Hey meiden, jullie vroegen je nog af hoe het met 85Eva ging toch? Heb haar een tijdje terug een berichtje gestuurd en reactie dat het allemaal goed gaat bij haar! Ze had alleen geen tijd meer om dit forum te kunnen volgen, vandaar! Dus niks ergs aan de hand gelukkig!
Verder ben ik weer even in de 'vergiet-modus'. Sorry meiden, ben erg moe en kan niks onthouden... maar lees wel alles braaf mee hoor! Hebben jullie soms ook zoveel vocht in je benen? Na 1e paasdag (na veel gezeten te hebben) was het echt niet normaal hier! Gelukkig trekt het ook weer (bijna) weg. En gisteravond had ik ineens een heel onrustig gevoel, kon het niet plaatsen...maar alles overviel me ineens zo??? Herkenbaar??
@Heitje: Ja dat onrustige gevoel is hier heel vaak. Volgens mij ook gevolg van nesteldrang. Ik kan het niet plaatsen en het is behoorlijk vervelend... @Hier: Lekker lang uit geslapen. Ga zo maar es zwemmen, lang geleden. Het regent alleen flink. En vind het beetje dom om met auto naar zwembad te gaan eigenlijk. misschien maar nat laten regenen en thuis weer ff omkleden... @Opwekken bevalling: Nee denk dat ik dan maar niks ga doen. Wil ook niet dat kindje er last van heeft. Evt. laten strippen na 40 week ofzo... (ze laten je hier in dit ziekenhuis niet over 41 week lopen trouwens, dan maken ze afspraak voor inleiden. dus dat scheelt wel) Maar ga nog wel vrijdag even aan gyn vragen of het niet uitmaakt dat kindje wat voorloopt (groei leek wat te stagneren maar loopt natuurlijk nog wel 2 wk voor) want ik denk dat ik weer teruggestuurd word naar VK. Ben benieuwd wat ie zegt.
Oke jij hebt daar dus ook last van Child...gek gevoel is het he? Zal inderdaad combi zijn van nesteldrang, hormonen, grote verandering die komen gaat, enz! Lekker, zwemmen! Veel plezier! (alleen minder van de regen...je wilt het vast niet horen maar hier schijnt het zonnetje... )
Hier begint het juist rustiger te worden in mijn hoofd. Heb de kruiken weer gevonden, heb onze slaapkamer voor een groot gedeelte leeg. De laatste stukjes behang heb ik er vanmorgen tegenaan geplakt, zometeen nog even verven en dan is dat allemaal klaar. Vriendlief gaat straks de plankjes en het gordijn in de babykamer ophangen en dan zijn de grootste klussen klaar. Het wiegje staat al beneden, maar moet nog een laagje lazuur, gelukkig is dat én zo droog en direct te gebruiken, dus dat is wel lekker! Finn is bij opa, daar ging hij normaal al heen als ik moest werken en nu nog Danique naar school en net toen ik haar op wilde halen wilde ze nog met een vriendje mee (en dat mocht), dus ik heb lekker mijn handen vrij!
Zo ik ben niet de enige met gezeur met instanties of winkels vandaag!! Ludora UWV: goed dat je gebeld hebt, ik heb hier ook al een paar keer mn frustraties geuit, echt een zooitje ongeregeld daar en hoe vaker je belt, hoe meer verschillende antwoorden je krijgt! Wel belachelijk als je 6 weken moet wachten op enig inkomen, kunnen ze geen voorschot geven? (doen ze bij mij nl. wel dus het moet kunnen lijkt me) Miekr Univé: ook lekker dat ze niet wisten van je kraampakket, maar goed dat je gebeld hebt! Hopelijk krijg je m deze week nog! Ik belde vanochtend met babydump, mn duowagen (gekocht 20 januari al!!) zou deze week geleverd worden en ik zou 1 a 2 weken van te voren een belletje krijgen daarover maar ik heb nog niets gehoord.. blijkt heel die bestelling niet bekend te zijn! Lekker dan.. moest nu de bonnen inscannen en mailen, hoop toch wel vanmiddag nog iets te horen, anders ga ik morgen naar de winkel. Is hier gelukkig dichtbij.. maar ik ben blij dat ik vandaag al belde en niet nog een weekje afgewacht heb.. Verder veel harde buiken hier en menstruatieachtige krampen in mn onderbuik en onderrug, denk dat de baby begonnen is met indalen. Voelt niet prettig, ik voel echt druk naar onderen toe. Morgen naar de vk dus dan zal ik wel horen of het inderdaad indalen is.
Vocht vasthouden: ik kreeg vanochtend mn sokken amper aan en mn enkels zijn echt enooooooooooooooorm.. ben ook 1,5 kilo aangekomen in een week tijd en ik had vannacht 5 of 6 keer een slapende hand en/of arm. Brandnetelthee helpt dus niet.. morgen ook maar even overleggen met de vk want als het straks weer warmer wordt zal het ook wel niet beter worden met al dat vocht.. [/einde zeurmodus] Zoooo ik heb alles gescand en doorgemaild, nu ff boterhammetjes eten met zoonlief en dan lekker even op bed! Oh wat ben ik blij dat hij nog steeds zn middagslaapje zo hard nodig heeft! @Dribbel: geniet van je vrije tijd! Lekker hoor, even tijd voor jezelf!
Mogguh meiden...ohw het is al middag Ik kon pas slapen rond half 3... Voor mn gevoel dus wel een halve dag kwijt... @Heitje, die onrust herken ik ook. Zal er idd wel bij horen. @Ludora, wat een bout-organisatie is het UWV ook zeg....ze zijn sterren in het continu fouten maken. @BB, balen weer spugen spannend van je slijmprop! @Pris, ook al zo'n muts met een machtsprobleem! Heeft ook geen inlevingsvermogen! @Miekr, spannend van je kaartje @Pat, was die kleine niet gewoon aan het indalen? Meiden, ik ben zooooo blij als morgen voorbij is... Even geen gezeur met school en lekker genieten van echt vrij zijn,
Oh nog één ding dan: heitjekarweitje: ZONNETJE?? Waar woon jij ergens dan? Hier is het echt troosteloos grijs nat weer.. denk dat het vanochtend nog geen 10 minuten droog geweest is! Stuur je het zonnetje ook even deze kant op??
@Skaya: Ja, ik zit ook bij Kraamzorg de Waarden, heb al een keer eerder gezegd toen jij ernaar vroeg, whahaha ... Je kan de klossen vanaf week 35 bestellen, online... @wondermiddel en Frambozenthee: Ik laat de natuur op zijn beloop gaan, gewoon afwachten wanneer de kleine meid gaat komen... Ondanks dat het af en toe zwaar valt vanwege zwangerschapsklachten, ik bijt er wel door heen... Het is nog een paar weken dames, nog een paar weken... Probeer voor je baby het zo lang mogelijk vol te houden en gebruik aub geen opwekkers, dat kan nooit goed zijn. @pris: Kijk je wel uit, twee keer dat je van de trap af val... Niet vaker doen hoor... vanochtend naar verloskundige geweest... Ik dacht dat ik een groei meting kreeg, helaas niet.. Gewoon een controle... Bloeddruk ietsje hoger dan normaal 120/70, normaliter zit ik op 100/60... Mijn gewicht weer met ruim 3 kilo omhoog, houdt veel vocht vast. Verloskundige wil mij volgende week weer zien ivm bloeddruk, vocht en af en toe hoofdpijn... Daarna is het iedere week controle. De kleine meid groeit goed en is keurig ingedaald. Ze heeft een mooie hartslag en is zeer beweeglijk. @ludora: hetzelfde probleem bij mij met UWV.... Leuk he... Ziektewet tot 04 april, zwangerschapsverlof was niet aan gevraagd door werkgever... Uiteindelijk blijkt dat zij op 04 april het hadden ingediend... Als er problemen komen, geeft werkgever aan dat ik gewoon salaris ed krijg... UWV heeft 4 werk weken nodig om administratie te verwerken, dan zou salaris op terugwerkende kracht krijgen...
Zullen we naast t buiken topic ook een vocht topic openen. Moet zeggen dat ik t wel als pijnlijk wervaar, komt volgens mijn reumatoloog dus voornamelijk door de reuma. Extra druk op de gewrichten. UWV net gebeld, dus vanmorgen eerst ik, daarna man, en nu ik weer. 3 verschillende verhalen..... Ik ga dus zowel UWV en mijn rechtsbijstand aanschrijven. Probeer t nu verder wel naast me neer te leggen. Dus ik ga maar eerst even een goede douche pakken... Fijn dat t met Eva goed is. Tis ook wel logisch dat t niet allemaal bij te houden is, ik geloof dat ik met week 9 van onze zwangerschappen geteld heb dat er 73 uitgerekende in mei waren. Daar zijn helaas een vrij groot aantal MK's bij geweest, maar onderweg zijn er sowieso een aantal afgevallen, door of ziek zijn of te druk. Ik kan t me wel voorstellen. Tis dat ik al even niet meer werk, anders is t ook bijna niet bij te houden, wij gaan hier echt heel hard. Daro hier ook die ongi pijnen en harde buiken, en ik kan eigenlijk niet voorover bukken dus ik ga er vanuit dat daar een hoofdje zit. Of onderweg is... Donderdag weer controle, van een andere gyn een keer.
hier is het zonnetje ook ver te zoeken, al de hele dag regen! Ik word zo opgehaald voor controle.... ben nog steeds erg slecht, dus hoop maar dat t goed gaat!!! Wil echt niet in wachtkamer moeten spugen brrrr mn grootste angst. harde buiken hier minimaal, wel iets meer als vorige week. En wat meer ongi rugpijn over de dag verdeeld maar niet heel erg. Vocht wel gigantische niet normaal ga ik dadelijk ook navragen hoor. "savonds doen ze echt pijn die olifanten poten...
Succes bij de controle bb! Hier ook olifantenpoten en dikke vingers... Verschilt wel erg per dag. Wat een gedoe met al die instanties en winkels zeg! Ook het laatste waar je nu zin hebt om je over op te winden. Hier schijnt nu ook heerlijk het zonnetje. Toch zo maar even een frisse neus halen en de stad in waggelen.
Ha dames, Hier nog iemand met een paar beroerde nachten. Die pijn in de bil blijkt dus Zwangerschapischias te zijn. Maar ik kan helaas niet naar de fysio omdat ik bijna aan mijn limiet zit Ik heb nu nog 3x over en dat wil ik voor naar de bevaling (bekkentherapeut) normaal heb ik onbeperkt fysio (reuma) maar de stomme verzekering heeft dat aangepast. En verzekering kan niet aangepast worden. @UWV, volgens mij werken ze daar met de ogen dicht. Ik wacht ook nog steeds op mijn eerste wazo-betaling! De verschillende verhalen zijn mijn hier ook bekend. @Oliefantenpoten, check al een week of 3 en idd ook pijnlijk vooral s'avonds. @Slijmprop, was ik hier een tijdje geleden ook deels verloren, ik schrok toen wel maar ze vertelden mij dat je het deels kan verliezen en dat het weer groeit ofzo @Daro, goed dat je gebeld hebt met babydump. Zit je ook niet op te wachten hopelijk maken ze het snel in orde. @Miekr, nog geen kraamppakket met 36 weken, ze mogen opschieten. @Pris, oei eng van de trap vallen. Oppassen he. Ik verlies ook sneller mijn evenwicht. Hopelijk is je hypotheek prob snel verholpen. @Bevalling opwekken, zou ik ook niet zelf doen. Ken iemand die wel wonderolie had gebruikt en met 39 weken is bevallen. Wel een pittige bevalling vooraf veel krampen en weeen. Ik word hier ingeleid maar dat is natuurlijk anders. @Nesteldrang, ik heb zojuist de bekleding van de maxicosi gewassen (nieuw)
Ja Cullen ik heb dat ook, ik ben ook (ondanks reuma) gekort op fysio!! Hoe willen ze het toch allemaal doen he, je aan t werk houden en geen zorg verlenen. Wil je jezelf fit houden heb je fysio nodig, en dat krijg je niet meer, dus moet je t uit eigen zak betalen, maar omdat je niet fit bent kan je t niet verdienen, dus ga je in de ziektewet, wat nog meer op overheidsgeld aankomt. Bovendien premie betalen zou een heel groot deel moeten vergoeden.. Hoezo visueuze cirkel!! (oh nee, adem in adem uit, ik maak me vandaag niet meer druk.... )
Ego Gisteravond chinees gehad, vannacht zijn we allebei wakker geweest, het komt er aan alle kanten weer uit. Bah. En het einde is nog niet in zicht, hou geen vocht binnen. Kleinste slokje wil zelfs niet. Continu harde buiken ook bah. Voelen ons prut!
Zo 30 paginas sinds ik er voor t laatst was, die ga ik niet allemaal teruglezen (heb barstende hoofdpijn vandaag). Ben ff terug gegaan tot 307: Ludora: grrrrr irritant zulk gezeik met die instanties! En idd, vooral in deze periode, je moet nog dingen doen en wilt je ook psychisch voorbereiden op de bevalling en dan krijg je dit gezeik erbij. BB: ooh spannend, een voorteken van de bevalling! Hopelijk hoef je niet over te geven in de wachtkamer! Miffy: ik heb nog niet gekeken sinds ik m heb opgehaald, maar bij mij scanden ze mijn pasje en zeiden dat t er nu af was. Je kan t proberen natuurlijk. Miekr: gelukkig komt het pakket alsnog! Wel irritant zo met al die instanties, je moet overal achteraan zitten blijkt maar weer. Yupgup: brrr wat naar! Sterkte! Vocht: ik heb het vooral in de enkels aan t eind van de dag, maar het verschilt per dag. Soms meer last en soms bijna nergens. Merk wel dat ik de ringen niet meer van mn vingers krijg. Bevalling opwekken: ik geloof daar niet zo in, uiteindelijk bepaalt de baby wanneer hij komt, hij scheidt dan een bepaald hormoon af. Kan me niet voorstellen dat frambozenthee of wat dan ook daar invloed op heeft. Hebben jullie ook nog zon last van benauwdheid en/of kortademigheid? Ik merk wel echt dat ik bijv niet kan lopen en praten tegelijk, dan raak ik echt buiten adem. Ook de trap op hier op t werk (2 trappen) maakt dat ik daarna eerst moet uithijgen voordat ik normaal antwoord kan geven op een vraag van een collega. En bij t eten heb ik er veel last van. Man zegt ook dat ik heel zwaar adem tijdens het slapen. Vannacht was hij wakker geworden en kon hij niet slapen van mijn geadem, hij was bang dat ik zou stoppen met ademen haha. Ze zeggen dat t minder wordt als de beeb gaat indalen, maar daar merk ik nog niks van (weet ook nog niet of beeb aan het indalen is, geen pijnklachten gehad). Verder gaan de nachten als ik vrij ben wel goed, wel wakker, maar ben dan relaxter ofzo en dan ben ik toch niet erg moe de volgende dag. Dit paasweekend voelde ik me dan ook toppie! Maar afgelopen donderdag en vandaag weer, dan is het helemaal niets. Doodmoe, zere heupen en voeten (waarschijnlijk omdat ik hele dag achter de compu zit). Ik heb erover nagedacht en met man, moeder en VK overlegd en ga eerder met verlof. Alsi k nu nog 3 weken moet, dat trek ik echt niet! Moet nog met leidinggevende afstemmen, maar waarschijnlijk is deze week dan mijn laatste week, ooh heerlijk!
@Yupgup: He bah, beterschap!!! @kortademig: Heb ik last van als ik thuiskom, moet twee steile trappen op, woon in een grachtenpand. Heb de laatste week af en toe het idee dat ik het niet meer ga halen tot boven, pfff.