Pat, hier al wel ingedaald maar hij zit me ook nog goed dwars hoor!! VK zei dat onze vent een lang ruggetje heeft dus hij zal me nog wel even blijven plagen helaas.... Dikbips.
Heb ook vandaag beschuit met muisjes gekocht! Vind het zelf ook erg lekker, dus geen straf om het regelmatig samen met het kraambezoek te eten @Indalen, volgens de vk afgelopen week was de beeb nog niet ingedaald. Kan bij een tweede volgens mij ook later. Maar voor mijn gevoel zit de baby wel al vrij laag, heb in ieder geval geen last van mijn ribben. Wel al een week misselijk en overgeven nu. Het blijft maar aanhouden. Zou het met de zwangerschap te maken kunnen hebben of toch gewoon een buikgriepje? Vraag me af of ik anders niet een keer de vk moet inlichten ofzo.
Heb ze bij tastyshop gekocht (zal ff link voor je zoeken) en de chocolade gebruik ik denk ik puur. Vind ik zelf het lekkerste en smelt het mooiste... Zit de minste 'troep' in hihi. EDIT: Baby Shower Assortment Chocolate Mold - TastyShop
Minkie ik las dat misselijkheid nu weer terug kan komen. Maar buikgriepje kan natuurlijk ook... Als je je zorgen maakt zou ik wel ff bellen, maar denk eigenlijk dat zolang je geen koorts hebt of zw.vergiftigingsverschijnselen het geen kwaad kan...
Ik was ook blij vanmiddag met boodschappen doen. Hardstikke druk. We hadden besloten om morgen te gourmetten, maar bijna al het vlees was weg bij de winkel dus toen maar de laatste rollade meegenomen en eten we morgen dat maar. Nog zo lekker waren de heftige voorweeën die ik daar kreeg. Stond ik daar achter m'n kar ze weg te puffen. (moet er wel heel stom hebben uitgezien) Ik zou vanmiddag op verjaardag gaan, maar dat was toch niet zo'n goed plan meer. Ben zo snel als mogelijk nog door de winkel gegaan en naar huis gereden. M'n man zag gelijk dat het mis was. Was helemaal wit, zweet stond op m'n voorhoofd, kon niet meer normaal lopen van de pijn tussen m'n benen. Heb maar de hele middag op de bank gelegen en zo zakte het wel iets af. Over de pijn in je bil, ik heb toevallig ook al heel lang last van m'n linkerbil die doorstraalt naar je kuiten toe. wat een soort krampgevoel heeft, maar erg pijnlijk is. Een fysio heb ik eerder niet kunnen raadplegen omdat wij daar niet voor verzekerd waren. Nu zijn we het wel, maar nu loop ik toch al op het einde dus hou het nog wel even vol. maar het is niet fijn. vanmiddag wilde m'n man Devin voor de 1e keer leren fietsen zonder zijwieltjes. Maar devin besloot anders. Hij zette zich wat af met z'n voetjes tot ie vaart had, benen op de trappers en hup hij fietste zo weg. Hij kan dus gewoon zonder zijwieltjes fietsen Z'n loopmotor is dus echt een heel goed idee geweest. (eerst z'n evenwicht weten te houden op de loopmotor, daarna leren trappen op een fiets met zijwieltjes, en zodra ze dat doorhebben en weten hoe ze moeten remmen zijwieltjes eraf en hij fietst zo weg zonder te slingeren of vallen) Hij is nu helemaal trots, en mama al helemaal
@ yupgup zag net pas dat ik jou nog niet eens in m'n vriendenlijst heb staan. heb je dus net een verzoek verstuurd. >> dinsdag krijgen we de proefdruk van ons kaartje met jouw achtergrond, ik zal hem wel naar je toe mailen kun je zien hoe hij is geworden. alleen de naam blijft nog even geheim hoor
Hihi leuk, ben benieuwd!! Stuur jou wel ff ons kaartje terug, kun je ook gluren. Is een stuk zoeter dan die van jullie hoor Supergoed van Devin!! Knap joh. Loopmotor, is dat gewoon een loopfiets maar dan als motor?
@ yupgup, ja is gewoon een loopfiets. is er bij ons zo ingebakken. Het is een loopfiets alleen dan in de vorm van een motor en Devin noemde het vanaf het begin z'n loopmotor dus vandaar zeggen wij ook altijd loopmotor.
@ Miekr: wat knap van je kleine grote man! Helemaal super! En verder weet ik het niet meer.. O ja, beschuit met muisjes. Hier gewoon lekker standaard hoor. Heb al kraambedankjes, vond ik gek genoeg. Eten ze maar 'gewoon' beschuitjes hoor haha Ik ga lekker mijn bed opzoeken! Fijne paasdagen dames!
He meiden, Kom even zwaaien! Ben heel lang niet online geweest, maar alles goed hoor. Ik hoop met jullie ook! Heb net ook even in de club gekeken en gezien dat Draak een zoon heeft! Verder daar even naam-advies gevraagd.... Ben tussentijds nog wel een tijdje ziek geweest. Eerst zoontje ziek terwijl klusser-man net een paar dagen in 't buitenland was. Kleine man had boven de 40 graden, zielig en zwaar! Daarna werd ik (natuurlijk) zelf ziek. Begon gewoon met Intens Moe, verkouden, grieperig, maar kwam heeeeeel veel hoesten (waardoor soms spugen) en kortademigheid bij. Bleek lichte longontsteking te hebben. Gelukkig is het nu helemaal over! Ook nog een weekje op vakantie geweest zonder wifi in huisje, dus lekker rustig ha ha. Ik ben ook gewoon niet zo geschikt voor dit soort fora. Als het goed met met gaat en ik energie heb, ben ik een bezig bijtje en naast 32 uur werk en zoontje druk met van alles en nog wat. En als ik ziek ben of heel moe, dan heb ik geen trek in de computer..... Ik ben nu bijna 33 weken. 't Schiet al op. Helaas afgelopen woensdag gehoord dat ons beepje plotseling in stuit is gaan liggen. Achteraf bedacht ik toen dat dat die vrijdag ervoor al gebeurd moet zijn. Donderdag had ik een lange vermoeiende dag met heftige begrafenis en toen voelde ik veel harde buiken en naar mijn idee kontje. Vrijdagochtend was er ineens een soort worstelpartij in mijn buik, waarvoor ik echt even ben gaan zitten, en sinds die tijd voelde ik ook steeds een harde bol (ik dacht kontje, maar achteraf dus hoofdje). Er is niet zoveel tijd meer dat ze goed gaat liggen. Ik heb er niet zo'n vertrouwen in. En dan? Uitwendige versie proberen of niet? Stuitbevalling of keizersnee? 't Wordt dan in ieder geval medisch, jammer! Wellicht eerst maar moxatherapie proberen. Beetje zweverig, maar baad het niet.... Iemand tips? Nog 3 weekjes dan is het mei, dan barst het los! Ik hoop dat alles goed gaat met alle mamma's en hun beepjes! Misschien kom ik straks wat vaker, komende week is laatste werkweek!!! Groet, Klusser
Goedemorgen iedereen Hier al vanaf 6 uur wakker. Dus straks maar paasontbijt maken voor man ofzo. @Nijntje: Ga je die cupcakes van tevoren maken en invriezen ofzo? en muisjes er later op? (die worden zacht van invriezen toch) Ik ga hier voor gewoon beschuit met muisjes. Ben sinds de zwangerschap in 1x minder van het bakken (ik ben er normaal verslaafd aan) Ga alleen als ik weg moet te trakteren (voor orkest ofzo) wel iets anders regelen want als ik iets irritant vind is dat een hele schaal beschuit te smeren.... @Klusser: Kan nog vanzelf draaien toch? Bij een 2e ook makkelijker omdat je baarmoeder al een x opgerekt is.. Maar dit is niet meer wat je wil horen he, dat je kindje in stuit ligt rond deze termijn. Ik kan je verder geen advies geven over draaien/keizersnee Heb er wel over nagedacht (maar nooit daadwerkelijk voor keuze gestaan dus dan denk je er ook anders over) en zou zelf indien mogelijk voor draai-poging gaan. Puur omdat ik geen keizersnee wil (ivm hersteltijd enzo. en jij hebt ook nog kleintje rondlopen natuurlijk) Maar ik heb alle voorwaarden voor draai-poging gelezen en ik viel op alle punten af, als het moest (placenta aan buikwand/groot kind/meer vet op buik/eerste zwangerschap) Wat zijn jullie plannen vandaag? Hier niet veel. Straks naar kerk. Maar verder....geen flauw idee
Een goede morgen @Pasen pagina 285: Wij gaan straks naar schoonzus om Pasen met elkaar te vieren, om 12 uur worden wij daar verwacht... Altijd heel leuk om samen te zijn... @fruit, pagina 286: Dat zegt mij al helemaal niets winter en zomer producten. Okay Okay, ik weet dan nog wel welke groente voor de winter is maar fruit... @Miekr, pagina 286: Ik heb ook last van de kleine midden in de nacht... Je ziet bij mij dat zij erg tegen mijn ribben schopt, net alsof beentje erlangs schiet... Geen prettig gevoel... @kinderopvang: voor een half jaar 3500 euro, das veel geld... Ik ben ook kostwinner, manlief zou graag 1 dag minder willen werken maar dat gaat niet bij zijn baas... Daarnaast geen gebruik van kinderopvang, maar familie en vrienden passen op als dat nodig is. @kraambezoek/ geboorte: ik weet niet wat wij onze familie, vrienden en kennissen gaan aanbieden... Ik wil altijd origineel zijn... @klusser1980: Moxa therapie werkt heel goed. Ik wilde dit ook gaan doen, maar de kleine was zo lief geweest om zelf te gaan draaien. Een aantal vrienden van mij hebben het ook gedaan met goede resultaten.... En baat het niet schaadt het niet... Wij wilden gisteren gaan tanken bij Tango, doet de pomp het niet... Dus gaan wij door naar het winkelcentrum... In auto misselijk, mijn man heeft kuipstoelen (drukt lekker je maag tegen je ribben aan)... Op het winkelcentrum zo'n trek in kaasbroodje, manlief wil gaan betalen doet pin het niet (wij hebben bijna nooit contact geld)... Wat blijkt achteraf dat doordat de pomp bij de Tango het niet deed, hangt er een betaling in de lucht... Alle passen van onze bank kunnen wij niet gebruiken, daar zit je dan zonder geld... Ik denk dat ik toch nog maar een ander bank erbij doet als reserve... Wij hebben wel het geboorte kaartje gevonden die wij beiden leuk vinden... De rest van de dag en avond veel last van hoofdpijn (steken voorhoofd) en echt moe... Wat mag je buiten paracetamol gebruiken? Normaliter gebruik in als het echt nodig is Sanalgin, meestal los ik het op door te gaan slapen maar gisteren was het zo erg... En rugpijn begint een beetje op gang te komen... Hebben ook last van dagelijkse vocht vasthouden en dunne ontlasting? Ik ga dit toch maar bespreken met VK... Zo mooi om te zien, wekelijks veranderd mijn buik... Ik draag nu mijn buik in een punt naar voren...
Hier is de kleine ook weer gedraaid naar stuit. Ga me een beetje zorgen maken nu. Ga richting 35 weken. Niet alleen de stuit baart me zorge, maar ook dat hij nog zo makkelijk draait.
Stuitligging met 35 weken (of 33 weken) is inderdaad wel minder, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Al heb ik ook gehoord van kindjes die een dag voor de bevalling nog draaien.. het kan dus wel schijnbaar? Zelf heb ik al met de vk besproken dat ik absoluut geen draaipoging zou willen (maar is niet van toepassing want voor zover ik weet ligt zoontje sinds 32 wk met zn koppie naar beneden), maar da's natuurlijk erg persoonlijk. Er zijn voordelen en nadelen aan.. dat is ieder voor zich. Volgens mij is de baby nu wel begonnen met indalen. Ik voel het koppie tenminste best laag en mn buik zit meer in de weg met zitten en bukken. Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb idd ook gelezen dat een tweede kindje veel later indaalt omdat er meer plek is. K. was met deze termijn al ingedaald maar hij zat nog niet vast in het bekken. Bah wat een lamlendige dag vandaag.. waar is dat zonnetje gebleven?
@ klusser, een 2e kan nog alle kanten opdraaien tot een paar dagen voor de geboorte. Owen lag met 40 weken zelfs nog niet goed, alleen met bevallen is hij wel goed gedraaid. @ sefanja, ja dat is bij bijna alle onbemande tankstations. Ze reserveren geld (125,-) zodat je kunt tanken, maar als er een storing is wordt dat dus voor een paar dagen gereserveerd. Nu is het niet mogelijk, maar mocht dat nog een keer gebeuren even je bank bellen en dan kunnen zij de reservering eraf halen en kan je weer pinnen. Wij doen na de bevalling ook gewoon beschuit met muisjes. Vind ik zelf ook erg lekker. Ben alleen zo benieuwd of roze muisjes anders smaken als blauwe, maar daar zal ik nooit achter komen. hahaha Vroeger was het zo dat je juist beschuit met muisjes (en dan vooral de muisjes) moest eten omdat in de muisjes anijs zit wat de borstvoeding weer bevorderd. Heb het nog niet in huis, mag manlief halen als ik bevallen ben. Iedereen een heel fijn pasen. Wij gaan i.p.v. morgen vandaag naar de camping waar m'n ouders staan toe. Morgen schijnt het zulk slecht weer te worden dat we niet het risico nemen om morgen weg te regenen daar.
Miekr, jaaa je blijft wel trouw aan de blauwe muizen Dat Owen zelfs met 40 weken nog niet goed lag geeft wel weer hoop. Het kan dus nog wel Die kleine ligt hier overdag meestal wel gewoon goed. Het gaat 'fout' op het moment dat ik ga slapen. Dan gaat hij steeds aan de wandel. Denk dat ik maar staand ga slapen
@Child, ik als bakverslaafde maak ook geen cupcakes. Ik ben diegene met de Nijntje-koekjes en muisjes lijmen Ik denk nl dat ik op dat moment echt geen zin in bakken en de bijbehorende rommel heb. @klusser, wat leuk om weer even van je te horen. Spannend hè nu het zo dichtbij komt! Stuitligging, lijkt me ook erg spannend... Ik was ook erg opgelucht toen ik hoorde dat mn uk goed lag en ingedaald was. Fijne paasdag allemaal!