andere wijk! We hebben nog een gastouder achter de hand, moeten we ons nog even verder op richten! Meisje kan bij ons thuis komen en wil evt ook wel schoonmaken.... Misschien ook wel lekker!
    Weer een heel verhaal! Hihi!

Fruit, heb mango's, honingmeloen en gele kiwi's gehaald! Heerlijk!

20. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Goedemiddag dames,

Hier weer kapot op de bank na het boodschappen doen (loop alleen naast mijn man) Ik heb nu een paar dagen last in mijn linkerbil vooral met draaien in bed. Dat loopt echt door tot aan de kuit en geeft gigantische kramp, herkenbaar? Ik dacht misschien aan een zenuw? Hierdoor heb ik de afgelopen 3 nachten bijna geen oog dichtgedaan.

@kinderopvang, dat is idd erg duur. Ben ik ook blij dat we dat voorlopig niet nodig hebben.
    @Daro, fijn zeg jullie horen dus bij de proef van de belastingdienst ;) Ik zei vanochtend nog tegen mijn man ik hoop dat wij ook post krijgen.
    @Ludora, poeh ook een beroerde nacht dus. Nog bij kunnen slapen? Dat lukt mij helaas niet in de middag. Wat de pijn betreft zolang ik zit gaat het ook nog maar in de nacht veel pijn met draaien.
    @Pasen, wij gaan niks doens. Veel plezier voor degene die het vieren.
    @Child, die pijn heb ik de laatste tijd ook. Voelt idd als heftige mensturatiekramp die op en afgaat. Heb je dan ook last van je onderrug? Hier was de kleine al aan het indalen.
    @Nyncke, dus geen suiker? Dat is fijn. Ben benieuwd wat ze nu verder gaan doen.
    @Miekr, wat een narigheid van die ring, ben je nu even van de pijn af.
    @Vakantie, wij willen in het najaar gaan.

Deel Deze Pagina