mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    3000 alweer!! We moeten wel gaan minderen als de eerste babys hier nog geboren moeten gaan worden :p denk toch echt dat het alsnog naar een volgend deel gaat!

Hier ook niks op de planning, vanmiddag ff langs de gamma voor een kapstokje voor in de babykamer. Verder helemaal niks. Voel me nu al verschrikkelijk lui!

Kleine is weer gedraaid, dus geen stuit meer. Zo makkelijk gaat dat. Maar de vraag blijft hoe die dan morgen weer ligt :p
    Laatste werkweek voor mij, morgen en donderdag nog werken en dan heb ik VERLOF!! :D

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Wij gebruiken geen wikkeldeken, bij devin en owen ook niet gedaan. beide keren was het al erg mooi weer toen ze geboren werden. (eind mei en begin juni) Ik gebruikte in de maxi cosi gewoon een badcape. Een zomerjasje had ik voor Owen wel gekocht, maar die heeft hij maar 2 keer aangehad. Omdat het gewoon te warm was en te onhandig. Vestje is toch veel makkelijker.

Hier een kort nachtje gehad, kon niet in slaap komen en Devin had vannacht een vreselijke hoestbui die niet over ging.

Geen idee wat we vandaag gaan doen, gister bij mijn ouders geweest. Ga niet naar m'n schoonouders want daar komt mijn zwager met z'n gezin en die hoef ik niet meer te zien nadat hij me in september een miskraam gunde. Als iemand zoiets zegt dan hoef ik zo iemand echt niet meer te zien.

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miekr, wat een raar figuur is dat dan!! Die zou ik voor zijn eigen veiligheid ook uit de buurt gaan!! Idioot zeg!

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Whaaaa we gaan echt hard :D
    Lig nog lekker in bed en heb wel goed geslapen gelukkig. Heb mn vent er wel uit horen gaan vannacht. Kon volgens mij niet slapen. Verder klussen en leren vandaag!

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik heb 2x de shelter katoen,
    2x de wrapper en 2x de soozebaby wikkeldeken.... (Allemaal katoen en via marktplaats) Ik vind die doeken ideeaaaaaaaaaaaaaaal! Zeker omdat ze allemaal in de maxicosi kunnen maar ook gewoon thuis.

Verder een dekentje en lakentje per kind voor maxicosi/wadeelwagenbak.

De shelter is meer voor de mc en als draagdoek
    de wrapper voor box, op arm en wandelwagenbak

6. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier vandaag ook niets bijzonders. Heb sinds gister buikpijn dus maar rustig aan. Want als ik veel doe doet het erg pijn. Wel lekker kunnen uitslapen, Kyana werd pas om 9:45 wakker.

fijne dag allemaal

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hey meiden,ik haak weer in.. meteen even een update vanaf hier.Ben zo stilletjes ;) Ik hoest nog steeds erg veel en heb nu sinds zaterdag een AB kuurtje,het doet nog niet wat ik graag zou willen.Hoop gauw van de hoest af te zijn en weer fitter te worden,het is echt enorm vermoeiend :)

De baby maakt het iig prima,heeft wel weer een flinke groeispurt gehad dus dat was weer even schrikken.Maar goed,hij komt via de ks dus op zich is dat niet zo erg.
    Een paar weekjes nog,wil er nog even flink van genieten (zonder ziek te zijn als het ff kan)..

Fijne 2e paasdag allemaal!

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oohh meiden wat is dat heerlijk uitslapen:) ti's nu 11.33uur en ben echt net 15 min wakker, zelfs kleine meid ligt nog te slapen, meestal is het rond 10ur feest maar nu af en toe gewiebel en verder niets:) heerlijk.

Las dat we al over de 3000 berichten heen zijn, stelletje kwebbels zijn we haha.

Hier alleen maxicosi zak en een zomerjasje verder niets. Nou ik ga maar eens beneden kijken naar de mannen en even lekker eten :)

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    zoooo het is vandaag wel lekker rustig hier,
    was zoo bang alweer veel te moeten terug lezen, maar dat valt wel mee :D

@nijntje, jammer dat ze dat bij jullie niet hebben he? (de paasvuren)
    ik maakte ook pas kennis met de paasvuren toen ik net met mijn mannetje ging hoor, ik kom uit amsterdam/purmerend en daar hebben ze dat ook niet

ik ben hier vanochtend lekker rustig aan begonnen met het omgooien van de woonkamer enz
    volgende week komt het kraambed voor een aantal weekjes en we hebben besloten om daarna toch weer een eettafel te nemen :D eindelijk!!
    dus nu komt het kraambed op de plek van de toekomstige eettafel te staan maar daar moet nog wel even ruimte voor gemaakt worden hihihihi

10. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Miffy, ja idd erg jammer dat we dat hier niet hebben! Ik kom ongeveer uit dezelfde omgeving als jij, dus ken dat ook niet van vroeger.

En dan het kraambed op zn plek... Succes met ruimte maken ;) weer een stapje dichterbij!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    nou het kraambed kan komen :D
    ruimte is er......

de rest van de dag lekker niks doen :D

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Haai! Iedereen een leuke 1e paasdag gehad? Hier gezellig spelletjes gedaan bij familie en gegourmet (pffff wat zat ik vollllllll!)

Vandaag rustig aan....34 weken! Whoehoeeee!!!!

13. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

hier weer terug van 5 dagen camping.
    jullie hebben veel geschreven zeg :)

heeft iemand een samenvatting voor mij want het is wel erg veel om te lezen

14. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Goedemiddag iedereen,
    Ff alles aan het teruglezen.

Vingers in mondje: No way! Ik ga daar zeker wat van zeggen als dit gebeurt. Handen wassen ga ik ook vragen. Ben geen pietlut maar ik weet dat niet iedereen in familie zelfde hygiene heeft als dat ik zou willen. Kijk, een kind heeft kleertjes aan, maar ze gaan toch aan de handjes zitten en kind zuigt vervolgens weer op handjes.... (ik vond het advies om bezoek handen te laten wassen ook in meerdere boeken en op zw. cursus.) Maar ieder voor zich natuurlijk;)
    (ik bedoel hier wel mee voor pasgeborenen hoor. kijk als ze wat groter zijn ga ik ook niet kinderachtig zijn met wat viezigheid/zand eten etc etc.)

Kind vast in bekken: Nee hier nog niet volgens echoscopiste. Ook nog niet volledig ingedaald. Terwijl VK dat wel zei. Maar het staat niet op zw.kaart (alleen de ligging maar niet het tekentje van indaling) Dus ga het volgende x nog ff navragen.

Muisjes: Ik haal van tevoren gewoon een roze en blauwe pak op. Vind het zelf toch wel lekker dus het komt wel op. En dan hoeft mn man niet meteen eerste dag naar supermarkt. (ik wil het bezoek de 1e 2 dagen eigenlijk wel gehad hebben van nabije familie. rest komt na kraamweek wel)

@Nijntje: Mooie gipsbuik! Ik ga het niet maken. Heb de buik er niet voor en zou niet weten wat ik vervolgens met het ding heen moet hahaha

Wikkeldeken: Mijn moeder gaat er een maken. En als ik later nog een zou willen, wil ik dat pas na geboorte doen omdat ik geslacht nog niet weet en het wel leuk vind om in de goede kleur te hebben.

Kraambed: Wij hebben nog een 1-persoonsbed op zolder, die gaat naar beneden. Leek me ook makkelijker met bezoek, hoef ze eerlijk gezegd niet op mn slaapkamer te hebben. Dat bed gaat ook op klossen ipv ons 2-persoonsbed (weet niet of die t overleeft) dus controles enz. kan ook op dat bed.
    Alleen ben ik er nog niet over uit hoe ik het met voeden doe. Zoals ik er nu tegen aan kijk, wil ik dit niet in bijzijn van bezoek doen (niet in het begin in ieder geval, als je nog aan klooien bent enzo) Dus moet nog ff zien.
    In boekje VK stond ook advies om kraambed beneden te zetten, vond dit wel apart! Meesten doen dat niet dacht ik.

Hier: Baggerweer. Regen en nog es regen.
    Ga straks boven ff opruimen denk ik, zou me kapotschamen als kraamzorg nu langs zou moeten komen;)

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Tekentje in zw kaart dat kindje vast ligt??? Wat voor tekentje moet dat zijn dan? Dan ga ik ook ff kijken :)

16. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    ff zoeken hoor, ik kwam gister een site tegen.
    (ik dacht dat bij ligging op de kaart bij mij een J stond (heel sierlijk) maar dat is dus het koppie en beentjes van een kind haha)
    Ga ff kijken waar ik het ook alweer vond

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
  18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik snap helemaal niks van mijn zwangerschapskaart,
    kan alleen mijn bloeddruk en hb meestal terugvinden :p
    de vk heeft wel opeens een letter bij indicatie geschreven, maar waarom???

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    maar 1 letter?
    Ik ben van bbbi naar bibi naar vibi gegaan:p
    Geen flauw idee wat het betekent whahahaha

Wat ik wel apart vind: Rechts bovenin staat bij mij: Rhesus (c) klein ag: Onbekend. Moeten ze dat niet es weten dan?
    Ben meerdere keren geprikt

Bij irreg.antistoffen staat: Negatief. Is dat niet hetzelfde?

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    vibi betekent dat het vast ligt (zag ik net op die site)
    ik heb bibi staan idd, kwestie van goed kijken

bij mij staat rhesus c positief
    dat andere kan ik niet vinden of is niet leesbaar :p
    mijn vk heeft niet heft mooiste handschrift hihhihihi

en ja maar 1 letter, een T dacht misschien van Tjibbe (naam vk)

Deel Deze Pagina