mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kassie

Kassie Actief lid

3 aug 2011
    107
    0
    0
    iets in de lucht
    La Herradura, Spanje
    @Nijntje: Jeetje, beterschap! Hoop dat de nachtrust je goed heeft gedaan.
    @Essie: Pfff, dat is vroeg...

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oef Nijntje sterkte , hopelijk is het gezakt.
    BB hoe is het met jou??

@hier ben net na een lekker ontbijt en kop thee finaal over mijn nek gegaan???? Vraag me niet naar de reden want die weet ik ook niet, heb heel in het begin van zwangerschap een ochtend gespuugd en daarna niet meer tot nu ineens? Op het moment zelf luchte dat op hoor, maar nu voel ik me weer weeeeiig?? Ff in de gaten houden maar.

3. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee Nijntje, dat is schrikken!

Dames die er doorheen zitten.... We zijn er bijna! Ik heb lekker makkelijk praten met mijn weinig aanwezige kwaaltjes en problemen... Ik merk ook dat het nu zwaarder word..

Slapen; vannacht twee keer moeten plassen, maar daarna goed geslapen! Gelukkig! Anders vanmiddag met puplief op de bank!

Baby op kamer; ik wilde eerst ook de baby meteen op de eigen kamer hebben. Maar laat het nu maar even afhangen van evt borstvoeding. Als dat goed lukt, dan hou ik Ukje eerst bij de hand naast het bed! Lekker in de kinderwagen en later in de wieg!

Fijne dag dames! Dat de kwaaltjes en kwalen maar achterwege mogen blijven!

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Nijntje, hopelijk heb je goed kunnen slapen en is de koorts weer gezakt. Ook al ben je vandaag 37 weken, ziek bevallen lijkt me ook niet ideaal.

@Klusser, wat vervelend dat je weer bent meegenomen in de ontslagronde. Maar kan me voorstellen dat je nu in een moeilijke sector zit. Het ziet er ook nog niet naar uit dat het heel snel gaat aantrekken in de bouw nee. Hopelijk vind je na je verlof wat, maar eerst je maar richten op de baby.

@Pat, oeh niet fijn.. Ik was de hele vorige week ineens zo misselijk en steeds overgeven. Snap nog steeds niet waar het zomaar vandaan kwam. Gelukkig is het sinds zondag weer voorbij. Hopelijk blijft het bij jou bij 1 dagje.

@Baby op kamer, hier wel. We hebben een wiegje en wil de baby zo'n 5 maanden bij ons op de kamer houden. Ivm voedingen, maar ook omdat ik anders bang ben dat ons zoontje eerder van de baby wakker wordt dan wij. Wij zijn beide enorm vaste slapers :)

Hier super geslapen. En wat heerlijk, ik hoef vandaag niet te werken! Het voelt gewoon net als vakantie :D Zoontje is wel naar mijn moeder, dus ik heb de dag ook echt voor mezelf. Lekker wat dingetjes doen waar ik anders niet zo goed aan toe kom.

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hey hoi, ik had voedselvergiftiging en koorts (38,7), en de krampen kwamen er toen nog eens achteraan..

Voel me inmiddels wat beter, vannacht en gisteravond twee beschuiten gehad en niet meer overgegeven. Buik en onderrug voelen nog ontzettend beurs, alsof ik ermee tussen de deur heb gezeten pffft.

Ben wel een beetje bang geworden voor bevallen.... Keek er zo naar uit.... Maar als ik dit al nauwelijks kon opvangen en het echt alleen voorweeen waren... Oef........

@Nijntje, hoe is het nu meis?

@pat he bah, begint dat gedoe weer....

@miekr fijn dat het kaartje goed was!!!

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Yupgup, heh gatverrrr. Daar zit je nou net niet op te wachten met deze termijn!!
    Die voorweeen beloven idd nog wat als het al zo heftig was!

Nijntje, is de koorts gezakt?

Minki, doet je goed he zo goed slapen!

Pat, bah hoop dat het eenmalig was!

Vanmiddag komt de kraamzorg voor intake en eind van de middag weer naar de vk. Kleine ligt nu weer goed, maar ben benieuwd wat ze zegt over onze duikelaar.

7. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Nijntje dat is wel even schrikken. Gelukkig vandaag ook controle, goed ik de gaten houden.

Pat he bah, daar zit je niet op te wachten... Zit uk niet tegen je maag de pielen??

Yupgup ook niet leuk, ik heb t ook een keer gehad van Chinees, was toen al erg, laat staan als je zwanger bent..... Op deze manier ziek zijn lijk mij overigens wel anders als bevallen. Maar ik begin ook wel ietsje meer op te zien tegen de bevalling, heb steeds meer voorweeen, en die zijn echt niet leuk. Maar zoals mijn gyn ook zegt: hoe vrouwen t doen weet ik ook niet, maar je gaat buiten jezelf en je kunt t. Zo'n lieve vrouw. Haar tip is het te ondergaan, t over je heen laten komen... En dat betekend controle uit handen geven. Ik denk dat ik dat t moeilijkste vind.... Anyway, hoop dat je snel opknapt!

@ hier, ik kan een beetje lopen weer, maar ik denk dat ik iets van mijn bekkenbodemspier verrekt heb. Als ik met name op mij linkerbeen steun heb ik erg veel pijn. Dus schuifelen lukt.

Baal enorm want wij hebben vandaag een fotoshoot. Ik bewoog sowieso al niet zo soepel, maar nu wordt t helemaal krampachtig. Hopelijk bluf ik me er doorheen en zie je t niet op de foto's...

Daarna ook nog bijeenkomst BV, dus drukke dag. Ik denk dus tot morgen.

Hopelijk voor iedereen een rustige dag!

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Nijntje hoe is t nu?

Hier ff ego.. Zeeeeer slecht geslapen zaten samen om half 4 op de bank, zo enorm veel pijn ten hoogte van mn maag mn rug en ribben hoe ik ook ging liggen of zitten het zakte niets.. Na paar minuten zakte de buikpijn, vlamde soms nog iets op maar niet veel.. Bij elke beweging die ik daarna maakte vroeg vriend of t wel ging.. Hij heeft dus helemaal geen oog meer dicht gedaan..

Herkent iemand dit? Zal ik voor zekerheid gyn bellen?

9. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Mijn man heeft idd op de bank geslapen en dat voelde wel goed voor hem. Voor mij wel jammer, maar nu konden we gewoon slapen zonder elkaar wakker te snurken. Ben er wel iets van 5x eruit geweest om te plassen. Lig nu nog even lekker op bed, maar ik ga erwel uit want baby lief is druk en ik begin toch wel trek te krijgen. Fijne dag allemaal.

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Herken het niet, maar zou wel ff bellen! Al is het maar om je te laten geruststellen...

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Priscilla, zou toch ook maar even bellen voor de zekerheid.

12. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Yupgup beterschap! Hopelijk ben je snel weer de oude.

Priscilla ik ken t ook niet. Maar als je het zelf niet vertrouwd kun je altijd even bellen...

Ik lig nog lekker in bed, heb mezelf vandaag een relax dagje gegeven.. Vandaag overdag beetje opruimen in huis en lekker relaxen en vanavond komt een vriendin buikfotos maken, ben benieuwd of t wat word...

13. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Nyncke: hoop dat de uitslagen goed zijn!

Nijntje: hoe gaatie nu??? hopelijk is er niks ergs aan de hand!

Daro: hoop dat je wagen deze week nog komt!

Mamajolanda: ojee dat klinkt niet goed!!! Wel goed dat je VK meteen kwam!

Ludora: aaauuwww ik voel je pijn hier! Hoe gaat t nu?

Minkie86: jeeeej gefeliciteerd met je zoon, knap hoor! Aan de ene kant handig, aan de andere kant, rentie straks niet het hele huis door?

Yupgup: hmm voedselvergiftiging gatsie, gelukkig voel je je vandaag wat beter! Die angsten heb ik ook, maar wordt van alle kanten toegesproken dat je bij een bevalling een soort oerkracht krijgt. Miljoenen vrouwen hebben het gedaan, dus wij kunnen het ook toch!

Priscilla: bij ons zeggen ze altijd, bij onrust/onzekerheid altijd bellen! Liever voor niets dan te laat!

Bewegingen baby: ik voel hier nog genoeg! Zie filmpjes in de club :D En nog wel heftiger dan dat soms, van die uitstulpingen en bulten of een hele scheve buik. Is echt lachen geblazen hier soms.
    Maar snachts beweegt de beeb weinig, dan moet ik die kleine even “wakker maken” door op mijn rug te gaan liggen. Dan krijg ik heel braaf een kontje tegen mijn hand aan geduwd. Dan kan ik weer rustig slapen.

Baby op de kamer: wij hebben ook lang getwijfeld en toch een cosleeper gekocht, die staat al klaar naast ons bed :D

Borstvoeding: heb n boek uit de bieb gehaald, heel handig met plaatjes enzo erin. Die g aik een paar keer verlengen haha, zien ze voorlopig niet meer terug. Vind het toch handiger om zo wat op papier te zetten, zo’n voorlichting is ook leuk, maar dan vergeet ik de helft weer.

Bezuinigingen/ontslagen: hier ook goed te merken (werk bij gemeente), mijn functie niet gelukkig, maar t wordt er niet gezelliger op.

Verder ben ik blij, leidinggevende heeft akkoord gegeven voor eerder verlof! Dit is dus mijn laatste weekje, heeeerlijk! Ze zijn dus wel aan t verbouwen in de flat, maargoed, als ik smiddags dan maar een dutje kan doen.

Dit weekend nog ff met man klossen halen, luieremmer, luiers en een voedingskussen.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @yupgup
    voedselvergiftiging verergert de hardebuiken/voorweeën
    ik heb 2weken terug ook voedselvergiftiging gehad en ik dacht echt haast dat ik dood ging, toen dacht ik ook shit he, dit word niks met de bevalling, dat ga ik niet redden
    die maandag erna veel harde buiken gehad maar daar merkte ik niet super veel van, had bijna constant een gevoelige buik en merkte de harde buiken vooral met me handen door te voelen aan me buik.......

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hey meiden,
    ik sprak priscilla4 net, die had vanochtend berichtje geplaatst over dat ze pijn had bij maag/ribben/rug
    ze heeft de gyneacoloog toch maar opgebeld en moest toch maar even naar het ziekenhuis komen
    ze gaan nu een hartfilmpje maken bij der

zodra ik meer weet of ze zelf weer kan komen, houden we jullie op de hoogte

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    miekr; met een drankje op is het indd andere waardes die ze aanhouden ;)

Iedereen die naar mij vroeg; Ben nog niet gebeld, dus zal ook wel niet meer gebeuren (hoop ik, al weet je maar nooit met die zhzen!)
    Goede nacht gehad en voor t eerst sinds n week niet meteen moeten spugen vanmorgen! Straks na fysio, lopend zal wel zwaar worden pfff.... Verder zou ik erg moe worden van die bloeddruk pillen dus ik wacht het af.... Heb n nieuwe buikfoto geplaatst trouwens...

skaya; ook ik werk op bso en kon oprotten ivm geen contract verlenging, ben maar blij dat je al vast contract had! Ik net nog niet.... zou m wel rkijgen maar helaas dus niet!

Niet meer zien zitten; ik ook hoor, al weken kan ik niks. Het huis is een bende en alles wat ik had willen doen nog voor die 2 er zijn kn ik niet doen of moet iemand anders doen. Vreselijk. Mijn zwangerschap is echt een donkere zwarte wolk uit mijn leven.... helaas dat ik er zo op terug moet kijken... hopelijk komt die roze wolk snel. Vriendje is dr ook al helemaal klaar voor! Maar t kan ook nog zomaar tot 9mei duren (dan pas 38weken en inleiden)

kleintjes op slaapkamer; wij twijfelen ook. Vanuit zh raden ze aan om een ledikantje op onze kamer te zetten en ze samen in één bedje te leggen de eerste week iig. Ik weet het nog niet, vriendje wil het niet.... we kijkn het wel even aan.... we hebben babyfoon met camera dus opzich ook prima... Denk dat voor jou campingbedje erg vervelend is, je moet zo ver bukken!

Nijntje; ik lees vast zo meer, maar dat is wel even goed van je dat je gebeld hebt! Hopelijk is het niks.--> Gelukkig dat ze denkt dat het meevalt!

klusser; daar zit ik dus ook mee, ik heb echt alleen diploma voor de kinderopvang en daar is echt niet veel werk in of 0uurs maar dat lukt nooit met 2 kleintjes en financ. onzeker! Ik wil ook wel weer aan het werk, maar wat..... geen idee!

Yup; fijn dat je je nu wat beter voelt... ik heb die angst soms ook ff dat ik het misschien niet aan kan ofz... ik heb altijd al met ongi hele erge rugpijn die bijna zittend niet te houden is zonder medicatie (die ik nu niet mag ofcourse) en ik heb verdeeld over de dag nu steeds vaker weer die zelfde rugpijn. Die zal ik dus waars. ook bij de bevalling krijgen (rugweeen) phoe.... lijkt me heftig! **delete gedachten hihi**

Wij kunnen dat joh!!! ;)

miffy; denk dat een harde buik niet is te vergelijken met een wee... Tenminste dat is wat mij gezegd is... :)

pris; je hou t wel spannend zeg! SUcces meid, denk aan je!

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Priscilla, succes hoop dat alles goed is!

Elies, dat is lekker dat je eerder met verlof kan!!

BB, Johhh!!! Jeetje zeg! Had echt een klein hoopje dat het een beetje klaar was met die crisis. Heb het gevoel dat hij nu echt begint, omdat het nu zo dichtbij is.

Miffy en Yupgup, als je echt moet gaan bevallen heb je als het goed is geen voedselvergiftiging waar je dan ontzettend beroerd al van bent. Misschien scheelt dat al een hoop :p
    We gaan het zien! ;)

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @bezigbijtje
    en toch zijn harde buiken toch echt oefenweeën/voorweeën
    en in combinatie met een voedvergiftiging kunnen die heeel heftig zijn......
    natuurlijk is het niet te vergelijken met de weeën van de bevalling, maar dat heb ik nog niet meegemaakt dus daar kan ik het ook niet mee vergelijken

19. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Goedemorgen :)

Veel dames beroerd dus. Hier ook ik had opeens vannacht harde buiken. Ik wist niet dat dat kon als je sliep:(

Wie ziet er nog meer op tegen kraamhulp straks? Ik weet niet wat ik heb maar ik zie er flink tegenop. Opeens een vreemde in je intieme omgeving:)

@Yupgup, gelukkig is het ergste voorbij. En idd hopen dat het anders zal gaan met de bevalling.

@Nijntje, jeetje schrikken. Hoe is de nacht verlopen? Hopelijk alles ok?

@Pris, je hebt gebeld mooi zo. Hopelijk is de controle goed.

@Minkie, geniet lekker van je dagje.

@Klusser, ballen van je ontslag. Die crisis zet echt overal door:x Wie weet vind je straks iets leukers.

@BB, jammer dat je zo terug moet kijken naar iets wat mooi hoort/kan zijn he:( Het scheelt dat jij er straks 2 hebt *lol* ik hoop idd dat de roze wolk straks mega en mega groot mag zijn voor jullie beiden. Voor nu nog even volhouden.

@Baby op kamer, hier gaat de baby ook op de kamer (wiegje) ik wil aankijken hoe dat gaat. Mocht het goed gaan dan kan de kleine altijd nog op de eigen kamer. Wat ik wil irritant vond was dat de kraamzorg gelijk hamerde op rooming in ofzo? Ik word daar altijd een beetje kribbig van, we bepalen zelf wel wat we willen!

20. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Ludora, heftig de val. Zou je niet even voor een controle langsgaan? Het is natuurlijk niet niks zo'n val. Succes vandaag hopelijk kom je de dag redelijk goed door.

Deel Deze Pagina