mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    @bezigbijtje: Ik zal het in ieder geval melden bij VK dinsdag... Vocht, hoofdpijn, diarree en af en toe misselijk... Misschien doen ze er wat mee, misschien ook niet... Zoals eerder vermeld neem ik normaliter niets in, op vannacht na...

@Kraambezoek: Mijn familie en beste vrienden mogen de eerste week langs komen, maar anderen heb ik liever twee weken later... Ik wil graag rustig de tijd nemen om aan onze meid te wennen... Geboorte kaarten gaan ook een week later de deur uit.

@prop: ik weet niet wat ik moet denken als ik dat zou verliezen, daarnaast vraag ik mij af of ik uberhaupt merk dat ik dat verlies net als vliezen breken (straks heb ik dat niet door)... En de ween, wat/ hoe moet ik daar over denken...

Hier bekaf op de bank... Paasbrunch bij schoonfamilie gehad en daarna met 9 volwassenen en 1 kleine meid naar de kinderboerderij... Met de minuut voelde ik mijn benen dikker worden, eenmaal weer terug bij hen thuis was het enige wat ik nog wilde: Naar huis....

2. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @ child: ja, theoretisch wel, maar vertrouw er niet zo op. Ze beweegt niet zoveel meer. Meer kleine moves, maar de grote acties zijn wel weg. Na die grote worstelpartij (waarbij ze waarschijnlijk verkeerd is gaan liggen), is 't relatief rustig. Mijn buik is ook redelijk strak. Geen idee of dat invloed heeft of niet..?

Hoeveel bewegen jullie kindjes nog? Ik zie 's avonds nog wel eens wat grotere acties, dat je 't aan de buitenkant kunt zien, maar overdag veel minder. Hoe is de activiteit bij jullie?

@ sefanja: goed om te horen van de moxa bij jouw vriendinnen! Weet jij of ze de instructie dvd met sticks via internet besteld hadden of naar een therapeut in de buurt geweest zijn voor een consult?
    Balen om niet bij je geld te kunnen! Heb je bij iemand kunnen tot dinsdag?

@ skaya: ah, jij ook een stuiter. Maar je kan het ook wel positief opvatten dat er nog zoveel beweging in zit wellicht? Heb het idee dat deze dame (plotseling) een soort van vaste (verkeerde) positie heeft ingenomen (ze lag al die tijd gewoon goed), er gebeurt maar weinig...
    Maar ik snap het wel hoor, je bent nog twee weekjes verder dan ik, en ik pieker me ook al suf....

@ indalen: je vk schrijft dit op de je zwangerschapskaart, met een soort code. De 'vertaling' van de codes is ergens op zp wel te vinden. Gaat van 'in het bekken, beweegelijk' via 'in het bekken, stukje gezakt' naar 'in het bekken, vast'. Zoiets....

@ miekr: O, wow, met 40 weken nog gedraaid! Goed verhaal! Hihi, denk alleen niet dat ik de 40 weken ga halen, 38 zou al mooi zijn, kijkende naar onze familietradities...

@beschuit met muisjes: iedereen weet het vast wel, maar als je er erg veel moet smeren, kan je ze met boter natuurlijk gewoon even op ze kop dippen in een bakje of bordje met muisjes. Scheelt weer gedoe met de muisjes.....

@ nijntje81 & BB-tje: thanks! BB-tje: nu nog spierpijn in je been? Erg he, die KRAMP?!

@ child & pat78: je hoeft je kindje nooit aan iemand te geven als je dat niet wilt. Lekker je eigen ding doen. Mensen weten toch wel dat net bevallen vrouwen soms als een havik op hun baby zitten (zeg je dat zo?). Heel normaal. Je naaste familie is natuurlijk leuk, maar je wilt ook niet dat je beep van hand tot hand gaat, veel te onrustig voor zo'n kleintje. Dat snappen mensen best. Zeker als ze gewoon lekker ligt (te slapen)...

Heerlijke dag gehad! Vanmorgen naar mijn zusje en vriend in Amsterdam geweest. Ze runnen sinds vorig jaar een heel leuk klein tentje met tosti's, smoothies, soep, koffie, ijsjes enzo in een park in Amsterdam, naast een speeltuin. 't Zonnetje scheen onverwachts heerlijk, dus ze hadden 't wel druk! Maar wij hebben gezellig gespeeld, wat gedronken en geluncht op hun terrasje. Daarna weer naar huis, waar Jop en ik allebei een heerlijk slaapje hebben gedaan! Nu lekker eten, eet smakelijk allemaal!

Klusser

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @kraambezoek, in de eerste week alleen mensen die dichtbij ons staan. En de kaartjes gaan hier ook pas na een week de deur uit. Eerst willen wij onze kleine turf leren kennen!

Hier hebben we weer flinke vorderingen gemaakt! Plankjes opgehangen, was weggewerkt, kastjes ingeruimd, en nu ben ik moe! Straks nog kliederen met gips ;)

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    #2944 Sam4Hope, 8 apr 2012
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
    @ Bewegingen kleine: hier geen grote bewegingen hoor, meer alleen als de beentjes worden gestrekt, dan hebben mijn ribben het even zwaar, en daarbij bewegen er een stel billen haha Verder kunnen ze ook vrijwel geen kant meer op he. Vk zei ook dat het heel normaal was dat het nu wat 'rustiger' lijkt. Kleine heeft de ruimte niet meer zo voor grote bewegingen. Klinkt heel logisch.. al blijf je je soms zorgen maken he..

Hier nog een wasje in de wasmachine met lichte was en daarna nog 1 met gekleurde/donkere was. Hebben tijdje terug nog maatje 56 spul bij gehaald en dat ff wassen en de kast in. Dan is alles zover klaar..
    Maatje 62 e.d. komen tegen die tijd wel om gewassen te worden :)

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Bewegingen lijken hier ook minder te worden maar soms wel pijnlijker
    soms dan komt er een hele voet naar buiten steken en dat voelt niet fijn
    laatst was ze een avond zoooo ontzettend actief dat ik gewoon ging slapen met een hele pijnlijke plek :(
    maaar zodra ik rustig ga liggen, om te checken of ze er nog is heb ik wel altijd binnen 5a10min reactie, das wel fijn

heeft jullie baby ook zo vaak de hik??
    ik word er soms gek van!! hier komt ze met de hik steeds tegen mijn heupbot aan en dat gaat na een paar minuten echt zwaar vervelend aanvoelen :(

6. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hier ook 1 met vaak de hik. Doordat de kleine al deels is ingedaald steeds getik in mijn kruis.. kan je vertellen dat dat ook niet zo heel prettig is hahaa

7. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ow ja dames, heb nog wat vraagjes.

Wat gebruiken jullie als dekentje voor in de maxi cosi, voor degene die in het zkh bevallen. Om naar huis te gaan zegmaar?

En hebben jullie al babyjasjes? Ik vind dat zo lastig..!! Welke maat moet ik hebben, hoe dik?

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Bb dat was ik van de slijmprop. Als er geen bloed bij zit of je krijgt daarna geen harde buiken buikpijn weeën ed, is er niets aan de hand. Dat zei mijn gyn in ieder geval!

Child, ja ik heb dat ook met de kraamvisite, nu denk ik echt, ik wil em niet uit handen geven, blijf af!!! Ik denk echt dat ik zo'n leeuwin wordt :p Andere kan, zou ook wel met em willen pronken denk ik...

Bewegingen, uk is mega druk de laatste dagen. En sinds ie de hik ontdekt heeft :p is t vaak feest. Ik vind de hik best irritant moet ik zeggen :D

Ik ben de rest echt kwijt....

Oh ja klusser, welcome back!! ;)

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik heb van de Hema 2 vestjes, 50 en 56. Heb ze allebei in de vluchtkoffer, net als alle kleding, 2 maten. En ik heb een dekentje die hoort bij de maxicosi.

Bij de intake van de kraamhulp heeft ze even mee gekeken met wat ik t beste mee kon nemen. In mei weet je de temp natuurlijk niet. Dus haar advies was om liever teveel laagjes mee te nemen als te weinig...

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Van maat 50 heb ik heel pakje incl vestje, heel leuk!
    Maar van 56 moet ik anders ff in de kast kijken.

Maar zomer en winterjassen nog niet in huis?

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik heb bij Joas toendertijd alleen met vestje gedaan en in de maxicosi een wikkeldoek eromheen. Warm zat! Vanaf maatje 62 heb ik een jasje gekocht (voorjaar) en toen pas weer een winterjas maat 80 in het najaar. Vooral nu we richting zomer gaan zou ik zelf nog niet zo gauw een echte jas kopen voor je kleintje, straks in september is vroeg zat :)

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    #2952 Yupgup, 8 apr 2012
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
    Leeuwin, hier was ik een paar weken geleden nog een stuk feller. Maar nu denk ik, komt wel goed. Zorg gewoon dat de baby bij mij ligt als de visite komt en geef vooraf aan dat er geen vingers in het mondje gaan en dat de 2 pers van de visite die hem vasthoudt hun handen wast. Dan kom ik maar even 'bitcherig' over. Ben mondig genoeg. En zo niet, dan weet vriend wat ik wil. Zou de beeb ook niet aan rokers geven, bah!!!! Maar ben nogal fel anti-roker..... ;)

Jasje, hebben 1 vestje maat 56 en 1 maat 62. Verder lekker in badcapes wikkelen, lijkt me lekkerder voor zo'n kleintje.

Naar huis gaan, hebben een wikkeldoek die ook in de maxicosi kan kunnen overnemen. Van katoen, wat me veiliger lijkt dan van fleece.

Net de schoonfamilie over de vloer gehad inclusief neefje van 1 jaar. Gezellig maar vermoeiend! En het hele huis ruikt naar diarreeluier waha. YUK! (get used to it ;))

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb een vestje in maat 56, wat ik wel mee neem naar het ziekenhuis maar misschien niet gebruik. Ik neem ook een omslagdoek mee, ter plekke kijk ik wat handig is, ook afhankelijk van de buitentemperatuur en het tijdstip.

Bij mn oudste heb ik m op de terugweg naar huis wel een jasje aangetrokken, dat was een jasje maat 62 ofzo en dan met de mouwen omgeslagen hahaha was wel schattig hoor maar niet handig om zo'n frummeltje een jas aan te trekken en ook niet echt comfy voor het kindje zelf, dus een wikkeldoek zou wel beter zijn denk ik. Verschil is wel dat het toen bij mn zoontje iets van -5 was en nu misschien wel een graad of 20..

Slijmprop: oooh toch wel spannend hoor! Want ook al kan het nog weken duren, het laat wel zien dat er 'iets' aan de gang is. Ik heb bij mn oudste nooit een slijmprop verloren, of in ieder geval niet opgemerkt :) dus geen idee hoe dat eruit ziet.

Vanmiddag is mn vader langsgeweest en die is pas net weg, erg gezellig ook samen gegeten maar ik ben wel kapot nu. Als er anderen bij zijn (ook al is het mijn vader) merk ik dat ik toch langer in dezelfde houding blijf zitten ed omdat ik niet wil zeuren dat ik pijn heb.. ik wil me dan groothouden ofzo. Eigenlijk stom, want nu heb ik dus veel pijn. Zometeen maar met een warme kruik naar bed.

We zijn Chinees gaan halen.. was daar een vrouw ook aan het wachten op haar eten en die ging allemaal vragen stellen over hoe lang ik nog moest en hoe de zwangerschap ging etc... alsof ik dat met een vreemde wil bespreken.. ;). Het werd helemaal genant toen ze ging vertellen dat ze na haar zwangerschappen wel regelmatig gedacht had dat het erin gaan toch wel veel leuker was dan het eruit komen :) Ehh hallo zeg, dat bespreek je toch niet met een vreemde? Of ligt dat aan mij?? Haar zoon van een jaar of 14 die erbij zat vond het ook niet echt leuk geloof ik :D

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Hier ook geen jasje nog!

Vingers in mond :eek: ?!?!?!?!!?!?!? Wtf ?? Doe maar niet nee....

Er wordt bij ons niet gerookt, maar heb zelf altijd gerookt, als ik bij een baby op bezoek ging altijd handen wassen en tanden poetsen, minstens pepermunt. Ik ben zeker geen anti roker geworden, en mijn moeder en zus roken. Ik kan gewoon niet stellen dat een roker mijn kind niet vast mag houden. Ik wil alleen echt niet dat er gerookt wordt in dezelfde ruimte als waar de kleine is. Dat wordt wel gerespecteerd uiteraard.

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    toen ik nog rookte en op kraamvisite ging deed ik echt niet van te voren roken
    en zowiezo doe ik altijd me handen wassen daar
    vond ik zelf altijd wel fijn idee, omdat ik me vaak niet kan inhouden en toch vaak even aan het kleintje wil zitten (vraag het trouwens wel hoor)
    maja op school (op het vmbo al) geleerd hoe belangrijk hygiëne voor een baby is, zeker in het begin dus dat is me goed bijgebleven

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Wij zijn ook anti-rokers, maar mijn vader en zijn vriendin en een oom van mij roken nog wel.
    Kan ze moeilijk verbieden om onze kleine niet vast te houden.
    Maar vinger in de mond, dat mag niemand!

En handen wassen, ach welnee, kleine hoeveelheid bacterien kan voor je kleintje geen kwaad hoor!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    en tot mijn verbazing is me mannetje ook al thuis :D
    we hebben van zijn vader en vrouw heel stapeltje met boekjes gekregen
    erg leuk!!
    begin inmiddels al een hele boekenverzameling te krijgen en ik haat lezen hihi

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oei de baby niet aan rokers geven, dan heb je vast geen rokers in je nabije familie :)
    Mijn man rookt, en mn vader, moeder, stiefvader en schoonzus ook.. m'n broer is net een jaar gestopt maar toen K. geboren werd rookte hij ook nog. Dus als rokers hem niet mochten vasthouden dan had bijna niemand hem vastgehad, zelfs de papa niet :) Maar uiteraard wordt er in ons huis niet gerookt.

Vingers in de mond ga ik nu wel strenger op zijn, mn tante vond het toen nodig om haar pink in zn mond te duwen en daar heb ik toen niks van gezegd, dat zou ik nu wel doen.
    Verder heb ik eerlijk gezegd niet zoveel moeite met het 'afgeven' van mn baby, toen K. een paar dagen oud was gaf ik m juist telkens aan iedereen om vast te houden, in de veronderstelling dat ze dat wel wilden (en om mn handen even vrij te hebben ;)). Mn broer zat er dan heel onwennig bij, vond het doodeng volgens mij maar dat snapte ik pas toen ik later de foto's zag..

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ik had destijds voor Jop een heel leuk schattig stoer jasje, winterjasje (uitgerekend in februari). Maar echt maar 1x gebruikt. Echt werkelijk maar 1x! Zonde...

Had als kraamcadeau van een groepje vriendinnen namelijk zo'n heerlijke zachte fleecedeken van Lodger gevraagd. Het model dat ik had (heb) heet 'Shelter' en is ook geschikt voor in de maxi-cosi.
    Dus toen we gingen wandelen met de wagen ging Jop altijd in de shelter. Was echt veel makkelijker dan dat kleine wumpje in een jasje te wurmen....
    En omdat het februari (met sneeuw!) was en 't bij Jop erg lang duurde voordat ie weer terug was op zijn geboortegewicht, zijn we pas na wat langere tijd voor 't eerst met hem buiten geweest. En dan eerst wagen beetje voorverwarmen met kruikje (wel weer eruit halen tijdens het wandelen) en lekker lakentje en dekentje over hem heen en natuurlijk mutsje op. Lag hij heerlijk.
    Autorijden kwam pas nog weer later, hij is thuis geboren, maar toen ook altijd gereden met de shelter i.p.v. een jas.

Klusser

20. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ff over de rokers, ben zelf een ex roker (5jaar terug gestopt) en heb echt geen problemen met ze hoor, alleen mijn Buren hebben geel oranje vingers en hun gezichtshuid is ook iets van gelig ofzo en stinken er vreselijk naar, lopen in verschoten joggingspakken.

Meisje is bij mij overdags druk en in avond rustig, alleen nu is het blijkbaar anders? Heel de dag rustig( waren op visite) en nu we thuis zijn is ze druk?

Deel Deze Pagina