@daro, hoe doet jou man dat met de kleine als die er net is deed hij ze handen wassen na het roken of dat niet?? mijn man rookt gelukkig niet zo veel en heb der eigenlijk verder niet over nagedacht hoe en wat
Baby is hier 's morgens als ik wakker word wat beweeglijk, meestal rond het middaguur ook een beetje en dan 's avonds als ik op bed lig nog een tijdje. En 's nachts regelmatig. Wel heel wat minder dan eerst en de bewegingen zijn ook anders, langzamer en logger.. weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Mn hele buik beweegt, maar ik voel geen trappen ofzo. Soms voel ik wat gedraai maar meestal ligt ie aan de linkerkant. En ja de hik vind ik soms ook heel vervelend, zeker als je dat zo heel laag voelt... dat geklop daaronder.. heel raar gevoel vind ik. (ik reageer in stukjes vandaag.. telkens bedenk ik me weer iets wat ik nog wilde zeggen, vandaar..)
Ehm nee.. Hij waste zn handen niet vaker dan normaal eigenlijk.. ik weet ook niet echt waarom dat zou moeten eerlijk gezegd.. hij ging niet met zn rokershanden in het mondje zitten roeren ofzo.. als er al iemand een pink in zn mondje deed dan was ik het (met gewassen handen natuurlijk), en da's ook alleen in de eerste dagen gebeurd toen we van de kraamhulp geen speen mochten geven maar de baby wel erg veel zuigbehoefte had en erg veel huilde. En verder heeft een kindje toch kleertjes aan en rokershanden ruiken misschien sterk naar rook (vooral net na een sigaret) maar zijn toch niet persé vies? Misschien was het anders geweest als hij heel erg prematuur was geweest ofzo, maar eigenlijk zijn wij meer van 'een beetje bacteriën kan geen kwaad'. We zijn van onszelf schone mensen (dus niet zoals Pats buren ) en hebben nooit zo moeilijk gedaan over zulke dingen.
Slijmprop bij oudste nooit gehad, geen idee hoe dat eruit ziet. Die zal wel tijdens de bevalling gekomen zijn??? Rokers komen in onze omgeving bijna niet (meer) voor. Sowieso geen enkel dichtbij familielid dat rookt en vrienden en vriendinnen eigenlijk ook niet (of zelden). Dus geen issue. Handen wassen heb ik nooit zo erg mee gezeten. Weet het eigenlijk niet meer zo goed, hoe dat ging. In ieder geval nooit om gevraagd, sommigen deden het zelf wel even uit zich zelf... Weet wel dat onze kraamverzorgster ook met het water voor de flesjes (Jop moest naast de BV een beetje bijgevoed worden) ook niet zo moeilijk was. Gewoon water uit de kraan. Geloof niet dat we voorraadjes hadden met gekookt water en zeker geen mineraalwater. Wellicht wel goed hoor, hier en daar een bacterietje, want Jop is vrijwel nooooooit ziek. In ieder geval zijn hele eerste jaar niet echt ziek geweest! Heerlijk, wat een geluk! Hij heeft dus ook nog nooit overgegeven ofzo. (Later en onlangs wel weer een keer, maar wat wil je als je 2 bent en regelmatig op een kdv komt....)
(dat heb ik ook Daro, bedenk me steeds meer) Oh, we zijn ook niet superhygienisch hoor. Ben zelf ook opgevoed met 'bacterien zijn niet eng, maar goed voor je'. Alleen zo'n hummeltje de eerste weken... denk niet dat we zelf altijd de handen zullen wassen, maar van anderen weet je nou eenmaal niet wat ze hebben gedaan/waar ze zijn geweest! En rook vind ik nou eenmaal ontzettend vies... krijg ook van het minste beetje rookgeur al koppijn en dat wil ik mijn kind niet aandoen. Flesjes gaan we 1x uitkoken en dan in de vaatwasser. Net trouwens maar eens opgezocht of beebje nu al vastligt in het bekken of niet: op mijn zwangerschapskaart staat van wel! Joehoe!! Slijmprop, spannend.... De hik vind ik eigenlijk helemaal niet vervelend? Wel gezellig juist vind het ook leuk om te zien dat hij vaak de hik heeft nadat ik wat zoets heb gegeten. Toeval of... wordt het net zo'n zoetekauw als z'n moeder hihi Niet zo gulzig met dat vruchtwater!!
Klusser mijn zoontje kwam al vanaf 3,5 mnd op het kdv en is in het eerste jaar bijna iedere maand wel goed ziek geweest.. en ik was ook om de haverklap ziek of verkouden of weet ik veel wat.. echt niet normaal hoeveel ziektekiemen daar ronddwalen! Lijkt me heerlijk om een kindje te hebben die het eerste jaar niet zo vaak ziek is!! Als er maar één kindje op het kdv een snotneus had dan lag die van mij weer 3 of 4 dagen met hoge koorts in bed, dan had ie meteen een oorontsteking of voorhoofdsholteontsteking te pakken. Heb in die tijd heel veel vakantiedagen moeten opnemen en ook regelmatig bij de HAP gezeten s nachts of in het weekend Hij had ook al met 9 mnd waterpokken en heeft 2 keer pseudokroep gehad.. Overgeven heeft ie eigenlijk nog nooit gedaan. En da's maar goed ook, want ik heb een erg zwakke maag dus als ik braaksel moet opruimen moet ik zelf ook.. Nu is ie eigenlijk bijna nooit meer ziek, afkloppen.. denk dat ie in 1,5 jaar kdv behoorlijk wat weerstand heeft opgebouwd Ik heb eigenlijk geen afsprakenkaart ofzo van de VK, maar ze zei de laatste keer dat hij nog niet aan het indalen was, hoogstens met het topje van zn hoofd lag hij in zn bekken maar verder niet. Woensdag heb ik weer controle, ik denk dat hij nu wel wat lager ligt. Water kook ik niet voor en ik gebruik ook geen mineraalwater, gewoon koud kraanwater en hoppa in de magnetron. Maar volgens mij heeft iedere kraamzorgorganisatie daar weer andere richtlijnen voor en de adviezen wisselen ook zo vaak.. ik geloof dat uitkoken tegenwoordig al niet eens meer echt nodig wordt gevonden maar dat blijf ik toch wel dagelijks doen de eerste maanden, ook met speentjes. Want ik heb geen vaatwasser. Het is maar net waar je je zelf goed bij voelt denk ik, ik heb het principe van water voorkoken bijvoorbeeld nooit begrepen. Dan kook je de bacterien eruit en dan? Hoe lang blijft dat steriel dan? En uitgekookte flesjes moesten we van de kraamhulp in de koelkast bewaren, dat heb ik braaf gedaan maar ook nooit echt begrepen. Ok in een koudere temperatuur breiden bacterien minder snel uit waarschijnlijk, maar een koelkast is nou niet echt bacterienvrij ofzo?
Haha ik lees mn stukje nog eens na en zie dat ik 'hoogstens met het topje van zijn hoofd lag hij in zijn bekken' heb getypt Knap kind heb ik Duidelijk tijd om te gaan slapen dus... truste en tot morgen!!
@ Daro: ja, dat is wel pittig hoor, dat eerste jaar en dan vaak ziek. Maar ja, jouw kleintje ging al eerder naar het kdv dan Jop, dus logisch. Jop ging pas voor 't eerst toen hij net 1 jaar oud was. Dus wel te verklaren... Flesjes uitkoken hier ook. Moest van de kraamzorg inderdaad in de koelkast bewaren, ha ha, was ik alweer een beetje vergeten... Welterusten! Ik ga nog even wat eten....
Hihi Daro, ja dat is knap! Ga maar lekker slapen! Ik zit beetje aan tafel met laptop, verveling! Man zit weer te gamen, maar mocht van mij dus moet eigenlijk niet zeuren. Maar er is ook niks op tv..!! Dus beetje saai nu... Heb net deel van een zak met schuim dingen met chocolade op.. foei! Als avondeten een bak met aardbeien (ja voor me eten) en toen 2 broodjes kroket.. En heb alweer trek.. Kleine is weer lekker mijn ribben aan het bewerken..
@ slijmprop, bij devin weken voor ik ging bevallen verloor ik er iets van. Daarna steeds iets meer en een week voor de bevalling uiteindelijk helemaal gevonden. (maar was echt groot toen nog was nadat ik al heel wat had verloren nog zeker 3/4 cm in omtrek. @ rokers, mijn man rookt ook. Hij rookt niet in huis, maar waste na het roken wel even z'n handen voor hij de jongens pakte. maar dat doet ie meer omdat ie zware shag rookt en hij dat frisser vind. Maar visite en vingers in de mond stoppen in het mondje die hebben aan mij echt een verkeerde. Dat vind ik zo vies. Ik steek mijn vinger toch ook niet bij hun in hun mond?? Dan doen ze dat ook niet bij m'n kind. @ flesje uitkoken, een nieuwe fles en speen kook ik voor de 1e keer gebruik uit. Daarna was ik ze telkens gewoon af of doe hem in de vaatwasser. En inderdaad bij Owen water koken en dan af laten koelen in 2 flesjes 1voor gelijk gebruik en 1 in de koelkast. Kraamverzorgster bij owen deed ook de lege flesjes in de koelkast maar ja die spoorde niet. hihi fijn om te weten dat roze en blauwe muisjes hetzelfde smaken. is namelijk al bijna 14 jaar terug dat ik voor de laatste keer roze muisjes heb gegeten. Hier steeds vaker last van harde buiken en voor weeën. kan ook niet meer normaal lopen heb zo'n pijn aan het botje tussen m'n benen. Vandaag naar de camping bij m'n ouders geweest, hadden het nog getroffen met het weer, wel even lekker er zo tussenuit ook al was het niet heel erg ver weg. Straks maar weer naar bed en morgen lekker niks doen. (eieren schilderen, film kijken en lekker genieten van m'n mannen.)
dag meiden, Wiew, mijn buik in gips ziet er super uit! Zal straks effe een fotootje plaatsen in de club Vind het iets te intiem om in het buikentopic te plaatsen. vinders in de mond van de kleine stoppen, ga ik boos worden!! Ik ga toch ook niet met mijn vinger in de mond van de visite??? Vind dat zo asociaal! En de kleine vasthouden, dat wil ik per situatie aanvoelen, hoe zit de kleine in z'n vel, wat is veilig genoeg en als de kleine slaapt heeft de visite pech, ik wil de uk echt niet wakker maken of storen! Jasje heb ik maat 56 gekocht bij de Hema. hygiëne, wij zijn ook niet superschoon en dat houd ik liever ook zo. Wat iemand al zei, je bouwt hiermee wel weerstand op. Daarnaast hebben we genoeg huisdieren, dus ook daarin zal er weerstand opgebouwd moeten worden (of zijn we al mee bezig ) @Daro, hoe genant bij de Chinees!!!
Ik eet eigenlijk nooit muisjes.. ja gestampte muisjes Dat witte poeder dus.. Vind ze altijd zo hard om te eten haha Zal dus meer voor de visite worden
Dames, ik heb wel 3 badcapejes, maar niet echt wikkeldoeken. Lijkt me erg handig! Weten jullie waar je deze voor een leuke prijs kan halen? Mag ook online zijn. Heb ff zitten kijken en kom bij sommige op 30,- Dat vind ik een beetje te gek!
Ja, daar twijfel ik dus over Nijntje.. De 1 zegt van wel, de ander van niet.. Snap wel dat het niet in het bedje enzo mag, maar in maxi cosi..?
ja, dat dacht ik dus ook... Er werd iets geschreven over de hik... Hier hikt de kleine heel veel en vaak ook diep down... Soms idd erg vervelend!!!!
Denk dat zolang het kindje niet onder het dekentje kan komen je gewoon een fleecedeken kan gebruiken. Maar mij lijkt van die wikkeldoeken ook wel erg handig..! Hier net weer de hik gehad.. dan lijkt het soms wel of er iets 'uit' wil van onder hahaaa