mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Huh wat gek, zou denken dat die dezelfde maat hebben?
    Als het matras maar stevig genoeg is, je hoort vaak genoeg dat kindjes de eerste weken in de kinderwagenbak slapen. En anders ff matrasje kopen bij ikea of leenbakker? Wij hebben in het campingbedje een matrasje van de markt, gewoon polyether/koudschuim van 6 cm dik. Ik heb er dan zelf een hoes om gemaakt maar extra molton zou de truc ook moeten doen.

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Slaap lekker!

3. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ledikant is dezelfde maat als campingbedje, mits je de kleine variant van bjorn borg geloof ik hebt.

Trusten Priscilla, heb je wel pijnstillers gekregen?

Daro wat heftig zeg, add is vaak nog te doen maar combinatie borderline en narcisme is heftig, jullie krijgen toch zeker wel begeleiding hierbij?? Heel veel sterkte meis

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ow, dan ga ik van de week eerst mijn man eens laten meten.

Die denkt niet dat het gaat passen, bedje komt dan ook precies tussen bed en raam in te staan..
    Zal wel ff overleggen met hem...

5. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ow, zeg het net tegen hem en nu zegt ie: ow ja dat zou kunnen.
    Kijken van de week wel even of het allemaal past zegt ie..

Hahaaa mannen he..
    Zou een stuk makkelijker zijn, vooral met diep bukken enzo..

Ben weer weg, Criminal Minds kijken :)

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Nee niets gekregen mag eventueel paracetemol

7. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sam, je kunt ook op mp kijken voor een wiegje, kost vaak niet zoveel hoor!

Of bij kadocus.nl

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi hoi,

@ Minkie86: ja thanks, inderdaad eerst maar richten op de beep, in de loop van verlof of erna maar weer op zoek naar iets nieuws, wellicht iets heel anders om mijn kansen te vergroten. Want in mijn sector heb je tegenwoordig dus ook niet veel meer aan een vast contract, ook die worden met bosjes ontslagen....
    Maar eerst: een zonnige, warme, zwoele lente en zomer met beep!!!

@ Yupgup: fijn dat het nu beter gaat, weet uit ervaring dat zwanger overgeven geen pretje is. Net zo min als hoestbuien (lichte longonsteking gehad). Nu goed uitzieken hoor!

@ Beep op kamer: ja, denk dat we dat in 't begin wel weer doen, qua hechting, maar als we er zelf last van hebben (kreuntjes en snurkjes enzo), dan verhuist ze gewoon naar haar eigen kamertje hoor. En overdag sowieso in haar eigen kamertje slapen, dat ze dat wel ook gewend is...

@ BB-tje: ja, lastig he... Gaan we van de zomer maar eens rustig over denken toch? In de zorg is wel werk volgens mij, maar dat is niets voor mij, ha ha. En in 't onderwijs schijnt het wel minder te worden, heb er ooit wel eens over zitten denken, om als zij-instromer te gaan, maar ja, denk toch ook niet dat het echt bij me past. Eigenlijk hoop ik toch in de bouwkundige hoek / woningontwikkeling werkzaam te blijven, misschien bij de gemeente of provincie? En kinderopvang is ook lastig, heb je MBO of HBO diploma?

@ Nijntje81: griepje, balen! Gewoon op tijd je paracetamol nemen hoor, dat de koorts niet steeds weer omhoog gaat. Tenminste, dat zei mijn huisarts toen Jop zo'n koorts had. Dan liever een uurtje te vroeg een nieuwe paracetamol, dan teveel temperatuurschommelingen...

@ Weeen: inderdaad, bij iedereen anders. Mijn vriendin heeft dagen lang matige weeen gehad, kreeg infuus, kreeg nooit persweeen, is uiteindelijk met vacuumpomp en knip verlost. Mij mij braken de vliezen ineens midden in de nacht en had ik meteen heel hevige weeen, als heel snel persweeen, daar kan ik over zeggen: alsof je moet poepen en enorm veel druk op je hele onderkant. Ik maakte ook rare geluiden, puffen lukte niet. Over ontsluitingsweeen kan ik dus niet zoveel zeggen, die heb ik een soort van overgeslagen (wel wat krampen gehad hoor), maar 't schijnt dat die meer het menstruatie-kramp-gevoel-factor-hoog geven.... Hoop het dit keer wel mee te maken, maar stuiter moet eerst nog maar eens gaan draaien...

@ Kraamhulp: positieve ervaring mee gehad, kreeg lekkere dingetjes, ze poetste de badkamer en verschoonde mijn bed elke dag. Zorgde af en toe even voor kleine Jop, zodat ik even kon rusten en bij bezoek trok ze zich beschaafd terug, prima toch! Alleen jammer dat mijn bevalling compleet onverwacht en snel was, dus ik had mijn huis nog wel iets netter willen maken.... ;)
    Niet dat het een bende was hoor, maar ik ben nogal netjes als er mensen komen...

@ Nyncke: wat is pw4?

@ BB-tje: gun jou een hele grote donkerroze wolk hoor, als je beeps er zijn!
    (Voor mezelf ga ik wel uit van een enigszins bijzondere, turbulente, vermoeiende, mooi, labiele, emotionele, gelukkige, wanhopige, blije, stemmingswisselende periode...:D. Maar ach, na een tijdje wordt je weer jezelf, ha ha!)

@ Miekr: oe, klinkt niet echt lekker, succes morgen bij gyn!

@ Elies25: gefeliciteerd met je prijs!

@ Mamajolanda: wat is jouw kraamzorg laat!

@ Skaya: nog spannend, jouw stuiterkindje!

@ Daro: Ach, jeetje, even een hart onder de riem voor jou! Rustig aan, maandag zie je wel weer verder, je druk maken helpt zeker niet (makkelijker gezegd dan gedaan). En sterkte ook voor je man. Misschien wat extra ondersteuning voor jullie regelen, even lekker bellen met vrienden of dat je man even bij goede vrienden langs gaat? Hart luchten is gezond!

@ Sam4hope: kan je het ledikantje niet in jullie slaapkamer zetten? Is toch even groot als campingbedje? Campingbedje lijkt me niet zo goed, maar ook zo laag, dat wil je echt niet! Of een wiegje lenen van iemand of even een wiegje van mp voor weinig?

@ Priscilla: gelukkig niets ernstigs! Sterkte verder!

Zo, dat was een hoop!

Lekker aan eettafel zitten lezen en tikken. Ga nu even verkassen naar bank. Nog 2e ronde eten en beetje mail doen. Morgen laatste dag werken! Zometeen mijn fav. detective kijken: Midsomer Murders...

Fijne avond allemaal nog!

Klusser-bijna-verlof-1980

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Priscilla goed nieuws gelukkig, doe rustig aan! Hopelijk gaat de pijn snel weer weg..

Sam. Wij doen de baby de eerste nachten in de kinderwagen bak bij ons op de kamer. Campingbedje is vaak wel net zo groot en erg laag lijkt me niet prettig helemaal niet als je net bevallen bent...

Verschonen. Ip gewoon boven op de commode. Maar ken mezelf als t even uit komt misschien ook wel is tussendoor beneden hoor. Maar wil daar wel mee uitkijken omdat we een hond en 2 katten hebben er her en der wel is haar ligt daar wil ik de kleine natuurlijk niet in verschonen.

Net fotoshoot gedaan met een vriendin, zitten best wat leuke tussen..

Oja Daro wat schrikken zeg van de diagnose, knuffel voor jullie en kop op!

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    gelukkig dat alle onderzoeken goede resultaten hebben gegeven en dat priscilla met een gerust hart naar huis mag gaan... Al deze spanningen zullen ook niet goed zijn... Priscilla, rust nu maar lekker uit....
    Skaya je zal vast heel blij zijn met dat advies:(... Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij de komende dagen in spanning zit... Heb jij het nog over moxa therapie gehad? Of zou jij de kleine met drie man sterk laten draaien (trek en duw werk aan je buik)? Ik had mijzelf met 32 weken al helemaal voorbereid op keizersnede en/of moxatherapie, is die kleine meid vanzelf gedraaid...
    Skaya en pat78 je kan bij "de Waarden" zelf bepalen wanneer je de klossen ed wil laten leveren, ik laat ze ook pas 16 april komen...
    BB Als jij weet wat je er aan kan doen, wil jij het mij dan ook vertellen? ik ga morgen maar brandnetelthee kopen, kijken of dat een beetje werkt.;)
    Miekr ik zou het wel een stunt vinden, het zal je maar overkomen:$
    DaroIk hoop dat er niets aan de hand is met je... Wachten duurt dan lang, nietwaar? Houd je goed aan advies; bij symptomen en twijfels bellen met je vk... Mijn schoonmoeder wil dat ik mijn suikerwaarde laat controleren, ik heb 's nachts vaak enorme dorst. Ik plas veel, houd veel vocht vast, kom in kilo's aan... Het kan natuurlijk geen kwaad om suikerwaarde te controleren... Verder een pittige diagnose wat je man heeft gekregen, gaan jullie hierin begeleid worden?
    sam4hope ik heb voor campingbedje een bijpassend matras gekocht. Past de Aerosleep er niet in?

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Jij dus ook al verdenking erop.... hmmm ik dus ook!
    Ik hb geen tinteling in handen en hoofdpijn rest wel. Maar uhmz,
    ik had gister ook koppijn inens denk ook door de spanning. Maar vind het ook zo lasti in te schatten wat nu normaal is en wat niet. NU ook al de hele dag een drukkend gevoel op bovenbuik (al 3 dagen) dacht door bh maar nu n losse bh aan en weer is t er... is dat nou t banden gevoel of niet? Vrijdag moet ik terug komen...

Ja en verchonen, ik denk dat t komt doordat ik lag op een kdv gewerkt heb, ik vind het zelf gewoon fijn één plek te hebben voor verchonen. Mijn buuf doet t ook altijd boven. Mar weet niet hoe ver het haalbaar is me 2... we gaan het zien ;)

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik kom nog even langs wippen om welterusten te zeggen. Welterusten dames... Ik hoop dat iedereen een goede nachtrust heeft, geen nare dromen, niet wakker worden van de pijn maar ontspannen slapen...

Oprecht
    Liefs

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Sefanja: bij campingbedje zit een matrasje hoor, maar lijkt me niet zo goed als een echt matras.

Maar mijn man gaat het opmeten enzo van de week. Dus komen we wat verder.
    En misschien heeft iemand in de familie nog wel een wiegje op zolder staan om tijdelijk te gebruiken. Dacht mijn schoonmoeder daar eens over hebben horen praten.
    Maar ledikant is totaal onhandig eigenlijk qua grootte. Hebben kleine slaapkamer met schuine muur/dak. En ik slaap bij de kant van het enige raam, daar zou dan het ledikantje tussen moeten komen hahaaa
    Nja, alles voor de kleine he :)

Maar was al in twijfel door verhalen en na die bv info avond denk ik: ja, toch wel handig.

Ik was altijd van: hup eigen kamer, geen gedonder, moet maar wennen hahaaa
    Ik wordt een beetje soft denk ik... :):p

14. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ sam wat de andere meiden ook al neerzetten, een campingbedje is vaak evengroot als een gewoon ledikant (120/60) maar is wel vrij lastig omdat je zo diep moet bukken.
    Anders inderdaad een wiegje via mp met goed en schoon matras.
    Wij hadden in onze vorige woning ook geen ruimte voor een bedje of wiegje hadden Devin daardoor alleen de 1e 1,5 week in de kinderwagen liggen die dan s' nachts bij ons op de kamer stond. En na die 1,5 week ging hij naar z'n eigen kamer.
    Voor Owen hadden we een wiegje gekocht voor op onze kamer (inmiddels wel in ander huidig huis) vooral vanwege de BV en zo zou Devin niet wakker worden.
    En nu gebruiken we hem ook omdat Owen vrij licht slaapt en anders misschien wakker wordt van het huilen.

@ daro dat is schrikken nog die andere diagnoses. ADD is al vrij lastig, maar dan nog meer kan me goed voorstellen dat jullie even van slag zijn, maar dat kan je ook weer niet echt gebruiken.
    mijn man heeft ook ADD en dat is soms al vrij lastig, hij moet echt medicijnen slikken om normaal te kunnen functioneren.

Morgen eerst naar de gyn en daarna toch even de stad in voor verjaardagscadeautjes voor m'n 2 mannetjes te kopen. Als ik bevallen ben zie ik het er niet zo snel van komen dat ik de stad in kan daarvoor.

vanmiddag nog even heerlijk buiten in het zonnetje gezeten was wel erg lekker hoor.:)
    Nu naar bed toe hopelijk kan ik vannacht weer slapen net ons bed verschoont, nu even een douche nemen en dan lkkr schoon slapen. Heerlijk altijd!!!

15. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ sam, bij een campingbedje zit een matrasje maar die standaard matrasjes kan je eigenlijk geen echt matras noemen. Je kan er speciale matrasjes voor kopen. Maar je kan er ook het matras van je ledikant in leggen, dan liggen ze even zachter.

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Miekr: daarom leek mij een campingbedje ook niet geschikt als echt bed om lang in te slapen...

Heb al even gekeken, en inderdaad op kadocus staat een goedkope rechttoe rechtaan wieg. Nog even met mijn man overleggen.
    Morgen even schoonmoeder smsen of er bij iemand nog 1 op zolder staat en anders toch maar 1 kopen... Zou een stuk makkelijker zijn qua grootte!

17. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Mijn man is nog in dubio ineens.. kan soms zo omslaan..

Zo maar weer alle argumenten naar boven halen, ook deels voor mezelf, want als hij weer zo doet ga ik toch weer twijfelen hahaa

Ik ga de boel afsluiten en proberen te slapen.
    Morgen ochtend weer controle bij de VK. Ben benieuwd naar de weegschaal :)

Weltrusten dames!

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hej meiden, ik heb niet bijgelezen. Van Pris heb ik volledig meegekregen omdat ik Whatsapp met haar, maar verder niet, dus ik hoop dat verder alles goed is met iedereen.

Vandaag fotoshoot gehad, leuk, gave foto's, maar vermoeiend. Daarna naar BV cursus, onderweg daarnaar toe ben ik wéér gevallen.

Er miste stoeptegels uit de stoep en had dat niet door, dus ik ben door mijn enkel gegaan en vol op handen en knieen terecht gekomen....

Ben een beetje emo nu. Natuurlijk doen handen en knieen pijn, open en bloed, maar mijn bekken hebben weer een klap gehad. En heb harde buiken. Uk is ook niet echt wakker nu, dus heb besloten even te gaan liggen, als ie dan ook niet komt dan denk ik dat ik toch even bel. Met 100+ kilo tegen t beton aanvallen geeft gewoon een klap...

Pfffff, ik ga liggen. Lees morgen weer bij!

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik kom jullie even een goeie nacht wensen, hopelijk een nacht met niet teveel plassen, harde buiken, tintelende vingerd/benen, benauwdheden, hartkloppingen, maagzuur enz enz voor iedereen!

Heb een uur lang hier doorheen zitten bladeren, allerlei onderzoeken en studies over babys/zwangerschap enz, interessant dus wilde het ff delen met jullie!
    baby gezondheid

20. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Lig nog steeds wakker in bed. M'n benen blijven maar trillen, veel last van maagzuur, al een paar keer overgegeven en kan maar niet slapen ook al ben ik vreselijk moe. Liggen, draaien alles doet maar zeer.
    Nu maar om toch iets te doen even hier kijken en straks hopelijk toch in slaap te vallen.
    Slaap lekker meiden

Deel Deze Pagina