mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hallo meiden,

Hoe is het hier? Veel over fruit gelezen haha, lekker! Mango las ik ga ik ook maar halen vind ik zoo lekker!

Euhm verder.. Voorween zullen zo langzamerhand wel bij de eerste onder ons gaan beginnen ja. Lees af en toe even bij de april mama's zo leuk om te lezen dat er dan weer 1 geboren is, of iemand weeën heeft.. Komende spannende tijden voor ons aan! Ik heb er zin in..

Gisteravond behoorlijk geschrokken.. Leek opeens flauw te vallen.. Hartkloppingen, zweten en benauwd en was alleen thuis.. Pff dacht eht dat k om viel. Ben rechtop gaan zitten man gesmst en een potje zitten huilen... Ook naar bed gegaan misschien wel oververmoeid na al dat slechte slapen. Nu gaat hèt gelukkig wel weer..

Vandaag relax dagje gehad vanmorgen even naar intratuin en action geweest samen, laatste dingetje gekocht en verder lekker op de bank gehangen. Nu zo maar s eten koken..

Pasen. Vieren wij niet. Voor degene die het wel vieren, hele fijne paasdagen!

Verder is het rustig hier vandaag......

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hier is 3 dgn opvang 968euro per maand, krijgen maar 259€terug van belastindienst. Maar ik
    Ga 2 dgn werken tot 1-2-2014 dan betalen we 658 per maand wat we terug krijgen ? Nog niet geprobeerd, zal wel niet veel zijn. Het is niet anders. Hier hangt de buiten zonwering eindelijk op de babykamer, daar zijn we in prinipe nu helemaal klaar mee alleen nog een deken en een kruik kopen want die zijn tuurlijk afgekeurd. Earosleep laten ze zitten, en ze leggen de baby op de zij te liggen want ik wil absoluut geen rugligger. Beetje late reactie van mijn kant af hihi. O en heb aardbeien op de markt gehaald, 2 bakken smaakten op zich wel lekker. Mag ook wel, 3,95€ per bak omg. En bij ah vers klaargemaakte ananas:) jummie.

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    hier net een stuk komkommer en kiwi op, daarna nog 2 crackers... Als dit zo blijft begin ik wat eerder aan het eten (wij eten altijd later op de avond).
    Vandaag de vloer gedweild en wat zitten studeren. Daarna was ik alweer bekaf... wordt dat een beetje zat. Ik wil nog zoveel doen, zelfs mijn muurschildering komt niet verder :(

Voorweeën, nog geen last van.

@Essie, dat klinkt ook niet lekker! Gaat het nu weer beter met je?

ohw ananas.... ook zo lekker!!!!

4. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    O Essiee zie jou over het hoofd, gelukkig gaat het nu wel weer kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Volgens mij hoort dit bij de duur van de zwangerschap?

5. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Nijn en pat, ja nu gaat t wel weer gelukkig. Dacht misschien een bijwerking van de kuur maar heb die kuur al zovaak gehad dus lijkt me sterk.. Misschien toch bloeddruk die aan t knoeien is? Moet donderdag naar de vk dus ga het wel even voorleggen en als t vaker terug komt eerder aan de bel trekken natuurlijk..

6. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Heb alles gelezen maar er is niet veel blijven hangen..

@ Skaya: ik laat de hond nu nog zelf uit, maar wat ik het makkelijkste vind, sinds de hond het goed heeft geleerd is, hond in de auto (achterbak) en hup naar het losloopveld.
    Lekker omheind en kan hij ff racen! Is hij de rest van de dag rustig en ik hoef niet lang te lopen. Als mijn man thuis is doet hij het de andere keren... Op een dag dat hij lesgeeft heb ik gewoon pech en moet ik toch echt meer dan 1x een blokje om...
    Met slecht weer is het drama en loop ik klein rondje, maar dan moet hij geen gekke bokkesprongen maken want ben ik de dag erna niks meer waard..
    En uitlaatservice begin ik niet aan, weten vaak niet hoe ze met zo een grote hond om moeten gaan. En vreemden en mijn hond.. nee, wordt niks!

@ Pasen: voor ons ook niks bijzonders. Wel lekker samen uitgebreid ontbijten, altijd wel leuk. En maandag hebben we familie dag vanuit werk van mijn vader, dus lekker met zijn allen :)

@ Child: ja leuk he die boodschappen.. wij hadden er ook niet aan gedacht.. bah werd er helemaal geirriteerd van!

Hier ook maar weer aardbeien gehaald, zijn geloof ik nog geen Hollandse hier in de supermarkt..
    Hadden de planning om lekker pannenkoeken te eten, maar ik heb geen puf om op te staan en man geen zin om te bakken.. Zo maar ff toch aan de slag, anders komt er niks van!

Kleine is wat minder actief dan ik gewend ben, wel nog steeds af en toe een voetje in me zij en ribben en billen de lucht in, maar lijkt allemaal wat minder. Even in de gaten houden...
    En kom er net achter dat ik een dubbele afspraak heb staan dinsdag.. Zou savonds op co gaan bij VK.. maar nu die info avond doorgaat is dat op dezelfde avond.. Maandag maar even bellen om te verzetten.. :)

Ga ff me buikfoto plaatsen :)

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ja ik herken het! Bij mij is het met fysio weer verholpen. Komt door de ischiasspier (en omdat alles verweekt door hormonen) Zou ik even mee naar fysio gaan als ik jou was.

Onderrug had ik gisteravond ook erg last van inderdaad in combinatie met buikpijn.
    Nu is het weer erg aan zeuren (de buikpijn dan, rug valt mee)
    Heb bevallingstas compleet gemaakt, ben ik daar in ieder geval rustiger over.
    Kan geen kwaad lijkt me, die 'menstr'. pijnen?

8. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Kinderopvang: Dat is inderdaad erg duur! Wij hebben het gelukkig kunnen regelen met ouders/schoonouders/schoonzus en ik ga straks nog maar 3 dagen werken dus dat scheelt ook alweer.

Fruit: Eet ik ook heel veel, ga voornamelijk voor appels, peren, kiwi's, mandarijnen, druiven, pruimen en bananen. Heerlijk allemaal.

Boodschappen: Had ik donderdag al in huis, en verder vandaag de laatste dingen gehaald maar was bij ons niet superdruk in de winkel gelukkig.

Duizelig/flauw vallen: Hier ook af en toe het gevoel, vooral als ik veelste druk ben geweest. Vanochtend zag ik ook sterretje onder de douche, dus die toch maar wat kouder gezet. Als je het gevoel hebt, probeer rustig te blijven en niet in paniek te raken, het helpt nog wel eens om op je ademhaling te letten, rustig in- en uitademen.

Pasen: Allemaal alvast fijne dagen toegewenst. 'M'n mannetje heeft morgen weer en motorcrosswedstrijd dus dan zijn we weer lekker de hele dag onder de pannen. Hopen dat het een beetje redelijk weer blijft. 2e paasdag gaan we gezellig met mijn ouders en de rest van de fam uit eten.

En dan volgende week nog 3 dagen werken en dan heb ik ook eindelijk verlof, heerlijk dat aftellen.

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier ook die menstruatiepijntjes hoor. En hij is net pas ingedaald/aan het indalen. Krijg dan ook vaak steken in de voorkant van mijn rechter bovenbeen, trekt helemaal door!

Wbt je bil klinkt als ischias.... Twee weken gehad rond de 20 wk zwanger. Tot ik door de pijn heen de beweging maakte waarbij ik de pijn voelde. Deed ff flink zeer en toen voelde het alsof er wat losschoot. Sindsdien geen last van gehad, zo raar! Zou wel ff een fysio vragen of hij tips heeft, weet niet of wat ik deed nou zo goed is ;)

Pfft, hoewel beeb aan het indalen is heb ik weer veel last van maagzuur. Denk dat ie nu echt ook in gewicht aan het groeien is, mijn buik staat strak!!:D

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Nou indalen is hier nog lang niet begonnen hoor, ze zit me nog regelmatig dwars bij mijn ribben en longen. Net weer mijn buiken bijdrage gedaan, vanaf nu elke week:) proberen. Zometeen komt mijn vent weer thuis met een overheerlijke mc flurry MARS jammieeeeeeee

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik heb het indalen alleen een klein beetje in het begin gevoeld. Verder helemaal niets van gemerkt. Ik was ook erg verbaasd toen de VK me afgelopen woensdag vertelde dat de kleine helemaal was ingedaald!
    Wel heb ik erg last van mijn borstbeen, of daar in de buurt. Ribaanhechting misschien....
    Net heerlijk gegeten... lekker tagliatelle met spinaziesaus met chamignons, kipfilet, pijnboompitten, boursin en bosuitjes... En geraspte oude kaas...

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    rugpijn/onderrugpijn.....
    zodra ik er iets over zeg, dat ik een zeurderig gevoel heb in me onderrug, dan zitten mensen meteen te zeuren dat ik het in de gaten moet houden want het kan 1 van de eerste tekenen zijn dat je gaat bevallen
    geeen idee hoe dat zit??? kruikje doet bij mij meestal wonderen

Geboorte gebak.....
    hebben jullie al leuke ideeën wat jullie gaan doen??
    ik wil geen standaard beschuit met muisjes namelijk
    zat zelf te denken aan cupcakes maken en dan versieren met een marsepijnen babyvoetje met naam erop
    of gewoon simpel tompoucen met een marsepijnen babyvoetje erop

13. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    mc flurry mars.... make me jealous!!!!! :D

14. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hier nog 1 die jaloers is...

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    :) zal dadelijk wel per postduif een hapje brengen:D

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hmmm McFlurry doe mij er ook één!

Rugpijn als begin van de bevalling? Kan ook heel goed met de groei van je buik te maken hebben hoor! Je buik wordt zo zwaar en je lijf moet dat allemaal maar meedragen.. logisch dat je rug daar moe van wordt :)

Ik heb vandaag beschuit en muisjes gekocht. Vorige keer door alle chaos waaronder een tweede ziekenhuisopname helemaal vergeten beschuit met muisjes te geven aan mn kraambezoek (ja echt! ik weet het, da's gek maar ik heb er helemaal niet aan gedacht en niemand heeft er iets van gezegd) dus dat maakt het deze keer wel origineel :) Ik heb geen zin om verder veel tijd daaraan te besteden, er komt waarschijnlijk toch niet veel kraambezoek naast mijn directe familie. Familie van mn man woont in het buitenland en ik merk om me heen dat een tweede zwangerschap toch heel wat minder boeiend is dan een eerste. Dat voel ik natuurlijk niet zo, maar ik verwacht daardoor wel weinig bezoek.

17. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ All, bedankt voor ideeën wat betreft kinderbankje. Helaas niet gevonden, zal wel komen op het moment dat ik niet meer op zoek ben.

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Vandaag ook beschuit met muisjes gekocht! Zat nog te denken aan cupcakes, maar die wil ik dan op voorhand maken en de diepvries zit al te vol dus kan helaas niet...

Denk dat ik nog wat geboortechocolade erbij maak, heb nog 'baby'vormpjes (baby, flesjes, schoentje, kinderwagen etc) liggen. Dus chocolade smelten, gieten, en dan op de platte kant blauwe muisjes strooien. Dat kan een tijdje van tevoren al, dus misschien dat ik volgende week een proefsetje maak (en dan hopen dat er heel veel mislukken... yummm...) :D

Ohja, net de extra matrassen erop gelegd. Is hoog!!! Glij zo mn bed uit hihi, erin is wat lastiger.

19. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Miffy, rugpijn en drang tot poepen heb ik gehoord. Maar ik negeer rugpijn een beetje hoor, ik heb al jaaaaaaren pijn in mijn onderrug :D

Ik maak 'gewoon' beschuit met muisjes. Vind ik zelf trouwens ook erg lekker. Cake is leuk, maar zo moeilijk vers te houden. We hadden t er laatst over, weet niet wie t zei, maar nijntje koekjes en dan met suikerlijm de muisjes erop lijmen. Vond ik ook een leuk idee!!!

Maagzuur is na een volle dag goed gegaan te zijn toch weer terug. Het enige wat ik anders heb gegeten als de voorgaande dagen is een banaan...

MC lijkt me lekker, maar bij de gedachte alleen alheb ik weer zuur, grrrr. :p

Indalen, ik denk wel dat dat echt aan de gang is hier, ondanks dat ik nog steeds benauwd heb en t zuur, heb ik best veel ongi pijnen...

Ik ga een lekker avondje Ik hou van Holland doen.

Fijne avond iedereen!!

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Zo, ik zit lekker aan een grote bak aardbeien :p Als toetje na me hartige pannekoeken hahaa

Deel Deze Pagina