mei 2012 mama's deel IIII

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pat78, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Volgens mij heb je dan alles.. Toch gekozen voor een wiegje?

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ja Essie, ik ben wel om..

Vooral eigen gemak en idee dat je de baby dan sneller leert kennen qua geluidjes.
    Man vind het allemaal wel prima.

Dus wil alvast bij de Hema beddengoed bestellen en dan even afwachten of schoonmoeder nog iemand vind met wiegje, en anders zelf bestellen bij kadocus.nl (goeie tip!)

3. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Ik wil t eigenlijk ook... Man vind t niet nodig omdat hij ook in de kinderwagenbak kan. Toch vind ik dat weer moeilijk omdat de kraamhulp het afraad. Maar misschien moet ik ook niet alles zo zeer aantrekken, er zijn zoveel in mijn omgeving die hun kleine de eerste nachten in de bak lieten slapen...
    Ik heb bij de Hema laatst een wegdeken gekocht, was 13euro geloof ik.

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Tegenwoordig zijn ze niet zo moeilijk!
    En in kinderwagenbak doen er heel veel.

Zelf vind ik dat niet praktisch, aangezien die kinderwagen redelijk vaak zal worden gebruikt, zo een gesleur!

En klopt, heb ook een wiegdeken bij de Hema besteld, samen met hoeslakens, moltons en lakens :) Hoppa!

Ledikantje in kamer zou echt geen doen bij geweest en campingbedje dus ook niet. Hebben daarstraks gemeten, zou ik over mijn man heen uit bed moeten hahaaa

5. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier past ledikant ook niet in de kamer, hebben we ook bekeken.
    En die wiegjes zijn helemaal zo duur niet meer nee.. Ik laat t maar zo voordat ik me weer ga bedenken met m'n wisselbare gedachtes ;)

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Stomme vragen zijn er niet!
    Het zal vast wel weer per vrouw verschillend zijn, zoals de meeste dingen, maar voor mezelf gesproken: voelde het heel duidelijk! Lag in bed, om 4:00 schrok ik wakker van een hele hevige (!) wat langer aanhoudende kramp. Heel kort daarop nog zo'n kramp en tegelijk met die 2e kramp voel en hoor ik: 'knap' en voel ik wat vruchtwater langs mijn been lopen....
    Snel opgeschoven naar 'mijn helft' waar het matje onder het laken lag en toen ging het dus als een gek los! Als je vliezen eenmaal gebroken zijn, is de kans groot dat het snel(ler) gaat.

Maar dat een bevalling begint met het breken van de vliezen (zoals ze vaak in de film zeggen: 'O, my water broke' is maar heel zeldzaam. Verreweg de meeste bevallingen beginnen met ontsluitingsweeen.

Klus

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
  8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    He grappig, jij ook!
    En ging het toen heftig los of heb je nog een hele dag liggen bevallen?

9. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Haha dat zijn de hormonen denk ik.. hier nog 1 hoor!!
    En nee heb wiegje gezien voor €49,99, nou dat vind ik wel te doen, matrasje €9,99.. klaar!!

Maar eerst ff afwachten of er nergens geen op zolder staat, dan zou het zonde zijn.. Morgen maar ff smsen en anders gelijk bestellen ;)

Ik ga trouwens mijn bedje opzoeken!
    Ben doodop na me douchebeurt van daarstraks, maar nog ff aan het rekken geweest.
    Weltrusten!!!

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Is het niet gewoon bedoeld als een Hele Praktische vraag. Zo van, als we dan toch je buik open hebben, kunnen we meteen nog wel een klusje doen als u dat wilt?

In 2010 heeft mijn Mirena mijn baarmoeder doorboord, die lag dus lekker tussen mijn darmen bleek op de rontgenfoto. Moest met een operatie onder narcose verwijderd worden. Vroegen ze ook of ze meteen een nieuwe moesten plaatsen als ik toch lekker sliep...
    Ha ha, NOT! Nooit meer voor mij!

11. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    KLUSSER HEEFT VERLOOOOOOOOOF!!! :D:D:D:D:D:D

Vandaag nog tot 20:00 uur doorgewerkt (in mijn eentje op kantoor zowat) om zoveel mogelijk af te maken. Heb de hele week al als een gek gewerkt, vandaag ook. Alhoewel er ook steeds mensen langs kwamen om gedag te zeggen. En begin van de avond maar mails gestuurd naar collega's of ze klussen voor mij kunnen doen / afmaken die ik vandaag toch echt allemaal bij lange na niet meer afkreeg...

Lang gewerkt, maar wel een tevreden gevoel over hoe ik het achter laat. Alles netjes weggewerkt, mailbox helemaal leeg, bureau leeg....

Was om 20:30 thuis en toen wel ingestort. Maar zoals je ziet ben ik een avondmens, dan knap ik altijd weer op... :)

Maar goed, voor mij doen nu toch moe, dus toch naar bed. Ik heb maar een deel bijgelezen. Nog even sterkte voor BB-tje in 't ziekenhuis, voor de rest weet ik het even niet! Heeft BB-tje een buddy? Of kan ze online? We blijven natuurlijk wel graag op de hoogte van 'onze' twins' ;)

Zooo, morgen niets in de agenda.... Mmmmm....
    Gaat 't zonnetje schijnen? Als het goed is komen morgen de kussens die ik heb besteld voor onze (steigerhouten) tuinbank. Eindelijk, de bank hadden we vorig jaar al laten maken, ha ha!

Welterusten!
    Klusser-verlof-1980

12. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Bij mij braken ook eerst de vliezen alleen niet zoals bij jullie, ik verloor steeds hele kleine beetjes vruchtwater en geen plens. Tevens veel slijm, naar verluid was het vruchtwater ook bijna op.

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Nog even snel een reactie van mij vanuit me bed!

Ik ben geen zeur hoor maar omdat dit onze 1e is willen we alles nieuw haha. Hebben goeie wieg gezien voor €49,99 dus vind ik wel te doen.

@klusser: wat heerlijl dat je verlof hebt! Ga er van genieten!!!

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Miekr,wat fijn dat je nu een fijne gyn hebt en een ks krijgt!

Sam,dat is ook geen geld voor een wiegje!Hier komt een ledikantje aan ons bed,maar dat gaat ook prima met de ruimte.

Klusser,geniet van je verlof!

Ik ga maar even uit bed,beeb heeft me gekneusde ribben geschopt en dat is erg pijnlijk in combi met het hoesten.Hoop toch nog wat uurtjes te kunnen slapen straks,ben zo moe.

15. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Pfff trotse het zit je niet mee he?! Hopelijk heb je nog wat geslapen

Ben ook al en weer wakker. Vannacht veel last van pijn onderin mijn buik, van kramp tot steken. Wat is dit? Komt met vlagen, ook al oefenweeen?
    Lig nu weer warm in bed en mijn man komt zo wat te eten brengen. Werkt vandaag dicht bij huis, zo fijn! Later weg en eerder thuis!

16. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Dames ik ga richting het zh om weer een dagcurve te prikken, maar neem de laptop mee en reageer daar wel ff

17. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Goeiemorgen meiden :)

Hier redelijk geslapen gelukkig..
    Bedankt voor de reacties op het breken van de vliezen. Moet me daar maar niet druk om maken als ik het zo lees...

Ik blijf nog lekker in bed liggen, heb vandaag een dagje "niks" gepland ;)

18. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Oja en blij met m'n 36 weken, het einde komt steeds dichterbij....

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dat lijkt mij juist zo eng he. Dat je het niet merkt en zo ongemerkt vruchtwater bijna op kan zijn...

@Miekr: Wat fijn dat je een KS krijgt en serieus wordt genomen!

@Trotsemams: Beterschap!

@Nyncke: Succes met curve!

@Hier: Eindelijk beetje beter geslapen (van kwart over 12 vannacht tot half 7 vanmorgen, met maar 1x wakker!)
    Straks ff winkelen met mn moeder, daarna moet ik om 13.00 uur in ziekenhuis zijn, ben benieuwd wat gyn te melden heeft.
    Gisteravond verjaardag gehad, wat ben ik blij dat dit mn laatste verjaardag was voorlopig. Veel te druk en kan geen gesprek volgen (had ook niet veel zin om te kletsen)

Fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina