Omdat ik in het zh onder controle loop heb ik iedere controle een echo. Weet niet hoeveel ik er al heb gehad. @pat: ik heb ook meer last van bloedneuzen in de zwangerschapstijd hoor
Hier geen bloedneuzen maar heb het wel vaker gehoord geloof ik. Sam4hope: een beetje vermoeidheid is normaal maar hoe jij telkens beschrijft helemaal kapot te zijn is dat niet! Misschien even overleggen met je vk? Tijdens mn vorige zwschap zat ik er ook zo doorheen (drukke baan, lange dagen, slecht slapen, hoop aan mn hoofd, veel harde buiken) en toen heeft ze me met 30wk echt met klem aangeraden minder te gaan werken. Dat duwtje had ik toen net ff nodig, uit mezelf had ik dat nooit besloten. In jouw geval is minder werken geen oplossing, dus moet je inderdaad misschien overwegen eerder te stoppen. Betrek wel je vk erbij, die kan tips geven en je beter in de gaten houden. Je schreef ook een paar keer over minder beweging. Als je je daar zorgen over maakt, niet wachten tot je controle maar meteen bellen hoor! Heb het zelf afgelopen weekend ook even in de gaten gehouden omdat ik minder dacht te voelen. Ben tot de conclusie gekomen dat ik de baby wel regelmatig voel, hij reageert ook op mijn aanrakingen, maar schopt nog maar heel af en toe. Ik voel vooral veel gedraai en geduw. En hier staat de teller pas op 2 echo's Ik ben jaloers op degenen die veel echo's hebben! Vraagje, hebben jullie een tummy tub gekocht of gaan jullie die kopen? Is bij mij echt zo'n twijfelpunt dat steeds terugkomt (vorige zwschap ook al, uiteindelijk niet gedaan) dus ik hoor graag waarom jullie die wel of niet aangeschaft hebben. Verder weet ik nu al dat vandaag een rotdag gaat worden, kreeg vanochtend niet eens mn eigen sokken aan. Mn benen willen gewoon niet meer meewerken, ik krijg ze niet omhoog. Rustig aan en thuisblijven dus maar.. man moet tot 19u werken dus daar heb ik weinig aan vandaag. Van mij mag het snel avond zijn!!
Daro, succes vandaag!! Hier wel een tummytub, maar kreeg m erbij via een kennis voor een prikkie. Geen idee nog wat ik handiger vind. Ik voel de kleine ook met vlagen veel minder. Schoppen zijn idd een uitzondering. Het is meer gedraai en geschuif.
Goedemorgen, Gister volop genoten van het mooie weer en daarom vandaag niets doen.Soms wordt ik er wel een beetje simpel van om zo beperkt te zijn.Nah ja,gelukkig heb ik jullie om de dag door te komen Tummytub hebben we niet,nooit gehad ook.Zoon heeft er 1x bij de babymassage ingezeten,was geen succes (paste ook niet erg best haha). Daro,balen dat je dag zo begonnen is.Rustig aan doen maar,ik doe met je mee Ik snap dat je ook liever meer echo`s zou hebben,maar jaloers zijn is niet nodig.Bij de meeste die meerdere echo`s krijgen is dat niet zomaar voor de gezelligheid. Bloedneus is echt een zwangerschapskwaal..ik zeg wel eens dat ik nu 9 maanden niet ongi ben maar een deel daarvan via m`n neus verlies
Pat t klinkt alsof je je t zelfde voelt als ik. Ik zit nu ook min of meer te happen naar adem. Druk gevoel ook. Ik hang een beetje achterover om ruimte te maken. Wil nog niet echt lukken! Hier nog geen sokken aan Daro, ik ben bang dat de adem toevoer dan helemaal stopt.... Pfff niet gemakkelijk dit. Ik voel de beeb sinds een week steeds vaker en harder. Maar dat neemt dadelijk ook weer af. Maar sam ik zou als ik jou was echt wel ff een check doen bij de vk. En niet al te lang mee wachten. Dat t zwaar is ala, maar je moet er niet aan onderdoor gaan.
Da's ook weer waar ... bedoelde het ook niet lullig hoor!! Happen naar adem heb ik alleen als ik een stukje loop of een trap op probeer te komen.. merk wel dat de baby nog erg hoog zit.
Tummytub hier niet. Alleen een badje. De echo's zijn inderdaad niet geheel voor de gezelligheid, alhoewel ik het voor eens niet zo erg vind om iets te mankeren. Bloedneus maakte ik me geen zorgen over, maar vindt t wel apart. Idd trotse, niet van onder dan maar van boven. Hier ook erg rustig aan. Benauwdheid is echt niet fijn nu. Wordt er zelfs dizzy van.....
benauwd; ik herken het! Vooral in bed merk ik dat ik soms mijn ademhaling even kwijt ben... dan adem ik ineens veel zwaarder...vriendje beaamt dit ook. En voel me heel opgejaagd... Nou weet ik wel door zh opname dat mijn pols aan de hoge kant is.. misschien de vlgnde controle toch maar ff zeggen nyncke; succes bij de gyn! Liggings/groei echo; die duurt niet zo lang hoor, ze meten het buikje, hoofdje en bovenbeenbotje op en klaar.... Indalen; de onderste twin ligt hier al vanaf week 28 ingedaald! an; JEEJ 30weken!! Ik woensdaggggg!!!
Daro,ik bedoelde het ook niet lullig Snap je wel,beebje kijken is ook leuk.Maar veel leuker als daar geen zorgen bij zijn. Nah,we snappen elkaar vast Benauwdheid is hier minder sinds buik een stuk lager zit.En beeb zat vaak in stuit en hing lekker tegen m`n slagaders aan,dat kon ook voor benauwdheid zorgen.Erg vervelend gevoel idd.
Bb die banners van jou zorgen ervoor dat t nog langer lijkt te duren allemaal!! Volgens mij is beeb hier nog steeds koppie naar beneden. Maar ik ga t even proberen met liggen en ademhalingsoefeningen....
Hier ook vandaag 30 weken, heb daar zo naar uitgekeken! Voelt echt als een overwinning Meiden met echo's vandaag: succes/plezier! Tummytub: heb er een gekregen van een vriendin, geen idee of het wat is! Scheelt ook wel per kindje denk ik? Ademnood: hier geen last van... Wel zaterdagavond voor het eerst in bed 'restless legs' gehad, jeeeemig dat is irritant zeg!! Fijne dag iedereen!
Morgen alweer 32 weken Nog even en we hebben dit kleine grote monstertje in handen. Wij hebben ook geen tummy tub, dat gaat niet eens passen met die knullen van me. Wat een mooi weer is het weer lekker weer om wat te doen, haha, maar het zal wel weer een dagje niks doen worden. M'n man is er ook nogal streng in dat ik niks mag doen. (deed hij het dan maar) Gisteravond even met m'n man gesproken over het geboortekaartje, en hij was er zelf ook nog niet helemaal tevreden over maar zei het maar om er vanaf te zijn. grmbl mannen........ dan zouden we anders een kaartje hebben waar we beiden niet achter staan. dus druk op zoek met plaatjes zoeken om zo toch maar een kaartje te hebben wat wij willen.
miekr; niet om je aan te vallen hoor.... maar mij verbaasd je man me wel hoor... mijn man kijkt er streng op toe dat ik niks doe wat niet mag nu. En dat ik voldoende rust neem, maar neemt daarom dan ook wel de taken uit handen.... en geboorte kaartje was hij juist ook heel erg bij betrokken! Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar jij beschrijft je man hier heel vaak als een "eikel" om het zomaar te zeggen, maar je bent wel bij hem en dat zal niet voor niks zijn denk ik dan Misschien kunnen jullie het er samen eens over hebben ofzo??
Ow,maar hier ook zo`n man hoor Vind dat ik niets moet doen,maar hij heeft er dan ook totaal geen problemen mee als het huishouden een keer niet gedaan wordt. Als ik het vraag dan doet hij het wel,maar uit zichzelf ziet hij dat niet zo.En ach,daar kunnen wij vrouwen toch ook wat van leren
Goedemorgen iedereen, Alles net weer bijgelezen. Hier alweer 32 week, wat gaat de tijd toch snel! Donderdag de groei-echo, zo benieuwd hoe groot ons kleintje is.... (hoop dat de groeispurt niet teveel doorzet, maar ja, beter dan een groei-achterstand toch?) Verder morgen en overmorgen mn neefje hier. Alleen issie ziek.(verkouden/koorts) Beetje doodvermoeiend lijkt me, want dan wordt ie erg hangerig.En moet morgenavond ook nog weg (zw.cursus, duurt tot 22.00 uur!) Dus zal dan wel flink inkakken denk ik. Nou ja, t moet maar. Tummytub: Ga ik niet doen. Vind beetje veel om alle dingen 'dubbel' te hebben, badje lijkt me voldoende...
@ BB Oh mijn man kan ook echt een eikel zijn, maar denk dat meer meiden hier met hetzelfde zitten. We houden van ze, maar ze kunnen ook de grootste eikels zijn. Mijn man vind het nog niet nodig om in de tuin wat te doen, hij wacht liever tot het beter weer is. (de tuin is voor hem de tegels) Ik verzorg de planten altijd, want hij denkt dat alles onkruid is. wij hebben in de voortuin een metertje met planten erin, vorig jaar net alles er opnieuw in gezet, maar ben bang dat sommige planten de ijskou niet hebben overleefd. Erg jammer want vorig jaar voor veel geld er allemaal vaste planten in gezet die nu denk ik dood zijn. Maar wil het wel allemaal weer een beetje netjes hebben. Enige hele grote nadeel aan m'n man is: hij is zwaar verslaafd aan het spel angry birds en dat speelt hij bijna de hele dag, en vind het op het moment mega belangrijk dat hij overal z'n gouden kroontjes behoud en hij de hoogste score heeft van iedereen. En nog een nadeel is dat hij vroeger bij z'n ouders nooit iets hoefde te doen, en zo denkt af en toe nog steeds.
Gisteren nog heerlijk naar het strand geweest. Joas in de draagdoek bij mijn man achterop, hij vond het schitterend! (was alweer even geleden dat we hem hadden gedragen, maar zo op de rug ging het perfect!) Wel een stimulans om straks toch nog een draagzak te halen voor de kleine uk, in plaats van een duowagen. Wat zag ik verder voorbijkomen.. @Bloedneus, vervelend! Herken het niet maar je hoort het wel vaker dat je er in de zwangerschap vatbaarder voor bent. @Echo's, heb 2 "gewone" echo's gehad en 1x een pretecho. Daar blijft het bij volgens mij, maar zal morgen nog wel informeren of een groeiecho/liggingsecho bij mijn vk standaard is. @Daro, ik wil straks nog wel een tummytub aanschaffen. Had bij Joas een badje, maar dat heb ik maar 2 weken gebruikt omdat we boven geen badkamer hebben en beneden moest de kleine dan in de keuken in bad. Vond het veel makkelijker om hem dan mee onder de douche te nemen, en na een tijdje deden we hem in een normale emmer in de gootsteen. Maar een tummytub is wel wat breder dan een gewone emmer, dus wil dat nu toch wel graag proberen. @Happen naar adem, valt mee hier, maar de baby zit heel erg laag. Mijn buik hangt echt naar beneden, zo gek. Heb dus ook geen last van maagzuur. Wat dat betreft hoor je mij niet klagen @An en Heitje, jeej 30 weken!! @Heitje, oeh restless legs...niet leuk @Man, mijne doet zijn best, maar ziet de noodzaak gewoon iets minder. Duidelijk zware dingen neemt hij wel voor zijn rekening, maar bijvoorbeeld het dweilen van de woonkamer, wat ik elke week deed, gebeurd nu maar 1 keer in de 3 weken ofzo. Achja, so be it. Maak me er niet druk om, als het rond de uitgerekende datum maar netjes is. Mijn ouders hadden al aangeboden om richting het einde wat vervelende klusjes op zich te nemen. Zoals ramen lappen, koelkast uitsoppen etc. Dat vind ik wel erg fijn. @Child, 32 weken alweer! Druk weekje in het vooruitzicht.. De meubeltjes zijn net gezorgd, jeej! Ze staan nu alleen in 3 grote dozen midden in de woonkamer, dus dat wordt een dagje slalommen. Vanavond is manlief weer thuis, dan heeft hij wat te doen!
Vraagje: Wat vinden jullie van perineumolie? Ik lees erg veel verschillende verhalen erover.... Van dat het echt soepeler maakt tot dat het zo soepel is dat weefsel ook makkelijker uitscheurt.... Wie is van plan dit te gebruiken?