mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Dag meiden,
    De koorts zakt niet,maar wisselt erg. Van 38.9 naar 38.2 en nu weer 38.7... Vk zei dat het gevaarlijker wordt bij 39. Voel me beroerd en heb de VK weer gebeld. Die belt mij straks terug. Ga vandaag de deur niet uit. Jammer van de tentamens, maar die haal ik wel weer in...

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Rooming in is toch gewoon dat de beeb bij jullie op kamer gaat?
    Co-sleeping zit wiegje aan bedje vast dacht ik. Of in bed bij ouders.

Wij hebben een wiegje geleend, gaan het zeker een tijdje proberen bij ons op de kamer. Weet van schoonzus dat neefje na 3 nachten op zijn eigen kamer is gegaan, ze deden geen oog dicht. Maar ach, haar vriend moest toen weer gaan werken en die van mij is een paar weken thuis...

Net een broodje op maar hij valt nog niet helemaal lekker.

He balen nijntje! Ik mocht (moest) elke paar uur 2 paracetamol nemen van mijn vk. Flinke dosis, maar moest echt de koorts naar beneden krijgen. Zei die van jou dat ook? Of pas 1x paracetamol gehad?

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Cullen: doorhameren vind ik ook vervelend. Hier heb ik het zelf gevraagd bij de intake, ze begon er zelf niet over. Toen zei ze: wij adviseren rooming-in, maar is geen verplichting uiteraard.

Nijntje: heel verstandig dat je de vinger aan de pols houdt, rustig aan en die tentamens komen wel!

Cosleeping en rooming in is hetzelfde volgens mij. Die cosleeper van ons is een wiegje, die aan een kant open kan en dan tegen je bed kan staan zodat je er makkelijk bij kan. Maar je kunt er ook gewoon een wiegje van maken en zo los neerzetten.

4. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Voor de meiden die zich afvroegen hoe een wee voelt, dat verschilt per mens maar ik weet zelf nog dat ik hele erge buikkrampen had dat langzaam op kwam zetten heel even heftig was en weer langzaam afzakte, ik vergeleek het met een reuzerad, beneden is beetje kramp en hoe verder naar boven hoe heftiger;) en dat ook weer zo naar beneden. Rug en been weeen nooit gehad en dat schijnt echt pijnlijk te zijn??

Rooming inn hier niet over had met de kraamzorg.

Ik kijk gelukkig nergens tegen op, ook nu heb ik weer zoiets van kom maar op met de bevalling:)

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Priscilla4, is nog steeds in het ziekenhuis
    ze gaan der nu testen op zwangerschapsvergiftiging en longembolie
    is dus nog even spannend.......

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Priscilla Hè bah... Succes en sterkte, meid! Hopelijk valt het mee.

Nijntje Beterschap!

Baby op kamer Ja, Levi heeft een maandje of 3 bij ons geslapen. Manlief zei toevallig pas: "Maar deze baby toch niet (zo lang)?"
    Haha! Dus wel, meneer. :)
    Maar we zien wel voor hoelang. Met de borstvoeding vond ik het wel erg makkelijk.

Hier gisteravond en net toch maar 2 paracetamolletjes genomen. Zo'n hoofdpijn. Nu gaat het wel weer.

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen,
    Vandaag een spannende dag, 12 weken echo van mijn schoonzus... Hopend op een gezond plakkend baby in haar buik... Gelukkig alles goed met kleine pinkeltje

Olifanten benen en worsten vingers: Mag ik een dikke kop ook bij het rijtje? Mijn gezicht begint ook vocht vast te houden... Voor mijn olifanten benen en worsten vingers eet ik komkommer, bleekselderij of een heerlijke koude voetenbad wat niet verkeerd is... Mijn benen omhoog houden gaat bij mij pijn doen.
    @benauwdheid/kortademigheid: Ik ben wat meer kortademig als ik loop en tegelijkertijd praat.. Ik moet mij veelal concentreren bij elke stap die ik zet.. Lange stukken is zeer vermoeiend... Ik waggel nu ook een beetje en mijn tempo is ver te zoeken.
    @tintelen: Het extra vocht wat men vasthoudt kan op de arm zenuwen drukken... Zo kan je zenuwen bekneld raken en tintelingen geven.
    @gewicht: ik kom ook een kilo per week aan, nu zelf 3 kilo in twee weken (mede door vocht)... Daarom moet ik vanaf nu iedere week gecontroleerd worden.
    @kleintjes op de kamer: mijn man wil dat de kleine meid de eerste paar dagen bij ons komt te liggen, het liefst zou ik haar meteen in haar eigen bed willen hebben... Ook hier een babyfoon met camera, ook vanuit man lief.. Ik vraag mij af wat voor nut dat heeft... Je gaat alleen maar focussen op camera, misschien zelfs eerder naar de baby toe omdat je iets ziet... Ik ben er niet zo happig op.
    @kraamhulp: Ik zit er aan de ene kant tegen op, je moet je omgeving delen met een vreemde... Dat vind ik wel lastig... Je weet nooit wie er bij je over de vloer komt, altijd gissen.. Ik hoop op een leuke spontane meid.

@daro: het zijn signalen voor zwangerschapsvergiftiging maar kan ook Hellp- syndroom zijn... Je wordt extra in de gaten gehouden bij deze symptomen... bespreek het met je VK
    @BB: Hoe gaat het nu met je? gelukkig dat je een goede nacht heb gehad, misschien ben jij wat aan gesterkt nu...
    @mamajolanda: Dat is schrikken of niet? wordt je nu in de gaten gehouden ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging?
    @nijntje: Ik begrijp je gevoel... Doe je wel rustig aan... Houd je ons een beetje op de hoogte hoe het met je gaat? Ik wens je alle sterkte en beterschap toe... Je hebt het nodig....
    @Minkie86: Wat zal jij een trotse moeder zijn... Kleine mannetjes worden groot...
    @yupgyup: Gelukkig dat je iets beter voelt, kan voedselvergiftiging kwaad? en hoelang duurt zoiets?
    @ludora: Hoe gaat het nu met je?
    @Elies25: Wat fijn dat je werkgever zo bereidwillig is, dus nog een week werken en dan je verlof... JEEHHH....
    @priscilla: Meid ik hoop dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis...

8. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier komt de kleine ook eerst bij ons op de kamer. Heb ik met Ky ook gedaan en dat beviel heel goed.

@skaya: En jij woont dat nog in de omg rotterdam. Als ik naar vacatures kijk hebben ze daar veel vacatures. Maar hier bij ons (BB en mij) omg nijmegen is het wel heel schaars met de vacatures. Ik heb dan wel mn cios en spw3 maar wil niet meer terug de sport in. Dus blijft kinderopvang over. Hebben nu wel nog de mogelijkheid om na een 2 jarige cursus (die we nu volgen) pw4 te halen. Die kans neem ik wel met twee handen aan.

Hier voel ik de kleine vanmorgen nog bijna niet. Ga zo maar eens even op de bank liggen en kijken wat ie dan doet.

9. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Oooo wat spannend zeg van Priscilla hopelijk Is het niets bijzonders en kan ze gewoon naar huis toe.

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hey meiden, kom me ook weer ff melden. Heb vanalles gelezen... Ff denken

@ pris: spannend, hoop niks geks
    @ Nijntje: hopelijk zakt de koorts gauw! Over parac. kan je altijd het beste met 2 tegelijk innemen ivm opbouwen spiegel.

Uhh ben het alweer kwijt...
    Las iets over voedselvergiftiging, bah ook niks!

Ow ja @ bb: kan me voorstellen dat jou wolk niet zo roze was en is met hoe je je voelt... Nog even he

En ook ff ego, vandaag weer een bed dag. Het worden er steeds meer! Door die harde stoelen gisteren avond weer veel pijn! Naar de badkamer om te plassen is al drama! Man kwam om half 7 gelukkig een schaaltje ontbijtgranen brengen maar heb nu weer honger... Straks maar weer ff poging doen om naar beneden te gaan. Man is gelukkig tegen 4u weer thuis en kan hij gelijk met de hond lopen...
    Kleine is lekker actief gelukkig. Morgen weer controle. Heb hele ochtend ook al met vlagen (onder) buik en rugpijn... Denk toch dat ie al ver is ingedaald...

Zo dat was het even...

11. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @prisilla: hopelijk valt het allemaal mee. En kin je nog ff genieten van je kleine
    @nijntje: Hopelijk ben je snel van je koorts af.

12. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Hee meiden

Pris: sterkte
    Nijntje : hoop dat koorts snel zakt!!
    Bb: jammer dat je niet op zon grote roze wolk heb kunnen leven maar hoop voor je dat die wel gauw komt!
    Voedselvergiftiging:bbah!!! Sterkte!!
    Kindje op kamer: hier gaan we direct proberen op eigenkamer ook omdat ik fv ga geven! Maar gaat t niet komtie gewoon bij ons hihi (manlief niet mee eens hoor pech voor hem)

Verder voel ik me vandaag goed vk nog langs geweest thuis en controles waren weer goed nu volgende week weer controle dus extra ik wordt idf in de gaten gehouden voor zwangerschapsvergiftiging en eventueel ook me hart omdat ik vaak die hartslagen door me hele lijf voel kan zijn dat me hart het te zwaar heeft met al dat bloed (of gewoon stress door me werk)

Nog 2 dagen werken en dan verlof!!!! Eindelijk!!

Liefsss

13. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Nijntje, balen dat de koorts nog niet is gezakt. Niet druk maken over die tentamens inderdaad, dat komt wel weer. Ben benieuwd wat de vk zegt.

@Elies, realiseerde me gisteren ook dat het lopen van zoontje ook nadelen met zich mee kan brengen. Ach, manlief moet er maar achteraan hollen dan :) Wat fijn dat dit je laatste weekje werken wordt!!!

@Priscilla, sterkte, hopelijk valt het mee.. Miffy fijn dat je ons op de hoogte houdt.

@Pat, ik zie ook nog niet zo tegen de bevalling op, al komt bij mij wel ineens heel sterk terug hoe ik me tijdens de bevalling voelde.. Ik had alleen beenweeen trouwens, dan kun je echt helemaal niks. Zo'n giga kramp in je benen en je kunt alleen maar wachten tot de wee weer voorbij is. Maargoed, niet te veel over nadenken en het "gewoon" weer ondergaan, dat is de beste instelling :)

@Daydreamer, hopelijk helpen de paracetamolletjes wat.

@Sefanja, altijd spannend de 12 weken echo, hopelijk alles goed! Vervelend zeg, dat je zoveel vocht vasthoudt.

@Sam, rustig aan vandaag. Zoveel mogelijk uitrusten is nu ook het beste he. Alleen jammer van die pijn..

@MamaJolanda, gelukkig dat alle controles goed waren. Dat is toch een zorg minder. Nog 2 daagjes werken, het einde is in zicht!!

Ik zou vandaag een dagje voor mezelf doen. Poeh, ben dan ook vanochtend weer terug mijn bed ingegaan en heb tot half 1 geslapen! Toen kwam mn man me maar eens wakker maken, maar had het zeker toch even nodig om wat bij te tanken. Inmiddels gegeten, gedouched en bijgelezen, nu maar eens wat doen :)

14. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ooh jee ik hoop dat t goedkomt met priscilla!!

Sefanja: hahaha ik heb ook al een aantal keer gehoord dat ik wel een opgeblazen gezicht heb, zelf zie ik dat niet echt, en sommige mensen ook weer niet, dus wat nou waar is.
    Ja heerlijk! Nog 2 daagjes hierna, ben er echt klaar voor!

Mamajolanda: gelukkig wat betere berichten, hopelijk blijft dat zo, houd t maar goed in de gaten!

Minkie86: lekker hoor zo bijslapen! Hoop dat straks ook te kunnen doen.

Net ff bij prenatal gekeken naar de diaperchamp, vond m toch wel erg handig eruit zien (hij stond uit de doos daar dus kon m ff uitproberen).
    Ze hebben ook weer leuke kleertjes, maar heb me ingehouden, heb al zoveel, eerst maar eens afwachten hoe groot hij/zij is en dan lekker shoppen straks.

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Vk nog niet gesproken, ik wacht het even af, anders hang ik weer aan de telefoon. Para neem ik twee van per zes uur.

16. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ miffy, sorry als het misschien heel betweterig overkomt, maar een harde buik is anders als voor/oefen weeën. Oefen/ voorweeën komen wat meer in de richting van gewone weeën.
    Alleen zijn de gewone/ ontsluitingsweeën nog wel erger. Sorry voor degene die de voorweeën al erg vinden, maar die zijn fijner als de ontsluitingsweeën.
    Maar geloof me, je sluit je er voor af. En er zijn zoveel vrouwen bevallen en ook van meerdere kindjes, als vrouw kan je die weeën doorstaan.
    Daarom zijn wij ook vrouwen:) Wij zijn sterk!!!

@yupgup, naar die chinees gaan jullie zeker nooit meer. Als je er beide voedselvergiftiging aan over houd. gelukkig gaat het wat beter, maar zo'n voedselvergiftiging kan wel je bevalling opwekken. (wat ik wel vaker heb gehoord/gelezen) Gelukkig gaat het nu wat beter.

Net eindelijk m'n kraampakket ontvangen:) Zit nu zomaar meer kraamverband in als vorig jaar toen zaten er maar 12 in en nu 22 en een pak kotex maandverband. Als cadeautje zat er nu een kleine plaid in om de kleine op te verschonen. en een monddoekje. Altijd handig voor onderweg, of om overdag even de baby op de bank tafel te verschonen i.p.v. boven op z'n kamertje.

vannacht eindelijk geslapen kwam pas om 12:45 uit bed. Was wel eerst al om 08:30 wakker omdat Owen wakker werd en een schone broek moest en manlief nog lag te slapen.

Morgen weer naar de gyn, ben wel blij, m'n baarmoeder hangt nu elke dag tussen m'n benen (auw) en loop nu de hele dag met maandverband omdat die mond zo wordt geirriteerd en blijft bloeden.
    Kijken wat de gyn er morgen over te zeggen heeft. Hopelijk mag ik snel bevallen. (al weet ik dat het voor m'n kleine kanjer beter is om nog even te blijven zitten) maar ik loop nu al bijna 15 maanden met inlegkruisjes en maandverband en tussendoor ook nog kraamverband in. Hopelijk als ik bevallen ben trekt alles terug en bloed ik niet meer.
    Morgen ook eens vragen of ze niet nog een keer m'n hb moeten prikken, blijf maar bloeden, slik wel ijzertabletten, maar de laatste keer was m'n hb 5.1 en was ook m'n foliumzuur (vit. B11) veels te laag

Nu ff wachten op manlief die is kibbeling gaan halen, had ik zo'n trek in:)

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Oja bij ons komt ons mannetje wel de eerste tijd bij ons op de kamer in z'n wiegje. hopelijk worden m'n andere 2 mannetjes dan niet wakker van de nachtvoedingen.

Zo stom, nu heb ik het proefdrukje van ons kaartje en opeens krijg je dan de angst van wat nu als er toch opeens een meisje uitkomt???
    Zo stom dat ik nu opeens ga tweifelen.

18. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Miekr hoelaat moet je naar de gyn toe. Wie weet kom ik je nog tegen.
    Ik moet er om 8:45 zijn.

Hopelijk kunnen jullie een plan van aanpak maken. Want echt gezond kan het niet zijn dat je baarmoeder tussen je benen hangt.

Priscilla hopelijk valt alles mee. Sterkte

Nijntje beterschap.

Ellies hier tijdens de mama dagen de diaperchamp gekocht. En ik ben er erg tevreden over.

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Sam, zou mooi zijn als tie al een eind is ingedaald, dan is de pijn ook niet voor niks geweest.

Nyncke, verwacht dat die vacatures hier ook snel zullen verdwijnen. Snap daar eigenlijk niks van, hoor alleen maar overal bezuinigingen en ontslagen in de sector hier in de omgeving.
    Hoop dat de regering nog terug komt op de regeling, want dit moet niet te lang nog zo doorgaan.
    Heb je de kleine al gevoeld op de bank?

Priscilla, jeetje! Maar wel goed dat ze even goed checken!

Benauwd, hier alleen door verstopte neus...is echt chronisch hier!
    Vocht, weinig last van nog gelukkig!

Daydreamer, hier ook meer hoofdpijn. Heb t net kunnen laten om er wat voor in te nemen.

Nijntje, je gezondheid is even het belangrijkst!! Beterschapp en hou je maar heel rustig!!

Rooming-inn (leuke namen verzinnen ze er toch voor)...geen idee, zie wel hoe het loopt. Heb geen wieg, maar als het makkelijker is op de kamer dan neem ik de bak van de kinderwagen er wel bij voor snachts!

Merk hier dat regelmatig mn hart een keer overslaat ofzo. Raar gevoel, voelt een beetje alsof ik voor een achtbaan sta, terwijl ik me niet echt ergens druk om maak op dat moment. Is de laatste dagen als ik ff ga liggen of savonds als ik ga slapen.

20. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Spannend priscilla, goed dat je gebeld hebt! Hopelijk mag je weer lekker naar huis en gaat alles goed met je!

Nijntje, doe rustig aan en hopelijk zakt de koorts snel!

Miekr, moet je niet weer even bellen dan als je rand gewoon irriteert omdat ie eruit hangt? Lijkt me niet echt normaal...

Baby op de kamer. Wij laten m in de kinderwagenbak de eerst nachten bij ons slapen. Dit om zo de geluidjes te herkennen en het makkelijker is voor de borstvoeding. Na een week of 2 willen we hem wel op zn eigen kamertje laten slapen.

Hier ook steeds benauwd. En las over hartkloppingen, zelfs zo erg dat k echt rechtop moet gaan zitten om bij te komen. Morgen weer aangeven bij de vk. Vandaag ook de hele dag weer zo raar zweverig gevoel in mn hoofd.

Ik ga even was vouwen, zo geen zin in, maar moet toch gebeuren helaas...

Deel Deze Pagina